Redigerad kommentar
Bissett19:
Typiskt, just när vi lyckats bli av med Roger Rosén så dyker den där snubben upp!! ;-)
spud:
Japp, måste erkänna att jag fnissade lite när jag såg din kommentar ;-)
Paddan:
Är rädd för det!
Eller i samband med Modos första backmål, välj själv...
Berka:
Aj f-n, dags för en räcka mållösa matcher efter det då?
Backmål är inte bra denna säsong...
Berka:
Det jag menade var att förra matchen det blev backmål, ja den enda matchen det hänt i år, efter den så kunde Modo inte göra mål på 4 hela matcher.
Så om det är ett tecken så är jag nöjd bara våra forwards gör mål, och vi vinner matcher ;-)
Referee: | Persson, Sören | ||||||||||
Linesmen: | Käck, Johannes | ||||||||||
Ahlström, Tomas |
MODO Hockey | |||||||||||
| |||||||||||
30. DAHLBERG, Nicklas | |||||||||||
Goalkeepers | 32. TARKKI, Tuomas | ||||||||||
| |||||||||||
1st Line | 3. TIMANDER, Mattias | 18. HÅLLBERG, Per | |||||||||
44. DANIELSSON, Nicklas | 24. SUNDSTRÖM, Niklas | 10. SKRÖDER, Per-åge | |||||||||
| |||||||||||
2nd Line | 47. BONSAKSEN, Alexander | 55. TOLLEFSEN, Ole kristian | |||||||||
13. DIMITRAKOS, Niko | 93. RITCHIE, Byron | 17. MADSEN, Morten | |||||||||
| |||||||||||
3rd Line | 2. WESTIN, Jens | 12. JOSEFSSON, Daniel | |||||||||
6. HÄGGSTRÖM, Magnus | 39. SVARTVADET, Per | 28. BLOMQVIST, Jacob | |||||||||
| |||||||||||
4th Line | 8. COOK, Charlie | 5. JONSSON, Hans | |||||||||
26. FORSBERG, Kristian | 87. ROSÉN, Robert | 25. HEDMAN, Anton |
- Härliga poäng, som samtidigt visade hur många och bra karaktärer vi har i laget, säger coachen Charles berglund. Överhuvudtaget har laget visat bra moral den tid vi inte lyckades få in pucken i mål.
Noll mål framåt blev det i 13:e perioden rad för MODO och därmed är man det lag som inte gjort mål längst tid i historien.
- Jag förstår media till en viss del, men visst har det blivit lite för mycket snack kring just det här. Men nu blev det härliga två poäng och ett rekord och samtidigt slutsnackat om det här.
MODO började återigen matchen riktigt bra, men det var SSK som fick utdelning - två gånger om.
- Fantastiskt av grabbarna att inte däckas. Vi jobbade bara vidare och till sist log lyckan mot oss.
Nu väntar en ny hemmamatch i Fjällräven Center då Brynäs kommer på besök.
- Bara att titta på vad Gävlelaget gjorde senast hemma så förstår alla att en ny tuff utmaning väntar. Brynäs gjorde tydligen en toppmatch och stoppade serieledarna Luleå. Oerhört starkt och en signal till oss att vi måste vara på topp och jobba stenhårt för att det ska bli poäng.
- Får vi bara liknande stöd från läktarplats som i Södertälje kommer vi formligen att bäras fram. Den tillresta MODO- klacken var fantastisk i lördags, bland det bästa jag varit med om!
MODO Hockey mot Brynäs i Fjällräven Center tisdag 2 november 19.00:
Målvakt: 32 Tuomas Tarkki (30 Nicklas Dahlberg).
Backar: 18 Per Hållberg, 3 Mattias Timander - 47 Alexander Bonsaksen, 55 Ole-Kristian Forsberg - 12 Daniel Josefsson, 2 Jens Westin - 5 Hans Jonsson, 8 Charlie Cook.
Forwards: 10 Per-Åge Skröder, 24 Niklas Sundström, 44 Nicklas Danielsson - 17 Morten Madsen, 93 Byron Ritchie, 13 Niko Dimitrakos - 25 Anton Hedman, 87 Robert Rosén, 26 Kristian Forsberg - 6 Magnus Häggström, 39 Per Svartvadet, 28 Jacob Blomqvist.
Noterbart är
A t t truppen är helt skadefri för tillfället.
A t t MODO mötte Brynäs borta i premiären i höst, då vann man med 2-0.
A t t lagen möttes tre gånger i Örnsköldsvik förra säsongen. MODO vann två av dessa matcher, 4-2 och 4-1 medan den tredje slutade 1-1.