1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507161 inlägg · 4104 ämnen

MODO Hockey - Djurgården 2008-11-03

1084044 · » Till forumet

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2008-11-03

knaskamilla: Och Krizan höll nollan i matchen innan. Och Zacke gjorde ingen stabil insats igår. Och statistiken säger att båda målvakterna är rätt jämna. Och...

Bah! Dålig research och "tidspress" är aldrig någon ursäkt.

Kommentera

Poffa:

Jag kan tänka mig att han tänkte såhär:
"Ojdå. Krizan tog bara sju puckar. Och sen fick Zacke stå i matchen efter, och han höll ju nollan i matchen före." Han skriver ju om tolv lags problem, inte har han tid att kolla noggrannare på alla...
Kommentera

knaskamilla: Ingenting är väl orimligt om man jobbar på Expressen. Och kollar man statistik bör man väl kolla på ett större spann än en match. Och framför allt, man bör kolla på hur matcherna ser ut i övrigt.

Kommentera

Poffa:

Jag är ganska säker på att han inte såg matchen, och kollar man bara på siffror så är det ju inte en helt orimlig fråga efter Röglematchen...
Kommentera

"Modo. Stryk i premiären och sist i elitserien. 18 matcher senare är Modo i topp. Enda proppen var 1-5 hemma mot HV 71. Och den enda stora frågan handlar om Karol Krizan. Är det kanske så att Michal Zajkowski är på väg att gå om som ny målvaktsetta?"

Följande kan man läsa i Mattias Eks krönika i Expressen (se länk). Jag undrar nu, såg han matchen? Zacke gör knappast någon stormatch och det känns bra mycket tryggare då Krizan står.

Visst, Zacke räddar oss på slutet, men samtidigt bör han ta Brembergs mål (4-3). Zacke kryper ihop och blir liten i målet och han kommer aldrig ut på skytten utan blir kvar på mållinjen.

Nä, Zacke är ingen målvakt för förstaspaden i ES, det har han aldrig varit och det kommer han nog aldrig bli.

Kommentera

spud: Thats more like it ;)
Kommentera

Snoop: Ja, vi vill möta sveriges bästa lag och för att göra det krävs att timrå lämnar sin plats till ett lag som aspirerar på att få möta sveriges bästa lag.
Sen är det ju förstås en ekonomisk faktor att Tik ger ett par tusen extra på läktarna varje säsong som är tråkig att missa. Men vi får väl ha en hundutställning i foajén för att locka de som är lagda åt det hållet.
Kommentera

Snoop: Vi blir glada när vi vinner SM-guld. Det gör vi lite titt (-79)som tätt (-07).
Kommentera

hellge: Ni Modoiter blir väl glad om lilla Timrå åker ur ?
Kommentera

Poffa: Han körde ihop med Ragnarsson i första, sedan sågs ingen av dem till.
Kommentera

hellge: "Däremot gillar jag inte när Timrå åker ur, de är alldeles för viktiga för vår ekonomi. Vi får hoppas att deras ångermanlänska kapten blir frisk så att de tätar i försvaret."

Nu skall du inte misströsta.

Sundsvall kommer närmar och närmare en hockeyarena i Sundsvall.

Det kan bli ekonomiskt viktiga derbyn i framtiden också.
Kommentera

Poffa: På tv sades inget iaf.
Kommentera

Trots en rätt dålig match med en osäker insats från MODO så kan man lägga sig i sängen med ett leende på läpparna. Vi leder serien och vi fortsätter ta poäng trots dåligt spel.

Undra förresten vad som hände med Enström som fick kliva av. Någon som hört något?

Kommentera

Vad gjorde ridderwall vid skröders sista mål? Han var redan i korvkiosken utan fint?
Kommentera

knaskamilla:

Okey da, en liten bara. Sen får de åka upp igen lagomt till våren, när vi står och pussar pokalen, typ.
Kommentera

hellge:

Men du skulle väl ändå kunna uppskatta en sväng i kvalserien för Timrå, va?
Kommentera

Wayne Gresky:

Chefen!

Jag kollade på Hockeykväll på webben (SVT Play) och upptäckte att programmet fortsätter en kvart efter den ordinarie sändningen. Lehman och Wikegård var lite mer lediga i denna inofficiella kvart.

Wikegårds sämsta sidor vet vi, men jag gillar hans genuina hockeyintresse där han snackar om juniorer och div 1-spelare. Sen gillar jag hans definition på talang: "Förmågan att träna hårt"

Däremot gillar jag inte när Timrå åker ur, de är alldeles för viktiga för vår ekonomi. Vi får hoppas att deras ångermanlänska kapten blir frisk så att de tätar i försvaret.
Kommentera

Paddan: Är det en curlingsida?
Kommentera

knaskamilla: Jag nöjer mig med att säga: Pierre Hedin

och så hänvisar jag till länken...
Kommentera

knaskamilla: Jag tycker att Zacke visar upp ett bättre målvaktsspel så fort han spelar på bortaplan ..klart mer darrig på hemma is
Kommentera

Det måste ju vara skönt att man som domare kan ta till misconduct när man råkat blåsa för något som man sedan upptäcker inte alls var regelvidrigt och därför måste hitta på en utvisningsorsak, typ hakning eller så.

Det kändes lite otryggt i sista, men vad kul att jag fick se en vinst nu när jag kom hem.
Kommentera

spud: Vi leder serien och Timrå ligger sist! trevligt
Kommentera

shinzawai: Ja verkligen, lite haltande i och med att lhc spelat en mindre, men det skiter vi i.

Bara glöden finns kvar och att inte serieledningen stiger för högt i huvudena!
Kommentera

spud: Riktigt skönt med tre poäng
Kommentera

spud: Serieledning i en vecka nu va? Gött dä.
Kommentera

Fyfan vad skönt!
Kommentera

MorganaLefaey: Säg vad man vill om vår första lina, men bremberg är fan en artist också.
Kommentera

Wayne Gresky: Förstår inte vad du snackar om..... Trean? På min tv så står det 6-2 för inte kunde Warg och Hedman missa de där målchanserna? Sen så tar ju Zacke den där pucken 999 gånger av 1000 så den bör inte ha gått i mål.

Sen kan man snacka kanonskott på djurgårdens andra mål. Tror zacke kommer drömma mardrömmar om varför han inte ens reagerat när pucken går i mål.

Kommentera

Wayne Gresky: Formtoppen förra veckan ska det vara.
Kommentera

Har vi LSD i vattnet i domarrummet eller hur kommer det sig att de lyckas hallucinera fram konstiga utvisningar i match efter match? Den på Hasse nu var ett skämt! Zacke är sig själv igen efter formsvackan förra veckan. Första och andra är inte mycket att säga om, trean var en rejäl tavla.
Kommentera

MorganaLefaey: Bortsett från alla spelvändningar vi får emot oss ser allt skitbra ut. Framför allt att vi fortsätter att få pucken till spelare i fart.
Kommentera

spud: Jo hade sett tungt ut utan den linan. Trodde allvarligt på en ny rögle-match när de öppnade stenhårt och Enström skänkte bort en puck som blev 0-1 på deras första skott.

Kommentera

Poffa: För jävla tur att vi har en första lina, allt skulle bli så tråkigt annars.
Zacke kom ner på jorden rätt snabbt idag.
Kommentera

shinzawai: Va faen, behöver du låna pengar? ;-)

I dagsläget är båda dessa juniorer bättre än vad t ex spelare som Snellman och Wernblom är. Timrå gjorde sig i dag av med Mäkiaho, frågan är väl om inte Snellman blir nästa hockeyfinne att lämna Västernorrland.

Ser heller inte behovet av att idag värva nytt, utan jag säger som WG sa tidigare: Scanna marknaden kontinuerligt och om något gulkorn dyker upp så ska vi vara på hugget.

Kommentera

hellge: Jag måste blotta strupen för Poffa lite. Lill-Foppa har i princip gjort rätt för sig sen den matchen jag dissade honom hårt och lågt här inne. Både han och Köttbull'n är roliga att se numera, vi får hoppas att de fortsätter så och inte slutar bara för att jag skriver detta. :)
Kommentera

Paddan & Gidde:

Lite väl okokt ser han nog ut Werner. Tidigare har han väl ändå gått in i närkamperna
Kommentera

Paddan:

Lelle Hermansson var väl den som blev skadad först i sådana fall..

Kunde fyllt hela utrustningen med okokta ägg, alla hade klarat sig matchen igenom..
Kommentera

hellge: Då har väl i sådana fall MoDos trupper de senaste åren nästan uteslutande bestått av spelare med whiplashskador, för det finns väl inget lag där spelarna varit så rädda för att ge sig in i närkamper vid sargen som MoDo.
Kommentera

Paddan:

Jag fick en förklaring tilll att Werner inte gick in i närkamper, att han inte tacklas. Det skulle bero på att han fortfarande hämmas av den ska han fick när de vred hans huvud. Han skulle ha fått någon slags whiplash-skada. Huruvida detta är sant vet jag inte.

Det låter å ena sidan som en rimlig förklaring till att han nästan helt undviker närkamper. Men å andra sidan låter det konstigt att MODO tillåter honom att spela skadad, om inte annat är det något taskigt mot de andra sex spelarna som konkurrerar om en plats i fjärde.
Kommentera

knaskamilla: Sportbladet hade väl någon artikel om det efter att Håkan Loob skrikit högt och ansett att FBK var missgynnade av Ticnet, eller något sånt.
Kommentera

Poffa:

På tal om biljetter, är det inte väldigt konstigt att ingen tidning skrivit om Ticnets biljettförsäljningsproblem? Eller är det bara jag som har missat det?
Kommentera

Paddan: Och det blir över 5000 i Swedbank ikväll. Drygt 2500 biljetter kvar.
Kommentera

Ingen Hållberg i laget ikväll. Zakke får förtroendet som målvakt ikväll.
Kommentera

Rytter: dom utlänningar vi värvar ska väl ändå vara sådana som går in i en första eller andra femma inte nån som harvar i en fjärdefemma till det finns det svenska spelare

Håller dock med om att Werner speltid i 5 mot 5 ska vara ytterst begränsad.
Kommentera

Modoante:

Vad har då Werner värvats till Modo som? En spelare med sin styrka i skridskoåkningen?

Nej bägge är tänkta målskyttar, men ingen av dom har levererat som man kan begära. Men jag tycker att Snellmans övriga egenskaper, skridksoåking mm är betydligt bättre än Werners. För mig ska en fjärdekedja endast komma in då och då i matchen och då gäller det att köra gärnet, dumpa pucken och smälla på, och att ge Werner denna roll är helt fel. Därför ser jag hellre Snellman i en fjärdekedja än Werner.

Werner kan nöta bänk och hoppa in och spela PP och försöka peta in en puck då och då, för i spelet 5 mot 5 hinner han tyvärr inte med längre.
Kommentera

Rytter: Snellman har värvats till modo för att vara en målskytt och det har han inte lyckas med sen så har jag större tålamod med en medioker Werner än en medioker finländare.
Kommentera

Modoante:

Skulle gärna vända på det du skrev och ha Snellman i fjärdekedjan och Werner på bänken. Tycker ändå att i de matcher Snellman gjort så åker han skridskor bra och kämpar. Tror att han bidrar mer i en fjärdekedja än vad Werner gör.
Kommentera

Werner i fjärdekedjan och Snellman på bänken där hör dom hemma eller förresten Snellman vill jag heller ha på första bästa finlandsfärja.
Kommentera

MODO Hockey - Djurgården 2008-11-03
Swedbank Arena
2008-11-03, kl 19:00

Matchinformation

»Kommentar
Harri Rindell:
Avslutar vi med seger är jag nöjd

Snöpligt är det minsta man kan säga efter 2-3 hemma mot Rögle. 36-10 i skott - alltså bara s j u räddningar av Karol Krizan - talar förstås sitt tydliga språk. Dels att MODO dominerade, dels att man var alldeles för ineffektiva.
- Inledningen av matchen var godkänd, men sedan gick vi ned oss en aning och blev frustrerade efter deras två inledande mål, säger coachen Harri Rindell. Det var självklart en del som saknades sista biten, vi gick inte på returerna exempelvis som man önskar.

Nu väntar Djurgårdens IF hemma i Swedbank Arena i sista matchen innan landskampsuppehållet.
- Klarar vi av att vinna den här matchen är jag nöjd med elitseriehösten så här långt.

Någon förklaring till fallet mot Rögle, trots så klart överläge i skottstatistiken?
- Frustration som jag sa, dessutom försvarade sig Rögle enormt bra med fem man hela tiden.

Domarinsatsen?
- Inte bra, det såg säkert alla, men jag skyller inte förlusten på det. Däremot önskar jag en dialog med domarna, det borde man få ha, inte bli utkastad om man närmar sig dem.

- När vi nu möter Djurgården måste vi vara starkare än senast hela matchen. Vi vet att de har giftiga forwards, som är säkra att sätta de chanser man får. Men jag hoppas att vi kan få till den energi som behövs för att avsluta med seger inför det uppehåll som väntar.

Noterbart om laget
Noterbart är
A t t det blev 6-3 till MODO tidigare i höst mellan lagen i Swedbank Arena - då inför drygt 7 000 åskådare.

A t t MODO vunnit å t t a matcher i rad mot Djurgården hemma. Senaste förlusten mot stockholmarna daterar sig från 22 november 2004.

A t t forwards Patrick Yetman ("upperbody") och Marco Tuokko (fingeroperation) fortfarande är ur operation. Möjligt att Yetman är åter efter uppehållet - Tuokko blir borta ett tag till.

A t t det är frågetecken för vissa av spelarna inför matchen mot Djurgården, b l a backen Per Hållberg. Laget spikas efter värmningen matchdagen, det gäller också målvaktsposten.

A t t trion Jens Westin, Thomas Enström och Tobias Forsberg spelade med J 20 mot Skellefteå på söndagen

MODO Hockey (preliminärt lag) mot Djurgården:
Målvakter:
30 Michal Zajkowski,
60 Karol Krizan.

Backar:
41 Victor Hedman,
3 Mattias Timander

5 Hans Jonsson,
18 Per Hållberg

4 Mikko Kurvinen,
35 Pierre Hedin.

Extraback: