1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 520119 inlägg · 4122 ämnen

MODO Hockey - Brynäs IF 2010-11-02

MODO Hockey - Brynäs IF 2010-11-02
Underläge med 0-2 och 2-3 i AXA Sports Center mot Södertälje, men sedan vände MODO Hockey. Byron Ritchie kvitterade till 3-3 sent och samme man avgjorde också i sudden death.
- Härliga poäng, som samtidigt visade hur många och bra karaktärer vi har i laget, säger coachen Charles berglund. Överhuvudtaget har laget visat bra moral den tid vi inte lyckades få in pucken i mål.

Noll mål framåt blev det i 13:e perioden rad för MODO och därmed är man det lag som inte gjort mål längst tid i historien.
- Jag förstår media till en viss del, men visst har det blivit lite för mycket snack kring just det här. Men nu blev det härliga två poäng och ett rekord och samtidigt slutsnackat om det här.

MODO började återigen matchen riktigt bra, men det var SSK som fick utdelning - två gånger om.
- Fantastiskt av grabbarna att inte däckas. Vi jobbade bara vidare och till sist log lyckan mot oss.

Nu väntar en ny hemmamatch i Fjällräven Center då Brynäs kommer på besök.
- Bara att titta på vad Gävlelaget gjorde senast hemma så förstår alla att en ny tuff utmaning väntar. Brynäs gjorde tydligen en toppmatch och stoppade serieledarna Luleå. Oerhört starkt och en signal till oss att vi måste vara på topp och jobba stenhårt för att det ska bli poäng.
- Får vi bara liknande stöd från läktarplats som i Södertälje kommer vi formligen att bäras fram. Den tillresta MODO- klacken var fantastisk i lördags, bland det bästa jag varit med om!

MODO Hockey mot Brynäs i Fjällräven Center tisdag 2 november 19.00:
Målvakt: 32 Tuomas Tarkki (30 Nicklas Dahlberg).
Backar: 18 Per Hållberg, 3 Mattias Timander - 47 Alexander Bonsaksen, 55 Ole-Kristian Forsberg - 12 Daniel Josefsson, 2 Jens Westin - 5 Hans Jonsson, 8 Charlie Cook.
Forwards: 10 Per-Åge Skröder, 24 Niklas Sundström, 44 Nicklas Danielsson - 17 Morten Madsen, 93 Byron Ritchie, 13 Niko Dimitrakos - 25 Anton Hedman, 87 Robert Rosén, 26 Kristian Forsberg - 6 Magnus Häggström, 39 Per Svartvadet, 28 Jacob Blomqvist.

Noterbart är
A t t truppen är helt skadefri för tillfället.
A t t MODO mötte Brynäs borta i premiären i höst, då vann man med 2-0.
A t t lagen möttes tre gånger i Örnsköldsvik förra säsongen. MODO vann två av dessa matcher, 4-2 och 4-1 medan den tredje slutade 1-1.

Sv: MODO Hockey - Brynäs IF 2010-11-02
Verkar som att CC kommer få titta på hockey imorn.

spud:

Är den dära #55 Ole-Kristian Forsberg på backen bra?

Bissett19: Han har varit dominant på slutet.

Heads up är en bra idé om man inte vill bli mosad i mittzon.

Redigerad kommentar

Bissett19:

Typiskt, just när vi lyckats bli av med Roger Rosén så dyker den där snubben upp!! ;-)

Gidde: Aa Damn it, såg inte...

Heads up var det nån som sa.. :)

spud:

Japp, måste erkänna att jag fnissade lite när jag såg din kommentar ;-)

Gidde: Det hade nog jag gjort också.. Men nu var det nån annan som såg den åt mig. :)

Gidde: Var det inte i samband med att Roger Rosén försvann som förlustsviten påbörjades?

Paddan:

Är rädd för det!

Eller i samband med Modos första backmål, välj själv...

Gidde: Ikväll gör daniel josefsson mål!

Berka:

Aj f-n, dags för en räcka mållösa matcher efter det då?

Backmål är inte bra denna säsong...

Gidde: 2 st. det är skrattretande, jag har sagt det å jag säger det igen, bättre rörlighet på backarna på offensiv blå så får man skottläge.

Berka: Nu har väl våra backar nött bort fotlederna på alla motståndare, modo måsta var överlägset när det gäller att pricka motståndarna på skott.

Men ikväll kommer första för josefsson å det är bara för att brynäs har en sämre än salo i målet ;)

Berka:

Det jag menade var att förra matchen det blev backmål, ja den enda matchen det hänt i år, efter den så kunde Modo inte göra mål på 4 hela matcher.

Så om det är ett tecken så är jag nöjd bara våra forwards gör mål, och vi vinner matcher ;-)

Gidde: Jaa haha du tänkte så, du menar timmys slagskott som uppföljdes av ett svenskt rekord ;)

Vi måste få igång backproducerandet, kan vara så viktigt att få några billiga mål från backplats, precis som pierre´s 2 i förra mötet.

Berka: Mer folk på mål då. I nuläget sticker ju forwards bara fram en klubba i hopp om att styra pucken, det är ju aldrig någon som är framför mål bara för att skymma.

Wayne Gresky: det brukar ju vara skröders uppgift, men han har väl inte spelat en enda match än? ;) man skulle kunna tro det för aj vad dålig han har varit långa stunder.

Berka: Att han med kroniskt multipelt diskbråck inte vill stå och bli crosscheckad i ryggen framför mål kan jag ha viss förståelse för. Det måste väl finnas andra som kan göra jobbet?

Wayne Gresky: Äh, att skicka folk på mål rekommenderas inte, i varje fall inte om det är Morgan Johansson som dömer. Han kan ju tro att det ska bli våldsamt och blåser av och visar ut någon i förebyggande syfte.

IKVÄLL SKA NI KÄMPA TILLS NI SPYR!!!

Patrik Heja Brynäs!

Wayne Gresky: Tycker Hedman gjort det bra när han kommit in på kassen, skulle vilja se honom i PPet med Susse Rosén och Danielsson.
Skröder gör inget nytta där nu.

spud: Hedman var ju kungen framför kassen i växsjö i fjol så varför inte!

Berka: Gjorde ju ett snyggt, klassiskt returmål i förra matchen så.

Gustafsson: precis, en äkta werner

Referee: Persson, Sören  
  Linesmen: Käck, Johannes  
    Ahlström, Tomas  

MODO Hockey

30. DAHLBERG, Nicklas  
  Goalkeepers 32. TARKKI, Tuomas  

1st Line 3. TIMANDER, Mattias 18. HÅLLBERG, Per  
  44. DANIELSSON, Nicklas 24. SUNDSTRÖM, Niklas 10. SKRÖDER, Per-åge  

2nd Line 47. BONSAKSEN, Alexander 55. TOLLEFSEN, Ole kristian  
  13. DIMITRAKOS, Niko 93. RITCHIE, Byron 17. MADSEN, Morten  

3rd Line 2. WESTIN, Jens 12. JOSEFSSON, Daniel  
  6. HÄGGSTRÖM, Magnus 39. SVARTVADET, Per 28. BLOMQVIST, Jacob  

4th Line 8. COOK, Charlie 5. JONSSON, Hans  
  26. FORSBERG, Kristian 87. ROSÉN, Robert 25. HEDMAN, Anton

Modo vinner med 3-1

Målskyttar: Byron Ritchie, Per Svartvadet, Niko Dimitrakos

Patrik Källstr: nej nej nej patrik, jag har ju sagt tidigare att josefsson gör sitt första så det bör förslagsvis bli 4-1 då ;)

Berka: Ännu bättre då

TIMEOUT FÖR HELVETE

MODOJohan: Behövs inte, sparka sopan #18 så vinner vi!

Men driver ni med mig eller?

Challe, Challe, Challe, Challe...

Nikki Nine:
In med Hans the Horrible!

Fy fan vad uppgiven man är. Vi är snart i riktig jävla skit, men vad fan finns det att göra? Vi spelar ett dumt jävla spelsätt och vi har spelare som inte kommer upp i den klass dom kan/har inte tillräckligt med klass. Frågan är hur man löser det ruttna problemet som funnits i föreningen i några år nu.

Har nog aldrig varit såhär orolig i omgång 17 någon gång.

Icing-Ove:

Jag tycker att det stora problemet är att Tarkki har börjat darra. Han har släppt in en rad billiga puckar de senaste matcherna och det sprider oro i försvaret. Jag minns vilken skärpa MoDo hade i försvaret i de allra första matcherna. Det var ytterst sällan man gick bort sig i markeringen.

Dahlberg ser betydligt tryggare ut än Tarkki har gjort de senaste matcherna och bör få stå tills vidare.

Nikki Nine: Och ni som har en demontränare och allt...

Nikki Nine: Modo måste börja med att hitta en PPback, nu spelar vi med timmy som är allt annt än offensiv, där har vi ett jäkla problem.
Dimitrakos stod som pointman och fick bara en chans på skott, känns rätt värdelöst när vi inte ens klarar att utnyttja alla 5 i PP, kanske borde lägga om strategin?!

Berka: Problemet är ju att vi borde sparka Josefsson, Cook, Hållberg, Jonsson, Bonsaksen och Westin, så en PPback räcker nog inte????

Nikki Nine: Fråga Frölunda, dom har ju samma problem...

Nikki Nine: westin och bonsa ska gå som 6 & 7 back, men du har helt rätt, hasse,hållberg,cook och ev josefsson skulle gärna få gå!

Josefsson är en kopia av sondell har ju skriskoåkningen, men har slarvat bort för många matcher.

Swosch...

Är man alltför naiv om man tycker att Modo i stort ändå har spelat helt okej?

Gustafsson: Inte alls, jag håller med, modo har skapat bra lägen men inte satt den, vi kunde lika gärna ha haft 2-3, de tråkiga är hur loja vissa såg ut fram till 0-3, vi gav ju i princip bort 3 mål och ett friläge vilket inte är bra, men utöver det så har brynäs inte haft nånting, inte ens i deras pp

Gustafsson: Ja det är man. Vi ligger snart på minuskontot i skapade målchanser gentemot tillsläppta sådana

MODOJohan: Nu ska jag slå på TV:n och titta på MoDo, det brukar hjälpa i viss utsträckning i år.

Blir inte ens glad när vi gör mål... då är man bra uppgiven.

MODOJohan: WOHO, timmy reducerar förödmjukelsen

Timmmmmmander, som en del skulle stava det.

« · 1299347