1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey-Brynäs IF den 13/12!!!

348329 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 13/12!!!
Ser att jag skrev "äkta Zamboni." Undrar hur en oäkta ser ut? Ni som har någon bild sparad på en "oäkta" kan väl lägga ut den här för allmän beskådning.
Kommentera

Frisco: Vajert. Man får ståpäls när en äkta Zamboni dyker upp på bild. Dessutom en bandymaskin med hytt och inbyggd Eberspächer som värmekälla. Motorn däremot har jag svårare att identifiera. Ser lite för futtig ut för att vara en V8:a?

Självklart så skickar jag också med en bild på vår nya ögonsten i Nolby Hockey. Bilden tog jag uppe i Järpen när vi var på cup där i början på november. Jag var förresetn upp den 30/11 och hämtade hem Olympian. Ett riktigt fynd kan jag meddela. Årsm:1995 med endast 800 arbetstimmar, i pratktiken som i nyskick. En underbar maskin att skapa underbara isar med.

[bild]w1.605.telia.com/~u60515279/images/olympia.jpg[/bild]
Kommentera

Frisco: Dags att påminna dig. Ut med bilderna nuuuu.
Kommentera

Svarten och Tompa diskuterar dagens match, lite småkul...(se länk)
Kommentera

mike: På tal om Zambonis. Jag har fina bilder till dig som du ska få analysera. Men det får bli en annan dag. Påminn mig gärna.
Kommentera

westerlind: Jorå, de små tomtejävlarna viskar i dessa julångesttider högt av avund. Visst är Zambonin till salu men jag har lagt ett så pass högt pris på Eulalia II så ingen kommer att vilja ha henne. Se bifogad länk.

Du/ni som vill är alltid välkommen upp på en provtur, det vet ni.
Kommentera

mike (66): Hmm, jag hörde en liten gubbe viska att du har annonserat ut Zambonin nu - en sorgens dag.

Åh, vad sugen jag blir miiike, kan jag få låna Eulalia och ge henne en sista stund i solen innan du säljer henne? Jag ska ut på en längre resa på lucia och det skulle vara underbart att glida in på parkeringen däruppe och bromsa in framför nån av tunnbrödraggarna och bjuda på Lord Calvert ur en plasttermos.
Kommentera

70 Rodrigues: Verkligen.
Kommentera

Frisco: En blödning i knät efter en jättesving från Juusos spade säger väl allt om att han är gjord utav porslin, eller??
Kommentera

70 Rodrigues: Lilla lördag är väl alltid trevlig. Av gårdagen minns man bara Porslins-Oves misslyckade försök till isflykt.
Kommentera

Frisco: Lite kinkig idag tror jag :-)) Själv så tycker jag att det är en underbar dag...
Kommentera

70 Rodrigues: Jättefest på isen lär det ju inte bli när fasthållarna från lag 2 i Gävle kommer på besök men i övrigt... JAA!!
Kommentera

MoDo Hockey-Brynäs IF den 13/12!!!
Hoppas på en jättefest när vi kommer upp och leker er av isen den 13:e, jag och smygmodoiten kommer upp redan på fredagkvällen eller tidigt på lördagsmorgonen, då hoppas vi att vi blir välkomnade med lite Lord Calvert o Cola :-) oavsett tid på dygnet.Om ni tänker anordna ett Luciatåg så ställer jag gärna upp som pepparkaka :-)) Ha det så bra, vi ses!!!
Kommentera

348329 · »