1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506980 inlägg · 4104 ämnen

MODO Hockey - HV 71 2008-10-09

« · 1072418 Till forumet

Sv: MODO Hockey - HV 71 2008-10-09
MorganaLefaey: Uruselt! Hafs och misstag av mass. Westin är helt under isen i den här perioden. Tur att man kan njuta av Hedmans dribblingar och Sundströms smartness, för annars är det bara plågsamt att se eländet. Kurvinen ser rostig ut och Warg, ja han är tom sämre än vanligt.
Kommentera

Paddan: Jag vet inte vad du menar med kollapsat lagspel Paddan, men såg väldigt virrigt ut ibland. Man tar inte vara på den start man får och en nervös målvakt i hv-lägret som hade problem med de 3 första skotten. I stället så har man dragit på sig en hel del onödiga farliga kontringar och brytningar efter tveksamt spel i uppspelsfasen. Westin hade inget lyckat byte när de fick göra 1-2 t.ex.
Kommentera

Poffa: Jag tror faktiskt att jag föredrar rörliga backar, det blir så mycket enklare då att försöka skapa ett ordnat försvarsspel. Iofs så hoppas jag att min återkomst till Swedbank Arena inte automatiskt innebär ett kollapsat lagspel... jo förresten, om det är HV som drabbas av kollapsen.
Kommentera

Salle: "a t t MODO, som det ser ut, kommer att spela med sju backar."

Jag tycker inte om det där rullandet på backarna. Vill hellre ha fasta backpar genom hela matchen, så man får stabilitet.

Kommentera

hellge: O2 Arena, formerly known as Sazka Arena, besökte jag sommaren 2005. Av årstiden att döma spelades följdaktligen inte någon hockey vid besöket, men det var ändock en mäktig känsla att vara där.
Kommentera

hellge: Och den första matchen i Champions Hockey League är färdigspelad. Eisbären Berlin vann med 4-3 mot Oulun Kärpät i den nyinvigda arenan o2 World Berlin. Kl 16 börjar matchen mellan Salavat Yulaev Ufa och HC Mountfield.
Kommentera

Salle:

Egentligen skulle MODO ha spelat den här matchen idag. Klantmodo.

www.linkopinghc.com/index.php?articleid=358
Kommentera

MODO Hockey - HV 71 2008-10-09

Kommentar

Harri Rindell: Utmaning möta svenska mästarna

Efter två raka trepoängare är det dags för match i Swedbank Arena igen för MODO Hockey. Nu kommer regerande svenska mästarna HV 71 på besök.
- En större utmaning får man leta efter, menar MODOcoachen Harri Rindell. Det blir kul att känna på HV eftersom det som regel också brukar handla om bra hockey.

MODO vann länsderbyt förra torsdagen mot Timrå med 4-3, sedan blev det 3-1 av bara farten i Karlstad mot Färjestad.
- Vi gjorde en riktigt bra match i Karlstad. Framförallt spelade vi verkligt stabilt i slutperioden och jag tycker att vi aldrig var riktigt illa ute.

Tränare Rindell tycker att elitserien av årgång 2008-09 är otroligt bra.
- Jag har sagt tidigare att jag älskar den här ligan och det stämmer verkligen. Titta bara på inledningen i höst. Alla lag är bra och ingen match är på förhand avgjord. Matcherna är ju oerhört jämna.

Rindell tycker också att fler och fler spelare är delaktiga i det som görs i laget.
- Precis vad som är målsättningen. Dessutom fungerar det här med fysträningen i kombination med isträningarna riktigt bra. Alla förstår vikten av det här mentalt nu.

Nöjd med inledningen?
- Det måste vi vara, men det gäller att hela tiden ladda rätt för varje match och förstå att varje poäng man tar nu är lika viktig som de man kan ta senare.

Du börjar också få tillbaka alla skadade spelare.
- Vilket förstås är väldigt glädjande. Just nu är det faktiskt bara Salomonsson som är vid sidan om, men sådant här törs man knappt andas om. Då brukar det hända saker

Noterbart om laget

Noterbart är
a t t Andreas Salomonsson tränade på is i går igen och var med i alla övningar. Han såg riktigt pigg ut och snart får vi hundraprocentiga besked angående hans ljumskbesvär.

a t t finske backen Mikko Kurvinen är fri från sina nackbesvär och gör comeback efter tre matchers vila.

a t t MODO, som det ser ut, kommer att spela med sju backar.

a t t motståndarna HV 71 på onsdagskvällen spelar (spelade) sin första match i Champions League - hemma mot Bern i ett utsålt Kinnarps Arena.

MODO Hockey mot HV 71:
Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Michal Zajkowski).

Backar:
2 Jens Westin,
3 Mattias Timander,
4 Mikko Kurvinen,
5 Hans Jonsson,
18 Per Hållberg,
35 Pierre Hedin,
41 Victor Hedman.