Lumber Jack: "You are the worst fucking cocksucking referee I’ve ever had”
Om det där är skäl att stänga av någon i två matcher, så skulle vi inte ha någon publik överhuvudtaget i elitserien.
Nikki Nine:
Vilket iofs inte direkt är en sämre backuppsättning än Frölunda har...
Poffa: ...och Lasse Anrell vill sparka Challe, för att MoDo ligger näst sist och varit pinsamt ojämna.
Jag skulle snarare säga att det är Anrell som är pinsamt ojämn.
spud:
Utvisningen var som sagt billigt dömd, kunde drabbat exakt vem som helst..
Hur han stod på målet vet jag tyvärr inte, där får jag lite på dig... ;-)
Poffa:
Jag instämmer med dig, tycker också Ahrling gjorde en klart godkänd debut.
Men överlägset bästa junioren var Byström, han växer för varje match!
J F K: Den utvisningen var ytterst tveksam, sett till hur det dömdes under resten av matchen. Och han var inne på ett mål framåt också, vilket man inte ska glömma bort.
Bad_Brett: Märkligt hur olika man kan se saker. Ahrling stod upp och checkade hårdare på motståndarna än vad de flesta andra backar gjorde. Han stötte på framrusande forwards två gånger och fick stopp på anfallet båda gångerna. Dessutom hade han bättre och farligare skott på mål, än någon annan back i Modo.
Jag håller med om att det såg lite darrigt ut ett par gånger, men med tanke på att det var hans första minuter någonsin i ES, i ett läge där det finns en hel del press på att inte göra bort sig, så tycker jag han gjorde ett riktigt bra inhopp.
Det här håller inte. Vi orkar inte spela de här matcherna med så kort om folk. Vi måste förstärka och Corso är kanske inte den dummaste värvningen, i det här läget. Marknaden verkar ju stendöd.
Sedan behöver vi även en back, omedelbart. Isak Ahrling kommer in när Josefsson kliver av (vet någon varför, ännu?) och är absolut inte sämste back. Den utmärkelsen går nämligen med alla röster till Hållberg. Karln lider av svår barnförlamning och mest troligt har han sviter efter alla hjärnskakningar. För man kan inte förklara hans beslut på annat sätt. Se bara på när han kliver in och ser till så vi får ett lagstraff för för många spelare på banan.
Hasse, Ahrling och Westin gör alla en riktigt bra match. Framåt gör Svarten, Madsen, Hedman och Byström en bra match. Ingen skugga ska falla över Olofsson och Forsström. Susse är okej, men Skröder och Danielsson är så under isen. Man måste våga skjuta när man är mitt i slottet, för helvete. Och nästa match måste Dahlberg stå, det är faan ett krav. Tarkki tappar puckar hela tiden.