1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

495063 inlägg · 4087 ämnen

MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma

« · 2737965 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Nucky:
Har inte greppat om Bad-Brett är 70 talist eller 80. Men skulle gissa 1975-1978.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
J F K: Han var grym offensivt idag. Det kan du inte prata bort.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
SPOODI: Man märker att Näsén har svårt att fokusera. Men rutiner är det bästa mot psykisk ohälsa, och jag förstår helt att han vill spela.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Vi är obesegrad på hemmaplan !!

Det kan ingen jävel ta ifrån oss !!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Bad_Brett: Vi tog väl 0,25 mot Leksand och Örebro var det laget vi hade klart svårast för av bottenlagen. Tror vi ligger plus jämfört med förra säsongen även om vi borde kunna betydligt bättre
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
NuMo:
Ja brukar vara väldigt positiv.

Undantag 20/21 bortamatchen mot Kristianstad….
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Nucky: Första målet stoppar han pucken, men det ät Ranta som i princip gör det själv. Andra försökte han slå en passning, men han missade så Bernhardt fångade upp den. Tredje stoppar han pucken och Ranta gör allt.

Jo, han var klart bättre, även om hans försvarsspel vid 4-3 var horribelt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Tarasov: Du är +/- 10 år fel.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Tarasov:

Ja, det är registrerat. :) positivism har väl mer med medgångssupporter att göra, mer än att man lägger mer tid att följa MoDo desto sämre det går.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Smurfen: Ingen gör 5 mål i rad mot oss på hemmaplan.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Rödluvan: Skäms nästan lite över att säga detta men hans yrke är extremt resultatbaserad vi kan inte ha spelare som spelar på 90% av sin förmåga. Självklart att han har det jobbigt men vart går gränsen, ska han spela om han kostar oss 2mål i baken varje match och bidrar med 0 framåt? Vart går gränsen
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Dundee: Det är ännu mer obegripligt att man släppte Berg, när vi redan hade en mängd defensivt svaga backar!

Nu blir ju snedbelastningen ännu värre!

Dessutom tvingas vi spela en back vars mamma gick bort/mördades härom dagen, för annars är det kris.

Den stackarn ska nog inte spela just nu.

Fast man ska väl egentligen inte klaga, för sin egen hälsas skull. Det är ju uppenbart vid det här laget att Karlin föredrar att ha många spelande(defensivt svaga) backar. Och det lär inte förändras. Han borde dock ta sig en rejäl funderare.

Personligen ser jag hellre en ung Norén göra en del misstag, än att seBernhardt/Rundblad göra det hela tiden.

Skicka Bernhardt och Rundblad nu, och värva in en defensivt stabil pjäs.

En sak till han borde ta sig en funderare på är, att har man en/några potentiella poängkungar(Ruohomaa, Olofsson) i truppen kanske man ska ge dom absolut bästa förutsättningarna, och placera dom med dom mest offensiva hoten man har i truppen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
J F K: Tror vi på en ynka match fördubblat poängskörden mot Leksand sedan förra året. Allt annat blir historia
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Tarasov: Tror BB är född -77 så där tänker vi lika.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
När till Åsa Nisse på tisdag
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Confusius: Fördelen med Ranta som offensivt hot, han gör det på egen hand
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Confusius: Berg borde alltså ha varit kvar, mot hans egen vilja, för att en spelare i laget hamnat i en personlig kris.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Nucky:
Då har du 10 år +- fel
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
SPOODI: Varför har Costanza tagit en paus?

Ligger han under skrivbordet och käkar Snickers med bestick?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Tarasov: konstaterar att modo verkar ha lika svårt för leksand denna säsong som förra, men kul att vinna. sonen blev glad iallafall även om pappa var lite småsur:)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Tarasov: Nucky är mycket riktigt +/- 10 år fel.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Vet inte om jag sett Niederbach så rapp som han var idag flög verkligen fram men hela den kedjan hade problem i egen zon. Ofta dom fastnade där. Kul att se Måns lite klumpig på skridskorna men stod för ett jobb och hade också några bra spel. Han kommer bli en tillgång.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
BobbyG: Det är väl kul att du vann lite mot sonen i alla fall. ;)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
NuMo: dom ska lära sig tidigt:)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
BobbyG: I det här fallet. JA!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Bad_Brett: Du är lika gnällig som jag så jag tror -10år ;)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
J F K: Han har superfin spelförståelse och det syns när han släpper pucken till Ranta på första.
Det jag främst gillar med honom är att hans pass sitter på klubbladet i princip varje gång. De gånger han slår bort puckar är det för att han spelar för svårt eller slår en passning hans kamrater inte kunde förutse.

Han balanserar på en knivsegg ibland med sina passningar, men med självförtroende tror jag han kommer bli riktigt bra och viktig för oss.

Jämför med Vigneault ikväll. I vårat sista pp ska han slå en pass för sidbyte och missar mottagaren med 5 meter.
Vi har lite för många med handleder som Vigneault och för få med handleder som Nieder och just därför har jag överseende med hans överkonstruktivitet och ibland valpiga misstag.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Supertrött: Jag hade blandband med Nirvana, Alice in Chains och Pearl Jam. Om det säger något.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Löste sig till sist.
Alltid kul att slå Leksand
RedNek är nöjd. Och hes...
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Bad_Brett: Då säger jag -67.
Nån som är född -87 lyssnar inte på Bad Religion😁
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Jag läser mellan raderna här att folk inte är nöjda med Bernie och Niederbach.. Jag själv är ingen jättestor fan av Niederbach och även om han i spelet inte är spektakulär på något sätt så bidrog han ändå med 4 poäng. Ganska bra ändå. Sen tycker jag inte Bernie vart så kass. Däremot borde Karlin ta sig en funderare kring Rundblad. Jeppe O behöver nog bättre kamrater bredvid sig. Jag kräver mer av honom men det kanske ger sig med tiden.

På plussidan så tycker jag Södergran har hittat rätt. I rätt omgivning så blommar han ut. Ingen världsspelare men han åker skridskor som att det vore vm final!
Ladue är en ny favorit! Norlinder bra. Sampo bra..

Idag hade Modo tur!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Bad_Brett:
Låter som min bror…. 82 så kör plus 10
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Bad_Brett: Fantastisk musiksmak må jag säga. Håller på att styra in min 5-årige son på nämnda band bl.a
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Confusius:
Biff1 tyckte Numo var positiv….
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Törna: Då är du undantaget ;)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Han lämnade av egen vilja för att han fick veta att han mest troligt inte skulle platsa på 6 backar!

Tror du verkligen att han lämnat annars?

Han var vår jämnaste och stabilaste back i SHL förra säsongen!

Kan påminna om att Bernhardt hade -21 förra säsongen, och redan -4 den här säsongen.

Den fanns 2-3 backar som skulle ha fått lämna före Berg.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Nucky:
BP är 1/8, gör rätt stor skillnad det är 3 mål mindre bakåt. Å andra sidan är målnettot PP-BP minus 1
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Bad_Brett: bland det sämsta blandband jag jag sett!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Tarasov: Haha ok 😂

Skulle vilja säga att du är ordförande i positivitets-klubben! 😉

Du är det 100% ärligt dock, vilket är respekt.

Vi har ju några användare här som är det för att dom vägrar att erkänna för sig själva att allt inte är tiptop med klubben hela tiden.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Chamez: Ranta är en sån fröjd att bevittna när han är som bäst. NHL-vibbar deluxe. Ladue är också riktigt bra. Två spelare vi bör förlänga med trots osäkerhet kring framförallt Sampo, vet att det finns Coloradofans som följer honom varje match.

Ser gärna att Jacobsson får mer speltid också med sitt stabila centerspel. Han är definitivt redo nu för SHL tycker jag, gör få misstag när han får spela. Han hoppas jag vi förlänger med också.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Bad_Brett: Då är du i 45-55 års åldern?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Bad_Brett: Varför agerar Adam Johansson expert i studion? Det är så jobbigt att lyssna på honom. Han påminner mig om en lärare på utvecklingssamtal.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Confusius: I wish, men tyvärr inte.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Rödluvan: ”Jag vet inte om det är modigt eller dumt av Karlin att peta Rundblad” nu ska det gnabbas igen
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Rödluvan: Är helt enig med dig! Gör Sampo en fin säsong är han nog förlorad. Men jag ser gärna en förlängning om det går. Ladue är grym! Gillar hur han tar för sig i alla situationer.
Håller med dig om Jacobsson. Han är fan aldrig dålig. Läser spelet bra.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Chamez: Ranta är nog förlorad oavsett. LaDue bör vi dock kunna behålla till rätt pris.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Chamez: Theo skulle vara ett galet kap i HA. Men jag hoppas att han blir kvar, såklart oroväckande om han sitter extra varje match. Förstår inte riktigt varför då han gör det otroligt bra när han är med.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Rödluvan:
Får säga att det är rätt
Kommentera

« · 2737965 · »