1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506978 inlägg · 4104 ämnen

MODO Hockey - Färjestad 2009-10-22

« · 1190041 Till forumet

MODO Hockey - Färjestad 2009-10-22
Milo: Nu har vi rensat skallarna rejält

Regerande mästarna Färjestads BK väntar för MODO Hockey hemma i Swedbank Arena i omgång elva. Detta för ett MODO som ligger pyrt till - sist i Elitserien.
- Men det är just sådana saker vi måste försöka tänka bort, säger Miloslav Horava, coachen. Efter matchen mot Linköping sist har vi försökt rensa skallarna rejält och i stället tänka positivt.

Coach Horava var rejält besviken efter förlusten mot Linköping.
- Det stämmer. Mera besviken än efter någon match tidigare i höst. Detta därför att jag tycket vi hade matchen i ett järngrepp efter den fina start vi fick och de två första perioderna. Tyvärr blev i för avvaktande i slutperioden.
Nu vill MODO- coachen se ett lag som går in för seger till varje pris - från första till sista matchsekund.
- Det har sett bra ut på träning och glädjande nog har vi också nästan hela truppen tillgänglig nu.

Testet av långtidsskadade Niklas Sundström utföll positivt. Niklas är klar för spel, men Miloslav Horava tonar ned det hela.
- Niklas är viktig för oss och härligt att han är med, säger han. Men vi får matcha honom försiktigt.
Än är det dock inte faran över då det gäller eventuell operation för Sundström.

Skadade och sjuke backen Per Hållberg är också tillgänglig för spel, men dock inte redan nu. Han ska f ö i början av november genomgå en neuropsykologisk test för att kolla koncentration och minne efter alla hjärnskakningar han åkt på.

Målvakt:
45 Roman Malek
(1 Niklas Svedberg)

Femmor:
44 Daniel Sondell
7 Mattias Timander
10 Per-Åge Skröder
39 Per Svartvadet
36 Mats Zuccarello Aasen

5 Hans Jonsson
17 Eddie Larsson
29 Andreas Molinder
20 Oscar Steen
6 Magnus Häggström

4 Tomas Mojzis
48 Hannu Pikkarainen
17 Morten Madsen
27 Josh Green
11 Thomas Enström

47 Alexander Bonsaksen
2 Jens Westin
13 Marco Tuokko
24 Niklas Sundström
26 Kristian Forsberg
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Färjestad 2009-10-22
Nikki:
"Skadade och sjuke backen Per Hållberg är också tillgänglig för spel, men dock inte redan nu."

Den meningen går inte av för hackor.
Och den efter är inte heller vacker.

Kommentera

Salle: Tillgänglig, men ändå inte. Va faan, säg som det är istället. I väntan på undersökningen är han indisponibel, men vi tror och hoppas att de övriga stiger fram och tar sitt ansvar.
Kommentera

Salle: FANTASTISKT MED sUNDSTRÖM TILLBAKA! Må det bara hålla längre än vad Foppas fot höll.
Kommentera

Poffa: Tydligen kostar en utredning i stil med den Hållberg ska göra runt 40 000 kr (!!!) och tar rätt lång tid att göra (minst en heldag + analys mm). Kul.
Kommentera

shinzawai: Sånt går försäkring in och täcker upp, det är åtminstone min gissning.

Jag tror tyvärr att susse chansar vilt när han är med. Skadan kan inte bli värre så han kör och testar vad som händer. Varför skadan helt plötsligt skulle vara ok förstår inte jag, ne detta är nog ett test för att se hur jävla ont det gör.

bisterfinnen: Aha, anade att det var något sånt.
Kommentera

Icing-Ove : Hur många sälskinn, luse-koftor o ormtungor har du att offra? ALL IN!! Nu MÅSTE trenden brytas!
FBK's målis är ingen fantom, se till att sätta dem nu.
Hägga, Piccadollen o Enström nätar.
Kommentera

Intervju med Morten Mattsson (låter det väl som Hasse säger i början?) inför matchen ikväll.
Kommentera

Nikki Nine: Överraskande bra svenska från Mortens sida. Hur länge har han bott i Sverige egentligen? Hoppas han hittar rätt med Josh och Enström.

Och, ja, det låter som att Hasse säger Morten Mattsson....:-)
Kommentera

Om någon vill ha en biljett till matchen ikväll kan jag nog låna ut min, misstänker att jag inte kommer att kunna gå.
Kommentera

Viskarn:

Han har ju spelat en hel del säsonger i Frölunda, så där lär han nog pratat svenska en hel del..
Kommentera

Gidde: Nåja, jag vet inte om jag vill kalla det svenska direkt.
Kommentera

Poffa:

Det är klart mycket mer svenska än obegriplig danska i vilket fall, det måste du faktiskt erkänna...
Kommentera

Poffa:

Hmm, eller menar du att göteborgska inte är svenska, då är även jag med ;-)
Kommentera

Kvällens Hjältar

MODO Hockey

45. MALEK, Roman  
  Goalkeepers 1. SVEDBERG, Niklas  

1st Line 7. TIMANDER, Mattias 44. SONDELL, Daniel  
  10. SKRÖDER, Per-åge 39. SVARTVADET, Per 36. ZUCCARELLO-AASEN, Mats  

2nd Line 53. LARSSON, Eddie 5. JONSSON, Hans  
  11. ENSTRÖM, Thomas 27. GREEN, Josh 17. MADSEN, Morten  

3rd Line 48. PIKKARAINEN, Hannu 4. MOJZIS, Tomas  
  29. MOLINDER, Andreas 20. STEEN, Oscar 6. HÄGGSTRÖM, Magnus  

4th Line 47. BONSAKSEN, Alexander 16. ERIKSSON, Adam  
  13. TUOKKO, Marco 24. SUNDSTRÖM, Niklas 26. FORSBERG, Kristian

Kommentera

Referee: Vinnerborg, Marcus  
  Linesmen: Sondell, Per  
    Larsson, Robert
Kommentera

knaskamilla: Tänkte på dina matchtips hela förra säsongen på officiella, jag satte ett matchspel på 7-2 till MODO. 150 gånger pengarna gav detta spel, känns som om spelbolaget inte tror på detta lika mycket som jag själv.

Poffa! Ja, jag fortsätter att kasta bort pengarna men tur är väl att man har råd :)
Kommentera

qwertas:

Själv har jag spelat på matchresultat en gång. Jag spelade på 1-3 i Timråmatchen. Klart som fan att Timrå gjorde 2-3 med mindre än en minut kvar av match. Eftersom jag inte är rik blir det nog inget mer matchresultatspelande för mig...
Kommentera

0-2 hade inte varit orättvist.
Kommentera

spud: Modo har flyt, man spelar inte bra nu
Kommentera

0-1 Då är matchen halvkörd
Kommentera

Berka: Äh snart börjar Svarten Salle och co skylla på Horavara-Steen.
Kommentera

spud: Ser ut som om fbk har haft pp 5 mot 3 första 10
Kommentera

spud: Fan, Modo måste ju börja spela som ett bottenlag. Det är enda chansen till att jämna ut spelet. Skitspel. Sarg ut. Icingar. Sex man inom eget slott.
Kommentera

Berka: Skott 3-10 efter 10 min.
Oftast är det ju hemmalaget som kommer ut och virvlar första perioden..
Kommentera

RIDÅ

de va de.
Kommentera

Berka:

Bänka ett backpar. Gissa vilka...
Kommentera

bisterfinnen: ja hasse/larsson har bommat på båda målena tyvärr, doch tycker jag inte de bara är deras fel, modo kan ju inte lira hockey??!
Faktiskt kanske den sämsta perioden modo gör i år.
Kommentera

bisterfinnen: Skulle vilja ha en timrå coachning, där hamnade vi också i 0-2 läge, direkt TO och målvaktsbyte.
Kan inte se varför Malek ska vara kvar i någon månad till, han har fått sina chanser. Hitta en ny klubb till honom, hem med Z, sätt Svedberg i kassen lägg Malek pengarna på 20 nya utespelare av högklass.
Kommentera

Aldrig sett ett lag spela så mycket sidled i mittzon. Att göra så samtidigt som man inte kan passa är livsfarligt.

Molinder till Björklöven Lycksele eller ja vafan rent av TIK.
Kommentera

Berka: Resultatet är inte orättvist, men det känns som om Eddie ligger bakom båda målen tyvärr. Med tanke på hur usla vi är spelmässigt så har vi inte råd att bjuda på sånt.
Kommentera

spud: Inte nog med att man passar i mittzon, vi snackar tvåmeterspassningar i sidled på egen blå. Ett mediokert FBK känns som ett lag från tre serier ovanför.
Kommentera

spud:

Problemet ligger inte i Malek eller målvakterna, vi har ingenting som ens kan likna uppspel och har inte haft en enda match i princip. Om det beror på att forwards är helt stillastående eller att backarna inte kan hitta bra lösningar låter jag vara osagt men de flesta gånger backar har puck i egen zon leder det till något av följande 1) pass som motståndaren bryter 2) dump i zon som ingen jagar eftersom forwards är stillastående 3) icing.

Sen att Larsson/Jonsson bommar båda målen, ja vad ska man säga.
Kommentera

Wayne Gresky: Jag kan fan inte begripa hur hasse och larsson kan gå som 2:a backpar, hasse själv måste ju ha -500 i statestiken och bommar markeringar gång på gång.
Kommentera

Nikki Nine: Jag menar inte att det är Maleks fel, det jag menar är att Malek inte tillför något som motiverar hans lön, en lön vi kan använda till en vass utespelare. Svedberg har faktiskt imponerat när han varit inne. Dessutom är vårt försvarsspel bättre när Svedberg står.
Kommentera

spud: Ledningen är nog nöjda med truppen.
Kommentera

Berka: Men det vet ju alla att dem inte gör, sånt där skitsnack kan du väl skippa? Du är ju medveten om situationen.
Kommentera

spud: Gud va trött jag blir, intresset att titta svalnar hela tiden
Kommentera

I den här matchen hade jag fan hellre sett Zacke än Malek. Fy fan vad sämst han är. För övrigt ser han UT som Zacke i spelstilen. Kramar stolpen konstigt, släpper returer och vi förlorar.

Hur ska vi kunna vinna en enda match när vi inte kan ta oss igenom mittzon?
Kommentera

vi kan ju mentalt börja förbereda oss på kvalserien och hoppas att motståndarna där är sämre. I dagsläget klarar vi inte av AIK Härnösand eller KB65 ens. Vill inte skylla på tränarduon Horava o Steen men ska inte de plocka fram det bästa ur varenda spelare? Och har dem gjort det så ser det bara ännu värre ut. Kan man inte spela vinnande hockey, så åk iaf skridskor och våga hålla i puck. Nä jag ska ta och kolla igenom sortimentet på skridskor och anmäla mig frivillig, för jag var fan så mycket bättre på skridskor än alla i dagens Modo.

Berka, du också, anslut!
Kommentera

shinzawai: 4970 pers på läktaren, sämsta publiksiffran på 3 år
Grattis, nu går det bra för modo på alla plan
Kommentera

shinzawai:

Tycker att man gör det jävligt enkelt för sig om man skyller denna matchen på Malek. Helvete han får ju noll hjälp, enda målet jag tycker han skulle gjort det bättre på är 4-1 målet när han släpper första stolpen.

Spelar ingen roll vilken målis vi haft i mål idag, vi hade förlorat hur som helst om man ser till hur övriga fem på spelare på isen spelar.
Kommentera

MODOJohan: jag har redan dammat av grillerna så du kan räkna in mig ;)
Kommentera

Vår bästa offensiva spelare kan inte åka skridskor..
Kommentera

Berka: Jag också, däremot med denna månadens lön har man ju råd med fina skridskor till hela laget. Men jag börjar med mig själv, och utser mig själv som inte ens sämst i hela laget, trots att jag slutade spela hockey för 10 år sen
Kommentera

MODOJohan: 2-6 ska jag skratta eller gråta johan ?
Kommentera

Den här jävla matchen var över redan efter första, totalt överkörda.
Kommentera

Berka: Du kan skratta tillsammans med mig när jag tar plats i truppen i vintger =)
Kommentera

MODOJohan: Jag tar nog oxå en plats, jag var faktiskt riktigt lovande som ung tills spriten tog över ;)
Kommentera

Jag beställde innan matchen en halsduk och två whiskeyglas från souvenirshopen. Inser nu att jag får passa mig hur jag använder dessa vid nästa förlust...
Kommentera

Och den enda lösning för modo som Ankan kan se är Foppa. Skulle tro att han hellre spelar i ett kämpande lag typ Mora el KB65
Kommentera

« · 1190041