1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506489 inlägg · 4103 ämnen

Modo hockey - LHC 21/9

753080 · » Till forumet

Sv: Modo hockey - LHC 21/9
MorganaLefaey: I första pausen gick jag och mina polare till den pub som är till vänster när man går från ståplats. Efter 12 minuter vid bardisken gav jag upp. I andra pausen fick vi våra öl efter 3-4 minuter, och det var precis så att man hann dricka upp den innan det var matchdags igen. De måste verkligen bemanna så att folk får ölen snabbt.
Kommentera

MorganaLefaey: Vi löste ju det problemet redan igår då vi kommer att skicka han på plats 1 som kurir/langare.
Kommentera

MorganaLefaey:

Hehe!
Vilken idé, kanske ska testa det nästa match! :)
Kommentera

Gidde: Risken finns att det blir väldigt mycket sten, sax och påse på raderna man sitter om det inte förändras. Sämst av 3 får gå och handla åt de andra eller något.

Kommentera

MorganaLefaey:

Exactemente!!

Och det kan man ju tycka att dom borde lärt sig av invigningens likartade problem.

Antalet besökare är ju likvärdigt...
Att sedan inte alla kanske är ölsugna på hockeymatch kan ju vara en sak, men man måste ju åtminstone få en sportslig chans att dricka upp det man handlat, annars handlar man ju inga fler gånger...
Kommentera

Gusse: Egentligen måste de väl nästan ha så mycket personal så de kan sälja en bärs till alla som vill ha en på 5-8 minuter så att alla får 10 minuter på sig att bli lite gladare. Då lär inte 3st bakom disken räcka.

Kommentera

det var många som gnällde att dom inte han köpa sin öl innan det var dags för match igen .....ahn dom köpa så var det typ 3-4 minuter kvar till nedsläpp..kanske lite med 3 stycken bakom disken ..kan bli kaos på lördagsmatcherna ..
Kommentera

Poffa:

Japp, men ändå räckte dom inte till ;-)

Stor köpkraft i den puben tydligen :)
Kommentera

Gidde:

Klart det var fler i den, det är ju en stökigare pub. :-)

Kommentera

Paddan:

Tre stycken såg jag i Roughing..
Kommentera

Alfred Awful: Tyckte mig se att det bara var två personer som slavade och slet i sportbaren Leftwing, om de var fler som jobbade i barerna på nedre etaget... där de också hade fler bord med mera, återstår väl att se.
Kommentera

Wayne Gresky: "Jag antar att barpersonalen har en symbolisk ersättning, men jag har ingen aning om hur stor den är och hur många som jobbar i barerna under match."

Alltså, jag försökte inte vara lite kärät, vad jag menade var att de faktiskt har en typ av ersättning som inte påverkar nettoförtjänsten per såld flaska.

För övrigt är det jobbigt att skriva sportblogginlägg jämfört med politikblogginlägg och sporthistorieblogginlägg, man vet liksom aldrig var man ska börja någonstans med skallen proppfull av intryck och en placering mitt i de historiska skeendena. Ska ta tag i det där nu i alla fall.
Kommentera

Wayne Gresky:

Och Peter Wennman undrar när MoDo ska hylla guldlaget från -79. Få se, var det inte någon gång i mitten av 90-talet som de spelade den där matchen i Kempis?
Kommentera

Paddan: Hehe!

Magnus Nyström försöker ställa sig in hos oss modofans, och han lyckas rätt bra får jag säga!
Kommentera

Wayne Gresky: Så det är alltså så man gör för att vinna matcher med J-18 laget. Eller är det avancerad skatteplanering måhända, genom att bo i pojkrummet hos en annan spelare så undgår han beskattning.
Kommentera

shinzawai: Ja, jag skrev ju om det för några timmar sen. Fast det bli som sagt var roligare med den här länken!
Kommentera

knaskamilla: Haha, med den beskrivning jag gav så kanske det är det första man tänker på. Tänkte mer på känslan över att alla verkligen är fans och kommer gå bärsärk om något händer...

Kommentera

knaskamilla: Äh, så stor kan den väl inte vara, för enligt Christer Jonasson gick ju restaurangen ända ner till plexiglaset. Hmm, hade de gratis öl för kommentatorerna? Jag känner det snarare som att jag befinner mig närmare spelet på min plats på andra raden på övre etaget i Swedbank Arena mot sjunde raden i Kempis.
Kommentera

Har ni sett att LHC värvat Majesky. Vilka as. Då kanske vi kan få Holmqvist av dem?
Kommentera

MorganaLefaey:

Vilken känsla, klaustrofobi?
Kommentera

Gidde: Det kanske var så att det var den största publiken någonsin som sett en elitseriepremiärmatch i Swedbank Arena. Förresten, ska det inte vara höst nu? Höll på att få värmeslag när jag kom ut från Bjästaskolan efter dagens vikarierande. 22 grader varmt, väldigt varmt.
Kommentera

MorganaLefaey: Mina musikgalna polare var iaf gåshudslyriska (japp, nytt ord direkt från fabriken) över akustiken. Skulle bara haft 1000 personer till att klappa, busvissla och vråla. :)
Kommentera

knaskamilla: Jag kanske gör det....... Tror tyvärr att arenan är lite för stor för att man skall få den där känslan som man ibland kan få i små hallar med kompakta läktare. Men akustiken var helt ok.
Kommentera

MorganaLefaey:
Eller hetsa varandra till vansinne kanske ;-)
Kommentera

MorganaLefaey:

Nu snackar du lite skit, tror jag. Förresten blev jag döv på höger öra när AM busvisslade utan att förvarna. Sådant är jäkligt elakt.
Kommentera

knaskamilla: Det var ju därför ni helt plötsligt satt bredvid grabbarna som har röststyrka. Inte för att det var bättre ljud i hallen.
Kommentera

knaskamilla: jotack, akustiken var stört bra. det märkte man bara 10 personer klappade händerna.
Kommentera

Dream Team: Exakt. På området till höger om mitten som vi ser bilden stod Modosupport igår.
Kommentera

shinzawai:

Jag tror att det var ungefär "en vanlig dag på jobbet" för klacken. Men det lät ju så jävla mycket bättre än vad det brukar låta i Kempis, tack vare akustiken. Halleluja!
Kommentera

MorganaLefaey: Hur hett det blir beror nog mycket på hur mycket folk det är i bortaklacken. Av egen erfarenhet så taggar man väl gärna till lite extra om man som stående i hemmaklacken bevittnar en större invasion av bortafans i arenan. Det ser väl ut på ett likartat sätt i t.ex E.ON Arena, med klackarna relativt nära varandra.
Kommentera

MorganaLefaey: Nackdelen när du har dom så när som där som dom har ex i Karlstad är att det tar lite ut varandra.
Kommentera

Frisco: Jo det skall stämma. Blir intressant att se hur det kommer bli när det kommer någon klack på besök. Klackarna borde kunna hetsa varandra till stordåd när de är så nära varandra.
Kommentera

Frisco: Jag förstår. Och hemmaklacken står således i området till höger på den bilden, korrekt? Hur många ståplatser är det totalt sett i hallen?
Kommentera

Dream Team: Om jag fattat rätt så är det i mitt röda område.

www.frisco.se/hs/stap.jpg
Kommentera

Frisco: Var nånstans i arenan har man gjort plats för bortafansen? Du som kan det här med bilder, Frisco, hur ser den sektionen ut, mer "bildligt talat"? ;-)
Kommentera

Frisco: Om musiken är bra så tar jag gärna musik i avblåsningarna. Det började ju onekligen bra med ett par låtar av Danko Jones igår. Men om det blir avblåsning och publiken är tyst så får man en känsla av att det är sämre drag än det kanske är, vilket är trist. Dessutom behöver klacken få vila, och under avblåsningarna när musik spelas är väl ett bra tillfälle.
Kommentera

Gusse: Sponsorerna vid utvinsningen vill nog ha den låten. Jag tror det handlar till 100% om pengar.
Kommentera

trodde dom skrotat en viss låt när det blivit utvisning ..men den hängde med även till sweBank...usch..
Kommentera

shinzawai: Klackarna vill i allmänhet inte ha musik ut högtalarna då detta ljud förstör ljudet/sången/skriket från klacken. Det är underligt för mig att se att folk i klacken klagar över att det inte spelas musik i avblåsningarna.

Personligen tycker jag att det är underbart skönt att slippa musiken.
Kommentera

shinzawai: Jag kan fan inte skriva när jag har feber. Jämfört med fjolårets hemmamatcher menar jag så klart.

Och med coolt menar jag att om det låter bra när det skriks så lite så blir det häftigt när ståplats är fullt.
Kommentera

scim/gidde/poffa: Coolt. För "inifrån" var det en ruggigt dålig dag på jobbet. Jämfört med alla matcher jag var på i Kempis var gårdagens match sämre i röstväg i mina öron.
Kommentera

Poffa:

Och från 420.
Kommentera

Poffa:

Och från 215 med :)
Kommentera

shinzawai:

Ja, det hördes bra. I alla fall från 401.

Kommentera

Poffa:

Kan lova dig att när det gäller öl så dricker jag alldeles för fort!

Nu var det mitt popcorn som inte hanns med, trots att jag åt hela pausen.. :-S
Kommentera

hawerchuk: Jag blir förvånanad när folk pratar om bra ös igår. Det KÄNDES iaf på plats som att det var sjukt dålig taggning. Klacken gjorde sitt, men inte de runtomkring (förutom förkylda jag och 2 till i mitt sällskap och hellge till höger om oss så klart ;). Sen tycker jag att sittplats som vanligt behövde något alldeles extra på isen för att haka på.

Sen att musiksnubben inte spelade musik i avblåsningarna förstärkte gjorde ju inte saken livligare.

Ni som har sittplats och satt en bit ifrån, hördes klacken bra?
Kommentera

Wayne Gresky: Betyg Wayne, betyg!
Kommentera

Alfred Awful: Vilket bottenbetyd, jag tål inte Janne Josefsson.
Jag antar att barpersonalen har en symbolisk ersättning, men jag har ingen aning om hur stor den är och hur många som jobbar i barerna under match.
Kommentera

Wayne Gresky: Janne Josefsson-klass på grävandet där, du har avslöjat mina avsikter i alla fall. Tur att barpersonalen jobbar utan nämnvärd lön också, det här är en pengapress av guds/mammons nåde.
Kommentera

Alfred Awful: Om vi säger att en riktigt bra spelare kostar 250000 kr/mån och ölen koster 60 kr (och en råvarukostnad på ca 10 kr) så innebär det att 5000 st måste säljas för att att få ihop en månadskostnad. Om vi räknar med 5 hemmamatcher i månaden så innebär det att man måste sälja 1000 öl per match, men många dricker nog om de vet att pengarna går till ett välgörande ändamål.
Kommentera

753080 · »