1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506715 inlägg · 4104 ämnen

MODO Hockey - Frölunda

« · 948211 Till forumet

Sv: MODO Hockey - Frölunda
Salle: Håller med..mora borta går nog som vanligt å färjestad hemma räcker de inte med att göra 1 mål för att vinna.. kanske dags att göra en timrå..
Kommentera

Berka:

Värdelösa Brynäs lyckades göra tio mål idag. Hur kommer det sig att vi aldrig lyckas med utklassningssegrar? Vi är ju bättre på alla positioner.
Kommentera

Bad_Brett: Äh låt dom få vinna stort nån gång. Dom torskar ju dit så ofta ändå så... :-)
Kommentera

Salle: Brynäs har väl bara två poäng färre än oss nu. Torsk på tisdag och vi är utanför slutspel. Torsk på torsdag också och vi kan boka resor till Ängelholm och Leksand framåt vårkanten.
Kommentera

shinzawai:

Njae,vi har fem pinnar upp till er.Men för oss är det bra att det blir fler lag inblandade i striden runt strecken.

Sitter Harald säkert?Kanske blir det så att han tar över Brynäs redan denna säsong;)
Kommentera

Äh, vi kör den väl i "rätt" tråd.

"Salle: Märkligt, tydligen fler som hört något rykte om Kuusela. Enligt en kompis så var Kuusela i Övik idag och Kuusela skulle presenteras som nyförvärv innan nästa match. Men jag litar inte riktigt på den källan då han lyckats missa en lagårdsvägg inifrån med sina tidigare rykten."
Kommentera

Paddan: Han var inte i Ö-vik idag om han spelade match med Kärpät, vilket han gjorde. SÅ bra förbindelser har vi inte till Ö-vik. Bullshit säger jag om det ryktet.
Kommentera

shinzawai: Haha, okej, så var det med det ryktet då.

Victors morsa såg ut att vara riktigt stolt över Victors första mål i A-laget, samtidigt tyckte hon att Oscar kanske kunde väntat någon eller några dagar till med sin återkomst till isträningen efter hjärnskakningen. Han gjorde tydligen första ispasset igår.
Kommentera

Paddan:

Lustigt, min mor berättade just samma sak, att mamma Hedman var rädd för att Harald skulle vilja slänga in Oscar för tidigt.
Kommentera

Nästa speluppehåll kommer lägligare till än förra . Bara tre jobbiga matcher dit.
Kommentera

Jaha, ytterligare ett par timmar som slösats på riktigt fjuttig hockeyunderhållning. Det där säsongskortet börjar kännas alltmer som en riktigt dålig idé. Kanske hade det kännts bättre att se hur långt borta Modo är från det jag hade hoppats på den här säsongen.

Positivt idag: Hedmans mål och genomåkning i 3:e perioden. Inte mycket respekt där inte. Kul att se honom ge svar på tal från förra matchen.

Negativt idag: Ineffektivt så in i bänken, igen. Varför känns det som att det alltid är Skröder som får lägena och att det alltid känns lika ofarligt?
Kommentera

spAps: glömde visst ett "inte", dvs "kanske hade det kännts bättre att INTE se hur långt borta Modo är från det jag hoppats på den här säsongen".
Kommentera

helvete och elände, det hade varit roligare om de spelade schack sen landslaguppehållet.

Det enda som skulle kunna ge mig lite glädje ikväll är att se en för full nubben slinka ut från undici och pinka på valfri port.
Kommentera

spud: Och det hjälpte inte att kolla på kanal 9, kan tänka?
Kommentera

Nu har jag fått svar på min fråga om Krizans matchstraff i lördags:

"Hej!

Iden situation du beskriver, skall den spelare som avtjänar målvaktens Misconduct (10 min) återvända till spel om målvakten ådöms ytterligare ett Misconduct, Game Misconduct eller Match Penalty.

Olle Östman

Regelansvarig Elitdomargruppen"

Vad jag förstått så fick Jonasén sitta kvar...
Omspel? ;)
Kommentera

Wayne Gresky: Jonasén satt kvar. Omspel, minst. Fast vi borde nog tilldömmas segern, direkt.
Kommentera

Wayne Gresky: De enda som hade något att vinna på att MJ hade fått spela är ju rimligen VF, tror knappast de vill protestera för at få till ett omspel.
Kommentera

spud:

MoDo torskade ju, så ett omspel lär vi ju knappast förlora på ;-)
Kommentera

« · 948211