1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 523852 inlägg · 4121 ämnen

MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 230930 Borta

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 230930 Borta
{9315}: Malmö har väl hemmaplansfördel vad gäller byten så jag antar att man matchar mot vår första också.

NuMo: Inte konstigt att första kedjan kommer fel, första matchen.

Kollar ser så dryg o jobbig ut

{9315}:

Ranta runt i ringen överdrev det och vi har tur att det inte blev mål i baken.

NuMo: Precis! Han verkar vara otroligt agil och slutar aldrig jobba i situationerna heller så precis när man tror att han förlorat duellen så kommer han upp på benen med pucken i kontroll!

{10322}: Hal är ordet.

Han är ju rätt lång och slank, han verkar kunna gå på slak lina, för han har ju alltid balansen trots att han får törnar när han har pucken. Det ser ut som han skall falla, men han viker knälederna sidledes, vilket borde vara omöjligt.

{10322}: livrädd varje gång förstakedjan är på isen, känns som malmö har fått farligt anfall i princip varje byte dom varit inne

Södergran är så sjuuuukt hal!

{10322}: Och isen är nästan sämre än i Timrå. Pucken studsar hela tiden så det måste spelas enklare.

{9315}:

Lassi Har varit otroligt tät och cool, där så blev det för hårt tryck mot mål. Malmö har varit bra så det är svårt att räkna med något annat än en jämn match egentligen.

Gusse: I tidigare matcher har det varit bra, men vi har inte skillsen att spela så när vi blir checkade såhär hårt..

J F K: Malmö har jobbat till sig ett mål helt rättvist.

Steken84: Riktigt dåligt spel med pucken. Började med Rundblad.
Isen är sinnessjukt usel och då kan man inte spela för naivt.

Och när vi har chansen att bryta så hjälper vi inte varandra, utan bara står och vaktar positioner.

Är Wernblom i frysboxen eller skadad?

Färdkost: Det hängde i luften. Vi är inte där i starten och då smäller det direkt

Den borde Lehtinen plockat direkt. Känns som billig retur

{9315}: stor miss där, Wahlberg åker rätt genom 3 MoDospelare för att raka in returen

{9315}:

Billig retur.

NuMo: Förstår inte varför man hela tiden ska hitta en medspelare i egen zoon istället för att chippa ut den.

NuMo: där small det efter ett långt byte. ser tyvärr inte ut som att modo lärt sig från första

Kommer ihåg att vi ledde serien efter sex omgångar när Sasse Sandstöm slog igenom.

Sen gick det inte så bra har jag för mig.

19MoDo21:

Lite halvsanning
Östersund vann ett antal matcher förra säsongen när lagen de mötte underskattade dem eller inte hade listat ut deras sätt/nivå och spela på,
MoDo kan vara lite i samma position som jämtländslaget förra året,
Men vi spelar bra, många olika målgörare och vi håller oss till spelidén verkligen (y)

{9315}:

Fan jag stinker skunk och borde ta en dusch. Men jag skulle ju inte duscha förrän vi förlorar. Nu är frågan om jag måste byta strategi. Klädnypa börjar kännas jobbigt. Man blir så täppt i näsan.

NuMo: Samspelt lag och självförtroende räcker nog en bit. Sen kommer andra lag ikapp. Tror att vi måste stärka upp försvaret senare. Går inte att kladda där bak. Malmö är jobbiga därnere i vår egen zon och andra lag kommer att straffa oss. Så här långt är man ju annars toknöjd.

{9315}: vi måste göra det enklare i egen zon. Sätter oss själva i svåra situationer. Kommer straffas hårt i andra om det fortsätter

Bad_Brett:

Själv har jag fortfarande den fega (ödmjuka?) inställningen att vi omöjligt kan vara så bra som det ser ut. Jag tror helt enkelt inte mina ögon och får för mig att det här positiva förbannelsen övergår till en förbannad förbannelse om det börjar gå emot.

Samtidigt blir jag besviken om vi inte lever upp till mina förhoppningar. Man är väl överpatriot när det gäller MoDo.

Chamez: ja, jag tycker malmö är klart bättre i åtminstone 15 minuter, får långa byten i anfallszon och har bränt några bra lägen. modo har tur, om man får använda det ordet, med 1-0 och ett snyggt 2-0 av en annars riktigt svag förstakedja, men det behöver steppas upp stort nu i andra annars blir det nog åka av när det är långt till båset.

Sigge: Han fick sig en liten snabbkurs av ledare i båset efter slutsignal.

Sigge: Tycker Malmö var tunga och MoDo satt kvar med handväskorna i propellerplanet. Blev bättre då MIF värmt upp oss.

Costanza: Ranta är ruggigt bra. Tror förstakedjan kommer att bli riktigt vass när Råma är tillbaka. Kul att modo tuggar på med sitt rörliga snabba spel

S-vikaren: Jag tycker Malmö är bra. Lite oberäkneliga men samtidigt är inte Modo helt på topp. Hoppas på bättre i andra

{7639}: fram tills att vi står där med guldet. Alla andra lag fokuserade på att spela dåligt.

Costanza: Som vanligt beror vår ledning på att motståndarna gör sin sämsta match för säsongen. Bara tur att vi har skramlat ihop några poäng såhär långt. Vår allsvenska trupp blir snart ett strykgäng som förlorar alla matcher med tjugofjorton-noll. Experterna hade rätt hela tiden.

S-vikaren: Brickley gör sin sämsta period hittills i egen zon. Det räddas upp lite av hans turmål men överlag underkänt. Som du säger är han väldigt långsam i tanken och sinkar oss

{370}: Haha! Kul så länge detta varar..

{10299}:
Costanza har gjort av med nyckeln till pokalskåpet…. Letar så ser ej matchen

NuMo: Skånes svar på Spannsjön?

Chamez: Idag gör MoDo en sämre match. Malmö något bättre. Dom får bättre spel ur egna zonen. MoDo kladdar lite väl. Turligt första mål. Lassi bra.

NuMo: Bernhardt har Halmstad Crush i vattenflaskan🍹

19MoDo21:

Vi gör så att motståndarna inte känner igen sig längre. De tappar identiteten och vet inte vilka de är.

Varje matchintervjuer jag sett när motståndarna ligger under så säger de att de inte är inne i matchen. Passar dåligt och de vet inte varför🤣. KAN det möjligtvis vara så att Modo gör lagen sämre?? Nej det måste ju vara omöjligt att ett HA lag kan göra ett SHL lag sämre. Tillåt mig skratta

Det är märkligt hur motståndarna i alla intervjuer säger att de inte är riktigt där, underskattning kan ju inte vara fallet 5 omgångar in kan man tycka

Zource: Många lag som möter oss och spelar dåligt, konstigt.

SPOODI:

Berra! Vi måste bärra hem Berra!

Så jävla bakis! Första perioden har sett jättekonstigt ut.
Lite psykotisk bakfylla....

S-vikaren: Lill Werner sitter på läktaren nu å ler

SPOODI: Han är van att kunna bygga tid med sin storlek och smartness. Malmö checkar lika hårt som vi gör och lämnar honom ingen tid alls. För mig är det uppenbart varför det inte funkar för honom hittills.

Sigge: Brickley är alldeles för långsam med pucken. Berg har viljan att spela pucken snabbt men det blir dåliga beslut.
In med Norlinder.

{10299}:

Du kan hockey 😉👌

« · 2574172 · »