1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506012 inlägg · 4103 ämnen

MODO Hockey-Frölunda 13/14

1611190 · » Till forumet

Sv: MODO Hockey-Frölunda 13/14
Icing-Ove: Har haft "praktik" på ett företag i samam veva som Gästrin gjorde sitt examens jobb. Man fick intrycket att han brann väldigt mkt för det han pysslade med. Så är inte förvånad att han gör det bra. =)
Kommentera

Måste få tacka Lättelement i Högland för en intressant genomgång i eftermiddag av deras verksamhet. Suveräna produkter. Imponerande presentation av gamle modohjälten Magnus Gästrin som personligen visar att hårt pluggande och jobb vid sidan av isen ger resultat i yrkeslivet. Alla vi umebor, Lövare, modotokar och en SAIKare hade en otroligt trevlig kväll med god mat och dryck i logen där vi även träffade på Peter Forsberg och Nicke Andersson i korridorerna. Tack MoDo!

Kommentera

J F K: Spina lämnar! Inte så förvånande, jävligt fin kille verkar det vara men klubbteknik hade jag bättre vid 12 års ålder!
Kommentera

supertr?tt: Jag tycker att det var bra. Vi mötte seriens bästa lag efter jul och var lika bra som dem. De saknade också spelare, men vi hade också andremålvakten i mål och den kanske viktigaste backen borta. Mot Frölunda ät Cumiskey oerhört värdefull genom sina spelvändningar och skridskoåkning. Han kan bryta mönstret och luckra upp deras försvar som ingen annan i Modo i vinter.
Jo, han är dålig defensivt, men mot lagen som sätter sådan oerhörd press gör han störst skillnad.
Kommentera

supertr?tt: Ångrar mig lite:

Spelet runt kassarna är för vekt. Vi klarar inte att hålla undan vid egen kasse och vi skymmer/styr alldeles för dåligt.

Kommentera

Rytter: Vi har fortfarande brist på en förstecenter. Annars ser det skapligt ut.

Kommentera

Bad_Brett:

Nej, men tyvärr så kommer han inte heller i läge speciellt ofta för att använda det. Sällan man ser honom komma i bra skottläge tycker jag. 

Vilket är jävligt synd eftersom han har potential att göra en hel del mål.

Kommentera

Rytter:

Jag kan inte låta bli att undra vad en kille som Tambellini pysslar med. Han har ett av seriens vassaste skott, men skjuter ju nästan aldrig.

Kommentera

supertr?tt:

Surt med förlust. Vi gör ändå en bra match med 4 ordinarie spelare borta och det är jämnt mot seriens näst bästa lag. Synd bara att vi inte har ett fungerande PP, behöver det för att kunna vinna sådana här matcher.

Kommentera

supertr?tt: Spelet är det egentligen ingenting att klaga på men skjuuuut, skjuuuut , skjuuuut! Vi kan inte spela runt pucken i evigheter och hoppas på lägen! Sen kan väl någon grisa mer framför mål och täcka målvakten bättre!
Kommentera

Bad_Brett: Fanns nog 2-3 "bättre" saker att ta för i det bytet men visst, frölunda jobbade ihop till en utvisning

Kommentera

NuMo:

Charging? Okej, visst.

Kommentera

Nu drog Salmela på en kanon. Skynda er och slå över:
Kommentera

Jag förstår inte klackens vilja att hela tiden mala på med den där neråtsången. Man blir ju deprimerad.

Kommentera

InVinoVeritas: Menade Axelsson. Kommentatorn sa Joel och lurade mig.
Kommentera

J F K:

För övrigt är det en prestation att lyckas bränna så mycket bra lägen som Kempe gör för närvarande.

Kommentera

NuMo: snarare att Albin Carlson stöter på dicken istället för att ta bort "sin" spelare
Kommentera

Bad_Brett:

Nu får vi fan visa att vi kan spela pp.
Kommentera

J F K:

Så klantade Carlsson till det. Som ett brev på posten, efter alla hyllningar.

Kommentera

Bad_Brett: Farligt pass av Regehr, men sedan en jättetavla av Carlsson. Varför gå bom på Joel istället för att ta sin gubbe?
Kommentera

Rytter:

Regehr, jäkla tam cross som ger Frölunda chansen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Rytter: Taktiskt behöver han mer tid, men i anfallszonen är Kabanov skitläcker. Han tar väldigt ofta en väg rakt mot mål som man inte ens såg.
Kommentera

Rytter:

Kabonov och Lill-Nyllet är en rätt kul duo att följa i offensiv zon. Två spelare som kan göra det oväntade.

Redigerad kommentar

Kommentera

Bad_Brett:

Kan inte annat än hålla med. Hedman har betytt otroligt mycket och vuxit ut till en riktigt stabil back. Känns som du säger bra att ha honom samt Torp på kontrakt över kommande säsonger. 

Tycker även JL förtjänar beröm efter sin fjolårssäsong som var tung.

Tyvärr är ju Hägg just nu längst ner på rankinglistan. Inte alls fått den utveckling man hoppas på, men potantial finns ju helt klart.

Kommentera

J F K:

Carlsson missar en del, men har har likväl överträffat mina förväntningar. Det har däremot inte Hägg gjort. Inför säsongen hoppades jag att Hägg skulle bli ett av de stora utropstecknen i MoDo, men när Lööv kommer tillbaka lär han förlora sin ordinarie plats.

Men Oscar Hedman... Vilken kille. Känns helt fantastiskt att ha honom säkrad i minst två säsonger till.

Kommentera

Bad_Brett: Jag håller med om att Forsberg ofta blir lite passiv.
Dock har Carlsson underskattat tempot ett par gånger och blivit fastspelad i egen zon.

Ett lätt slag på klubban är utvisning, men ett yxhugg så klubban går av är ingenting..?
Kommentera

J F K:

Tycker fan Albin Carlsson just nu ligger före hägg. Är riktigt imponerad av honom.

Ja snacka om tavla på vårt 1-1 mål. Kul för kabanov.
Kommentera

J F K:

Givetvis, men Forsberg har en tendens att agera bollplank alldeles för ofta. Ullmark styr ner i princip alla returer i sarghörnen.

Kommentera

ULTIMAVICI:
Uppladdat:

450x300-image_37.jpgimage_37.jpg

Kommentera

NuMo: referaten på matchen trodde det var en korv som gjorde mål!
Kommentera

Bad_Brett: Ja, kanske det, men jag tycker att deras ytter fick åka in framför mål nästan helt oantastat vilket skapade returen och trasslet framför Forsberg.

Redigerad kommentar

Kommentera

Bad_Brett: Tycker vårt mål är en större tavla.
Kommentera

NuMo:

En dundertavla av Forsberg. Trist.

Kul för Kabanov. Jag gillar honom skarpt.

Kommentera

Kabanov behövde sex sekunder på det.

Haha!

Kommentera

J F K:

Typiskt att vi då ska få ett skitmål mot oss.
Kommentera

Vilket jäkla debacle!

Kommentera

Grymt tempo och vi hänger med än så länge.
Kommentera

Monno: Japp. Sockan stod väl två matcher med ett insläppt, men sedan har Ullmark vunnit mot HV och Örebro med ett insläppt mål som resultat.

Jag har ingen aning om vem som står, men oavsett så lär det behövas bra målvaktsspel ikväll.

Själv skulle jag rekommendera Anton. Linus har varit sjukt bra alla matcher mot Frölunda och skulle vi möta dem i slutspelet så vill jag ha den "sviten" intakt.

Kommentera

zigge: Enligt allehanda har Ullmark stått 2st matcher i rad. Alltså Sockans tur ikväll?

Minns man så dåligt..:P

Kommentera

Rytter:hehe, jo risken finns, kanske med ett annat nick?

Nä nån LÄTT match finns ju inte, allra minst ikväll, men jag hoppas på en fartfylld o rolig match, om vi åxå torskar med nåt mål, nästan hellre det än se AIK kneta runt o spelförstöra hela tiden.

Om inte annat bjussar väl Stig på nån mumsig korv elr nåt före match?

Blir det ens 5000 ikväll?

Kommentera

ULTIMAVICI:

Jasså har Berka lagt ner? Jag som trodde att han bara inte hade något att skriva så länge laget gick bra och vinsterna radades upp. Trodde att han skulle komma tillbaka vid första förlusten och börja gnälla på Forsberg, Skröder, Regehr mfl.

Kommentera

ULTIMAVICI: Huge brukar väl vara avstängd med jämna mellanrum. Berka är ju ändå bra mkt bättre än när Brynästrollen härjade som värst förra säsongen. Med en viss Gurra i spetsen.

Blir en jobbig match kväll! Borde va Ullmarks tur att stå va? antar dom kör gamla 2 matcher var systemet nu när Sockan är i form igen? Spelar vi den defensiv vi haft senaste matcherna och att Önerud får lite avlastning i målskyttet så kan det nog gå bra. Men jag tror inte det blir nån lätt match...

Kommentera

zigge: Huge avstängd? Kan man bli det? Och vad gjorde han?
Berka kan man väl sakna en del, men tonen här inne är ju betydligt bättre sen han tog en "paus"!
Kommentera

Så vare dax igen då -  Frölunda på besök!

Ska det gå bättre än förra gången? Kan kanske  bli en bra match, båda lagen i vinnande spåret, förhoppningsvis ingen "skitnödig" hockey, utan full fart o Pang på mål ba!

Berka har försvunnit, o Huge avstängd - HS e sig inte riktigt likt, hehe.

Kommentera

J F K: Att kempe var sämst på banan tycker inte jag, samme var sämre, han jobbade ju intre ens hemåt igår, fan sysslade han med på deras 2:a mål egentligen?! sämst bland de man förväntar sig något av måste vara TJ, han har verkligen inte uträttat mycket öht.

sen var regehr sämst bland backarna, galet vad lätt han blir bortgjord, korvköp varje gång där, att hägg inte är på topp håller jag med om, men samtidigt kanske det beror på att han får ta för stort ansvar i backbesättningen?!

Sockan gör en bra match, med alla dessa kontringar och frilägen så är det godkänt att bara släppa 2 puckar, det kunde ha blivit en 7-8 till, han är fullständigt chanslös på båda målena.

sen skrev jag igår och undrade vad det är för specialmaterial i modos klubbor, nu har det hänt i 3 matcher irad vid MINST 2 tillfällen att modospelare har lyckats ha utav klubban i defensiv zon, igår i bp så går bengtssons klubba av och dom kan göra 1-0...

Kommentera

Vad har hänt med Hägg? Hybris? Karlen spelar så svårt att det nästan blir parodiskt att se. Han måste gå tillbaka till att i första hand spela enkelt. Han är ju betydligt sämre nu än när han fick prova på ifjol, för då spelade han ödmjukt och säkert.

Kempe var väl sämst på banan igår. Vad har hänt där? Spina och Påhlsson fungerade relativt ok ihop där Påhlsson var riktigt bra och Spina fick utrymme för sin flängiga hockey. Jag personligen har oerhört svårt för Spina, men när han får spela sådär är han acceptabel.

Hedberg har inte världens bästa spelsinne han heller.  Man blir ju galen ibland när man ser honom åka omkring, för tänk om han hade åkt rätt alla gånger. Då hade han varit riktigt bra! Han har rejält med fart och jobbar ju stenhårt.

Förstår verkligen inte varför Sockan stod.

Kommentera

Berka: Possler spelade väl i Skröders PP fler gånger än bara vid målet om jag inte har fel. Det kändes som om han - med all rätt - lyfts upp till första PP.

Enbarmligt dåligt igår. Jag vet inte hur många spelvändningar vi fick emot oss som blev riktigt farliga trots att det kändes som om vi hade lika många gubbar hem som de anföll med. Gick inte någon av våra bom så fick de iväg ett skott som inte Anton kändes helt 100 på.

Kommentera

Monno: Tänk på att det är en ofantlig skillnad och jävligt mycket svårare att styra upp ett fungerande pp kontra ett bp. 
Kommentera

Monno:

Tack! Intressant läsning. Var ju ungefär som man kom ihåg det, att det tog ett tag innan han kom igång. 

Kommentera

Monno: Noterbart att Lord Byron gjorde 1p på sina första 7 matcher. Han kom iofs upp i 5p när det gått 10 matcher.

Men man kan väl konstatera att vi ska ta det lugnt med kapandet så länge kanske? :-)
Kommentera

1611190 · »