1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506027 inlägg · 4103 ämnen

MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 230930 Borta

2578923 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 230930 Borta
Mano: Och plötsligt var Norlinder skickad till Laval. Nu återstår det att se om det är lite capskojigheter som pågår, Habs behöver frigöra utrymme i lönebudget genom att sätta lite folk på LTIR och det måste tydligen ske i någon specifik ordning, eller om han faktiskt kommer att börja spela i AHL.
Kommentera

Mano: kul för Norlinder! Känns skönt om han tar en tröja i NHL då får vi slut på diskussionen här hemma. Inte den typ av back vi behöver just nu
Kommentera

Hakning-Henrik: Malmö var faktiskt djäkligt bra i andra och tredje periode, satte tung press på våra backar och har verkligen tagit kliv framåt.
Deras finnar känns som riktiga stjärnvärvningar.
Blir inget strykgäg som många trodde.
Starkt av oss att ta med två pinnar hem, mycket starkt!
Kommentera

BobbyG: Norlinder har gjort ett par matcher i PP1 på försäsongen. Verkar få en chans att visa upp sig.
Kommentera

Tarasov: ingen superkoll men verkar som montreal har 10 backar kvar på campen, lite skador så kollade i deras forum och verkar som att det står mellan norlinder och en till för att få börja säsongen i nhl under tiden bättre spelare är skadade
Kommentera

Nucky: Modo är bäst i Hockeyallsvenskan, ja så långt kan jag sträcka mig! 👍

Hehe, närå nu skall ni få fira ifred.
Kommentera

Sputnik: Men vi kan väl iallafall enas om att Saft-å-bulla är en mes och MoDo är bäst?
Kommentera

Mano:
Tror det var den inledande, fortfarande många backar på lägret.
Kommentera

Chrille:
Jag har tvekat på Kebaber på senare år jag också.
Men hockeyn smakar bättre på senare år! 😉
Kommentera

Greenwolper: Titta nedåt i tabellen, men det behöver ni inte göra länge till. Beep, beep. 😁
Våran vinst mot er när vi stängde ner er de sista 1.5 perioderna helt var bara för att ni spelade dåligt va?

Eller hur var det nu, det kan väl inte vara så, det är ju aldrig så att andra lag ni mött gjort en dålig match mot er. bara ni som är dominanta och gör en dålig match vid en torsk.😉
Kommentera

S-vikaren: Ser ut som att Norlinder har klarat cutten och lirar inledningen av säsongen i Habs x.com/canadiensmtl/status/1708315448968634599?s=46&t=iSLKdgtEwkMymHKuyqLuVA
Kommentera

Costanza: Vad eldade du? Matchtröjor i 100% bomull??
Kommentera

mikenomad: Man kan inte köpa hockeykultur, men man kan köpa titlar!
Kommentera

Hakning-Henrik: Lindgren den jäkeln🤬😅
Kommentera

JonteD: Modo spelade sjukt bra igår kväll. Krigarinställning likt Dalles sug efter saft och bulle. Viktiga poäng för våran jakt på att överleva såsongen. Hur går det för Timrå som förväntat topplag? Öfks fusk går aldrig att glömma😅
Kommentera

Greenwolper: Nu va du lite rolig iaf!Tänk att man kan associera hur Modo spelar med att öfk fuskar???? Tänk innan du skriver någe!
Kommentera

Silly: du vet kebab är Timrås special likt deras tallnäs gangstertifo mot MoDo i derbyt
Kommentera

JonteD: och dalle gillar bara saft å bullar samt Östersund kan bara fuska i fotboll😉
Kommentera

Gäsp: Jaja men ni är inte särskilt bra ännu får nog problem längre fram 🤡🤡
Kommentera

Silly: Kebaben tvekar jag på. Hockeyn duger
Kommentera

Silly: Fyfan vad underbart å se matchen (även fast i repris!) Dock avslöja tv4 att det skulle bli ot. Fyfan vad underbart med vinst! Starkt Modo!! Viktigt att ta en ot. Längtar till tisdag!
Kommentera

Trilske:
Jag tycker också Aagaard varit bra.
Men det går att få ut mycket mer av både honom och J.D Så att dom tar det där steget att dom blir en vass S.H.L kedja på den nivån.
Kommentera

Trilske: Är farligt varje gång Big Sam är inne. Jag minns varför vi förlorade mot Björklöven när vi tappade honom... Jösses vad bra han är.
Kommentera

Silly: Straiiiiiijt outa kebabsås vettu!!!
Kommentera

Silly:

Tycker aagaard är riktigt bra efter sargerna, enligt mig den som har varit bäst i andrakedjan.
Kommentera

Gäsp:

Finns det Kebab på orten Timrå? 🤔
Kommentera

Nucky: Man kan likna kebab_house med kebaben i timrå, rätt usel!
Kommentera

Kebab_House: Nu är jag inte ett dugg självsäker.. Däremot kan vi enas om att du med din självsäkerhet hoppas innerligt att vi åker ur, eller har jag fel kebaben?
Kommentera

Costanza:
Jag tror att J.D och Aagaard kommer att börja växa också.
Nu när Woods börjar leverera!
Kommer det släppa mot Leksand?
Kommentera

Thors 22: Finns mycket mer att kräma ur detta laget. Tänker på O'Regan-Ranta-Rouhomaa-Niederbach-Bernie. Kunde ha varit värre...Laget kämpar hårt, det gillar man.
Kommentera

Väldigt kul att se Woods med fart och fläkt! Bra poäng också. Han ser ut som gamla fina woods innan skadan👍 jag tror Oregano kommer passa fint med finnarna
Kommentera

Hakning-Henrik:

Hockeynewsgänget skulle väntat med sina enkätsvar till idag, då hade det åtminstone funnits någon sorts fog för deras snickesnack.

Södergran och walli i all ära, men såg ni vigneault i första? Han är ett monster.
Kommentera

Sjukt bra inledning och ingen 1:a line ännu. Två bra målvakter. Alla köper spelidén och jobbar hårt. Laget går före jaget gör gruppen stark. I love it. Men målet är att hålla sig kvar..,
Kommentera

Bra arbete från er MoDo Syd på läktaren. Det var er förtjänst ändå. Jag var alldeles för negativ. Började elda på balkongen. Sen vann vi. Man blev glad.
Kommentera

Nucky: Så länge som vi med lite flyt fortsätter stjäla poäng är jag nöjd.

Hellre 12 poäng på 6 matcher än 2 och 4 poäng. HV lyckades ligga i botten och spela upp sig, vi har redan satt oss i en bättre sits.

Men det är bara att vänta på sämre tider. I HA var det svårt att förlora myclet mer än 2 matcher i rad när man fick möta blåbärsgängen då och då.

Nu är det hårda bud i varje match!
Kommentera

Nucky:
”En dålig start och det är kört sen”
Kommentera

Nucky: MoDo är redan bäst. Trodde det skulle dröja några matcher till. 13-2 mot Leksand på tisdag så kanske vi tar in lite målskillnad.
Beep! Beep!
Kommentera

Kebab_House: vi är i omgång 6 av 52 och du känner det nödvändigt att förklara att det inte är avgjort ännu😆
Kommentera

Kebab_House: Här gäller det att kunna motivera sina inlägg och det har du nu klarat av med bravur.
Kommentera

Kebab_House: njut av eran seger ikväll istället för provocera :) fast det verkar vara svårt för vissa
Kommentera

SKiLMY: Men herregud, jag gav bara malmö som ett exempel för att bara det går bra på början i säsongen betyder det inte att det ska sluta bra
Kommentera

Kebab_House: men du tar samtidigt upp Malmö som inte har med saken att göra. Full?
Kommentera

SKiLMY: Jag sa nästa alla, svårt att läsa?
Kommentera

Tarasov: Hårda ord nu på HV-forumet och det är inte mig de snackar om trots att jag är en idiot.
Kommentera

Kebab_House:
Inte förra säsongen HV ligger ju sist.
Kommentera

hompa90: Mest sannolikt avstängd.
Kommentera

Kebab_House: som du ser så är HV71 sist där som nykomling. Svårt att dra den slutsatsen att brukar vara så när det uppenbarligen inte är så.
Kommentera

Kebab_House: Captain Obvious har talat, mina damer och herrar!
Kommentera

2578923 · »