1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506448 inlägg · 4103 ämnen

MODO Hockey - Frölunda 2009-09-24

1179082 · » Till forumet

Sv: MODO Hockey - Frölunda 2009-09-24
arnio: Schas , schas!!
Kommentera

Gidde:
"Hmm, du verkar ha en annan definition på "påhoppad" än jag har..

Känns mest som om det är du som hoppar på allt och alla..."

"Du är full" tog jag som ett påhopp tex.

På vilket sätt har jag hoppat på någon?
Kommentera

arnio:

Hmm, du verkar ha en annan definition på "påhoppad" än jag har..

Känns mest som om det är du som hoppar på allt och alla...

I övrigt så håller jag med renen...
Kommentera

arnio: Byt forum.
Kommentera

Gidde: Man måste ju få förklara sig nän man blir påhoppad hela tiden!!!!!
Kommentera

arnio:

Att du orkar, herregud, skaffa dig ett liv...
Kommentera

bisterfinnen: Även glansen kan falna min vän
Kommentera

bisterfinnen: "Peter är 36, så han har nog passerat Zenit, men än har han långt ner innan han närmar sig Sveriges näst bäste spelare genom tiderna:-")

Ove Molin????????????????
Kommentera

bisterfinnen:

Johan Glans är kul, tycker jag.
Kommentera

arnio:

Peter är 36, så han har nog passerat Zenit, men än har han långt ner innan han närmar sig Sveriges näst bäste spelare genom tiderna. :-)
Kommentera

arnio:

Nej. Glöd brukar falna. Glans brukar mattas. Du är full.
Kommentera

arnio: Haj från finland?
Vilken 36 årig hockeyspelare har en uppåtgående karriär?
Kommentera

bisterfinnen: hej hej FOPPAS GLANS BÖRJAR FALNA !!!!! Hajar du?
Kommentera

bisterfinnen:

Galna fans har man ju hört talas om. Kanske det du menade?
Kommentera

arnio:

Glans falna? Har du druckit nu igen?
Kommentera

oscaaaar: Långt från fullsatt i en foppacomeback, glansen börjar falna..
Kommentera

Gusse: jag stod rakt bakom frölundas mål och på vänster sida av målet , där pucken gick. Där var den lite nät som stack ut ca 10cm utanför stolpen , den måste varit där pucken tog,
Kommentera

Salle: Power Play spelet såg hyffsat ut iallefall..men fortfarande för lite skott och för mycket runt runt..
Kommentera

Visst var första avblåsningen just för Foppas mål? Det är inte ofta det spelas mer än 5 minuter utan avblåsning.

Kommentera

Gusse:Han tog en onödig rövare, Tycker inte att MoDo gjorde en särskilt dålig match Frölunda blir topp två de här säsongen.

En hel Susse samt en spetsvärvning (Haydar) samt lite ordning på backspelet så är vi nog med och slåss om femteplatsen.

Hägga f_n va kul!

Kommentera

Gusse: Det såg från 401 ut som om pucken gick igenom nätet. För det rasslade ju till och från den vinkeln så undrade vi hur/om den verkligen kunde ta på utsidan. Och den tappade ju fart.
Kommentera

Lumber Jack: Tråkigt att du inte var på plats. Men du missade inte så mkt. Det var som vanligt. Foppa gjorde mål och på läktaren snackades det mest TV-spel.
Kommentera

oscaaaar: Vad såg Skröder som vi andra inte såg ..
Var han ensam om att tro det blev mål,Hadde pucken gått igenom nätet så borde pucken tappat lite fart iallefall..
Kommentera

Lumber Jack: Jo Hållberg är på den pucken så den kan man inte belasta Malik.
(o)Lustigt hur han såg stensäker ut i 1:a för att sedan bli mer ochmer tafatt och osäker i sina ingripanden.

Oj vad vi saknar Susse. MZA tog för sig men utan den gula hjälmen hade man inte märkt PÅSen särskilt mycket.

2:a linan ser ut att kunna bli bra OM dom tar i lite.
Svarten skall inte få några underbetyg då han skall vara defensivt lås bakom #21 och Häggström, som borde fått matchens bästa spelare om inte Lallarstedts såspojkar ville ha en fin bild att hänga på kontoret.

Lite slarvigt emellanåt och det kan man inte bjuda på emot lag som VF tyvärr.

Kommentera

Lumber Jack: tyckte också att det var hållberg som styrde in den.
Kommentera

knaskamilla: Häggström var genomgående bäst anser jag. Älskar hans skridskoåkning och vinner pucken genom att tackla sig fram. Kalas.

Det här blir bra! Nu ska vi bara spela ihop oss mot seriemotstånd.
Kommentera

spud: Undra om det inte är Hållberg som styr in tredje målet. Dessvärre var det en fattigsändning så reprisering kunde ha varit bättre.
Kommentera

Jag, som inte alls följt laget under försäsongen, trodde i början av matchen att Malek var ett riktigt fynd. Kändes som att han skulle ta allt. Sen sjabblade han in två mål. What? Tror inte han orkar en hel match...

Men kul med Häggström, iaf.
Kommentera

Usch.
Usch.
Usch.

Säg att detta fortfarande är säsong 2008/2009. För jag såg ingen bättring. Inga linjer, inga roller. Ingen plan. Ingen vilja. Fan.

Det får inte bli såhär i år igen.
Malek räddar ju oss i första halvan av matcherna, sen vettefan vad han sysslade med. Känns inte så bra om detta är en sån där målis som ena stunden gör en fantom räddning för att sen fumla in en lös backhand efter isen.
Josh Green, kanske kan bli bra om han får spela in sig på den större rinken. Men några större förväntningar har jag inte.
Foppa, kul comeback. Han kan än och jag unnar faktiskt honom NHL. Han är för bra för att harva runt med oss i vinter, även om hans storhet skulle växa ännu mer om han valde MODO.
Kristian Forsberg gjorde han något bra idag? Var han på rätt plats någon gång?
Mojiz gjorde några riktigt tokiga saker, men blandade upp det med en skön skridskoåkning, han kan bli Enström bra om vi har max flyt. Men han kan även bli Hedin bra.

Hade verkligen varit kul om våra nya tränare hade gjort några försök att förbättra pp och BP, men där var det ju samma taktik som ifjol, luktar succé, eller....

Svarten Salle, var ju usla. Men Hasse var ju horibel. Hjälp han av banan, Leksand kanske?
Kommentera

bisterfinnen: Kul att se Foppa på isen, och att foten verkade hålla. Hur stor chans är det att han spelar för er under säsongen? Hade varit kul om han stannade i elitserien och om hoppas att foten håller framöver.
Kommentera

Wayne Gresky:

Premiären avverkad. Konklusion kolon, gäsp.
Kommentera

MorganaLefaey: Ja det går inte att klaga på resultatet. Vi får väl se i kommande matcher om farhågorna om bristen på offensiva vapen besannas.
Kommentera

Wayne Gresky: Sega och sega. Känns som man inte har huvudet med sig. Varenda gång man sätts under lite press så vimsar man omkring i egen zon. Nu möter man ett bra lag, men så många misstag som gjorts och så korta offensiva räder som man orkat med får man inte ha. Ska man sammanfatta det här med att modo var bättre 6min i första och andra och sedan var det Frölunda i övrigt.
Kommentera

hata hata hata göteborg? moget :)
Kommentera

arnio: Jag tyckar alla ser sega ut. Tredje perioden är beklämmande från modos sida så här långt.
Kommentera

MorganaLefaey: Herregud vad Foppa ser seg ut på rören!! Värker foten tro?
Kommentera

Min syn på första.

Efter 4minuter kändes det som om det skulle kunna rinna iväg och att frölunda skulle leka hem det. Sen plötsligt så tar modo över i ca 6 minuter och kirrar ett mål som måste krediteras Häggström. Vilken fart och fläkt. Sen var de 10 sista ganska jobbiga att se på då spelet i egen zon var vimsigt och nog borde Frölunda lyckats få in en puck kan man tycka.
Kommentera

arnio: aa varför inte '-.-' Åhh Vad Skönt, jag kan skriva Å Ä Ö det kan ja inte på msn av någon anledning. ÅÄÖ
Kommentera

Salle: Haha 1-0 av "Foten"
Kommentera

Frisco: Vi kommer inom kort så håll ett bord i puben... :-)
Kommentera

Salle: Dags att gå ner till Glo..... nej Kuben.
Kommentera

Paddan:

MODO Hockey

45. MALEK, Roman  
  Goalkeepers 1. SVEDBERG, Niklas  

1st Line 44. SONDELL, Daniel 7. TIMANDER, Mattias  
  10. SKRÖDER, Per-åge 26. FORSBERG, Kristian 36. ZUCCARELLO-AASEN, Mats  

2nd Line 18. HÅLLBERG, Per 48. PIKKARAINEN, Hannu  
  27. GREEN, Josh 20. STEEN, Oscar 15. SALOMONSSON, Andreas  

3rd Line 47. BONSAKSEN, Alexander 5. JONSSON, Hans  
  21. FORSBERG, Peter 39. SVARTVADET, Per 6. HÄGGSTRÖM, Magnus  

4th Line 2. WESTIN, Jens 4. MOJZIS, Tomas  
  13. TUOKKO, Marco 29. MOLINDER, Andreas 11. ENSTRÖM, Thomas  
Kommentera

Jihaaaaaaa, snart så är det match mot Frölunda. Hur otroligt som helst som Hasse skulle sagt det. Eller... sex man för helvete som Poffa skulle vrålat!
Kommentera

Salle: Så Magnus Häggström har bytt efternamn, enligt Expressen...
Kommentera

Salle: Tycker fortfarande att han borde skriva på ett try-out med den klubb han redan bestämt sig för och sedan säga att han vill bli utlånad tills han vet om det fungerar eller inte. Wandell fick ju hoppa från Timrå till NHL tillbaka till Timrå för att sen avsluta i AHL eller något om jag inte minns helt fel.
Kommentera

Salle: Faktum är att på de matcher Peter spelar så drar han antagligen 1000 åskådare extra till Swedbank per match. Bara det ger nästan ett par månadslöner till Haydar.
Kommentera

osså lite klargöranden angående #21 och övergång till NHL.
Direkt från Nordströms NHL-blogg i Expressen.

Vad säger reglerna om Foppa?

Det råder tydligen olika meningar mellan Svenska hockeyförbundet och Internationella hockeyförbundet om när och hur Peter Forsberg får gå från elitserien till NHL under den här säsongen.

Att det inte finns något gällande avtal mellan NHL och hockeynationerna i Europa gör ju inte saken lättare.

Jag har inte heller något exakt svar vilka öppningar som finns för Foppa att inleda säsongen i Sverige för att sedan - om han nu vill det - flytta över till en klubb i NHL senare i höst eller i vinter.

Men under mitt samtal med Foppa i går verkade han ha rätt bra koll på vad som gäller och det skulle vara:

x Enligt NHL:s regler kan han inte spela i elitserien efter det att NHL:s grundserie inletts den 1 oktober i Nordamerika och ha kvar sin status som "unrestricted free agent".

x Väljer han att överträda det datumet måste han passera via waivers för att göra comeback i NHL, vilket skulle kunna betyda att någon av de sämsta klubbarna i ligan plockar honom.

Så ska han själv kunna handplocka en NHL-klubb i höst för att ha chansen att vinna Stanley Cup i vår kan han inte spela mer än de tre första matcherna med Modo Hockey.

Låter rimligt.

Men som sagt, jag har inte hunnit dubbelkolla dessa uppgifter.
Kommentera

knaskamilla: "Men vem är överlägset bäst då?"

Enligt mig så finns det ingen som sticker ut på det sättet i elitserien idag, ingen kan enligt mig anses vara överlägset bäst. Susse tillhör definitivt topp tio bland anfallare men sedan är det svårt att säga vem som ligger var på litan.
Kommentera

arnio:

Men vem är överlägset bäst då?
Kommentera

1179082 · »