1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 525457 inlägg · 4121 ämnen
Det finns ingen användare som heter olle

MODO Hockey - Djurgården 2009-11-10

1198824 · » Till forumet

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2009-11-10
shinzawai: Om Pikkadoll...

[url=www.modohockey.se/nyheter.cfm?nyhet=4606&rows=5]Fast det säger väl inget egentligen[/url]

Salle: Håller med dig. Tuokko behöver inte skämmas för sin prestation igår, men han ska ändå väck om vi hittar någon som är sugen att ta över hans kontrakt.

Berka: Kan inte MoDo få dispens att spela 4x15 min? Då kanske de kan vinna 4:e, för 3:e per verkar ju stört omöjligt att vinna.Så synd, det såg ju RIKTIGT bra ut i 2:a, flera spelare som tog tag i saker o ting, men så, i sista -nej!! O Boork, har karln blivit skvatt galen? Surrar hit o dit, ser inte att ex Svarten gör mål "Han nuddar den knappt", osv . O ska naturligtvis hitta nåt negatrivt i att spelarna ställer upp för sin förening, surgubbe!!!
SPARKA BOORK!! Nej visst, nån på H vare ju.

renen: Såklart Eriksson. Tror han bänkades direkt efter han slarvat i mittzon och DIF kunde göra 2-1.

Salle:Adam Eriksson är det. Tycker Milo ska våga lite mer och låtit Adam spela mer i sista, inte istället för Marko som nog gjorde sin bästa match i Modo tröjan utan istället för Enström som kom bort i sista perioden.

Wayne Gresky: 2 mot 1 hur snällt är det... :-)

Adam Andersson är lovande visst. Men han är trots god vilja och arbete i nuläget sämre än Enström då han gör lite för många misstag i mitt och egen zon. Men han är fortfarande Junior så det förlåter vi.

Däremot så har ni FEL om Tuokko idag. Han vann mycket puckar i sargdueller, störde backarna i uppspelsfas och hann ändå jobba hem om det krävdes. Dessutom är det en kille som vågar gå rakt på mål och faktiskt kan ta sig dit då han inte är en puttefnask.
Han kanske inte är den perfekta 3:e länken bredvid Green och Madsen men i nuläget är det på den platsen han skall spela.

Steen, Molinder, Forsberg och Enström får koncentrera sig på att hålla nollan i en 3-4 lina tillsammans med Adam och Hägga.

Wayne Gresky: tuokkos facit, 0 mål, 0 ass säger väl en hel del tycker jag.
De behövs en klasspelare på den platsen omedelbart.

Salle: Själv gillar jag Adam, han är ingen stor spelare nu, men med lite rutin blir kan han bli en helt tredje-fjärdefemmespelare. En kille som åker mycket, är orädd och faktiskt vinner lite närkamper.

Tuokko är helt värdelös. Han är uddlösare än en avbruten blyertspenna. Enström är en mindre version av Tuokko.

Bad_Brett: Eftersom jag var på plats så var det nog du som hade fel kanal på i så fall ... :-)

Det är ändå ofantligt mycket mer än vad Enström lyckades med och har lyckats med i samma formation flera matcher.
Hans skridskoåkning och checkande gav flera chanser i första 2 perioderna.

Jag håller med elaka brett, tuokko är kanske bättre än enström i den rollen, men han är långt långt ifrån bra.

De säger samtidigt en hel del om bredden och truppen, en spelare som aldrig varit bra och aldrig kommer vara bra spelar en roll i en 2:a kjedja.

Salle:

Jag såg nog inte samma match som du, för jag tycker att Tuokko var bedrövlig. Han hade ett par hyffsade skott, men i övrigt bidrog han inte med någonting. Vi får inte glömma bort att han ska vara en energispelare, någon som drar igång hela laget med bra skridskoåkning och tuffa tacklingar. Om man är nöjd med att han lyckas ta emot en passning och lägga några höstlöv mot mål, så kan man inte ha speciellt höga förväntningar.

S-n vilken tung förlust och ja jag menar förlust. För en sån här match MÅSTE vi ta 3 poäng i. Speciellt på hemmaplan.

Tuff inledning med några utvisningar emot sig och sedan reser man sig och tar över första perioden nåt enormt men det görs, nästan, inga mål.
Man kommer bra in i 2:a men man ser sakta men säkert hur osäkerheten börjar sprida sig. Man checkar inte lika hårt, äker inte lika mycket skridskor och tvekar i passningsögonblicket. Trots det så lyckas man snubbla in 2-0.

Sen i 3:e är det en väntan på att man skall tappa matchen... Det var som om det kändes i luften när perioden drog igång.

Och i OT var det som om all den positiva tendensen man haft i denna spelform var bortblåst/glömd. Dom ville inte vara på isen och avgöra, varken framåt eller bakåt.
Detta blev ju extra tydligt när alla 4 på plan med 10 sekunder kvar sticker och byter och ger bort en jättechans och nästan en extrapoäng till DIF.

Skröder ser otroligt blek ut. Och trött/slö. Och MZA fick, trots att han var bäst på plan, faktiskt spela FÖR mycket. Han hade ingen ork kvar i slutet och OT.

Mojzis ser ut att mått bra av få lira med landslaget. Han var betydligt rappare och säkrare i sitt agerande. Tvärtom med Sondell som ju initiellt var bra men slarvar otroligt mycket och tar för många felbeslut.

Kul att se hur Tuokko fick förtroende att spela med Green och Madsen då han såg het ut. Är det slut på vuxenmobbningen kanske? Madsen var också duktig idag. Stor arbetsmoral och kunnade i ett stort och hårt paket... DEt gillas.

Cyklob: Jag är övertygad om att modo kommer värva, men snart är det för sent.

Berka:

Självklart skulle laget ha förstärkts redan innan säsongen. Men man blir förvånad över att alla andra lag förstärkt förstärker hela tiden och det enda som surras om i MoDo är om foppa ska spela eller inte. Inte ett tänkbart nyförvärv har nämts någonstans det enda som nämdes för några veckor sedan var att MoDo kikade på 5 namn men sedan dess har man inte hört ett dugg. Nä Ska vi har en ärlig chans i år så är det minst 3-4 nya forwards in i truppen så vi har 2 kedjor som kan leverera.

Cyklob: Man hade budgeterat för haydar redan innan säsongen startade, men de verkar ha skitit sig, susse har inte spelat en match och de borde man ha ersatt från början, salle har varit skadad över ett år och de borde man oxå beaktat, nu har alla lag som är indragna runt kvalstrecket förstärkt, alla utom modo.
Att vänta på peter borde borde inte inverka på om man ska värva då jag verkligen hoppas att freddan med mera ser att de behövs mer än bara peter.

Nu tror jag att dom söker i nuläget efter förstärkningar, men de måste ju hända något snart.

Berka:

Jag förstår inte varför man går och väntar på Peter värva spelare nu. Det är ju inte ens 100 han vill spela med MoDo och istället försvinner massa spelare från marknaden som modo kanske kunde plockat till sig. Nä Man blir bara besviken.

Cyklob: Ja tyvärr behövs en 3-4 st om vi ska ha chans att klara oss kvar. Vist är det trist att redan efter 15 omg. vara så värdelösa och sist att kval och allsvenskan käns realistisk.

Dif värvar nhl-meriterad back oxå.

Berka:

Har sagt det hela tiden MoDo är inte ett elitserielag med den trupp man har nu. Alldeles för många spelare med allsvenska mått i truppen. Nu är det bara be till gudarna att freddan inte bara nöjer sig med 1 spelare jag hoppas man inte är rädd för plocka in gärna 4 nya spelare om det går. Och då är Foppa en av dom då sedan får man väll försöka hitta nya klubbar åt vissa spelare för dom har inte i en elitserie att göra tyvärr.

Wayne Gresky: Jag är så sjukt besviken att jag orkar knappt bry mig.

Jag förstår verkligen att ingen vill åka till swedbank å betala dyrt för att se skiten, modo kunde ha tagit 3 lätta och viktiga poäng i afton men de verkar vara många som har hjärnspöken så de är tamefan en omöjlighet att vinna en 3:e period.

Skitlag skärpning värva

Berka: Med Pikkarainen kvar hade det blivit tre poäng. Hoppas att han snart är tillbaka. Handskador kan vara eländiga saker.

FY FAN vad besviken jag är.
Inte för att vi bara tar en poäng, utan på de sättet vi gör de på.

Vi är värda 3 poäng och de va inget som kunde hindra oss, men så kommer de med 3:e perioderna å efter 5 min. är det lika.

Vad fan ska dom göra, man måste ha mera målskyttar mza är ju modo på egen hand.

Satans hellvetes 3:e perioder

NuMo: Ja 5 sek kvar, pucken i offensiv zon, vi har en teoretisk möjlighet att vinna pucken och nå avslut, då drar ALLA hem och ska byta...

Ojoj

Berka:

5 sek. kvar och man gör ett idiotbyte.

Berka: Bättre att pengarna läggs på hjärnskrynklare...

spud: Ja haha boork kan han.

Rätta mig om jag har fel någon, men modo måste ha ökat på felpassena och felbedömningar och missar med 400% i 3:e perran.

2-2 ja då är vi fast sist i tabellen, snälla modo värva nu... jag orkar fan inte längre som supporter att vara arg och besviken över att vi aldrig kan vinna trots att vi är så mycket bättre

MZA FOR PREZ.

MZA är inblandad i nästan allt han gör.. Boork har det klart för sig.

MODOJohan: Detta som såg ut som en kassaskåpsäker seger, nu verkar de som vi blir ytterligare efter då tik leder.

Nyttja timout nu då!

Vilken skillnad, från att ha spelat säkert i 2 perioder så falerar allt bara för att kl står på period 3.. kan de bli mer psykiskt?

Nu kommer krampkänningen,nervositeten och de usla spelet.
Tog 5 min sen va de utjämnat, nu bryter vi ihop ochså blir det 2-5 som jag förutspådde =(

spud: Nu är vi sist igen.

Vet inte om jag sett Skröder såhär dålig i MODO tröjan.

HELVETE!!!

spud: Då är vi på väg att tappa allt igen

Nu är vi inte sist längre.

Berka: Ja det är då fan, få tillbaka Hållberg då tappar vi Pikka.

Hoppas pickan inte är allvarligt skadad.

Sen gör väl molinder kanske sin bästa match på de senaste säsongerna, och har en klart uppåtgående trend dessutom... Roligt

spud: Viktigt att andra kliver fram då och produserar, steen har sett het ut han kan gärna få göra sina 2 första mål för säsongen ;)

Poffa: Molinder har ju allt för att lyckas, han måste bara förstå vad som krävs för honom för att plocka fram det. Om han gör det då är han en landslagspelare. Få samma utveckling som Enström d.ä fick helt plötsligt.

MZA har nog spelat 12 minuter de första 10 här i andra perioden. Han lär blir trött.

MODOJohan: Haha vilket problem ;)

och min pizza levereras om 50 sekunder även om jag redan ätit upp den. Tack onlinepizza.se

Berka: Hade aldrig blivit mål om inte Timmy spelat fram så snyggt. En snubbelväggpassning, sådana ser man inte varje dag.

Berka: Och PP på det Bärzelius :) Nu skålar vi för 3-0!

Kan inte vi spela 5-5 hela tiden? Istället för utv på motståndarna så får vi kvitta mot nästa överträdelse vi gör.

Poffa: HUR BRA ÄR INTE AASEN!!!?! haha gud vad jag mår när jag ser den killen spela hockey.
2-0

Marry my Mats!

spud: Adam skapar mer på det han får spela än vad Molinder och Enström skapat tillsammans på tre år.

spud: Han har sett bra ut varje match han spelat tycker jag.
Borde få chansen oftare helt klart

Berka: Adam Eriksson skapar händelser hela tiden genom att vara på rätt plats.

Bad_Brett: jag håller med, rätt att inte blåsa straff i den situationen.

1198824 · »