1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

491131 inlägg · 4083 ämnen

MODO Hockey - Färjestad 2007-10-27

933362 · » Till forumet


Sv: MODO Hockey - Färjestad 2007-10-27
Frisco: Vi kom väl ungefär 20 meter utanför ingången till vår sektion, sedan så blev det tvärstopp i gångarna bakom sittplatserna. Och där stod vi i minst 10 minuter och väntade på att kön till nödutgångarna skulle röra sig överhuvudtaget medan någon publikvärd upprepade frasen "Alla ska ut!"
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2007-10-27
Lorenzo: Men gråt en skvätt.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2007-10-27
Lorenzo:

Hehe, nu var du en riktigt rolig...
En sak har du rätt i dock, mattias är nog avundsjuk på att dom inte har några bra spelare i sitt lag, bara en gammal avdankad målis ;-)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2007-10-27
mattias - 74:

Ni är ju bara avundsjuka för att ni inte har sådana här spelare i ert lag... lojala poängmaskiner är vad Nordstörm och Prestberg är. Ne säger jag bara, hoppas att svin som Ward, Jämtin och Sundström skadar sig så de inte kan spela mer denna säsong... Vore det inte mer effektivt för MODO att låta Sundström fylla på vattenflaskorna istället för att spela hockey??
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2007-10-27
Poffa: 10 minuter och 4 sekunder. Men oj i så fall. Jag tycker att det är godkänt.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2007-10-27
Frisco: 10.04.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2007-10-27
Poffa: 10.03?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2007-10-27
Frisco: Visst, men vissa hade inte ens kommit ut i trapphuset på tio minuter.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2007-10-27
Paddan: Det står ju att trapphusen inte räknas som arena.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2007-10-27
Gusse: Men det blev ju nästan en helspalt om utrymningen av arenan också.

Sedan så måste man ju fråga sig hur bra klockan fungerade för den säkerhetsansvarige när han bestämt hävdar att hela arenan var utrymd på mindre än tio minuter.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2007-10-27
zigge: Fantastiskt vad allehanda lagt ner mycket tid åt matchen i lördags ..inte ens en halv sida med text om matchen i pappersvarianten ..står mer i tidningen Brännan och aik hockey härnösand ..Uselt..
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2007-10-27
Nu kan man åter njuta matchen på C+Sport1 !
Berodde verkligen brandlarmet på att JJ tog av sig hjälmen? Flamskyddsvakt?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2007-10-27
Salle:

"ändå mer"

...Så har Tonbergskan nått Övik!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2007-10-27
Salle: Men det är väl inget ovanligt att Färjestad brukar kunna snacka sig ur solklara utvisningar och ordna långa överläggningar med domarna så man får vila toppspelarna i slutet på matcherna.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2007-10-27
Lumber Jack: Nu vill man nästan ändå mer få reda på vad FBK:arna sa så att dom slapp utvisning för för många spelare...

"Roligast ikväll var nog annars Roger Melins kommentar om det som hände i slutet av matchen då alla trodde att domarna hade blåst av för för-många-spelare på isen. Melin sa: "Något konstigt var det i alla fall med tanke på att vi hade tre backar på isen", och sedan skrattade alla i pressrummet. Färjestad HADE sju spelare på isen vid den situationen, det var de flesta överens om. Konstigt dock att domarna som blåser inte sedan tar någon utvisning."
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2007-10-27
Lumber Jack:

Hans kedjekompis pelle fjantberg är väl också en sådan spelare. Minst i Elitserien och när han sedan gjort nånting åker han iväg och byter. En jävla f...a är vad han är ( Ursäkta ordvalet )
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2007-10-27
bisterfinnen: Nordström, en spelare jag faktiskt hoppas råkar ut för en rejäl skada så att man slipper se honom något mer. Han förtjänar verkligen inte att få vistas på en elitserierink. Feg, ful, vårdslös och uppträder fullständigt hjärndött mellan varven. Ut med packet!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2007-10-27
bisterfinnen: Ja, Hasse blev helt skogstokig. Jävla domare, låt spelarna (eller i det här fallet spelaren) slå skiten av varandra (Nordström) om dom vill. Fjanterier.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2007-10-27
Hawerchuk: Som sagt, liite seg i kolan idag :)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2007-10-27
bisterfinnen: Nä, så här dagen efter kvällen före, så är det liiite tungt. Dessutom är jag inte timråbo.
Sen måste man läsa ordentligt så att man förstår det som står, sa alltid min lärare, han var klok.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2007-10-27
Hawerchuk:

Hasse Jonsson!

Såg ut som att det var tur för Peter Nordström att domherrarna hann emellan i slutet på tredje. Såg ut som att Hasse var beredd att äta upp fanstyget!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2007-10-27
Hahl Bundy: Nu tror jag det slog slint uppe i hjärnkontoret.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2007-10-27
Hahl Bundy:

Helt rätt, 100% av de som dör dör...Det är matematik som tom en timråbo klarar av!

Sedan är det ju faktiskt så att 100% av de som överlever överlever! Men det tar vi i fortsättningskursen. Inte för mycket på en gång.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2007-10-27
bisterfinnen: Inte många % kvar, som överlever mao?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2007-10-27
knaskamilla:

Hälften av de som dör vid en riktig katastrof är de som försent inser allvaret. Den andra hälften är de som blir nedtrampade pga panik....
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2007-10-27
TIKbiff:

Ja, det går fruktansvärt långsam vid "vardaglig" utrymning. Men som jag tror att jag skrev tidigare, förhoppningsvis går det väl snabbare vid riktig fara. När folk inte går i normal takt och småpratar med varandra samtidigt som de skickar sms, typ.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2007-10-27
Kolla hur förvirrad Werner ser ut när Yetman kommer flygande, han tror att han ska hinna fram på returen men då sitter Yetman redan i båset ;-)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2007-10-27
Poffa:
10 eller 12 minuter, kan vara skillnaden mellan
att vara död eller levande, jag blev imponerad av er arena när jag var där, på allt UTOM när man skulle ta sig ut ur arenan, i Timrå går det fort att utrymma arenan, men där blir man sittande på parkeringen istället.
Hur många minuter ställer ställer brandskyddsmyndigheterna som krav? någon som har en aning om detta?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2007-10-27
NuMo: Tur att det inte fanns några läktarflaggor iaf. Om de varit där hade arenan varit övertänd innan någon hunnit ut.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2007-10-27
På tal om Färjestad. Visst vore det roligt att få se den där mellandagsmatchen från förra året igen?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2007-10-27
wap.hockeysnack.com
Numo/Knas Olle har säkert berättat detta vid Kiras första tuggben. När LA Invigdes så var det en tattare... ingen timråit eller tallnäsbo. som rökte på toa. det tog vl ca 10 min innan någon började röra på sig. Trots att den automatrösten ropade ut att det var brandlarm samt hur man skulle utrymma.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2007-10-27
NuMo:

Brandspridningen eller att tömma arenan?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2007-10-27
knaskamilla: Det går fortare om några personer brinner.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2007-10-27
Salle:

Jag undrar också hur folk är funtade som stannar direkt utanför arenan när de kommit ut. Och så kändes det irriterande att det tog så lång tid att tömma arenan. Vid nödutgången vi gick till först var det till och med totalstopp.

Plus att jag undrar hur man har tänkt vad gäller de rullstolsbundna. Hur kan man sätta sådana på etage 4 när det inte går att åka hiss om det brinner? Särskilt permobilbundna måste få det jobbigt.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2007-10-27
spud: Dessbättre var det bara efter slutsignalen han snackade idag, trots att det fanns ett flertal gyllene tillfällen till snack.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2007-10-27
spud: Det värsta är ju att jag inte heller såg mig för... :-)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2007-10-27
Oj, såg inte att salle hade skrivit om detta redan.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2007-10-27
Är det inte dags att susse får lira med en dominator boll i munnen resten av sin karriär?

Vad är det egentligen han håller på med? Han är ju en dominerande kraft på banan, men så fort det är avblåst så ställer han ju till ett elände.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2007-10-27
Någon som vet hur det gick med Wargh?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2007-10-27
Poffa: Nu ljugs det friskt i lokalblaskan...

[url=allehanda.se/avdelning/harnosand/15458]På tio minuter var arenan tom. - Hade vi inte haft övningen i september hade vi aldrig lyckats så här bra, sa säkerhetschefen för arenan Jonny Engström.[/url]
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2007-10-27
Poffa: Äh, stick och festa vetja.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2007-10-27
Poffa: Större under har skett!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2007-10-27
Salle: Du är ju på läktaren. Kom in i matchen. :-)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2007-10-27
Frisco: Sen måste jag kommentera en annan sak.

60.0010 minMODO24. SUNDSTRÖM, NiklasABUSE
60.0020 minMODO24. SUNDSTRÖM, NiklasGA-MI

Kan han inte lära sig att hålla käft nån gång. Nu "drabbas" ju ingen, förutom dom (läs jag) som har han i poängligan, av denna men det är så j-a onödigt.

Han hade ju redan en snackstämpel på sig från förra säsongen och nu skulle domarna bli hårdare på detta så det borde ju fått han att skärpa sig men icke. Dessutom kommer domarna att enklare kunna ta han för liknande i fortsättningen vad han än säger. Dags för Harald och Fredda och sätta munkavle på Susse?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2007-10-27
Mats Edström: På en matchdag? Glöm det!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2007-10-27
MorganaLefaey: Han käftade om att det inte blev utvisning för SJU man. Men det är tyvärr allt för typiskt Susse. Som någon skrev här tidigare, sätt på han en gag-ball, goddamnit.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2007-10-27
knaskamilla: Bra jobbat! Inom en snar framtid kan vi kanske få se hela 401 i tvättstugan?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2007-10-27
Salle: Intressant att susse fick 10+20 20:00 i tredje. Förstår inte riktigt vad han kan ha fått det för. Men nog f-n är det onödigt snack han håller på i mångt och mycket. Tror för katten sundström kommer va den mest utvisade spelaren i ES när den är över den här säsongen. Va sjutton kan man klaga på när man vunnit matchen.....
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2007-10-27
Frisco: Kanske att det gick smidigt. Men inte f-n gick det fort.

Sen måste man ju undra hur vissa är funtade. Dom jag åsyftar är de som när dom klivit ut från trapphuset bara stannar nån ynka meter från dörren och börjar samtala. Fattar dom inte att dom hindrar folket som skall ut.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2007-10-27
Salle, Poffa, gubbar med hatt:

Själv tycker jag det gick smidigt. Jag gick ut, stod en stund ute, gick in och satte mig och matchen startade igen.
Snabbt, smidigt och uppfriskande.

Trevlig kväll.
Kommentera

933362 · »