1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506976 inlägg · 4104 ämnen

MODO Hockey - Färjestad 2009-10-22

« · 1190797 · » Till forumet

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-10-22
Per HApps: En hel poäng före oss, tar ni extrapoängen så skulle jag vilja påstå att glappet mellan modo-timrå för modo´s del är ointagligt
Kommentera

Nikki Nine: Jumboplatsen i elitserien känns inte som rätt utbildningsplats i hockeytaktik. Jag hade gärna sett att vi haft råd att låta Häggström spela en halv säsong i allsvenskan för att lära sig den biten. Bonsaksen överglänser iaf Eddie klart idag.

Enström tycker jag är helt värdelös, när han får chansen i power play så är han inte bättre än någon annan. Ska man vara en utpräglad offensiv spelare så måste man kunna glänsa lite där iaf.
Kommentera

-JK-:
Vi gör ett dödsryck ;)
Kommentera

Tikarna tar poäng ikväll.
Kommentera

shinzawai: "Vi är värdelösa. Finns inget lag i ES som skulle värva spelare som Westin, Bonsaksen, Häggström, Enström, Molinder, Tuokko och Forsberg förutom vi, och nu får vi stå vårt (Eckes?) kast."

Äsch då. Westin, Enström och Molinder är ju inte värvade ;-) Jag tycker det är lite orättvist att lägga skit på de två förstnämnda iaf. Westin har ryckt upp sig denna säsong tycker jag och Enström har en del kvalitéer i offensiv zon (tyvärr rätt taskig i defensiven). Sen tycker jag Häggström är en bra värvning, han behöver bara bli lite taktiskt skolad. Han och Enström kan väl ta lektioner av Svartvadet och Horava.

Skulle nog vara bäst för båda parter om Molinder fick ett miljöombyte. Bonsaksen, Forsberg och Tuokko, ja där kan man väl diskutera hur smarta värvningar det var även om Bensaxen är en framtidsvärvning.

Sen kan man väl ha synpunkter på ifall truppen är bred nog när alla dessa måste spela för att vi ska få ihop ett lag.
Kommentera

shinzawai: Nu gällde ju frågan dagens insats, ironi kallas det. Går att slå upp det om man inte vet vad det är.
Kommentera

Nikki Nine: Great minds think alike!
Kommentera

Nikki Nine: Och oavsett vad ni tror så hade jag INTE läst Greskys inlägg innan jag skrev. 8-)
Kommentera

-JK-: Vad fan snackar du om, Zacke gör bort sig varje gång han står.

Vi är värdelösa. Finns inget lag i ES som skulle värva spelare som Westin, Bonsaksen, Häggström, Enström, Molinder, Tuokko och Forsberg förutom vi, och nu får vi stå vårt (Eckes?) kast.

Timmy faktiskt rätt kass idag, det trodde jag aldrig att jag skulle säga.

Äh, jag kan inte ens analysera vad fan det är för fel på oss, förutom att vi saknar kompetens på för många håll.
Kommentera

Tre upp, tre ner.

Upp:

- Niklas Sundström
Han höll hela matchen. Det enskilt mest positiva i dagens match.

- Morten Madsen
Nu tycker ni nog jag är helt galen, men jag väljer att plussa för honom. Det var inga krusiduller, in med pucken mot mål alla gånger. Då får vi ta i beaktning att det var hans första tävlingsmatch för säsongen och hans första match på två-tre veckor, så förhoppningsvis finns det mer att ta av där.

- Adam Eriksson
Han gjorde mål. Det räcker idag...

Ner:

- Spelet
Det finns ingen idé alls när spelarna har pucken. Är det spelarnas fel? Kanske. Är det tränarnas fel? Kanske. Oavsett vad så behöver det bli en ändring.

- Roman Malek
Inte _dålig_, men inte sådär bra som han behöver vara i läget vi är i.

- Marcus Vinnerborg
Försöker inte låta som en dålig förlorare eller skylla förlusten på domaren, för så är det verkligen inte, men vilken konstig bedömningsnivå han valde idag. Solklara utvisningar släpptes och oklara utvisningar togs.
Kommentera

Vi hade fått dyngtorsk iaf, men Vinnerborg har haft några riktigt konstiga bedömningar.

Man ser att Skröder lyfter direkt när Susse är på isen samtidigt.

Svartvadet ser seg ut.

Madsen ok debut.

Härligt mål av Adam, klassmål!

Det går inte direkt att klandra Malek för förlusten, men han känns ju inte som en vinnare i 1 mot 1-situationer.

Individuella misstag sabbar chansen att få med sig en turpoäng.
Timanders strul vid 1-3 dödar matchen.

Det känns väldigt bra att de allsvenska lagen ser mänskliga ut så här långt.
Kommentera

-JK-: Kanske skulle maila frågan till sportchefen våran och se vad han tycker
Kommentera

Berka: Zacke och Svedberg har ju inte gjort bort sig heller. Svårt val.
Kommentera

-JK-: ja eller robert frestadius
Kommentera

Berka: hmm... Salle kanske
Kommentera

bisterfinnen:
En snara fäst vid balkongen, ett par klunkar god och dyr maltwhistey och några glasskärvor hårt karvandes i handleden.
Kommentera

Berka: Sundström, trots att han itne kan åka skridskor.
Kommentera

Jag har en riktigt bra fråga pojkar.

Vem var bäst i modo för dagen?

OBS det är ej en kuggfråga ;)
Kommentera

Icing-Ove:

Går det att få till en redig snara?!
Kommentera

Och den enda lösning för modo som Ankan kan se är Foppa. Skulle tro att han hellre spelar i ett kämpande lag typ Mora el KB65
Kommentera

Jag beställde innan matchen en halsduk och två whiskeyglas från souvenirshopen. Inser nu att jag får passa mig hur jag använder dessa vid nästa förlust...
Kommentera

MODOJohan: Jag tar nog oxå en plats, jag var faktiskt riktigt lovande som ung tills spriten tog över ;)
Kommentera

Berka: Du kan skratta tillsammans med mig när jag tar plats i truppen i vintger =)
Kommentera

Den här jävla matchen var över redan efter första, totalt överkörda.
Kommentera

MODOJohan: 2-6 ska jag skratta eller gråta johan ?
Kommentera

Berka: Jag också, däremot med denna månadens lön har man ju råd med fina skridskor till hela laget. Men jag börjar med mig själv, och utser mig själv som inte ens sämst i hela laget, trots att jag slutade spela hockey för 10 år sen
Kommentera

Vår bästa offensiva spelare kan inte åka skridskor..
Kommentera

MODOJohan: jag har redan dammat av grillerna så du kan räkna in mig ;)
Kommentera

shinzawai:

Tycker att man gör det jävligt enkelt för sig om man skyller denna matchen på Malek. Helvete han får ju noll hjälp, enda målet jag tycker han skulle gjort det bättre på är 4-1 målet när han släpper första stolpen.

Spelar ingen roll vilken målis vi haft i mål idag, vi hade förlorat hur som helst om man ser till hur övriga fem på spelare på isen spelar.
Kommentera

shinzawai: 4970 pers på läktaren, sämsta publiksiffran på 3 år
Grattis, nu går det bra för modo på alla plan
Kommentera

vi kan ju mentalt börja förbereda oss på kvalserien och hoppas att motståndarna där är sämre. I dagsläget klarar vi inte av AIK Härnösand eller KB65 ens. Vill inte skylla på tränarduon Horava o Steen men ska inte de plocka fram det bästa ur varenda spelare? Och har dem gjort det så ser det bara ännu värre ut. Kan man inte spela vinnande hockey, så åk iaf skridskor och våga hålla i puck. Nä jag ska ta och kolla igenom sortimentet på skridskor och anmäla mig frivillig, för jag var fan så mycket bättre på skridskor än alla i dagens Modo.

Berka, du också, anslut!
Kommentera

I den här matchen hade jag fan hellre sett Zacke än Malek. Fy fan vad sämst han är. För övrigt ser han UT som Zacke i spelstilen. Kramar stolpen konstigt, släpper returer och vi förlorar.

Hur ska vi kunna vinna en enda match när vi inte kan ta oss igenom mittzon?
Kommentera

spud: Gud va trött jag blir, intresset att titta svalnar hela tiden
Kommentera

Berka: Men det vet ju alla att dem inte gör, sånt där skitsnack kan du väl skippa? Du är ju medveten om situationen.
Kommentera

spud: Ledningen är nog nöjda med truppen.
Kommentera

Nikki Nine: Jag menar inte att det är Maleks fel, det jag menar är att Malek inte tillför något som motiverar hans lön, en lön vi kan använda till en vass utespelare. Svedberg har faktiskt imponerat när han varit inne. Dessutom är vårt försvarsspel bättre när Svedberg står.
Kommentera

Wayne Gresky: Jag kan fan inte begripa hur hasse och larsson kan gå som 2:a backpar, hasse själv måste ju ha -500 i statestiken och bommar markeringar gång på gång.
Kommentera

spud:

Problemet ligger inte i Malek eller målvakterna, vi har ingenting som ens kan likna uppspel och har inte haft en enda match i princip. Om det beror på att forwards är helt stillastående eller att backarna inte kan hitta bra lösningar låter jag vara osagt men de flesta gånger backar har puck i egen zon leder det till något av följande 1) pass som motståndaren bryter 2) dump i zon som ingen jagar eftersom forwards är stillastående 3) icing.

Sen att Larsson/Jonsson bommar båda målen, ja vad ska man säga.
Kommentera

spud: Inte nog med att man passar i mittzon, vi snackar tvåmeterspassningar i sidled på egen blå. Ett mediokert FBK känns som ett lag från tre serier ovanför.
Kommentera

Berka: Resultatet är inte orättvist, men det känns som om Eddie ligger bakom båda målen tyvärr. Med tanke på hur usla vi är spelmässigt så har vi inte råd att bjuda på sånt.
Kommentera

Aldrig sett ett lag spela så mycket sidled i mittzon. Att göra så samtidigt som man inte kan passa är livsfarligt.

Molinder till Björklöven Lycksele eller ja vafan rent av TIK.
Kommentera

bisterfinnen: Skulle vilja ha en timrå coachning, där hamnade vi också i 0-2 läge, direkt TO och målvaktsbyte.
Kan inte se varför Malek ska vara kvar i någon månad till, han har fått sina chanser. Hitta en ny klubb till honom, hem med Z, sätt Svedberg i kassen lägg Malek pengarna på 20 nya utespelare av högklass.
Kommentera

bisterfinnen: ja hasse/larsson har bommat på båda målena tyvärr, doch tycker jag inte de bara är deras fel, modo kan ju inte lira hockey??!
Faktiskt kanske den sämsta perioden modo gör i år.
Kommentera

Berka:

Bänka ett backpar. Gissa vilka...
Kommentera

RIDÅ

de va de.
Kommentera

Berka: Skott 3-10 efter 10 min.
Oftast är det ju hemmalaget som kommer ut och virvlar första perioden..
Kommentera

spud: Fan, Modo måste ju börja spela som ett bottenlag. Det är enda chansen till att jämna ut spelet. Skitspel. Sarg ut. Icingar. Sex man inom eget slott.
Kommentera

spud: Ser ut som om fbk har haft pp 5 mot 3 första 10
Kommentera

Berka: Äh snart börjar Svarten Salle och co skylla på Horavara-Steen.
Kommentera

0-1 Då är matchen halvkörd
Kommentera

« · 1190797 · »