1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506762 inlägg · 4104 ämnen

MODO Hockey - HV71 2009-11-14

« · 1200624 · » Till forumet

Sv: MODO Hockey - HV71 2009-11-14
supertrött: Hade ni uppstartsmöte i målvaktshatarklubben i dag?
Kommentera

spud: Är du en okänd medlem i backhatarklubben ?
Kommentera

Salle: Skröder måste bort från förstafemman iaf så dålig som han är.
Kommentera

Salle: Om man räknar bort Foppa, Macke och sådant som Freddan inte direkt kan bestämma över skulle jag vilja sätta följande prioriteringsordning:
1. Center - playmaker, en spelare som kan styra upp PP.
2. Målskytt - högerskytt
3. Målvakt
4. En bra tvåvägsytter
5. Back, högerskytt (Större chans att vi blir invaderade av rymdmonster)

Tyvärr så finns det inte många intressanta namn på marknaden nu. Jag hoppas att Freddan slår oss med häpnad, men det känns som om förvärvet kommer att vara en besvikelse.
Kommentera

Modoante: Låt förstafemman vara som den är men sätt Susse i en annan femma när han kommer tillbaks.

Den lille norsken ska leda en egen femma precis som han gjort hela säsongen.
Kommentera

Cyklob: Hento, allvarligt? Vi ska alltså ta in en målvakt som är 31 år och under de senaste tre säsongerna har statistik som är på samma nivå som Malek. Och som dessutom inte spelat någonting denna säsong.

Det ska vi slösa pengarna på?!

Kommentera

Lumber Jack: Jag håller inte med, om vi får ett bättre balans i laget då blottas inte Svedbergs svagheter så tydligt.
Jag tycker faktiskt att det är viktigare att få bättre backar än målvakter. Mojiz och Hasse är kass över hela banan, Timander är märkligt svajjig. Sondell och Pikka är väldigt osäkra på egen planhalva, Sondell dock tydligt mycke värre än Pikka.

Vi får inte defensiven att bli en trygg enhet, vilket utelämnar Svedberg väldigt.
Jag tror inte Svedberg är sämre än Andersson i HV, men idag såg det ju ut så, och det på grund av att HVs försvar var mycket bättre på att sortera och hålla koll på anfallarna än vad vi i MODO gjorde.
Kommentera

Modoante: Inte Green. Då har vi ju verkligen bara EN femma.

Tyvärr måste Green spela center i 2:a för jag skulle gärna se honom på kanten i den roll han skall vara bäst i.

Kommentera

Lumber Jack: Tyvärr måste ju man bli av med Malek innan det kan bli aktuellt.

Kommentera

qwertas: Måste säga att jag är imponerad av hur bra MZA är med tanke på hur dålig hjälp han har av Skröder i den formationen.Är det inte dags att flytta Skröder till en annan formation och sätta Green i första femman.
Kommentera

qwertas: Slösa pengar? Du anser alltså att vi stället har råd att ge bort poäng i parti och minut. Målvaktsfrågan har MINST lika hög prioritet som forwardsfrågan.
Kommentera

Salle: Tycker det är taskigt att begära att Macke ska bli rightare på gamla dar.
Kommentera

supertrött: Vi skulle ju kunna försöka låna Riku Helenius från Tampa. De har så många målvaktslöften att det inte riktigt finns plats för alla i AHL.
Kommentera

Modoante: Tycker inte att man skall slösa några pengar på en ny målvakt till denna säsong. Men precis som du skriver, får man någon som tar över Maleks kontrakt så visst.

Dock bör man redan nu scouta och sondera marknade ganska hårt efter en riktigt bra målvakt till nästa år.

Håller också med om att prio ett nu är att hitta två forwards som kan avlasta förstalinan något, jag tror att det bara är en tidsfråga innan Zucca också går sönder med tanke på hur mycket han spelar nu.
Kommentera

supertrött:
Prioriteringen för Freddan måste vara :

1. Sniperforwards. gärna rightare
2. PP-back rightare
3. Foppa
4. En riktigt bra målvakt..
5. Macke, om han inte är under 1:an

Redigerad kommentar

Kommentera

Modoante:
Prioriteringen för Freddan måste vara :

1 En riktigt bra målvakt.
2 -
3 -
4 Forwards. Rightare och sniper.
5 Powerforward.
Kommentera

Lumber Jack: Håller med känns som att vi har tre andramålisar nu. men jag anser ändå att minst två nya forwads står högst upp på önskelistan För som det ser ut nu så har vi bara en formation som producerar framåt.Och så har vi en tredje och fjärdeformation som inte håller eliserieklass. Men om vi blir av med Malek och det finns pengar för det så visst frågan är bara finns det några bra målisar lediga?
Kommentera

Cyklob: Skönt att fler börjar se det uppenbara. Vi sitter i samma sits som ifjol efter Krizans kollaps. Utan en bättre målvakt blir vi inte ens trea i kvalserien.
Kommentera

Intressant att höra milo på presskonferansen där han verkligen säger att nu jävlar är det tid att vi plockar in några nya spelare till laget. Och han är inne på så många som oss andra att det räcker inte med en spelare utan det måste vara några spelare som kommer in sedan om det är 2-3 eller 4 spelar inte mig så stor roll egentligen men ju fler ju mer offensiv kraft får ju laget. Sedan angående målvakts situationen, Svedberg är i mina ögon ingen första målvakt ännu han är på tok för orutinerad för att klara av och vara första målvakt och dessutom spela många matcher på rad. Hento finns ledig på marknaden det är inte en klass målvakt men en bra elitserie målvakt dessutom får vi en målis som har lite rutin och är van och spela matcher. Skicka hem Malek nu till tjeckien och plocka in hento resten av säsongen.
Kommentera

Bad_Brett: Tycker inte att Molinder var speciellt klen i närkamperna ikväll, tvärtom tycker jag att han såg betydligt tuffare ut i närkampsspelet än tidigare. Tycker dessutom att han fått bra fart på åkningen nu, men mer än godkänt blir det inte.

Mojzis gör däremot sin bästa match i MODO-dressen, tycker också att Forsberg gör det som du skriver bra i defensiven. Tycker faktiskt att man skall slänga in honom tillsammans med Green och Madsen som man får lite mera tyngd i den linan. Enström kan spela i fjärdelinan tills det kommer någon ny spelare.

Skröder är en gåta, han ser sjukt seg ut och dessutom verkar han inte ha något humör denna säsongen alls. Inte tillstymmelse till irritation från hans sida. Mycket märkligt!

Anmärkningsvärt att Zuccarello orkar spela så mycket som han gör nu. I OT så såg man när Svarten och Skröder knappt orkade tillbaka till båset, ja då fortsatte Zuccarello på isen ytterligare 45 sekunder, verkar grymt tränad.

Han hade över 11 minuter i första, efter två så var han uppe i dryga 19 minuter. Efter 65 spelade minuter hade Zuccarello spelat över 32 minuter, hyfsat för att vara en forward.
Kommentera

Bad_Brett: Steen slet inte av hjälmen, när han väl är framme vid målvakten efter sitt anfallsförsök försöker han omfamna Andersson för att det inte ska bli en krasch, och får bara tag runt huvudet.
Knappast medvetet, alla ES spelare har förstått vad som händer om man petar av någon hjälmen så det är knappast många som gör det medvetet.
Kommentera

spud:

Iver att göra mål? Steen slet av hjälmen på målvakten istället för att jobba på returen och Molinder trippade en HV-spelare ute i sarghörnet. Jag skulle snarare vilja kalla det för odiciplinerat.
Kommentera

Poffa: Nerå, det framkom hemma hos mig också.
Sen tar dem onödiga utvisningar, men 2 ut av dem beror ju på en iver att göra mål. Vilket vi knappast ska bestraffa i MODO.

Ingen anser att Svedberg är någon Krizan fantom, men vi som inte anser att vi ska ut på ännu ett målvaktvärvar stråk. Vi inser att marknaden är =0, samt att vårt lag behöver spetsen frammåt och inte bakåt.

PÅS vad har hänt?? Killen jobbar inte, killen är bara tjock och lat. Att han gör mål idag beror mer på att han stödde sig på klubban istället för hans målsinne.
Kommentera

NuMo: Du är en glad amatör då du inte klev av ett år tidigare som proffsen.
Kommentera

Bad_Brett: Man måste missa mycket på TV. De allra flesta var rörande överens om att Molinder gjorde en riktigt bra match. Steen kämpade och slet, gjorde ett snyggt mål och var allmänt jobbig för HV.
Kommentera

supertrött: Man kan väl inte räknas som en expert. Men liks förbannat lyckades man redan innan säsongen räkna ut att man inte vill lägga ut 5ooo kr för att se Modo bli allas slagpåse den här säsongen.
Kommentera

Wayne Gresky: Isen verkar bedrövligt dålig så du kan ha en poäng där.

Kanske Ecke kan jobba av sin skuld som ismakare ?
Kommentera

Poffa:

Steen och Molinder kan omöjligt få rosor. Steen slet av masken på Andersson så att HV 71 kunde få 5-mot-3. Sedan radade han upp vansinnespassningar i anfallszon. Han får godkänt för att han lyckades peta in ett mål, men absolut inte mer.

Molinder tog även han en idiotisk utvisning som resulterade i mål och var som vanligt bedrövligt klen i närkamperna.

Jag tycker att Green var rätt bra innan han klev av. Forsberg gjorde ett bra jobb i defensiven.
Kommentera

supertrött: Det känns som om man skulle kunna skriva en uppsats på 5 sidor om allt som är fel. Jag undrar om isen i Swedbank kan vara en del av problemet?
Kommentera

NuMo: Tar aldrig åt mig när jag har rätt.
Kommentera

Lumber Knark:

Det finns ingen målvakt som vi har råd med. Det är ju uppenbart. Hento är inte tillräkligt bra. Fast vi köper honom ändå, för säkerhets skull tycker jag.

Superstött. Ta inte åt dig så mycket.
Kommentera

Poffa: En plyfaskiva från Eon-arena borde funka...

Mer seriöst så klart att det saknas bra forwards men backarna håller faktiskt elitserieklass trots vissa fel och brister.

Med en bra målvakt kommer även backarna att höja sig samt ett par bra forwards höjer också backarnas spel.
Kommentera

Poffa: Bara för att det är BP innebär det inte att man som målvakt kan ligga och såsa på isen. Det är då man ska kliva fram och göra lite avgörande räddningar.

Svedberg har helt klart problem med balansen och rörligheten. Rätt vad det är har ingen som helst koll på vart han befinner i förhållande till spelet och målburen. På alla tre målen är han helt lost i sin placering. Sedan är han för vek och orkar inte göra sig stor och täcka av med överkroppen när han, som han ofta gör, går ned på knä. Han har långt kvar innan han blir en ES-målvakt och han är definitivt inte ett hopplöst fall, men han räcker inte till nu.

Har du fått nått tjurskov i fallet Svedberg, eller?

Kommentera

Poffa: Just det!
Kommentera

supertrött: Du missförstod mig. Vad finns det för målvakter att värva som höjer klassen på målvaktsspelet så enormt, mitt under pågående säsong? Säger ni Hento är det ett bevis på att ni knarkat alldeles för mycket.
Kommentera

Poffa: Nu kan du inte vara allvarlig. Vi har ingen Målvakt av elitserieklass, punkt.

Alla som sett eller följt Modo måste väl ändå se detta.
Kommentera

Wayne Gresky: Här har vi arbetslös kille.

http://www.nwt.se/sport/folj_fbk/article601219.ece

Kommentera

Lumber Jack: Det finns inte någon målvakt att värva i dagsläget som är bättre än det vi har. Därför är det bara att låta Svedberg fortsätta få chansen. Det är nästan elakt att skylla på honom efter tre PP-mål och två frilägesmål.

Problemet är att vi inte har någon kreativ spelare framåt, bortsett från Aasen. Han står för 3 mål ikväll, Skröder borde ge sitt mål till Aasen då det bara är Aasens förtjänst.

När vi dessutom har problem med djupet i backspelet, ja så släpper vi till allt för många frilägen bakåt. Sondell och Bonsaksen är totalt värdelösa defensivt. Och när Timmy svajar, då blir det problem.

Dagens rosor går till Hållberg, Aasen, Mojzis, Steen och Molinder.

Kommentera

Lumber Jack: Jag håller med om att det är helt galet skött tidigare. Jag är bara skeptisk till att det går att reprera nu.
Kommentera

supertrött: Då lär det bli Morrison all over again...
Kommentera

NuMo: Är det bara jakträtt som behövs så står jag för den.
Kommentera

Lumber Jack: Håller med fullständigt.

Freddans uppgift just nu är egentligen bara en, Värva den bästa målvaken som finns,kosta vad det kosta vill !
Kommentera

supertrött: Få se nu,

Honken är ledig. Pecka också. Petter har visst dåliga ljumskar, otur. Vad hette fjolårets Leksandsdsmålvakt. Han som jagade och var från Kanada. Han kanske vi kan ta. Finns det något att jag a i Ö-vik?

Patric Roy borde man väl kunna locka med lite fickpengar och gratis bad i bottenhavet.
Kommentera

Wayne Gresky: Vi har trots allt en sportchef som varit målvakt. Han får väl använda sina gamla kunskaper och inte fråga om råd i tränarstaben när han ger sig ut på målvaktsjakt.
Kommentera

supertrött: Ja inte har vi råd att, som den här veckan, ge bort två poäng i två matcher på grund av dåligt målvaktsspel. Men får man bara iväg Malek så ska det inte vara några problem att fixa en målvakt. Pengar till ett par forwards torde det inte vara några större problem att fixa fram med tanke på gåvan och att de slipper betala de långtidsskadades löner. 

Kommentera

Wayne Gresky: har du nån koll på vad Sune Ödling gör nuförtiden ?
Kommentera

supertrött: Lycka till att hitta en sån. Det har inte flyttat en het målvakt under säsongen sen andra världskriget.
Kommentera

Viskarn: Jag tror Svedberg har synfel som en tidigare klassisk Modo-målvakt.

Har han gjort en räddning ser det ut som att han inte har en aning vart pucken tog vägen.

Freddans första värvning måste tyvärr vara en målvakt av högsta elitserieklass.
Blir det pengar över så gärna ett par forwards men det tror jag inte pengarna räcker till.
Kommentera

Freddan, dags att sluta snacka som en papegoja i media och börja agera!
Kommentera

Berka: Förbannat. Bra Sondell, bra. En poäng är bättre än inget, men med tanke på hur matchen utspelade sig så var vi klart värda tre pinnar idag.

Svedberg börjar kännas mer och mer ostabil. Känner mig ungefär som när Zacke står, då någon motspelare närmar sig målet eller skjuter numera. Läge för Malek igen?

Jag är fortfarande kluven. Spelet blir bättre och bättre och nu spelar vi ju Elithockey. Efter förutsättningarna iaf. Nyförvärv behövs.nu, tack! Men då vi inte vinner en sån här match blir man ruggigt besviken, men som sagt så finns det numera en gnutta hopp för MoDo. Det fanns det inte innan uppehållet.
Kommentera

« · 1200624 · »