Är det här man diskuterar Modo?
Lite Modofakta:
Under de åtta senaste säsongerna har Svenska Ishockeyförbundet fört statistik över antal utvisningar. Efter HV71 har Modo fått flest utvisningar med sej under dessa åtta år.
Och det blir bättre. Jämför man utvisningar för och utvisningar mot, finns det inget lag som har större fördel av domarna än Modo. Mer känd som Cyklopfaktorn.
Modo har näst flest 10-minutersutvisningar i Elitserien under en tioårsperiod.
Modo har störst andel 10-minutersutvisningar i Elitserien de senaste tio åren.
Tips! Det gör inget om man försöker ta hänsyn till verkligheten innan man formulerar en tanke eller åsikt.
mattias - 74: "Tycker ni underskattar MoDo dom har alla möjligheter att nå semifinal."
Varför riktar du dig till mig?
Jag varnade ju för fasiken både arnio och gurraponken för att var övermodiga eftersom jag tror att Modo har minst lika goda möjligheter att ta sig vidare som vi har.
Så om du vill slå vad så vänd dig till nån som tvärsäker på att Modo ryker i kvarten...
Poffa: "Den mest logiska platsen för att diskutera Brynäs är i Brynäs GB."
Och varför startade ni modoiter då inte debatten genom att skriva i Brynäs gästbok, om ni nu ville diskutera Brynäs?
För det var väl ändå NI och inte vi brynäsare som ville diskutera ev filmningar, eller skrev den som startade debatten i er bok det första inlägget i avsikt att få svar av enbart modoiter tror du?
Startar man en provocerande debatt i sin egen gästbok där måltavlan är ett annat lag så får man nog räkna med att slutföra debatten där också.
Det ser iaf jag som mest logiskt i det här fallet.
Nu känns det bara som att du/ni vill flytta debatten till vår GB bara för att det blir för tjatigt i er egen, och inget annat. Isf: skyll er själva, säger jag bara.
Om vi nu ska stänka lite sand i sandlådan...
I övrigt håller jag med: den mest logiska platsen att diskutera Brynäs är i Brynäs GB.
Och den mest logiska platsen att diskutera Modo är i Modos GB.
Gidde: Jo Brynäs hade en hemmamatch mindre så Modo hade fler åskådare totalt men lägre publiksnitt.
Jag som har sett matcher i både FC och LA i vinter kan avslöja att det är relativt tyst och skönt i båda arenorna. Det gnälls kanske lite mer på domarna i Ö-vik men ingen större skillnad faktiskt.
Wayne Gresky:
Dessutom har väl Modo spelat en hemmamatch mer än Brynäs också va?
Brynäslegenden: Om du går och kollar på stats.swehockey.se så ser du att MoDo totalt hade mer hemmaublik än Brynäs. Vad är det du inte förstår?
Den främsta anledningen till att Brynäs har ett högre hemmasnitt än MoDo är de inbördes mötena. Där snittade Brynäs 641 åskådare mer hemma mot MoDo än MoDo hade hemma mot Brynäs. Så ska ni tacka några för att ni har ett högre snitt så får ni tacka alla modofansen i Gävle med omnejd.
Huge: Tänk att du var den ende som tog åt dig. Om du hade varit seriös hade du läst mitt inlägg ett par gånger och sett att jag inte pekar finger på någon enskild, varken Brynäsare eller Modoit, utan alla. Det tyckte jag var rätt tydligt redan i början när jag skrev just "Alla".
Den mest logiska platsen för att diskutera Brynäs är i Brynäs GB.
Huge:
Tycker ni underskattar MoDo dom har alla möjligheter att nå semifinal. Laget har tagit sig till slutspel och där kan allt hända. Vore jag Brynäsare borde jag vara mer orolig att Brynäs får svårt att ta sig vidare från kvarten. Jag tror Modo går till Semi och Brynäs får semester? Skall vi slå vad 20 spänn Huge ? ;)
Wayne Gresky:
Eller i procent av kapacitet:
Modo 80,5%
Brynäs 76,4%
Brynäslegenden:
Hemmapublik 2011-2012:
MoDo - 171 340
Brynäs - 169 167
Huge: Alla utom du (och någon mer bifare) tycker att Brynäs filmar, så lägg ned nu.
Hej Boork! Vilket lag tycker du filmar mest i ES, om vi bortser från Brynäs?
Filmningar är inte kopplade så mycket till ett lag. Mer till enskilda spelare. Jimmie Ericsson i SAIK, Per Ledin i HV och Andreas Jämtin i LHC är några som borde skärpa sig. Liksom några av ungdomarna i Brynäs som järnkrok och Silfwerberg.
Jag lovar att bli Modoit om de går vidare från kvarten och Brynäs åker ut"
Alltid bra att tro på sitt lag, men nån måtta får det väl ändå vara?
Nästan så jag hoppas på Frölunda i kvarten, faktiskt.
Kanske inte så mkt därför att det vore kul att se dig bli medlem i Modo, mer för känslan av välbehag över att få se gurrponken jordenruntvandring utan kläder.
"Högmod går före fall", ett klassiskt ordspråk som ni kanske borde fundera lite över... :-)
Huge: "Läs vad jag skriver"
Nej du. Fortsätt istället på egen hand du.
Om ni trots allt vill fortsätta diskutera Brynäs ev filmningar, kan ni inte skapa en tråd i Brynäsboken och fortsätta där? Snälla? Det känns så malplacerat med 250 inlägg om att Brynäs filmar i Modos GB."
Ok.
Så när en modoit i Modos gästbok startar med ett provocerande inlägg om att Brynäs filmar, fullt medveten om att ett sånt inlägg kommer att ge upphov till en massa tjat och mothugg, då tycker du att tjatet istället borde flyttas till Brynäs gästbok?
Var det malplacerat du sa? Modos gästbok är väl isf det mest logiska valet av debattplats, som jag ser det.
Om du nu hade velat vara lite seriös så hade du föreslagit att den som startar en sån här provocerande debatt där ett motståndarlag är måltavlan, så hade du antingen föreslagit att debatten startas i måltavlans gästbok, i det här fallet Brynäs GB, alt att man startar debatten i nån oberoende gästbok där den som är intresserad av att tjata kan gå in och delta.
Redigerad kommentar
Gurra88: "Lovar att jag går naken runt jorden om Modo går vidare."
Jag lovar att bli Modoit om de går vidare från kvarten och Brynäs åker ut
J F K:
En sak som fascinerar mig är att många tjatar om hur Elitserien blir sämre och sämre, men när jag tittar på klipp från finalen 1999 förstår jag knappt hur jag kunde bry mig. Holmqvist, som vi minns som någon fantom i målet, släpper ju in skott som varenda målvakt skulle rädda idag och överlag ser allting ut att gå i mycket långsammare tempo.
När jag däremot slår på NHL-klipp från slutet av 90-talet, ser det ut att vara betydligt mer krävande att ta en plats än vad det är idag.
Så på något sätt känns det som att NHL har blivit sämre, eller åtminstone mindre tufft att slå sig in i, medan Elitserien har blivit mycket, mycket bättre.
J F K: Jag noterade följande: MoDo var den här säsongen det näst målgladaste laget i serien på 293 mål. Timrås kom upp på 298 mål tack vara sitt försvar. Sedan 55 omgångar infördes har MoDo som lägst tidigare haft 299 mål under en grundserie. Det säger en del om hur målsnål årets säsong var.
Det var faktiskt bara tre lag i serien som inte gjorde sin måltorraste säsong någonsin (med 55 omgångar): Brynäs (ett extra grattis där!), Timrå samt överraskningen Linköping som tack vare målfesten i sista omgången slog fjolårsnoteringen med ett par mål.
arnio: Det är dock inte helt relevant då antalet mål har minskat radikalt. Loobs poängrekord är ju slaget över 36 matcher och ingen har hittills varit nära trots att man nu spelar 55. Det säger sig självt att Bisset SKA ha mycket bättre målsnitt.
Nej, Modo förlorade 99 pga sig själva (när de spelade på topp var de helt överlägsna) och Honken i målet. Det spelade mindre roll vad Brynäs stoppade in framåt för ismaskinisten kunde nästan hoppa över modos försvarszon ändå.
Paddan:
Bissett 328 matcher 158mål målsnitt 0,48
Skröder 748 matcher 241 mål målsnitt 0,32
Gurra88: Är det bara jag som inte kan förstå att brynäsarna fortsätter att vara inne på forumet när dom tom. blivit blockerad från de nyss???
Gurra88:
Sundström har mer meriter än vad dom tre har tillsammans. Nu är det slut diskuterat.
Gurra88:
Som Brynäs lag 1999 med Larsson, Molin och Bisset då.
I ett försök att få slut på pajkastandet mellan MoDoiter och Brynäsare härinne så kommer jag att låsa denna tråd.
Jag blockade några för en vecka sen och jag har bubblat de flesta av er för att se om det kunde hjälpa. Men så är icke fallet.
Därför ser jag ingen annan lösning för tillfället.
OBS! Om nån, oavsett lagtillhörighet, ändå fortsätter älta detta i nån annan tråd här i MoDo-boken, så kommer jag att blocka dom så fort jag kan. Bara så ni vet.
En mycket less Moderator
Salle