1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

495082 inlägg · 4087 ämnen

MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma

« · 2738127 Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Brander: Jag tycker Berg var för begränsad. Dåligt med puck, även om han har ett bra skott. Väldigt flängig i försvarsspelet där han ofta tittade för mycket puck istället för att markera. Spelade fysiskt, men saknde lite tyngd.

En perfekt sjundeback, men räckte inte till när han fick spela mer än så.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Gavelo: enda är att komma upp i intensitet. Det som vår högfartshockey bygger på. Det tjatas det om varje match :) sen att induviduella misstag sker, det är väl så. Vi har inte materialet att spela perfekt hockey och får förlita oss på att göra många mål då vi kommer släppa ganska många. Det är min åsikt om laget och speliden. Vi har nog inte tillräckligt spelintelligenta backar tex, då båda går på samma spelare vid ett av målen. Ibland hör man för ofta om långa byten, och är man trött så kommer misstagen. Det är lite allsvenskt fukt bakom öronen kvar på vårt lag.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Gavelo: nä HV släpper till liknande också, särskilt under fjolåret. Men I Modo så är skillnaden i kvalitet mellan offensiven och defensiven den största i hela serien. På det sätt vi lämnar Lehtinen borde ju vara fullständigt oacceptabelt men det är väl såhär Modos spelsätt är och får kanske acceptera det. Det görs ju mål framåt och det tas poäng men jag är orolig för att det en dag kommer till vägs ände. Oskarshamn hade ju ett liknande spelsätt som Modo
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Marrdin: Ja men det tror jag du har rätt i, vi ska ju spela med mycket fart och skridskoåkning och då tenderar en del spelare att inte riktigt klara av resten, lite som södergran/Sveningsson, 2 virvelvindar som nog lider lite av att det går så fort så dom inte riktigt klarar puckbehandlingen.
Modo blir väldigt tunna när Näsén inte är där han normalt borde vara.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Robin Ztorken L: Aagaard behöver också lyfta sig!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Marrdin: Att Winberg och Bernhardt gick på samma spelare i tre mot två kan också bero på att de aldrig spelat ihop. Jag tror inte Bernhardt och Näsén gått på den där om de varit tillsammans.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
J F K: Kanske t o m att Bernhardt och Näsén bör spela ihop igen? Men man får lita på Karlin.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
J F K: Sen var det ju komplett kaos då man var mitt i ett byte men fw dutta i uppspelet.

Flera av Leksands lägen var ju när vi inte dög till att få pucken över egen blå utan dom fick vända på oss konstant.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Brander: Man brukar lära sig hur backpartnern vill ha det, så om de spelat ihop hade de nog vetat om de skulle platsväxla när motståndarna åkte sådär eller om de skulle vara kvar på sin sida.
Sedan kom Leksand ändå tre mot två, så de hade nog ändå kunnat spela en spelare fri. Dvs, det var inte bara backarnas fel, även om just den där manövern i sig var bedrövlig.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Brander: Ser att det finns en del kritik mot er backsida. Vilka av Modo och LIF hade störst problem med backarna igår?

Har själv en teori om att det flitiga matchandet direkt på säsongen gör att högsta/lägsta nivån under matcher och mellan matcher flukturerar så mycket för många lag.
Kanske bara Lulä, FBK, Skelet och HV och som verkar hålla hyfsat jämn nivå match till match.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
sargad: Jag är samtidigt inte förvånad. Av våra tre bästa backar är det noll som spelade SHL ifjol. Fyra av de sex som spelat ordinarie.
LaDue och Winberg har aldrig spelat i SHL...

För övrigt tycker jag faktiskt att forwards var ett större problem defensivt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
J F K:
Tänkte på det ett par gånger backarna verkar veta vad man skall göra men forwards går bort sig rätt ofta men kanske för att vi justerat vårt försvarsspel aningen och en del har två saker huvudet.

Lustig säsongsinledning, i alla 3 matcher så har ett lag nått 4 - 0…..

Tycker mycket är bättre jämfört med förra säsongsinledning

Men framförallt BP/PP.

Woods och Ranta kommer leda varsin kedja offensivt det känns tryggt. Woods har 3p utan ha haft en match där allt flyter på. Det ger Jesper O lite andrum.

Jasek är bra men lite vilsen.

Tycker backsidan är klart bättre, och det märks.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
sargad: För övrigt spelade Rindell bara sex minuter då han blev bänkad efter det.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Brander: Bernie och Näsén avslutade väl matchen tillsammans, iaf så spelade det med varandra efter 4-4.

Tycker båda gjorde en bra match, Bernie målar.
Sen blev det dåligt när både Bernie och Winberg spelade högerback på 3mot2an, komiskt så synkade det var.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Tarasov: jag vet inte var jag har modo

premiären drog iväg men det var örebros hemmapremiär, annorlunda förutsättningar
mot malmö drog det iväg men det var modos hemmapremiär, annorlunda förutsättningar
igår var det utklassning men leksand var överlägsna mot modo förra säsognen också, säger det så mycket?

blir spännande på tisdag.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
BobbyG: får se till att hålla kvar HV på 0p
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
SPOODI:

Ser hellre att Örebro åker ur. HV har ju hockeykultur och SM guld , det kan man inte säga om Örebro

Ett otroligt tråkigt lag. Dom eller Malmö som åker ur, pest eller kolera, de får gärna åka ur båda 2 och ersättas med vilket lag som helst
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
mattias - 74: HV kommer förbättra sig de har helt galen skadelista. Så även om de blir ett kvallag bör de klara av det galant. Vill bara ha lag bakom oss
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
mattias - 74: Örebro kommer köpa sig fri i vanlig ordning. Hv kommer försöka köpa sig fri men i år går det nog inte, det kommer sparka tränare innan jul, Simon Önerud tar över som tränare (han lär dyka upp innan jul i tränarstaben) för klubben får panik efter 3 övertidsvinster innan första uppehållet.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Törna: jag tycker att vårt största problem är forecheck i mittzon, motståndarlaget får oftast öppen gata från egen son genom mittzon å sen är vi överskjölda gång på gång. Vi måste sakta ner/ hindra motståndarlaget i deras speluppbyggnad på ett smartare sätt! Mvh/ soffmodoiten.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Törna: Hur ska Örebro köpa sig fria? De har ju inga pengar.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Bad_Brett: Kossila sägs vara nära Örebro. X-factor om han är skadefri.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Peja: Men han är inte skadefri.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
BobbyG: Samma sak kan sägas om många lag.

Färjestad, Luleå och Skellefteå känns som nästan givna topp-3 redan. Frölunda är nog närmast bakom.

Hv71 och Malmö blir bottenlag igen.

Övriga lag känns betydligt svårare att utvärdera.

Linköping har börjat bra, men har spelat alla 3 matcherna hemma.

Växjö har förlorat klart mot topplagen och vunnit knappt mot bottenlagen.

Leksand är vassa offensivt men svaga defensivt.
Frågetecken för målvakterna.

Rögles starka defensiv från slutet av förra säsongen är som bortblåst. Samtidigt känns offensiven uddlös.

Brynäs har fått en bra start, som nykomlingar ofta får.

Timrå har gått som förväntat sett till spelschemat.

Örebro har varit väldigt ojämna hittills. Oerhört låg lägstanivå.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Bad_Brett: Dom löser nog det ska du se
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
SPOODI: Sådär har det låtit i flera säsonger nu.
Hv71 är egentligen inte så dåliga, när problem X är löst så kommer dem att börja klättra.

Det är ändå många rätt anonyma spelare som är skadade. Och att Peterson är skadad kan inte förvåna någon.

Hur kan du tro att man skulle klara ett kval galant?
Man hade stora problem med Oskarshamn.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Domsjö: Om du hade lyssnat på vad Hinken sa i Nedsläpp MoDo, så hade du hört att Berg valde att lämna EFTER att Hinken meddelat honom att han nog inte skulle platsa bland 6 backar. Vad skulle du ha gjort?

JAG hade definitivt skickat Bernhardt före Berg ja. Mest för att vi redan hade ett överflöd på "offensiva" backar! Men även för att jag inte tycker att han håller måttet i SHL. Vi hade redan få "defensiva" backar, vi behövde inte bli färre.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Leksands IF 24-09-28 Hemma
Confusius: Du lyssnade nog inte själv ordentligt. Hinken sade inte att Berg inte skulle platsa på sex backar. Det var Berg som drog den slutsatsen på egen hand.

Berg var för övrigt inte bra nog defensivt för att kallas defensiv back. Där har Bernhardt mycket större potential.
Kommentera

« · 2738127