1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

513007 inlägg · 4113 ämnen

MoDo Hockey - Färjestad BK 24-02-03

« · 2645431 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 24-02-03
TickledDonkey: svaret är nog d) all of the above
Kommentera

Gavelo: Nu vet jag inte hur mycket spelidén ändrats av Karlin sedan han krigade kvar Västervik i Allsvenskan under flera säsonger, och är väl förmodligen alldeles för sent att ändra spelidé nu i så fall. Men han lyckades ju rätt bra med dom i allsvenskan iallafall, med ruskigt stabilt försvarsspel. Känns ju inte skitstabilt nu, så är det fel material på backplatserna, annan spelidé eller helt enkelt så att det är lättare att försvara sig stabilt i HA (vilket det iofs lär vara), men kan ju se ruggigt div 3-mässigt ut ibland nu. Sen gör väl motståndarna så MoDo ser pojkmässiga ut också.
Kommentera

KB: ja, håller med om wagner. hade fått costanzas godkännande också med tanke på hur han tacklar allt som rör sig
Kommentera

9315: Tycker Wagner är en intressant spelare och tror han hade tillfört. Men i övrigt så är det ju extremt deprimerande värvningar under säsong som sagt. Har väl aldrig värvats så lite som i år under SHL-eran.

Nick Shore hade redan kopplingen till HV71 och nobbade andra klubbar. Likaså ville Johnsson spela med brorsan i SAIK. Det är väl de spetsigaste av bunten.
Kommentera

9315: Nu tycker jag Hinken åker över till Colorado och förklara för dem att Fredrik Olofsson måste komma hem och centra första kedjan i Modo säsongen ut.
Kommentera

modomille: kollade nyförvärven till shl under säsong, kan ha missat någon. inte tagit med nån av dom som precis signat eftersom diskussionen handlade om vad som kunde gjorts tidigare

nick shore, 31, 23 poäng på 27 matcher
andreas jonsson, 12 poäng på 20 matcher
austin wagner, 26, 11 poäng på 24 matcher
olli palola, 35, 9 poäng på 31 matcher
danny oregan, 30, 8 poäng på 27 matcher <-- !!!
anthony greco, 30, 8 poäng på 21 matcher
lance bouma, 33, 7 poäng på 29 matcher
adam brodecki, 28, spelat i tre klubbar. totalt 6 poäng på 15 matcher
jayden h, 26, 6 poäng på 11 matcher
tomi sallinen, 34, 5 poäng på 16 matcher
niklas olausson, 37, 1 poäng på 8 matcher
logan hutsko, 24, 0 poäng på 15 matcher

jonsson fanns det ingen chans att modo kunde få. sannolikt inte shore heller, men osvuret är bäst

deprimerande nästan att titta på hur lagen har värvat under säsong.
Kommentera

Dundee: Du får lyssna bättre på vad Gradin säger. Han säger att han pratar med alla 8 spelare som har utgående kontrakt. En del av dessa är aktuella för SHL, andra för Allsvenskan.
T.ex. Folin, Hutsko och Walli spelar inte SHL nästa säsong.
Kommentera

Dundee: Tror inte du förstår spelarmarknaden och vad som innefattar att bygga en trupp i denna tid. Samtliga spetsförvärv som gjort avtryck i årets säsong blev ju klar för respektive klubb innan vi ens gick in i det hockeyallsvenska slutspelet. De spelare som gjort något större avtryck och signades efter den 1 maj, dvs då vi var klar för SHL går att räkna på en hand - och det var den marknaden som Hinken hade att göra med. Ranta är en av de spelarna för övrigt.

Ska vi ha någon chans nästa år så måste vi självklart bygga med tanken att spela i SHL, allt annat är dumheter. Förstår inte parallellen till senast vi åkte ur heller, då brann det överallt i hela föreningen och vi hade enorma ekonomiska problem vilket var vad som huvudsakligen satte sin prägel en divison ner. Det fanns även noll insikt i vad det innebar att spela i HA på den tiden.
Kommentera

modomille: Har funnits massa spelare som vi haft chans på som skulle kunnat göra denna trupp bättre.

Oli Palola som Oskarshamn
Austin Wagner Oskarshamn
Nick Shore Hv71
Adam Brodecki Luleå
Jayden Halbgewachs Frölunda
Anthony Greco Linköping
Riley Sheen som lämnade Rögle
Robin Alvarez Malmö

Detta är några för nämna några och det är många som. Hamnat hos botten kollegor och vi har säkert haft dessa på vårat bord med. Så säga marknaden är helt död nja. Alla dessa hade bidragit på ett eller annat sätt i vårat lag.
Kommentera

modomille: Om Modo håller poängsnittet efter jul säsongen ut så landar vi på 53 poäng.
Håller HV71 sitt snitt efter jul landar dom på 57p.

Kollar man på Modos matcher som vi har kvar så räknar jag med att vi tar några fler poäng än snittet efter jul och landar på 59p

Jag ser inte att detta ska räcka så därför tror jag härmed att det blir kval.
Kommentera

8225: marknaden är på HS är kluven, påminner lite om Vigge och handskfacket
Kommentera

F-n, r*vknull*de med kvistig vedklabbe för 9:e gången? Dags för Modo att göra något drastiskt innan de halkar ned i HA igen. Möblera om totalt i laget, sparka några av oduglingarna eller tapetsera bara om arenan, vadsomhelst bara det sker någon förändring!!
Kommentera

Dundee: Har ju en Gradin-matchtröja. Faller kursen på den nu alltså? Borde sålt den när vi gick upp...
Uppladdat:

450x600-img4306_1.jpgimg4306_1.jpg

Kommentera

Dundee: Marknaden har varit död sedan kriget utbröt så köper inte riktigt din kritik här. Finns inga spelare nu och fanns inga tre månader sedan heller.
Kommentera

modomille: Problemet är att vi skulle ej behövt ge oss ut och jaga nu detta skulle redan varit gjort. En för stark övertro igen på spelarmaterialet som kan kosta oss dyrt är Problemet.

Alla har väl sett vad Oregan , Ruohmaa , Hutsko för nämna några vad dom bidragit med en längre tid. Har funnits massa tillfällen till förändringar men man har för stor tro på att allt ska vända. Hinken säger marknaden är död ja nu är den tyvärr det, men hade man gjort ändringar tidigare hade det varit lättare vara med och rycka i spelare med när vi låg högre i tabellen. Men då var man där på övertro igen, man skulle agerat då vi är nykomling såklart kommer raset förr eller senare och då gäller det att ha skapat så goda förutsättningar som möjligt.

Sedan är jag totalt emot när han bara snackar om nästa säsong och shl och han bygger bara för det. Då är vi lika tafatta som sist vi åkte ur och fick harva 7 år i allsvenskan. Nä jag har haft en väldigt stark tro på Gradin och gillat honom starkt men han har sjunkit i mina ögon mycket denna säsong i hur han agerar i motgång. Han kanske helt enkelt ej klarar av pressen?
Kommentera

Sigge: Tror dom bara vill vara snälla mot oss, eftersom PP klickar liite också, vi är bättre 5 mot 5 än alla övriga spelformer, men detta kan ändras till nästa vecka, när vi fått en skön spelfri vecka
Kommentera

Frisco: Även om det inte var domarnas fel att vi förlorade idag, utan egen inkompetens. Så är det ändå anmärkningsvärt att vi aldrig får något domslut med oss längre. Domare vet ju naturligtvis att vi är sämst i världen i boxplay. Därav blir det mer utvisningar på oss för att jävlas.
Kommentera

Gavelo: 2007 hittade vi Kuusela fem i tolv, tror tyvärr det är andra tider nu, finns kanske en Hutsko nånstans, men är mentalt förbererdd på att dagens trupp ska fixa det. Förr kunde man ju vöärva bra spelare på Finlandsbåtarna också, men den tiden är väl passé också
Kommentera

modomille: Som jag skrev, dom möter Kuokko tror jag det var den 13/e och då får vi hoppas att dom ligger så dåligt till att som ger upp och säljer.

Annars kan det finns spelare ur någon taxi squad som han kanske kan locka, men känslan är att han kommer få det svårt.
Kommentera

Framnäs: Men lägg ner med övertolkningar av uttalanden. Att han hade köpt läget på förhand innan säsongstart är inte samma sak som att vara nöjd med nuvarande situation.
Kommentera

Framnäs: Nu hittar du på saker. Klart ingen sitter nöjd och rullar tummarna i det här läget.
Kommentera

Gavelo: Har ryktats om att JYP är villiga att släppa spelare men tyvärr vann dom idag och har häng på slutspelsplats så blir kanske inget där. Intressanta dagar framöver oavsett.
Kommentera

Gavelo: Hinken är nöjd med att vi ligger ovanför kvalplats med 12 matcher kvar. Så att laget som jagar underifrån tog igen 15 mål i målskillnaden på en ynka kväll lär inte ge honom en eld i baken för det.
Kommentera

Fy fan vilka usla utvisningar domarna tog i början av 3je förstörde hela slutet av matchen 😡 sen ignorerade de när FBK gjorde samma i sin egen zon efteråt!
Kommentera

Gavelo: så med andra ord vill du hinken ska fortsätta som han gjort senaste veckorna :)
Kommentera

8225: bra inställning där💪😁
Kommentera

KB: ska mikkel och rubins iväg och spela landslag? vore bra om bara sampo drog
Kommentera

8225: Haha typ 🥳

Nu hoppas jag att Hinken jobbar 24/7 med att hitta spelare, jag bryr mig helt ärligt talat inte om hur mycket han måste klia styrelsens ryggar för att få lös deg, Modo som lag är för dåligt och spelare måste in!
Kommentera

8225: Typiskt hylla-legendar-resultat och väntat att FBK skulle vinna. Men liks förbannat ett jävulskt ovärdigt sätt att förlora på - får inte gå till som det gjorde i sista perioden. Herregud.

Kom ihåg hyllningen, glöm resten. Nya tag framöver och det är trots allt fortfarande i egna händer.
Kommentera

Gavelo: Skål Foppa, kul att se Dej, men håll dej undan från våra matcher framledes, 'klirr'
Kommentera

Bad_Brett: Haha, tycker dock laget borde bjudit publiken på ett mål framåt åtminstone, det var omgivningen värd.

Ibland kommer man på sej med...varför är det alltid fel spelare som får friläge, typ nr 38, men så blir man helt kall, finns väl ingen annan som kan/vill avsluta bättre nu heller, Huga
Kommentera

9315: Gissar (hoppas) på max 5-6 poäng.
Kommentera

Gavelo: När var egentligen senaste gången Foppa fick se en vinst på plats? Måste väl vara minst 10 år sedan
Kommentera

Tarasov: att modo skulle förlora idag var givetvis väldigt sannolikt. likaså att hv skulle vinna. resultaten glider iväg men poängen är densamma.

vill bara visa hvs kommande fem matcher: färjestad, luleå, skellefteå, timrå, frölunda
Kommentera

Törna: Vi har absolut allt i egna händer fortfarande hade ju varit guld ifall Malmö skulle förlora imorgon. Men då gäller det att det ska in lite nya spelare kommande vecka som skall vara med mot Örebro i omstarten. Så dom hinner komma in och vara med och ges så bra möjlighet som möjligt att påverka till något positivt.
Kommentera

Tarasov: Haha knappast 😅
Kommentera

Gäsp:
Sprithinken?
Kommentera

Gradin ” om dom skulle säga att Modo är 2 poäng från kvalplats när 13 matcher återstår” så tar vi det alla dagar i veckan.
Kommentera

Gavelo:
Tror dom såg att laget gjorde sitt bästa med inte räckte till
Kommentera

Gavelo: Foppa kastade ut Hinken 10 min in i 1:a perioden.
Kommentera

Rödluvan:
Då väntar vi bara på analysen…. Oskarshamn är bättre på varje position.
Kommentera

JoakimE: Så länge vi kan hantera deras forwards som tjuvar tror jag vi tar det. Gäller att behålla ödmjukheten och inte sväva iväg vid vinst
Kommentera

8225: Undra hur snacket mellan Hinken, Macke och Foppa i logen gick under kvällen?!
Kommentera

smyl: Landslagsuppehåll kunde inte komma mer passande iaf.

Hitta tillbaka till identiteten och börja ha roligt på isen igen.

Oavsett hur jävla förbannad, besviken och irriterad jag är just nu i skrivande stund så kommer alltid MoDo vara laget i mitt hjärta.

- Det finns en liten chans att vi klarar detta, men då måste något hända NU. Vi har saken helt i våra egna jävla händer och jag hoppas fan varenda jävla kotte i laget gör allt för att slåss för klubbmärket.

Signar ut, godnatt.
Kommentera

smyl: Exakt så sa man om Leksand sist med och det vet vi alla hur det slutade. Leksand var tom sämre en vad vi kommer möta idag. Så dom som säger något annat har en väldig väldig övertro.
Kommentera

Bad_Brett: visst förlorade modo med 6-0 när foppa skickades upp i taket också?
Kommentera

smyl: dock så gör IKO lika mycket mål som modo gör, fördelen ligger nog hos den som är mest förberedd på att spela kval och det lär nog gå till IKO som kunnat arbeta på det sen november
Kommentera

8225: Jag tippade ju 0-6 efter första perioden och slutresultat 0-9 ifall Foppa var på plats, så sett ur den synvinkeln gjorde vi det helt okej.
Kommentera

Greenwolper: Äsch, målskillnad är för de räddhågsna, poäng slår målskillnad alla dagar i veckan
Kommentera

« · 2645431 · »