1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506524 inlägg · 4103 ämnen

MODO Hockey - HV 71 2011-02-22

1351601 · » Till forumet

Sv: MODO Hockey - HV 71 2011-02-22
NuMo: Fåse, var SEKAB matchsponsor igår? Verkar som om "Linkan" druckit nåt olämpligt?
O vad menar HV-Karlsson egentligen med "fjunigt"? Tala om rubrik utan innehåll!
Kommentera

bj21:

Man får väl hoppas att det är en parentes i livet. Kombinationen familj och kvälls/helgjobb går inte så bra ihop med Modos matcher längre.

Det har blivit dags för mig att dra mitt strå till stacken helt enkelt.

Men en och annan match hinner man ju med ändå. Inte alltid på "rätt" sektion dock.
Kommentera

Så fruktansvärt viktigt detta var!
Kommentera

NuMo: Varför ser vi dig på så få matcher nu för tiden?
Kommentera

Och givetvis så drog dom på sig en dum utvisning i slutet på matchen.Tollefsen kunde inte hålla huvudet kallt och trippade Ledin.Jag undrar vad norsken tänkte på vägen till utvisningsbåset?
Kommentera

Salle: Jag vill berömma Skröder.Tycker han kämpar på väldigt bra även om det blir fel ibland
Kommentera

bj21: Jobbar laget så här i resterande omgångar så borde det inte vara nån fara, Men det gäller att dom inte får hybris nu bara för att dom slog serieledarna (innan match). 
Så det gäller för alla i och runt omkring att glömma bort denna seger och fokusera på nästa uppgift.

Man gör en bra match men ha i åtanke att HV gick på halvfart i 2 perioder och när dom i 3:e ökade pucktempo och klev framåt så var vi rätt illa ute några gånger.

Sen måste jag nämna Byström som var bra därute. Riktigt bra.

Kommentera

Nyss hemkommen och jag är alldeles slut! Orkar knappt vara glad. ;-) Ska det vara så här i fem omgångar till nu eller är vi tillbaka på ruta ett redan på torsdag?
Kommentera

Bad_Brett: Hur domarna kunde missa slashingen på på Nagys handled i slutet på tredje är otroligt.Hade Nagy släppt klubban hade han nog fått med sig en utvisning.
Kommentera

Gustafsson: En perfekt tackling som trots det verkar ta rakt i huvudet. Huvudet är ett dilemma inom hockeyn. Framtidens hockeyspelare bör vara huvudlös.
Kommentera

Bad_Brett: Fy fan vilken skön seger.
Kommentera

spud:

Rättvis seger, det var länge sedan jag retade mig så mycket domarna. Förmodligen var de väl tveksamma till 3-1-målet och försökte kompensera efter det. Men det var helt fantastiskt hur de blundande för alla slashingar från HV's sida i slutet.
Kommentera

MorganaLefaey: Ouff vad jobbigt.
Kommentera

Wayne Gresky: Skönt skönt. Pustar ut ordentligt. nu skall man bara uppleva det här några omgångar till
Kommentera

Ibland undrar man ju om coacherna är dumma i huvudet. Två tekningar på raken i egen zon, när motståndarna tagit ut målvakten, så låter man lagets SÄMSTE tekare ta tekningen. Hur faaan tänker man?
Kommentera

Sawchuk: Så mycket större anledning då för Larsson att gå ut och skära av skottvinkeln...
Kommentera

MorganaLefaey: Jocke Lindström gör en insats.
Kommentera

spud: Så jävla nervis så knapparna på iphonen ser ut som suddiga saker bara
Kommentera

Hur fan studsade den där pucken?
Kommentera

Bad_Brett: Sämre också då AIK tar ledningen och ssk har kvar oavgjort. Nej håll det här nu och låt pucken studsa fel för de andra vi kämpar mot men som spelar i andra hallar nu.
Kommentera

JFK

"Daniel Larsson agerade snudd på identiskt på Modos 1-1, så antagligen gör de alltså precis samma fel då."

Skillnaden är ju gigantisk, först är det på en rörig tekningssituation från relativt nära håll, Larsson är till viss del skymd och går ned på knä mer reflexmässigt. Han trodde förmodligen axeln täckte ribban, det kan omöjligen Tarkki trott. Tarkki hann till och med ta ett skär ut för att möta skytten men var ändå alldeles för långt in i mål.
Kommentera

Bad_Brett: Vilket fimmel snyggt mål av hv. Jaja Modo får väl svara direkt i pp nu
Kommentera

Bad_Brett:

Riktigt illa.
Kommentera

J F K:

Ja, rent spelmässigt sett har det verkligen inte varit någon höjdare, men man är oerhört mycket bättre på att reparera sina misstag nu än tidigare.
Kommentera

Bad_Brett: Det största felet man gjorde, vilket var klart värst i första perioden, var att backarna tog ett djup på hela mittzon. spelvändningarna däremot har sett riktigt bra ut och man kommer till många fler avslut. Inte lika mycket snurr i hörnen...

Snygg-Hasses uppåkning som gav 3-1 var ju underbar:) (Alltså, den är underbar just för att det var han som gjorde den)
Kommentera

arnio: Fan ta och spöa AIK så att mitt tips går in!
Kommentera

J F K:

Uppenbarligen har den mentala träningen eller vad man ska kalla det haft effekt. Trots att man inte fick in pucken, greps man inte panik när HV tog ledningen, utan fortsatte att spela sitt eget spel. I försvaret är avlastar man varandra när man sätts under press och är samlade på ett helt annat sätt.

Spelet i sig är fortfarande ganska dåligt, men jag tycker mig se en helt annan inställning hos spelarna. Nu jobbar man helt plötsligt för varandra och då går det direkt bättre. Tänk vad lite pep talk kan göra!
Kommentera

Erat: jag är allt mer säker på att det blir 5-1
Kommentera

Rätt så gulligt att M0d0 leder :)
Kommentera

Sawchuk: Daniel Larsson agerade snudd på identiskt på Modos 1-1, så antagligen gör de alltså precis samma fel då. Jag tycker inte att det var en tavla någon av dem.
Kommentera

MorganaLefaey:

Rätt match att inte ha bild på TV?
Kommentera

Sawchuk: Tycker nog han är ganska ok. Men jag lagar mat också så han kanske missar hv förseelser så fort jag är i köket. :) men fan va najs mål och hoppas man fortsätter med farten man haft
Kommentera

NuMo: Hasse är sylvass med sina uppåkningar.
Kommentera

Sawchuk: Å va fan ringer man för?

Idioti.
Kommentera

solklart mål.
Kommentera

spud:

Fattas bara efter ett Lombardi tal.
Kommentera

Nicky D gillar tydligen film. Han har varit ritkigt vass idag.
Kommentera

Sawchuk: Byström är ju lysande!
Kommentera

Sawchuk:

Bröööp
Kommentera

Sawchuk:

MÅÅÅÅÅÅL!

Vart fan e alla, det här är världens dödaste forum verkar det som...

MÅÅÅÅL
Kommentera

MorganaLefaey:

Är det bara jag eller har domarna glasögon som filtrerar bort blå-vita förseelser???
Kommentera

Sawchuk: Mina bacon fick sig en flygtur när man slängde pannan och sprang till tv-rummet. Lite skräp på maten är ett mål lätt värt. :)
Kommentera

Sawchuk:

Wooha, äntligen ett avslut värt namnet!
Kommentera

J F K:

Finns ingen anledning att gå ned på knä där, han står långt in i mål och har en kort förflyttning. Hade han stått längre ut hade han varit tvungen att gå ned på knä men då hade axlarna också täckt högre.

Moderna målvaktstränare trycker hela tiden på att målisar ska spela på vinkeln mot pucken. Fanns heller ingen anledning för honom att stå så långt in i mål i denna situation.

Att utespelarna dessutom beter sig korkat gör ju inte saken bättre.

Redigerad kommentar

Kommentera

J F K:

Eriksson går bort sig och jag tror det är Nagy som inte ser vad han har bakom sig när han stirrar på puck i egen zon.

HV har struktur i vad de gör medan Modo har ingen aning om vad som skall hända när de har pucken. Lite chanspuckar in framför mål emellanåt där vi absolut saknar Wernblom för att ha någon nytta av det spelet.
Kommentera

MorganaLefaey: Är du förvånad? Det är säsongens historia, Modo får kämpa extremt för att få in en puck medan motståndarna gör mål när de vill.
Kommentera

spud: Japp. Backarna åker hem ALLDELES för tidigt. Väldigt typiskt modosyndrom som vi haft i minst tio år. Ända sedan Boorkens tid tror jag. Under Lückner var det inte det minsta bättre, men då spelade vi riktigt bra väl i egen zon vilket vi inte gör nu.
Kommentera

Sawchuk: Skottet sitter perfekt i krysset och nästan alla målvakter går ned på knä nuförtiden...
Jag tycker inte att Tarkki varit så bra i vinter, men man kan inte lasta honom för allt bara för det.
Kommentera

1351601 · »