1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

495046 inlägg · 4087 ämnen

MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma

« · 2738032 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Tarasov: Han är född 1942! Där kom facit!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Chamez: LaDues andraperiod är den sämsta perioden han har gjort sedan han kom till MoDo, men annars har han varit bästa back
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Från Hörnefors: Jupp. Mitt fel. Han var alldeles för bra för att jag skulle komma undan med det.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Domsjö:
Välkommen tillbaka!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Rödluvan:
Det är lite trångt nu fram till första uppehållet men det kommer komma skador avstängningar.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Tarasov:
Skottkartan var KATASTROF idag. Period 3 var bäst från vår sida sett till skottkartan. Andraperioden var ett debacle….
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Tarasov: Hägg nedskickad till AHL i dag..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Bad_Brett: förlåter ditt trollande tidigare pga extremt bra musiksmak. de trenne på ditt blandband från tidigt 90-tal rullar fortfarande nostalgiskt här, även om jag mjuknat lite genom åren..
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Tarasov: tre spelare över 40! i cf%. bara att tacka leksands dåliga finska backar och deras unga målvakt för två poäng:)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Tarasov: Såg matchen på plats.
Sjukt frustrerande att när vi tävlar så gör vid et bra och utmanar Leksand stenhårt. Men det är så jäkla tydligt när vi tappar intensitet. Det är verkligen hela laget, hjälper inte ens att sätta in Sebbe. Vet inte om det är nån osäkerhet som ställer till det.

Några punkter från matchen:
Näsén går icke att känna igen just nu...
Olofsson, tyvärr men det ser inte bra ut. Han har ett sjujäkla skott. Men arbetsinsatsen är under all kritik. Jag förstår att han ska va sniper och tånker sig väl ska spara energi till målchanser, men just nu sparar han mest bara energi ser det ut som...

LaDue, jävlar stenhård han.
Norris är riktigt bra.
Sebbe kom in och trummade på som vanligt! Men frågan om inte han ska slåss med OP om platsen. Den kedjan blir betydligt spelskickligare med TJ istället.

Ranta får 100% NHL kontrakt till nästa säsong så han kan vi glömma. Han är på en annan nivå.
Men jäklar vad han agerar konstigt ibland... Passade väl en Leksandsspelare i vårt slott när vi hade PP typ?

Sen är forumet roligt, alla är sig lik. Det ska värvas defensiva backar.
Och Bernhardt bryr sig inte när det går dåligt, men helt ärligt tror jag inte han bryr sig när det går bra heller, eller någonsin. Alls. Jag tror han är lätt apatisk...
Vi vet ju att när det inte stämmer för Bernie så ser det förjävligt ut. Samma sak alla säsonger han varit här.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Rödluvan:
Kanske det som är orsaken till att vi vill ha bort Bernhardt
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Tarasov: Han får sin NHL lön i AHL också, det att pengar vi inte har en chans matcha.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
hk: Men han hatar ju att spela i AHL.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
hk:
Tänker att det inte bara behöver handla om pengar denna säsongen utan att man kan ge ett längre kontrakt och att han inte är sugen på AHL. Visserligen bättre kontrakt därborta men levnadskostnaderna är också högre.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Rödluvan: Jo, nästa år känns troligt.

Norris, Hägg, Sellgren. Oj oj oj
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
hk: Och så Anton Forsberg på det. Där har vi defensiven
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Domsjö:

Nu missade jag matchen pga middag med familjen men verkar ha varit en rolig match att titta på

När jag såg att det stod 4-0 så gav jag upp

Var det verkligen rättvist med 4-4 efter full tid?

Dessutom skriver en del här inne att Leksand var bättre

Läste även på ett lif forum att Hellsten inte hade någon bra kväll

Skall se matchen imorgon i sin helhet i efterhand
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
mattias - 74: Nått mål var billigt av Hellsten men tycker merparten satt i krysset, vet inte om 4-4 var rättvist, vi spelar bra i 10-15min och sen tar vi inte kampen längre.

Nöjd med 2.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
mattias - 74: Nä 4-4 var inte rättvist. Leksand hade betydligt bättre spel.
Samtidigt, det är målen som räknas.
Men jag tror att hade ni haft Armalis i mål hade ni tagit 3p.

Sen är det lite kul att vissa sågar våra spelare med fotknölarna för att dom gör enkla misstag som ger Leksand målchanser, vilket förvisso är sant det gör vi. Men målen vi gör är ju 3 av 5 rätt bra misstag av Leksands spelare. 2st blir avlurad puck precis när alla bönt upp och Sampos andra mål vill nog Hellsten glömma fort.
Så det är inte så MoDo är det enda lag där det slarvas på tok för mkt ibland.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Skulle vara jävla tråkigt om det här blir Bernhardts sista säsong hos oss hoppas hoppas att han kan höja sig men ska inte ljuga det ser inte ljust ut
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
modomille: Bernie hänger inte med i tempot tyvärr. Tråkigt då han var så dominant i HA
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Sigge: Bernhardt håller tyvärr inte i SHL -4 redan. Finns flertalet backar i Modo som inte håller men ändå så förskönas det hela tiden, inte minst ÖA och Pelle H. Men alla ser att vi har tyvärr det sämsta försvarsspelet i serien
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Confusius: ja det var oerhört märkligt att man inte höll hårdare i Berg. Där hade vi en back som hade kunnat gjort nytta. Allt hänger nu på att LaDue och Winberg presterar bra men det finns en risk att de dras med i Modos rätt loja försvarsspel. Kultur smittar av sig
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Vikingmodo : Alltså jag gillar Berg men vi kanske inte ska överdriva hans kunskaper heller...
Samma Norén, vet inte hur mkt skillnad han gjort när laget kollektivt spelar med engagemang som det vore korpen emellanåt.

Det är ju inte enstaka spelare som var under isen idag utan kollektivet.

Bernhardt får ju t.ex. se lite extra dålig ut vid 4-4 när han ser helt vilsen ut, men det är ju för han var påväg stt byt äa när vi tappar puck på ställen vi inte ska tappa puck på.

Sen tycker jag Norlinder varit bästa back jag.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Monno: Nu har jag inte tittat på målen i efterhand men på plats så upplevdes det som att vid två av målen tror jag så var pucken påväg in i Leksands zon men den tog på någon eller studsade perfekt till en Leksand forward som var påväg tillbaka så dom kunde kontra lite turligt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Monno: Bergs kunskaper ledde till intern seger i plus/minus förra säsongen. Jag vet att få bryr sig om den statistiken idag men jag gör det. Wikegård gör det också, det tar emot att säga att jag håller med Wiken när det gäller August Berg. Tä k dig han och Winberg (leftare), jag kan lova dig att det hade hindrat många baklängesmål
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
modomille: Nä precis som när Malmö fick tryck i andra perioden i torsdags så är en stor anledning att när vi vinner puck så spelar vi lite smånätt och tappar den, gärna precis innanför egen blå.
Vi måste vara rejälare helt enkelt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Vikingmodo :

Jag har fått mycket skit av många här inne för att jag har kritiserat Bernard kvaliteter,
Han har redan börjat med i år det han var mästare på förra säsongen, dvs doktorera i att vara inne på isen när motståndarna gör mål,

Bernard platsar inte i SHL, kanske en en eller några matcher per år då han får till det någon enstaka
Hans perceptionsförmåga når inte upp i SHL nivå, han blir efter hela tiden i tanke och handling

Nu får jag väl se hur många som dödar mig denna gång
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
KRB: känns lite samma som att Kinnvall och Bertilsson vart inne på samtliga baklänges spelmål som Brynäs släppt in. Dem klarar inte av det längre…
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Vikingmodo : Wiken värvar till ett HA lag.
Åter igen, jag gillar Berg. Framförallt hans inställning. Och kan väl också tycka han skulle fått mer speltid förra säsongen. Men av någon anledning ville inget annat SHL lag ha honom och av någon anledning var han bottenrankad av våra backar.

Man ska inte överdriva hans egenskaper som sagt. Det är ingen prime Salmela som kunde påverka matcher på egen hand.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Tur att det inte är gänget här inne som bestämmer vilket lag vi skall förfoga framöver, för då har vi nog inte haft ett lag framöver att ställa på isen !
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Monno: Ja, å andra sidan har jag inte hört någon shl-klubb vill ha någon av våra andra backar heller. Med det sagt så tycker jag att grundproblemet inte är enskilda spelare utan vårt spelsätt vilket faller på tränarn. Vi sjunker ner alldeles för lågt, och vad jag har studerat, det enda laget i serien som parkerar 2-3 spelare i eget målområde. Sen är jag inte tränare men det är faktiskt obegripligt att det inte verkar gå att rätta till
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
KRB: Saken är ju den att du kritiserade Bernhardt även när vi spelade i HA vilket var helt obegripligt så inte konstigt att du får mothugg...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Vikingmodo : 85% på det här forumet håller inte med dig, allt är tiptop!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
KRB: Du har helt rätt! Men vi är i minoritet.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Monno: Nä han har aldrig varit en stjärna! Däremot var han sjukt stabil förra säsongen. Och stabilt är exakt vad vi behöver i försvarsleden!

Och när vi redan hade så få defensiva backar, så var det här ytterst märkligt

Och vem/vilka har bottenrankat Berg av våra backar?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Smurfen: Varför skulle vi inte det?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Confusius: Har jag fattat det rätt att när Berg gick till Hinken och ville få möjlighet att bryta för annan klubb då skulle Hinken sagt
- Ok August då skickar vi iväg Bernhardt.😉
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Domsjö: Jag må vara den störste pessimisten här och är inte nöjd med vår start, men herregud...tar vi poäng i vår släpande match är vi på samma poäng som Växjö och Frölunda, det kan jag leva med. HV71 har 0 poäng på 4 matcher.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Confusius: Haha du har ju likt en repig skiva upprepat "vi behöver defensiva backar" i typ 5år så...

Ja jag tycker också Berg gjorde det bra. Men något måste det ju vara som gör att han inte fick mer istid? Eller hatade Karlin bara honom?
Kan ju vara så som Folin typ, gick bra när han loggade lite tid men när det blev mer istid och han fick lov att börja hantera puck märktes det att det var lite för hög nivå.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Bad_Brett: Skönt med två pinnar men riktigt dj...la svagt att släppa 4-0, i egen borg, riktigt dåligt.
Sen kan man ju undra vart vår försvarsspel befinner sig och vad vi får för lönen vi betalar till Jesper O, helt osynlig!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Bad_Brett: lyssnade på matchen så har inte helt koll på spelet, men oavsett stt det är skit att tappa 4-0 ledning så om man ser totalt på matchen är det lite som tidigare säsongen vi slutat över förväntan i tabellen. Vi gör en blek insats men tar poäng. Det är jävligt viktigt. Sen stämmer allt i 40-50 min och då kommer storsegrarna i enstaka matcher, däremellan gör man några halvbra matcher, det är så det har sett ut och kommer se ut, viktigt då att inte det blir storförluster och att få med sig "stjäla" poäng.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Robin Ztorken L: Att släppa in 4 mål mot ett ganska framåtlutat Leksand är väl ingen katastrof alls i sig, däremot på det sättet man gör det kan ju diskuteras.
Nu har jag inte sett mer än målen och läst referat från matchen så jag ska väl inte uttala mig för mycket men det är ju ganska tydliga misstag där Modospelarna förlorar sin gubbe i slottet som leksingarna utnyttjar.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Robin Ztorken L: Jesper kommer med all säkerhet i gång, i somras gick snacket på jobbet att han skulle vara före en mätt Tomasek i poängligan och snudda på upp emot 30 baljor med sitt hårda skott

Tråkigt att tappa ledningen som igår, men poäng i matcher är i slutändan det viktigaste, oavsett tabelläge

Ni tar säkerligen kommande
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
eltifoso: Poäng kommer han nog göra. Han skjuter hårt, men framförallt svinsnabbt. Träffar han bara mål hinner nog ingen målvakt med...

Men, tycker han har andra oroande tendenser. Tycker det glids för mycket och igår var han emellanåt märkbart frustrerad.
Kanske är det så han är. Men det är sällan man ser en spelare på denna nivå slå klubban i sargen efter avblåsning i frustration t.ex.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Gavelo: problemet är ju att vi släpper in mål på sätt som inget annat lag i serien. Som du säger är det öppen gata i slottet för Leksand vilket det inte ska vara med 4-0 ledning. Det är enligt mig en varningsklocka och att det kan braka ihop när som helst om inget görs. Vi räddas av att vi har oerhört skickliga spelare offensivt samt en stabil målvakt. Men hur länge ska vi klara oss utan en stabil defensiv grund?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Domsjö: Bernhardt fortsätter den inslagna vägen att toppa sämst-listan när det gäller +/- statistik. Hade absolut tagit Berg före honom.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Vikingmodo : Om vi är ensamma om att släppa till dessa typer av mål vet jag inte då jag tex inte sett HV71 spela, men jag tror inte vi är ensamma faktiskt.
Oavsett så är det något som vi skulle behöva åtgärda för leder man med 4-0 på hemmaplan så borde man kunna spela av matchen på ett bättre sätt.
Kommentera

« · 2738032 · »