1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

494354 inlägg · 4086 ämnen

MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma

« · 2735203 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Bad_Brett: P4 Västernorrland 12.40 ca kanske finns på play
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
snowden: Kan vara ett av de sämre förslagen på länge. Måns på läktaren dessutom.
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
snowden: Jag har sänkt förväntningarna ikväll - Jag hoppas att få se ett mål. Det är väl inte för mycket begärt, eller?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Detta hade jag velat se:
Ranta Jasek Woods (tre st med bra fart och teknik. En toppad kedja vi behöver. Se upp bakåt :P)

Aagaard True Olofsson ( Två offensiva hot med True som allround)

OP Jakobsson LP ( Ung kedja som bara kör!)nnOlsson Vignault Södergran (gnuggarkedja)

Bachen

Skulle kunna byta Aagaard mot LP
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Törna: Costanza gör säsongsdebut
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Golden boy : intervju med Karlin på radion för en stund sedan, drog på svaret då de frågade om han var aktuell för Skellefteå men nekade till det.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Heyerdal: Redan släppt laguppställningen?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Heyerdal: NuBliRDeTkAoSiMeDIA
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
biff1: kanske redan är nämnt, ingen Rundblad ikväll!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
modomille: Noterade att det blir ingen LP, Niederbach, W Sundin, Södergran och Jasek i Fans Corner efter matchen. Många härinne som kommer få panik vid eventuell förlust.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Över fem tusen på en vardag efter en kass försäsong kass premiär och nyheten om Widebro får ändå anses som godkänt. Att vi spelar hemma igen bara två dagar efteråt hjälper inte publiksiffran heller.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Rödluvan:
Vår första match efter 8 års frånvaro, är lite speciell. Så tycker inte man kan jämföra med den.

Nej men veckodagen var en torsdag, och vi möter ett skånelag. Hade vi mött Timrå hade det sannolikt sett annorlunda ut.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Nucky: Det är inte ”så förbannat viktigt” men en klar besvikelse.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Rödluvan: Är det så förbannat viktigt att just denna match är slutsåld då?
MoDo har ökat sitt snitt stadigt de senaste åren och är nu någonstans i mitten av publikligan.
Finns absolut utvecklingspotential men om man ser till vad man kommer från tycker jag det är bra ändå.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Tarasov: I vilken kontext? Röglematchen var ingen hemmapremiär. Hockeyintresset i Ö-vik är det inget fel på. Kunde vi få 7000 på hemmapremiären förra året borde vi kunna få det i år också.

Självklart kommer det fler matcher och hoppas att resterande lockar mer publik för att det är verkligen det sjätte utespelaren.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Rödluvan:
Den 28 september förra året möte vi Rögle och hade 4321 i arenan. I den kontexten så tycker jag det är bra om vi kliver över 5 000.

Tycker det blir svårt att klaga på att folk inte är tillräckligt intresserade av hockey för att gå. Människor har olika intressen och prioriteringar.

Därmeot tror jag MoDo Hockey kan jobba för att få en ökad publiktillströmning på sikt. Det gick rätt håll i allsvenkan iaf så får vi se hur det blir nu i SHL.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Rödluvan: Precis, jag går på matcher för att kolla på MoDo och inte för att spana in nåt motståndarlag.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Cheese:
Lunchtugg på youtube 12:30
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
J F K: Tycker det rent av är en dålig ursäkt att ”man laddar upp inför lördagsmatchen” och att ”Malmö inte är något attraktivt lag att möta speciellt på en torsdag”. Det är hemmapremiären, och det är ju inte direkt omöjligt att gå på båda matcherna. Känns ju inte direkt bra i supporterhjärtat att folk väljer att inte gå på matchen pga motstånd.

Alla andra lag kan ju fylla upp sina hallar.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
J F K: men då är det för sent att ge nyförvärven ett första intryck tyvärr…
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Cheese: Tror som många andra att man laddar för lördagsmatchen. Malmö är inget attraktivt lag direkt och på en torsdag...

Sedan är MoDo inte alltid snabba på att rapportera, så fler kan ha köpt biljett
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Törna: Instämmer. Helt sjukt dåligt. Det är ju för i helvete för första gången delar av laget möter hemmapubliken! Dagen efter löning. Lillfredag å allt. Bra väder! Nog fan orkar väl folk vara vakna till 21.30 på en torsdagkväll??? Hoppas verkligen att det blivit fel i rapporteringen kring uppslutningen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
TIK_TIK:
Skönt att det inte bara är alkohol som flödar här, kör också lösgodis och läsk till hky.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Sigge: Kollade just upp förra säsongen... Andra hemmamatchen då (efter 4 poäng på 3 spelade) lockade 4223 personer som fick se MoDo krossa HV med 6-1.

Vi pratar nu andra matchen på hemmaplan efter sju års ökenvandring i HA, och en stabil start poängmässigt i SHL. Men 4223 åskådare för att "det är ju vardag" eller vad folk nu tyckte.

Vår andra hemmamatch nu lär väl redan ha sålt fler än så, flera dagar innan matchdagen. Stor skillnad när det är helgmatch.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Zource: En klassisk ångestgrogg :-) Funkar alltid, i 24 timmar.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Zource: Våran match blir det lite trocca och lite lösgodis och så bara att njuta av hockeyn, det går som det går.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Måste akut skaffa recept på stesolid inför kvällens match. Kanske blanda med en bag in box?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Zource: Det är definitivt sämst och en riktig besvikelse. All respekt för att det är torsdag men det är hemmapremiär. Otroligt konstigt att det inte är iaf i princip slutsålt som förra säsongen. Kommer väl vara tifo ikväll med.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Rödluvan: Det låter förjävligt men jag tror att fler satsar på Leksandsmatchen på lördag.

Och i ärlighetens namn skulle det vara bäst om arenan tog kanske max 6000. Då skulle det vara större chans till fullsatt varje match
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Törna: Gameday! Efter denna match vet vi med säkerhet om det blir kval eller slutspel beroende på resultat.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Rödluvan: Det är under all kritik. Under all jävla kritik.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Rödluvan: Sämst av alla SHL-lag?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Greenwolper: Jag har tittat på modohockey.se och baserat på hur många stolar som är kvar lär det inte bli fler än 5000.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Rödluvan: ja så jäkla gött med livehockey igen😊
Någon som räknat ut hur många biljetter det är sålda idag?😁 ser ut å vara skapligt bra förutom 412-418.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Greenwolper: Ska bli skönt att vara på plats så man slipper Adam som kommentator, speciellt om det skulle bli förlust
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Smurfen: gameday! Äntligen hemmapremiär!😍🥳
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Frontschwein: Jag tror att Karlins taktiktavla kommer att få istid imorgon.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Detta blir kanon, häng på vet ja !!
Kommentera



Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
biff1: jag tror vi tar 1 poäng imorgon.

Mål av Viberg, NäNzen och Bhernard.

Tråkigt fö att vi tappade Dickensson

Vad gör Niklas Thorpe för övrigt nu för tiden?

Bara älska aldrig hata.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
J F K: Han sa väl det själv också att han inte hade samma driv som tidigare , det var väl även så styrelsen hade känt av också !

Kan man ändra ? Denna skall mer ligga under " Apropå ingenting" , missade det
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Bad_Brett: Jag tror också att styrelsen kände att han inte hade samma driv. Precis som förväntat med hans bagage.
Däremot tror jag inte att det finns någon scism.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
J F K: Vilken slutsats? Att MoDos styrelse inte ville ha kvar honom? Tycker det är rätt uppenbart.

Givetvis är det mycket vanligare att styrelseordförande för en dialog med VD:n om framtiden, motivation etc. och att ett gemensamt beslut fattas än att styrelsen sparkar VD:n. Utan att sitta på någon statistik gissar jag att det säkert blir så i 90% av fallen.

Att MoDo skulle börja bli ett självspelande piano är ju dock bara bullshit. Han kunde inte ens hålla sig från att börja prata affärsmöjligheter trots att han slutar om några dagar. Tycker även att det är väldigt märkligt att ha en veckas överlämning. Även om man inte förmedlar dessa saker offentligt brukar det ofta handla om betydligt längre perioder.

8 år är en lång tid för en VD. Widebro tappade säkert motivation med tiden. Magkänslan är att styrelsen ville få in nytt blod, men drog sig från att fatta ett jobbigt beslut. Lite som när ena parten vill dra sig ur ett förhållande och lägger minimal energi på det i hopp om att den andre parten ska få nog och lämna.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
J F K: det måste varit nån sorts ironi?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
J F K: Precis då är det också ypperligt tillfälle att ta in en ny på Widebros position. Widebro hade slutat i MoDo nån gång. Så nu lämnar han osjälviskt sin post till en ersättare då ekonomin i klubben är i bästa tänkbara skick.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Bad_Brett: Jag förstår verkligen inte hur du drar den slutsatsen. Det känns som du drar en jättehöna av en väldigt liten fjärder.

Widebro är inte bra i förvaltning och MoDo började bli ett självspelande piano.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Gavelo: "De diskussioner vi har haft, mellan mig och styrelsen, de har handlat om att jag har inte riktigt varit nöjd med situationen, hur det ser ut... och styrelsen har inte heller varit riktigt nöjd med situationen. Och det blev nästan som hand i handske, vi möttes och ja men... Vi _måste_ förändra någonting liksom".

Klart det inte är någon schism, men uppenbart att det har funnits delade meningar kring hur saker å ting bör skötas. Lyssnar man bara på första halvan av avsnittet kan man få man intrycket av att det var en "mission accomplished!"-exit och mest handlade om att MoDo är en sådan välskött förening nu att det inte finns några utmaningar kvar ungefär.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - IF Malmö Redhawks 24-09-26 Hemma
Gavelo: Nej, det bekräftade bara det jag trodde redan när han anställdes. Han vill inte verka i förvaltning, utan både trivs bäst och presterar bäst när det krävs förändring. Jag tror ingen som känner till hans historia tycker är det minsta märkligt.
Kommentera

« · 2735203 · »