1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 525625 inlägg · 4121 ämnen

MODO Hockey - Djurgården 2009-11-10

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2009-11-10
Wayne Gresky: Jag är så sjukt besviken att jag orkar knappt bry mig.

Jag förstår verkligen att ingen vill åka till swedbank å betala dyrt för att se skiten, modo kunde ha tagit 3 lätta och viktiga poäng i afton men de verkar vara många som har hjärnspöken så de är tamefan en omöjlighet att vinna en 3:e period.

Skitlag skärpning värva

Berka: Med Pikkarainen kvar hade det blivit tre poäng. Hoppas att han snart är tillbaka. Handskador kan vara eländiga saker.

FY FAN vad besviken jag är.
Inte för att vi bara tar en poäng, utan på de sättet vi gör de på.

Vi är värda 3 poäng och de va inget som kunde hindra oss, men så kommer de med 3:e perioderna å efter 5 min. är det lika.

Vad fan ska dom göra, man måste ha mera målskyttar mza är ju modo på egen hand.

Satans hellvetes 3:e perioder

NuMo: Ja 5 sek kvar, pucken i offensiv zon, vi har en teoretisk möjlighet att vinna pucken och nå avslut, då drar ALLA hem och ska byta...

Ojoj

Berka:

5 sek. kvar och man gör ett idiotbyte.

Berka: Bättre att pengarna läggs på hjärnskrynklare...

spud: Ja haha boork kan han.

Rätta mig om jag har fel någon, men modo måste ha ökat på felpassena och felbedömningar och missar med 400% i 3:e perran.

2-2 ja då är vi fast sist i tabellen, snälla modo värva nu... jag orkar fan inte längre som supporter att vara arg och besviken över att vi aldrig kan vinna trots att vi är så mycket bättre

MZA FOR PREZ.

MZA är inblandad i nästan allt han gör.. Boork har det klart för sig.

MODOJohan: Detta som såg ut som en kassaskåpsäker seger, nu verkar de som vi blir ytterligare efter då tik leder.

Nyttja timout nu då!

Vilken skillnad, från att ha spelat säkert i 2 perioder så falerar allt bara för att kl står på period 3.. kan de bli mer psykiskt?

Nu kommer krampkänningen,nervositeten och de usla spelet.
Tog 5 min sen va de utjämnat, nu bryter vi ihop ochså blir det 2-5 som jag förutspådde =(

spud: Nu är vi sist igen.

Vet inte om jag sett Skröder såhär dålig i MODO tröjan.

HELVETE!!!

spud: Då är vi på väg att tappa allt igen

Nu är vi inte sist längre.

Berka: Ja det är då fan, få tillbaka Hållberg då tappar vi Pikka.

Hoppas pickan inte är allvarligt skadad.

Sen gör väl molinder kanske sin bästa match på de senaste säsongerna, och har en klart uppåtgående trend dessutom... Roligt

spud: Viktigt att andra kliver fram då och produserar, steen har sett het ut han kan gärna få göra sina 2 första mål för säsongen ;)

Poffa: Molinder har ju allt för att lyckas, han måste bara förstå vad som krävs för honom för att plocka fram det. Om han gör det då är han en landslagspelare. Få samma utveckling som Enström d.ä fick helt plötsligt.

MZA har nog spelat 12 minuter de första 10 här i andra perioden. Han lär blir trött.

MODOJohan: Haha vilket problem ;)

och min pizza levereras om 50 sekunder även om jag redan ätit upp den. Tack onlinepizza.se

Berka: Hade aldrig blivit mål om inte Timmy spelat fram så snyggt. En snubbelväggpassning, sådana ser man inte varje dag.

Berka: Och PP på det Bärzelius :) Nu skålar vi för 3-0!

Kan inte vi spela 5-5 hela tiden? Istället för utv på motståndarna så får vi kvitta mot nästa överträdelse vi gör.

Poffa: HUR BRA ÄR INTE AASEN!!!?! haha gud vad jag mår när jag ser den killen spela hockey.
2-0

Marry my Mats!

spud: Adam skapar mer på det han får spela än vad Molinder och Enström skapat tillsammans på tre år.

spud: Han har sett bra ut varje match han spelat tycker jag.
Borde få chansen oftare helt klart

Berka: Adam Eriksson skapar händelser hela tiden genom att vara på rätt plats.

Bad_Brett: jag håller med, rätt att inte blåsa straff i den situationen.

MODOJohan: Yes de gör vi, avaktande när hesa fredrik ljöd

spud: Jag blev faktiskt ganska orolig efter första 5 minutrarna, då det såg lite trögt ut, man backade hem och gav dif tid att starta anfall, men som sagt grabbarna har höjd sig =)

startar vi andra i PP?

Berka:

Någon straff skulle det inte ha varit, men jag undrar varför den där spelarna-har-ansvar-för-sin-egen-klubba-regeln inte gäller målvakter. Wesslau är inte i närheten av pucken när han fäller Aasen.

Berka: Vi har ju implementerat "tjeck-kontringar".

Kan det vara en tränarprodukt?

Berka: Jag är nöjd, hade förväntat mig att vi behövde hela första perioden innan vi kom upp i tempo. Hoppas vi kan starta andra bra, genomföra PPbra och efter att vi gjort mål så behåller vi initiativet.

15 min spelat och matchen känns jämnare, modo har ryckt upp sig och spelar mer ofensivt och har dessutom PP nu för första gången i matchen.

1-0 kommer precis efter att dif blivit fulltaliga och det känns som att modo med minuten kvar av första tagit över matchen och en avaktande utv. på en djurgårdare är oxå i detta nu aviserat från domaren.

Trög start, men bra avslutning

Berka: Men vi tar i alla fall ledningen.

spud: Vi spelar ju bra bortalagspel på hemmaplan iaf.
Tar taskiga utvisningar, backar hem i egen målgård så fort dif har pucken och skapar absolut inget framåt.
Hejja modo

Vet att vi inte brukar vara så vass efter uppehåll, men idag tror jag på oss. 4-1.

Nu var jag lite disträ, men lyssnade just på Hasse intervjua Skröder. Och trots att samtalet var inne på landskamperna skröder spelat så missade Hasse hela målet genom att inte förmedla om PÅS gjort mål eller ej.

Salle: Känns det inte som om nån glömts bort i matchsnacket? Eddie kanske? Är han kvar overthere?

shinzawai: Japp.

Lumber Jack: Tills Svedberg gör en dålig match ja, då ringer vi Zacke och ber honom börja hydrera..

Lumber Jack: Kan ju var kul för Svedberg att Steen ska satsa på honom, om han nu är lagd åt det hållet.

shinzawai: Att man har valt vilken av våra tre andramålvakter man ska kalla förste målis, kanske?

Salle: Vad är det som är glädjande?

Nikki Nine: Glädjande från ÖA-bloggen
[url=allehanda.se/mer/blogg/?paper=ALLM&blogg=56]Det känns som om Niklas tar över", sa Steen.[/url]

« · 1198615 · »