ULTIMAVICI: Håller med fullständingt gällande Garpenlöv, klarar inte att se sportbladets hockeyprogram pga. Garpenlöv och Breithotlz konstanta onanerande över Djurgården.
Såg någon minut tidigare i veckan och då de pratade om Jensens tackling på Flanagan då även domarbasen satt med i studion. Domarbasen fördömde tacklingen hårt då tacklingen tar kraftigt direkt i huvudet, då började Garpenlöv böla om att då kan man lika gärna förbjuda tacklingar helt om man inte får göra open ice-tacklingar och förbjuda tacklingar helt osv.
Breitholtz som kanske bör söka sig tillbaka till idoljuryn hade inte heller några problem med tacklingen, han tyckte att den var riktigt bra, ja, för tacklingar i huvudet hör ju verkligen till sporten...
Sen är Garpenlöv så sjukt jävla bitter på MoDo då de tog tillbaka jobberbjudandet han fått av Ecke när Freddan blev sportchef.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
J F K:varför missar possler dagens match? roche är inte med heller kanske bänkade perra honom
Redigerad kommentar
jämtland: Jag kan bara konstatera att du - precis som Garpen - inte vet så mycket om hur det fungerat.
Jo, jag tror att Bert körde över Anders och att det var därför man fick välja mellan Bert eller Anders. När man pratar spel så var säkert Anders väldigt involverad i själva grundsynen med offensiv hockey osv.
Jag gillade inte valet av Perra, men nog fasen är han mycket mer rutinerad än Anders i alla fall. Själva bytet behöver dock inte ha ett skit med kompetens att göra. Det FUNGERADE INTE och med händerna bakbundna när det gäller spelarköp så måste man göra förändringar. Laget spelade ju bara sämre och sämre i princip, trots att Anders ideligen sade motsatsen.
jämtland: Tyvärr kan jag meddela att Garpenlöv inte har särskilt mycket insikt varför. Jag vet inte heller, men att som Garpenlöv kasta ur sig någonting som man inte har det minsta aning om känns inte värdigt en "expert". Bättre om Roos eller Wennerholm skrivit den artikeln...
På vilket sätt tycker du att Anders besitter den kunskapen? I Skellefteå var det väl Robertsson som körde sitt eget race och styrde upp defensiven exempelvis. Vad har Anders gjort på den punkten?
Att han sågar assisterande tränare är iofs ingenting konstigt. Jag har också ifrågasatt deras rutin och kompetens.
Amitiel: Läser man den normalt så dåliga Magnus Nyström på expressen så är det den här gången bara att hålla med. Han har helt rätt i att spelarna mer eller mindre gömmer sig. Man blir puckrädd och tar en massa alibiåkningar istälelt för att visa att man verkligen vill ha pucken.
Det är det där med att rädslan för att misslyckas är oerhört mycket större än viljan att lyckas.
J F K:
Är JVM spelarna med på Torsdag tro? FAst frågan är ifall man kan vänta sig något från dom efter en tung avslutning på turneringen och långa resor och matchande.
hanzon: Ska man sammanfatta några punkter.
Tre saker vi gjorde horribelt uselt.
1. PP
2. Passningar parallellt med linjerna.
3. Markering på sovande sidan
Tre saker vi gjorde bra.
1. Ingenting
2. Ingenting.
3. Boxplay var mindre dåligt än vanligt.
snowden:
Ja, grabbar. Det här laget åker ut mot de flesta Allsvenska lag, tyvärr...
Sven Tuta:
Enda bra med dagen är att det är 5p upp till play-in istälelt för 6p.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Nordgren och Påhlsson har egentligen varit rätt usla men de kämpar iaf på. I det prekära läget vi hamnat i ser jag hellre mediokra kämpar än talangfulla spelare som spelar nonchalant. Nu behöver vi grabbar som visar hjärta och smittar av dig på resterande spelare.