1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505152 inlägg · 4100 ämnen

MoDo Hockey - Leksands IF 231003 Hemma

2576286 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 231003 Hemma
Sputnik: Du har aldrig pekat med hela handen ser jag 😉
Låst ämne

Costanza: Ja, oj, oj, oj. Bra scoutat. Du kan hockey!
Låst ämne

Sputnik: vore nog en bra idé. Likt vattnet i övik är det nog något magiskt med burgarna från norr. ;)
Låst ämne

ToddW: Haha, med tanke på att Dahlén gått ner 10 kg och tappat formen lite, så börjar jag fundera på om det inte är dags att köra burgardieten igen. 😅👍
Låst ämne

Sputnik: hörde även ett rykte på stan att Dahlen lovat Olli en all you can eat på bastard burgers. Svårt att tacka nej till det erbjudandet. 😉
Låst ämne

Trilske: Du får ett halvt rätt. 😉

"Däremot lyfter han fram en annan faktor i det hela – nämligen att Jonathan Dahlén och Juolevi spelade tillsammans i Vancouver Canucks farmarlag Utica Comets.

– Jag vet att de har pratat med varandra. Det gör att han har full koll på var vi ligger och vilket spel vi spelar. Det hjälper också oss ganska mycket, säger Kapanen."
Låst ämne

Trilske: Joulevi blev lovad Mamma Dahléns hembakta bullar, det var det som vägde över till att Joulevi skrev på kontraktet. 😉
Låst ämne

Sputnik:

Ja det är nog inte alls omöjligt att han har snackat med dalle om hur lugnt och tryggt det är i timrå framför kravbilden borta i nhl och kommit fram till att timrå är en bra plats för oss nhl-rejects ;-)
Låst ämne

men i övrigt är allting lugnt i boken? :)
Låst ämne

Sputnik: ”Får rätt som vanligt” 😂😂
Låst ämne

J F K: Nej men det finns ju rätt många här inne i Modoboken som har svårt för just den översittartonen du just drog till med. Men jag lämnar er bok nu. Du får rätt som vanligt. 👍
Låst ämne

Sputnik: Ärligt talat rör det mig inte ryggen vad du tycker. Och ingenting du skriver kommer få mig att titta mig i spegeln direkt. Folk jag har respekt för är en annan sak, men du måste skämta om du tycker dig vara så viktig eller relevant.

Det är snarare som en full tiggare svär åt mig för att jag inte har en cigarett. Något som inte får mig att titta "mig i spegeln" heller.
Låst ämne

Sputnik: 4 om dom hejar på Skaik
Låst ämne

Heyerdal: Haha, det finns inget tröttare än Giffarna, eller ja Svensk fotboll för den delen heller. Giffarna får gärna gå i graven. Mer sponsorer till oss. 🥳😅
Låst ämne

Sputnik: Friska Viljor kan ev spela i samma serie som GIF nästa säsong..
Låst ämne

J F K: Haha, jag är inte den som sitter mest härinne och kastar paj. Men kan hända att jag nämnt dig både 1 och 2 ggr i Timråboken. Det skulle nog inte skada att kolla sig i spegeln varför..
Låst ämne

J F K: Självfallet är det ju inte "här får ni 16 millar att leka med, gör vad ni vill!" men det finns ju sätt att bespara klubbarna från kostnader som renderar i en bättre ekonomisk situation. Det är ju ingen slump direkt...

Det står lika diffust på egentligen alla lag som inkasserar något pga/från kommunerna.

Jag läser det Aftonbladet skriver och utgår från det, vidare har jag ingen djupare ekonomisk kunskap.
Låst ämne

Sputnik: Känns lite surrealistiskt att du kommer med ett sådant inlägg när 90% av allt Timråsupportrar skriver här handlar om att kasta paj och provocera. Nu förstår jag att du kanske är den som är mest skyldig, men...
Låst ämne

modomille: Det går att sitta och kasta paj på varandra hela dan om vi vill.
Vet det florerade nån lista med allt ni fått i bidrag av er kommun genom åren. Det var rätt många miljoners på det handlade om med. Men det är lätt att sitta med pekpinne på andra, när man pekar på en annan så pekar alltid 3 fingrar tillbaks på en själv..
Låst ämne

jhnd91: Du som är läskunnig ser att det handlar om lokalhyror, som exempelvis konferenser, mässor och andra evenemang där kommunen hör hela eller delar av arenan. Att räkna in sådana pengar som kommundoping är bara djupt okunnigt.

Sedan har jag bara tagit upp företagssponsring, men jag förstår att timråiterna alltid vill vända det till offentliga medel.
Låst ämne

Sputnik: Timrå Kommun kommer aldrig kunna konkurrera med Övik. Varesig man vill eller inte. Timrå skulle egentligen behöva flytta hela sin verksamhet till Sundsvall med ny arena å hela köret. Men det lär ju inte hända
Låst ämne

SPOODI: Inte detsamma för Timrå då?

Sen är det lätt att glömma, er kommun är faktiskt större än Timrås. Vi får inte några kommula bidrag från Sundsvall precis.

Större upptagningsområde? Javisst men vi har också lag som Giffarna i fotbollen att slåss med sponsorer om.

På så sätt har ni och Leksand lite större fördel. Allt kretsar kring hockeyn och inga andra föreningar att slåss om stora sponsorpengar om.
Låst ämne

SPOODI: Timråiterna fick ju bara en arena helt gratis, men det är ju ingenting. Småsaker.
Låst ämne

jhnd91: Ja, är ju det som är besvärligt med fakta.
Det har en tendens att komma tillbaka och bita er i röven, oavsett om det gäller våra SM-guld, erat tomma prisskåp eller att kommunen räddar er från konkurs ;)
Låst ämne

Spanskaryttarn: gynnar ju Kommunen dock att det går bra för Modo
Låst ämne

SPOODI: Är väl sen gammalt att modo är kommundopade
Låst ämne

jhnd91: Ja vi har experience, experience från SM guld och ni har från kånken.
Låst ämne

jhnd91: Tack! Trodde faktiskt inte det skulle vara så extremt men där ser man
Låst ämne

Nucky: Finns nog en och annan skattebetalare i er kommun som inte varit jättenöjd med era lösningar med "museum" etc med. Men men, jag lämnar den diskutionen nu. Vi tar kampen på isen framöver, allt annat är bara menlöst käbbel i slutändan.

Även om det kan vara lite uppfriskande att rivaliten lever upp lite i den annars så gråa och smått trista slipsnissarnas SHL.
Låst ämne

Runkades för fullt i Timrå boken och tänkte oj nu är det en bomb på ingång och så tar dom in en spelare på korttidskontrakt..jobbigt att vara pank.
Låst ämne

Nucky: Visste att den skulle komma. Men det är ju en klassiker, Modoiter som lever kvar i SM-guldet 2007 och när kommunen räddade Timrå från konkurs. Trodde vi levde i relativ nutid, men det gör vi tydligen inte!

"Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience."
Låst ämne

jhnd91: Kommer från klubben vars röv blev räddad från konkurs av kommunen😆😆

Känner förresten företagare i Sundsvall som drabbades av er skuldsanering, fick 10% av fakturan.
Dom är inte så stora fans till er klubb längre, föga förvånande.
Låst ämne

Costanza: vi har tre ordinarie backar borta i sex veckor, om inte Julle uppfyller förväntningarna så går kontraktet ut när dom ordinarie är tillbaka! Jag förstår helt enkelt inte oron från eran sida att Timrå ska äventyra ekonomin! Vi behöver en till back nu, annars är risken att dom vi har överbelastas= mer skador!
Låst ämne

Trilske: Fast ur ett kortsigtigt perspektiv, vad är det som vore så konstigt med det?

Joulevi har haft rätt skadedrabbade säsonger bakom sig.
Får han igång spelet i Timrå så kan han nog välja att stanna säsongen ut. Hans relation till Kapanen skall läggas till med.

Då är ju chansen stor att han ökat marknadsvärdet till nästa säsong med.

Sen är jag inte orolig, han kommer likt Sampo bli stormförtjust i atmosfären i Plywood arena. 😉
Låst ämne

J F K: Sjuklön betalas ut i 14 dagar, inte särskilt mycket pengar som sparas in då eftersom arbetsgivaren står för hela kalaset ;)
Låst ämne

SPOODI: Varsågod, glader!
Låst ämne

Costanza: Hade vi tagit i lite så hade ni inte gjort några mål i derbyt.
Låst ämne

jhnd91: du får gärna ta fram siffror på att Örnsköldsvik kommun lastar in 15miljoner mer än Timrå Kommun gör till er. Eller kan du slutar bara kasta ur dig skit utan belägg
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: Äh, det kunde ha varit skör benstomme.
Låst ämne

Costanza: Ni skulle ha spelat damerna då hade ni vunnit. Man ska inte leka med en mancold det är sen gammalt!
Låst ämne

J F K: Ja, utan flunsan i laget hade vi vunnit med 5-3.
Låst ämne

Costanza: Tycker vi måste ge killen en chans att visa vad han går för här i Sverige. Dumt att gnälla innan man har ett svar.
Låst ämne

ToddW: Lätt att sitta och snacka pengar när kommunen lastar in mer än 15 miljoner extra i Modo än vad Timrå får från kommunen.

Kasta inte bävrar i trähus.
Låst ämne

kattan: lättare å spela som back på 5 backar än 7 men okej. Sen kan du ju läsa hela mitt svar. Jag har ingen koll på hur länge era spelare e borta eller hur många.
Låst ämne

kattan: tänker att ni själv kan fråga föreningen vad de har för plan att vända ekonomin. Det håller inte att skjuta pensionsförsäkringar i flera säsonger.

Många shl-klubbar lånar från HA vid spelarbortfall. Det kanske vore mer ekonomiskt fördelaktigt? :)

Att er ekonomi behöver ses över är rätt bevisat redan? Många bäckar små. Tur ni får in lite extra pengar i år då ni får derbyn mot anrika MoDo.
Låst ämne

Costanza:

Det blir inget gölld i timrå.

Spekuleras redan i att han kommer välja "tryggheten" i timrå framför pengapåsen, jisses.
Låst ämne

Bad_Brett: Min pappa är starkare än din pappa!!!!!!!

Fattar att det är rivalitet som möjligt ligger till grund för dina utspel, men du sågar ju dig själv vid fotknölarna i princip allt du skriver, hela tiden, utan att själv veta om det, tydligen.

Gällande Juolevi så verkar många här inne också tro att det är första gången Timrå värvar en spelare. Som om dom tagit ett snabbt SMS-lån "som löser sig sedan...". Men jag antar att ni hobbyekonomer här i Modoboken har många års erfarenhet av att driva professionella idrottsföreningar och vet BETYDLIGT bättre än alla andra, som faktiskt jobbar med det.
Låst ämne

SPOODI: Rulla på 5 backar i flera veckor där varje poäng är jävligt viktiga? Varav 3 av dom är rätt oerfarna ungtuppar i SHL sammanhang. Ok.
Låst ämne

SPOODI: Spelarna går väl på sjuklön så det frigörs ilie pengar så man kan ta in ersättare.
Låst ämne

2576286 · »