1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 524018 inlägg · 4121 ämnen

MODO Hockey - HV 71 2008-02-02

MODO Hockey - HV 71 2008-02-02

Harald Lückner: Skönt att vi håller hög lägstanivå
MODO Hockey har den senaste tiden sakta men säkert vandrat uppåt i elitseriens tabell. En följd förstås av tio trepoängare på tolv omgångar.
- Framförallt har vi den senaste tiden hållit en hög lägstanivå och det är mycket viktigt, säger coachen Harald Lückner.

De tre senaste omgångarna har ni ändå mött lag som har kniven på strupen längre ner i tabellen, men ändå vunnit.
- Riktigt och det är inte alltid så lätt att vinna mot den här typen av lag. Men vi har lyckats spela riktigt bra i ledning och det lovar förstås en del. Visst har vi en hel del i övrigt att jobba på, men nu ska vi inte söka fel och brister utan i stället se framåt.

Lite annorlunda motståndare ? och spel också förmodligen ? blir det tal om när suveräna serieledarna HV 71 gästar Swedbank Arena.
- Det här blir verkligen något att bita i och en rejäl utmaning. Det är bara att titta på HV:s uppställning så förstår att man att det inte är någon tillfällighet att laget ligger i topp.

Michal Zajkowski har spelat stabilt i veckan och verkligen tagit ett steg i sin karriär.
- Hur kul som helst. Vi har sett ?Zacke? på träning, där han varit riktigt på hugget ett längre tag och de två matcherna i veckan var fina kvitton. Han agerar oerhört stabilt i kassen numera.

Blir det tredje raka i målet för Zajkowski?
- Det får vi se och det bestämmer vi definitivt först vid matchvärmningen.

Planeringen inför det uppehåll (LG Hockey Games) som kommer?
- Vi lägger förstås in några träningar extra, men framförallt kan det vara skönt för spelarna att mentalt koppla ifrån matchtankarna ett tag och renska skallarna.

Noterbart om laget

Noterbart 1: Mattias Timander (knä), Victor Hedman (höft) och Hans Jonsson (fot) på skadelistan. Den sistnämnde närmast comeback och hur som helst tränar alla till veckan, som det ser ut.

Noterbart 2: MODO Hockey har en del folk borta på landslagsuppdrag till veckan, men ändå inte så många som vanligt. Jens Westin debuterar i juniorlandslaget, Atvars Tribuncovs spelar för Lettland, Per-Åge Skröder för Norge, Karol Krizan för Slovakien på tisdag i Västerås mot Tre Kronor, där Fredrik Warg återfinns.

Noterbart 3: Det har varit ytterst jämna matcher mot HV 71 den här säsongen. MODO vann senast med 3-2 i Jönköping, tidigare matcher har slutat 4-3 till HV (Swedbank Arena) och 3-2 till HV (Kinnarps Arena).

Noterbart 4: MODO Hockey spelar DM-final mot Kramfors i Latbergshallen på tisdag till veckan.

Noterbart 5: Matchen MODO - HV 71 kan ses med det s k Säsongskortet. Matchen börjar 15.00, men kommande säsong börjar lördagsmatcherna 17.00.

MODO Hockey mot HV 71:
Målvakt:
30 Michal Zajkowski eller 60 Karol Krizan.

Backar:
34 Tommy Wargh,
7 Per Hållberg

8 Oscar Hedman,
35 Pierre Hedin

23 Atvars Tribuncovs,
2 Jens Westin.

Kedjor:
10 Per-Åge Skröder,
79 Fredrik Warg,
24 Niklas Sundström

15 Andreas Salomonsson,
39 Per Svartvadet,
22 Patrick Yetman

9 Magnus Wernblom,
20 Oscar Steen,
19 Jari Tolsa

18 Peter Öberg,
29 Andreas Molinder,
13 Marcus Jonasén.

Extraspelare:
16 Tobias Forsberg.

Sv: MODO Hockey - HV 71 2008-02-02
"men kommande säsong börjar lördagsmatcherna 17.00."

Hoppsan, en "klassisk" tid gör bejublad återkomst eller???
Jag minns att man svor över 17 på söndagar då man inte ville/hann äta innan och det var för sent att äta efter. Men på en lördag så kanske det funkar bättre. Åtminstone om man vill stödja de lokala lokalerna.

Har inte MoDos tangentbord ' el " knapparna för varför finns det nästan alltid några malplacerade frågetecken i dessa texter? För det kan väl ändå inte vara HA:s fel det med... :-)

Salle: ? blir istället för andra tecken, i samband med autoformateringen i cfm-filerna, skulle jag tro. Så det är själva sidans uppbyggnad som rår för det problemet.

17.00 på lördagsmatcherna. Jösses, hoppas vi frå 12-13 lördagsmatcher kommande säsong, också. Vilket drag det kommer bli för stadens restauranger.

CLAESSON, Pehr
AHLSTRÖM, Anders
LARSSON, Robert

Frisco: Jaså, det är fyrdomarsystem i den här matchen? Tre linjedomare, men vem är huvuddomare då? Kuben?

Poffa: Huvuddomare?

De är som vanligt den där arabiska domaren: Fyrah Undr Aett

Salle: Krizan ska stå och mot hv så tro jag inte att Zacke kommer att hålla

NordaBoy: Kul med match igen .Och dags för lite hata jämtin ! .nu hoppas jag modo ger åsa Nisse och dom andra mupparna rejält med däng idag !

Gusse: Visst, alltid kulmed lördagsmatcher. Av återstående sex matcher är fyra lördagsmatcher! Så idag hoppas vi på en bra match, kall öl och god korv. Dessutom vore det trevligt om Timrå kunde åka på en smärtsam förlust så underhållning i hyndboken fortsätter.

Lumber Jack: Det är ju inte alldeles omöjligt att du får rätt i dina förhoppningar, så passa på att njuta.

Hälge: men timrå har ju en match mer spelad än MODO och modo liger före med 3 poäng

NordaBoy: Är det så ?

Gusse: Jag tror att Krizan är Sugen på att stå och kanske är bättre när zacke har varit mycket bra på dom två senaste ! Krizan vs Ledin Skröder vs Jämtin Svarten vs Davidsson

Hälge: Jajamensan

NordaBoy:
Det här är den enda TIK-underhållning du behöver:

NordaBoy: Det var tråkigt. Tråkigare ändå är väl att vi är i fel tråd och diskuterar denna nyhet.

Icing-Ove: haha aa precis

Undra hur länge Wardsson får vara med i denna match? Hinner han göra tre byten, tro?

Lumber Jack: Kanske är Brynäs-boken ännu mer underhållande? De som förut hojtade AVGÅ Boork!! skrike nu "Boork, Kom Tillbaka!"
Vindflöjlarnas book.

Fy fan vad Claesson är dålig idag.

shinzawai: Hehe, ja du, jag är väl tvungen att hålla med där även om jag inte brukar fästa mitt fokus på domarinsatsen. Tycler ändå vi hänger med hyfsat, så det kan säkert bli något av det här vad det lider.

Hawerchuk: Det har varit miljarder solklara utvisningar han släppt, och den bittraste var väl situationen som föregick 1-0 då en Knutbyspelare slår klubban ur händerna på Sundström.

HV är duktiga på att screena med tacklingar också som zebran släpper. Nä nu djävlar vill jag se lite bättre fart i mittzon så det blir tydligare när de hakar och har sig.

shinzawai: 2 minuter in och han har släppt 3 GROVA hakningar, 2 HV-spelare och 1 Modo-spelare borde sitta i skamvrån redan.

Och när jag ändå är uppe i varv i gnällningen så kan man fråga sig var klacken håller hus idag? Är inte Martin på plats tro?

shinzawai: Och där är det Jämtin som fäller Falk, inte Atvars. Herregud.

...och man får tydligen slänga sig och trippa folk. Det fick inte vi ifjol i finalen iaf, minns åtminstonde 2 likadana situationer där Svartvadet fick 2 minuter.

3 domarvåldtäkter och 3-0.

Offside i målgården kanske?

shinzawai: Poliseskort.

shinzawai: Icingen mot Björklöven 1998 då?

Hawerchuk: Och en snygg hakning där på Hedin. VAD I HELVETE?

Äntligen!

shinzawai: Fortsatt ofokuserat, men vi är med iallafall.

Hawerchuk: Det hade varit sjukt psykande att inte få in någon puck i det PP som ledde till målet.

Har du tänkt på hur HV snackar och skäller på domaren efter varje jävla avblåsning? Ledin, Jämtin och Ward mest, så klart.

shinzawai: Ja dom gläfser på ganska bra. Vi får hoppas att nackbrytar-Wernblom sätter någon på plats snart. Matchen är ju ändå körd.

Hawerchuk: Jo, och det är trist att kunna skylla på domaren. De tre första Hv-målen föregicks av situationer där jag tycker att HV-spelare ska ha utvisningar. Utöver det så är det ju offside i målgården på 3:an och redan då är matchen körd.

Hoppas att Macke Näslund ser den här matchen, då kommer han aldrig tillbaka med tanke på att klubborna sällan är i isen i denna match. Det här spelet förväntar jag mig av Luleå, Brynäs och SAIK, inte riktigt HV.

Dock är vi ovanligt värdelösa så 1-4 är nästan smickrande.

shinzawai: Hoppas att Macke INTE ser, ska det så klart vara.

shinzawai:
sundströms klubba slås ur händerna = 1 mål
fallande HV-spelare fäller wargh och glider sedan in i målgården = 1 mål

Hade känts bättre med 1-2 än 1-4.

Men hur kan det komma sig att man 7 matcher i rad hört modoiter säga att vi var inte vakna i början. Borde man inte lärt sig det efter några matcher och vara på tå på en gång.

shinzawai: Jag hoppas du missade ett "inte" där i första meningen i andra stycket, annars får jag åta mig Wernbloms roll och ta tåget till Sundbyberg. :)

Underhållningsvärdet är högt här inne idag, trots att gästbokseliten förmodligen sitter på arenan Skrattande

Oh boy, här inne var det underhållande läsning! =)

Et tu Brute: Hur menar du?

shinzawai: Bedrövligt mycket hakningar i den här matchen och andra spelförstörande moment. Domarn har ju inte sin bästa dag, det är det minsta man kan säga. Och snällaste.

Visst, MODO gör ju ingen bra match och ligger återigen under i skottstatistiken. Ser ju ut som att HV har hemmaplan om man ser efter spelet.

Matchen är ju så gott som körd om inte killarna vaknar i pausen och inser att man får skjuta på motståndarnas målvakt, "han som har en annan färg än vad ni har och står framåtlutad i den där lilla buren på andra sidan plan".......

Hawerchuk:

Återkommer senare. Måste torka tårarna först...

Dream Team: Förstår att glädjen måste vara stor då ni här bara kommer till Tredje kretsen: De omättliga tvingas ligga ner i gyttja under regn och hagel, då ni är van den Åttonde kretsen: De som lurat och bedragit, stulit och splittrat, smickrat och spått, gjort sig skyldiga till ondskefulla, kallblodiga synder asocierade till svek straffas här i tio olika underavdelningar (Malebolgia) i er GB.

Nej tror alla i dessa GB egentligen borde vara nöjd för så jävla dåliga kan man inte vara då man ligger där man ligger. Men då det spelas dåligt och tafatt måste man få brinna av ibland.

Et tu Brute: Härligt. Alltid lika givande att få kommentarer från intelligensreserven.

MorganaLefaey: Oops! Förlåt för den helt oavsiktliga nageln i ögat.. eller hur jag nu (miss)tolkades...

Dream Team: Ingen fara. Den köper jag och tycker att ni så väl som vi kanske är förtjänta av. 2st utmanare i slutspelet och man klagar som satan själv. Nog för att han ska vara fastfrusen i isen där de som brutit mot dödssynderna ska vara fastfrusna, men inte har väl spelarna gjort så otroligt illa ifrån sig att de är där nere och förtjäna all denna skit.

Dream Team: Är din fru med Ögonbrynet(tm) inte hemma så att du har någon att slå idag?

Zappa tillbaka till er gästbok och hoppa på de motståndarfans som irrar sig dit in istället. Om du inte klarar av att leka tuff idag så kan du ju alltid lägga ut Nubbens adress eller nåt och föreslå att mobben samlas där ikväll för lite gammaldags lynchning som ni tycker så mycket om.

Rivaldo-filmning och 5-1, gonatt.

Idag hade inte Claeson någon bra dag. Inte MoDo heller. Men vad fan. Hur är egentligen reglerna för offside i målgården?

Känns som om Modo inte riktigt räcker till mot lagen på övre halvan ..Mot lagen på undre halvan så är farten lägre i matchena och modo hänger med ..men mot dom bättre lagen så fastnar Modo ständigt i mittzon och verkar sakna en riktig spelide och uppspel ..Hoippas att Harald kan trolla med knäna nu och vända det här lagomt till slutspelt annars slutspelat

« · 976970