1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 522075 inlägg · 4121 ämnen

MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 230930 Borta

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 230930 Borta
Kebab_House: vilka slutsatser har jag tagit menar du? Det jag skrev är fakta. Jag nämnde inte något om framtiden eller hur? :)

Läs om läs rätt

Olli Nomadinen : Gillar att vi topplag kan ha en banjoduell!

Nucky:
Tycker de har en bra produkt 😜

Olli Nomadinen : Ja det är galet.
Har överhuvudtaget svårt för historielösa klubbar. Deras framgång är sanslös och imponerande minst sagt, men dom blir ändå fruktansvärt tråkiga eftersom det inte finns någon historia, inga NHL-exporter eller gamla svart-vita bilder på lirare med Jofa-hjälmar som kämpar på nån uterink i -16 grader.
Det som ger klubben karaktär.

Costanza: Fråga J F K. Han har ju berättat att Walli är Modos sämsta värvning någonsin 😂

{9233}: Det har gått 6 omgångar, vilka slutsatser du drar

Olli Nomadinen : Walli W leder väl nu nästan SHLs poängliga. Kan det vara vattnet eller TIKs hockeyskola?

J F K: Du är ju sjukt pinsam 😂😂😂
Du kan verkligen inte ett skit om hockey

J F K: priset på plyfa har gått upp. Oroa dig inte så mycket.

Fin text från MrMadhawk.
Nu har både Sanny och Svensson hyllat oss. Då vet man hur det kommer att gå nästa vecka..
www.expressen.se/kvp/sport/kronikorer/johan-svensson/johan-svensson-ser-ett-lag-som-det-ar-ordning-och-reda-pa/

Heyerdal: 2 i betyg på Lehtinen??? Han var rätt så vass i förlängningen och 2a perioden.

KB: ÖA har inte ens rätt tabell efter matchen, 10 p har de fått fram..

Olli Nomadinen : Oroa dig mer för ditt eget lag. Trots att tätorten är mycket större än vår så hade Timrå mindre stöd från näringslivet i SHL än vi hade i HockeyAllsvenskan. Vad år det som gör att ingen bryr sig i Sundsvall/Timrå?

Lägg därtill att ni endast har fem av de tio procent i eget kapital som krävs, utan att kunna göra en Brynäs och värdera upp arenan. Ni får väl hoppas att priset på plywood går upp...

KB: Riktigt surt. Får inte släppa iväg FBK!

KRB:

Dom var mäkrigt irreterad och besviken.
Nu kommerraser för dom. Dom.är knäkt nu.

Men.. kommande vecka blrjar allvaret.
Då kommer vi få bekänna färg och testas av
Tänkta topplag!

Om vi inte snuvar poäng av Leksand så kan der bli så att vu får 4-5 försluster i rad.

{9233}: Trist att vi ser ut att vara nere på en tredjeplats igen. :(

Vem avgår?

Costanza: Tacka mig för segern , for hem från Striker (gamla Olles) när Malmö gjorde 3-2 !

Olli Nomadinen : kul att norrlandshockeyn blomstrar. Samtliga 4 lag i topp 7.

3. MoDo Hockey
5. Timrå Red Eagles
6. SAIK Wasps
7. Luleå BEARS

Hv Blueballs och Oink hockey i botten.

Olli Nomadinen : Ber dagligen till VooDoo-guden att MoDo blir 10:a. Ikväll svarade han tillbaka att: "Du, Foppa och Walli får 2. Percy och Börje får 1"

{9315}:

Han har ju spelat i europa , jag antar med större rink tidigare. positionsspelet blir konstigt när man i stället förväntas åka skridskor hela tiden för att hamna rätt. Avstånden till allt blir långt och tempot blir högre sidledes. Jättejobbigt om man är van trång rink där man kan stå hockey i många stycken och rikntingen bara är framåt och bakåt i stort sett.

Inte konstigt att han försvann sen. Hoppas han hittar sättet att spela och att han har fysiken att klara det.

Olli Nomadinen : just nu rätt resultat i kvällsmatcherna. tycker vi i shl kan gå ihop och hänga av hv och oink redan nu .

{9315}: 2a??? Ett misstag när han ev var skymd. Annars galet bra.

J F K: Nä ni lär ju se samtliga övriga som möjliga SM-guldvinnare i jämförelse med er själva

Nucky: Svenska mästare och 3800 på läktaren en lördagsmatch. Skämmigt är förnamnet. Men jag vet inte, det kanske var innebandymatch i Växjö som krockade. Jag har listat ut deras framgångsrecept. De är så JÄVLA tråkiga så bara det är garanterat poäng eftersom ingen jävel orkar lägga manken till mot dem. Noll känslor

Gavelo: Tycker det svagare spelet på bortaplan fortsätter, vi har inte samma pondus och spelar mycket mjukare. Trevligt ändå att vi har moralen att ta poäng.

{9315}: ser att allehanda ger lassi en tvåa idag, känns hårt. slarvig retur på deras etta men annars är det han som ger laget chansen att ta poäng tycker jag.

ger också bernhardt en fyra så vi kanske inte såg samma match

NuMo: han såg märkbart chockad ut av farten i shl. är såklart annorlunda i sverige än i nordamerika och han har inte spelat på fem månader.

Nucky: enda gången man hör publiken i Vida, är när deras spelare får en hård tackling på sig för det är det enda dom är bra på att bua

men hörde enbart bara Timrås bortafölje på en " familjedag " i Växjö rätt pinsamt

Bad_Brett: AP, EJK och Ohlsson hade det riktigt tufft idag. Tredje är den ledja som allrid lyfter upp spelet. Aagaard JD och Woods klarar sig utmärkt.

Kul hockey som det bjöds på. Vi hr fått flera nya bra lärdomar inför nästa match, ändå så vann vi.

Heyerdal:

Håller med. Målen kunde han inte göra mycket på. Han var otroligt tät första halvan av matchen och cool när han tog puckar med plocken. Enkelt! Tycktes han säga. Även om det inte var direkt avgörande skott.

Vid först målet är han även där väldig tät, men den letar sig in ändå. målet är dock inte hans.

Olli Nomadinen : Ja det är robotar ni möter. Dom jublar fan knappt när dom gör mål.

Olli Nomadinen : Tror faktiskt varken MoDo eller Malmö såg motståndarna som en räddningsplanka. Förstår att ni har det mindsetet som vant bottenlag i SHL.

Nucky: Ja Växjö borta är lite boogey för oss, första bortasegern mot dem sedan 2013. De har mkt skador men wtf, det tillhör

{9233}: Vår tredje tredjekedja är rätt bra.

{9315}:

O'Regan var osynlig, var han ens med efter målet?

Ungefär som jag förväntade mig, men kul att han fick en fantastisk start med ett mål. Han visste nog knappt om vart han var i själva spelsituationen för att få det läget.

Om några matcher så kommer han förhoppningsvis eftersom. Räknar inte med att vi ser så betydelsefulla insatser nägra matcher framöver, förutom slumpmässiga. Leverar han på de chanserna under den tiden så har han sniperegenskaper vi behöver.

Heyerdal: strunta i ugglorna bara, kaos varenda match

Om jag inte läst helt fel leder Walli för övrigt poängligan med 8 poäng på 6 matcher.

Innala har också 8 poäng, dock på 7 matcher.

Hakning-Henrik: Lassi en tvåa i ÖA lågt tycker jag.

Hakning-Henrik: Malmö var grymt jävla bra i presspelet och det fysiska spelet. Hoppas vi lär oss av denna match! Ren glädje för oss och MoDo Syd att åka hem med 2 viktiga poäng.

{9233}: Med tanke på Timrås ekonomi är det väl inte helt orimligt? Måste kännas skönt för Walli att komma till stora starka MoDo

Olli Nomadinen : Nu när jag också är på gott humör ska jag returnera dina vänliga ord.
Grattis till en seger i SHL’s svåraste bortamatch!
Måste verkligen smaka fågel för er med tanke på hur svårt ni hade för dom ifjol.

Costanza: Malmö ser inte ut som ett bottengäng. Kul match att vara på. Som alltid imponerad över hur många skånemodoiter som dyker upp när Modo spelar.

Dock hade det nog varit rättvist om vi fått 2 utvisningar mot oss.

Heyerdal: har noterat att domarna än så länge är mycket mindre blåsglada än vad det var i allsvenskan förra säsongen. intressant att se om det håller i sig

NuMo: 1 förlust efter 60min efter 6 omgångar tror jag inte många hade tippat innan säsong.

Absolut inte jag i alla fall.

Så otroligt imponerad av grabbarna. Även om få omgångar gått så är det ingen som kan ta ifrån oss att vi nu har 8p ner till kval.
Så otroligt stolt.

Haha, är det första gången Walli får flyga till match eller? Med tanke på intervjun efter match

Kör Timrå buss överallt?

{10322}: Du har självklart rätt. Mer stoicism.

{9315}: Bra domare inte en enda utvisning!

Nucky: har heller inte sagt nånting om forceringen, så vet inte riktigt varför jag ska argumentera för det

Olli Nomadinen : Grattis själv. Percy fick pisk!

Flax-MoDo fixar 8/9 poäng denna vecka! ❤️💚🤍

« · 2574533 · »