1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

509062 inlägg · 4107 ämnen

MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023

« · 2524155 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Tarasov: Mjuka MoDo!
Låst ämne

Sigge: Diffen ska upp helt enkelt!
Låst ämne

jonsson: Tycker inte vi ska prata om vilka skador våra spelare har här på forumet! Många som läser 😉
Låst ämne

Bad_Brett: Vi fyller(😉) lyan ändå!!
Låst ämne

SPOODI: Varför körde då Frycklund över den "överskattade" Woods???

Jagar han bara dom sämsta spelarna?

Den där karln är så korkad att man skäms! Allt står verkligen inte rätt till där!
Låst ämne

Confusius: Beror lite på vad man menar där. Innan Frycklund skadade Woods var han ruskigt bra, men visst. Jämför man Woods utfall under slutspelet hittills med de förväntingar man har på honom så är han överskattad.
Men, det beror såklart på skadan och inte för att spelaren i sig inte har kvaliteten och kapaciteten om han fått vara skadefri.
Låst ämne

Tarasov: Lite komiskt hur det på kort tid har blivit en vedertagen sanning hur fantastiskt starka DIF är. Man undrar hur många av de som uttalar sig som egentligen har sett matcherna. Tycker Björklöven var ruskigt dåliga.

Sedan är det som sagt komiskt hur man gång på gång lyfter att MoDo egentligen bara var bra i höstas, men ingen nämner att vi har vunnit 12 av de 14 senaste matcherna, där en av förlusterna var på förlängning efter rent klanteri. Ingen nämner heller att Mora var det överlägset formstarkaste laget andra halvan av säsongen.
Låst ämne

SPOODI: Lindbom!
Låst ämne

Bad_Brett:
Efter match 3 trodde jag Björklöven skulle ta det med 4-1, vet inte riktigt vad som hände sen. Min amatörmässiga analys är att Björklöven faktiskt underskattat sin egna förmåga att spela ishockey.
Låst ämne

Tarasov: Touché!

Det är vårt år.
Låst ämne

SPOODI:

Så länge inte Lindbom är aktuell tror jag att myrenberg kommer stå, dvs man ser nog ingen anledning att byta ut honom ännu.

Men förhoppningen är väl att dif tvingas börja laborera redan efter någon period och att galajda vaktar kassen i slutet av match 1, efter att vi gått på rejäl knock.
Låst ämne

puffe: Vilket jävla party det kan bli!
Låst ämne

Trilske: ser mig framför mig att ett tokladdat Modo möter ett trött djurgården. Tror första matchen kan rinna iväg. Typ 7-3. Sen kommer resten av alla matcher avgöras på uddamål
Låst ämne

SPOODI:

Ja det är väl förhoppningen. så det är nog fördelaktigt att sveningsson inte spelar... ;-) Låga odds på att han skulle försöka proppa någon i första bytet.

Men blir intressant att se hur OP hanterar det, känns som att han har kontemplerat efter förra avstängningen och kommit ut som en smartare gris.
Låst ämne

Trilske: uppmanar alla att skänka en liten slant till MTS. Vi måste vinna på läktarna
Låst ämne

SPOODI: Läser man det senaste på MoDo's hemsida så låter det som om man har något stort o fint på G inför Söndag.
Låst ämne

SPOODI: För mig kan det vara folktomt på läktaren så länge vi vinner 4 av matcherna på isen!
Låst ämne

Gavelo: lättare att vinna med en sjätte utespelare
Låst ämne

Gavelo:
Går det att vinna mot de moraliska mästarna? 🥹🥹😅
Låst ämne

SPOODI:
Länka gärna
Låst ämne

SPOODI:
Länka gärna
Låst ämne

Tarasov: man swishar via en privatpersons swish, skriv till de på Instagram, annars kan jag skriva meddelande till dig här
Låst ämne

Tarasov: Numret står i beskrivningen på twitterprofilen.

twitter.com/MODOTIFOSupport?t=vBPt8KuaFsy-tOHs0nIf0w&s=09
Låst ämne

Padrone78: DIF spelade ut seriens mest offensiva lag(IF Björklöven) med 4-2 i matcher så klart som fan dom är favoriter av journalisterna, något annat vore sanslöst. Modo måste steppa upp både en och två nivåer, det är inte allmänhetens åkning med Mora längre. Verkar som ni tar det hela med lättja, eller är det av nervositet?

Var Löven jävligt usla eller har DIF en ruskigt tung och bra form nu? Det återstår att se när dom möter serievinnaren Modo. Nu ska agnarna sållas från vetet! Jag är ruggigt nyfiken på första matchen.
Låst ämne

Klåparna: Det är vi många som är, tror vår vila på 8 dagar kommer innebära att DIF har mer tempo i match 1. Blir absolut inte lätt, kommer ihåg senaste mötet 24 feb, DIF hade många kvalificerade målchanser och vann i förlängning, även om vår form då inte var så bra men tror det kommer stå 2-2 efter 4 matcher, vart det tar vägen sen vågar jag inte gissa men förhoppningsvis kommer Modos vila ge en fördel då i slutet av serien.
Låst ämne

Klåparna: Ni var jävligt usla.
Låst ämne

Klåparna: bra input! Skulle säga att det är en blandning. Vet inte helt vad som hände med er efter match 3. Ni va grymt bra sen dog ni bara typ. Sista 3 matcherna svarade inte ni upp på djurgården, samtidigt som djurgården spelade dåligt men var effektiva. Kan gå hur som helst det här
Låst ämne

Klåparna:
Ja vi skulle ju inte ha en chans mot Mora heller, vi år senare förvånade över att alla inklusive du själv tänker att djurgården bara skall sopa oss av banan pga att den vann den moraliska finalen.
Låst ämne

Tarasov: Weigel ser rätt så rolig ut på bilden i Aftonbladet, hade nog mest skrattat åt honom om jag varit motspelare än blivit psykad.
Låst ämne

Klåparna: Löven var inte ett offensivt lag. Man var ett defensivt lag som gjorde många mål. Ungefär som att DIF under Lasse Falks 1-3-1 gjorde mest mål i serien, utan att vara offensiva.

Det var Lövens misstag i semi. Man ville spela offensivt, men är inte ett lag som spelat offensivt
Låst ämne

Keriksson: Den matchen hade vi matchstraff (varav ett felaktigt), men ändå var vi det klart bättre laget.
Låst ämne

Klåparna:
Haha kul logik du har. Så Djurgårdens prestation ska bedömas av hur Björklöven presterade i serien? Inte hur alla er legoknektar vek ned sig och inte presterade alls. Sen hade Björklöven en fantastisk effektivitet ett tag i serien och den var som bortblåst i semifinalen. Sen är DIF bra ingen har sagt något annat, men jag hade inte varit nöjd med en del spelare om jag var Björklöven fan.

Men I den andra Semifinalen, då ska vi bedöma det utifrån prestationen i semifinalen och ignorera det faktum att Mora ändå var 3:a i tabellen och bara gjorde 4 mål på fyra matcher och åkte rakt ut. För Mora har ju inget intresse av att gå vidare och ville ju ha semester.

Kom igen, du är bitter i get it, men du kan väl dölja den med rimliga argument! Det är nog ingen som tar det med lättja, men det är nog någon som är avundsjuk att inte få tagga inför en HA final.

Men Modo gjorde precis vad de behövde mot Mora, de vann i fyra matcher, undvek skador och slapp slita ihjäl sig.
Låst ämne

J F K:

Med en Tex som inte var i matchform.

Var dock nära på att reda ut femman, dif fick väl in två kassar på slutet. Otroligt surt för annars tror jag vi hade kunnat vinna ganska komfortabelt.

Tror dock inte vi hade hämtat upp underläget om inte Sveningsson fått in den där pucken som ingen vet hur den gick in. Men den reduceringen var psykologiskt viktig.
Låst ämne

J F K: Ja, kommer ihåg att vi fick 0-3 i baken efter 15 min typ, sen arbetade vi oss in sakta med säkert, ett korrekt matchstraff på OP och ett felaktigt sådant på Brickley men mycket uppmärksamhet kring Susse den kvällen med match som började sent. Tror detta blir bra, Vi vinner och går upp i SHL!
Låst ämne

Bad_Brett: Jag tycker dif var rejält upphaussade redan innan semifinalserien, kunde dock inte föreställa mig att löven skulle göra en så slät figur som man faktiskt gjorde.

Tror det är en stor anledning till att experterna fortsätter spinna vidare på dif som favoriter, eftersom man investerat i dom redan inför semifinalerna.

Det märkliga är väl synen man har på MoDo och att man verkar leva kvar i aik-serien och inte alls verkar värdera att vi svepte serietrean speciellt högt.

Det om något är väl lite paradoxalt, eftersom man verkar ha gått all-in på DIF för att dom svepte bikken.
Låst ämne

Trilske: Är det någon här som lyckades få tag till någon biljett på Hovet till match 3 eller 4? Ser att det tydligen varit sjukt svårt att få tag på för icke-medlemmar i DIF.
Låst ämne

KB: Nope, satt i kön 08.50 men kom aldrig in innan de tog slut.
Låst ämne

malkin: Trist att vi går miste om vårt stora följe kring Stockholm.
Låst ämne

Trilske: jag tror modo under säsongen varit laget som gör det som krävs. Varken mer eller mindre. Därför är gränsen hårfin mellan att vinna 16 tighta matcher eller förlora dom vi gjorde i januari- februari. När motståndet ökar så trampar vi igång och tycker mig se en uppåtgående trend, att modo kommer krama ur allt vi har nu.
Ett slutspel eller en final kan man förlora och bara vara glad att fått uppleva, men till slut blir det ett jävlar annamma i truppen som bara måste vinna. Känner att i år har vi något annat på gång än tex under hellqvists tid. Vissa spelare har varit i klubben några år och växer någon procent varje säsong, man fyller på med nya spelare där vi visat svagheter tidigare. Till slut har man en helhet som är sammansvetsad och jäkligt starka tillsammans.
Snacka Dif rutin allt ni vill men underskatta inte modo-själen som växer i våra spelare!
Låst ämne

Marrdin: håller helt med, eller iaf vad dom tror krävs. Många matcher har nog förlorats för att man underskattade vilken lägsta nivå som behövdes för att vinna en match.
Låst ämne

KB: svar nej…
Låst ämne

073-958 95 64 Swisha inte det här numret några pengar ifall ni försöker köpa biljetter. I min fanatism över det här jävlas laget blev jag lurad av någon pundare på 1500kr
Låst ämne

KB: Försökte både igår och idag utan resultat. Så förbaskat tråkigt att vi "vanliga" fans inte ens fick en chans.

På sätt och vis kanske det är positivt... om det är mycket societetsfolk som får förtur kanske det blir mindre fyllon som skriker halsen av sig... lite som i NHL.
Låst ämne

Bad_Brett:va och kollade nhl 2014, madison square garden, öl på läktarn. Bra stämning. Vi har lite och lära där.
Låst ämne

Trilske: I höstas hette det att MoDo hade för tunn trupp för att vara så bra som man var, och att man bara levde på Karlins förmåga att få trupperna att maxprestera.
Vi tog ändå 16 raka och var fullkomligt dominant, har sen fyllt på med spelare och haft lite skador, svackor osv men när tåget börjar puffa igång igen verkar vi vara tillbaka i tänket att oavsett hur truppen presterar på isen SKA Djurgården vara bättre.
Det är den känslan man får när man lyssnar på experter osv.

Skitsamma, blir roligt att höra dom krumbukta sig ur vad som sagts innan finalen
Låst ämne

Bad_Brett: Bli medlem i lumberjacks så får du länk till bortastå. Men det blir till en eventuell match 6 då.
Låst ämne

Marrdin: Jag instämmer, men likväl är NHL-ishockey en annan grej. Där är det mer en social aktivitet, dvs "Vi går på matchen på fredag, käkar och dricker" snarare än "Kvällen är förstörd om inte MoDo vinner".

I Sverige tar man snarare en öl i pausen för att lugna nerverna.
Låst ämne

Nucky: Hägga tippar 4-1 i matcher iaf. Plus ett gäng andra profiler som tippar till vår fördel.
Låst ämne

Viljans vackra namn is back!!!😀😀
Låst ämne

Dansken 29: Äntligen! Blir mäktigt att höra den.
Låst ämne

« · 2524155 · »