1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511881 inlägg · 4111 ämnen

MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma

« · 2568683 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma
AIKs tränare känns så kaosig men samtidigt underhållande!
Låst ämne

Bad_Brett: mikkel har en jäkla tendens att inte vara särskilt bra men ändå vara där och producera. det är faktiskt imponerande
Låst ämne

Rytter: Håller för en gångs skull med till 100%. Big Dick är en jäkla klippa!

Tycker Walli gör en rätt bra match idag men tycket ändå att det är Södergran och Big Sam som driver den kedjan.

Kan såklart gå åt pipan, men tycker det är uppenbart redan nu att många i laget håller för SHL.

Frågetecken kring Berg, Folin, OP och till viss del Aagaard. Men naturligtvis ligger den sistnämnde likväl trea i interna poängligan... Har väl sågat honom i inledningen av varje säsong så kanske får kapitulera nu.
Låst ämne

Rytter: Tror inte Karlin kommer ändra i 3ton, just att sätta in dem på första tek och låta dem trycka ner motståndarna är så jävla viktigt.

Samt att det kan ge oss luft i en trängd situation, men jag tycker också att Wallin var riktigt bra idag. big sam och granen också såklart!

God vinnarwhisky ikväll!!
Låst ämne

Röda Tallen:

Myrenberg hade inte en av sina bästa dagar, jag undrar om han fortfarande känner av matchen senast i Övik då han blev utbytt…
Låst ämne

Rytter:

Tror inte dickinson förstod hur fri han var på sitt läge i första när försökte trä den mellan benen på sig själv istället för att vrida runt, tror han hade gjort mål där annars.
Låst ämne

Zource: Du e snäll och snällhet är en superkraft. Stort av dig.
Låst ämne

Bad_Brett:

Dick kanske inte är med i poängprotokoller men jävlar vilket jobb han står för.

Såg först nu reprisen på Woods mål. Dick bryter i mittzon sedan fullt ös rakt mot mål och drar på sig bevakning av två backar och trycker ner dessa mot mål så ytan öppnas för EJK och Woods.

Gör grymt mycket annat bra i matchen som inte syns i poängprotokollet.

Han kommer bli nyttig och kommer klara omställningen bra. Bara hoppas han får lite utdelning för sitt fina arbete.

Är kluven kring tredje, walli är ju den svagaste länken där men blir lite rädd att ändra i den. Den funkar ju rätt bra med tre stora starka och snabba spelare. Riskerar vi att förstöra den genom att sätta in aagaard eller niderbach där?

Viktigt att ha en sådan kedja som kan lyfta upp spelet och vara starka på puck i offensiven. Måste vara otroligt jobbigt att möta dessa tre.
Låst ämne

Nieminen: Ja det känns så skönt! Just nu är det mest mysigt att kolla MoDo. Ingen press, ingen ångest. Bara en förhoppning om att grabbarna ska få komma in i SHL, få självförtroende.
Förra året fanns pressen och ångesten från första matchen, från när pucken släpptes i första matchen ända fram till 7 matchen i finalen.
Låst ämne

Tarasov: viktigt att inte glida iväg för mycket, linköping var trots allt urusla i 45 minuter och myrenberg var på något sätt ännu sämre. tycker modo är jättebra i 45 och det ska inte tas ifrån men det ena utesluter inte det andra

men om något visar det förhoppningsvis spelarna vad man kan åstadkomma om man är superpåkopplade i varje byte - och också vad som händer när man slappnar av.
Låst ämne

Spanskaryttarn:

Wennerholm hyllar MoDo rakt igenom i sin krönika men varnar såklart för att nykomlingar ofta går som tåget i början, man bara tutar och kör,
Det tar ett tag för de andra lagen att komma underfund med hur ett nytt lag uppträder…
Östersund vann en del matcher förra säsongen på det viset!

Fast om vi spelar så här bra i våra bästa stunder under säsongen kommer vi ha både HV och Malmö efter oss i vår!!

En nice kväll
Låst ämne

Tarasov: Ranta och O’regan på denna trupp är otroligt fint. En till backklippa på backen också
Låst ämne

Tarasov:
Skall sägas att jag tycker vi har lite medvind men den jobbade vi oss till. 64 kvar
Låst ämne

Bad_Brett:
Ja vi skulle tappa 3 värdefulla poäng mot Linköping i bottenstriden pga Rantas avstängning. Men tror det var Karma. Avstängningen var en skandal.
Låst ämne

Rödluvan: Jag kan ju smsa Karlin och berätta hur man vinner mot HV och Oskarshamn.
Låst ämne

Zource: Jag hade fan skitit i biljetten. Men köper det du säger
Låst ämne

Bad_Brett: Dom avvaktar nog lördagen först
Låst ämne

Rödluvan: Redan betalt biljett och så! Men får bli att kolla IPTV i mobilen på tåget hem :)
Låst ämne

Zource: Jag hade sagt direkt att jag inte kunde följa med på matchen om det var jag. Mina kompisar hade förstått
Låst ämne

Modohfan: I hope you enjoyed the game! :-)
Låst ämne

Fattar inte varför jag gått med på att gå på HV 71-Oskarshamn (Åker med en kompis som är från Oskarshamn) på Lördag

Kommer missa derbyt!
Låst ämne

Bad_Brett: Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2023-09-21 Hemma

#2568559 · mikenomad · 20x20-logotimraik.gif · 28 minuter sedan
Paninaro: Galen match! Grattis till segern, blir tufft på lördag 👏
Låst ämne

Bad_Brett: lugna sig det har gått 2 matcher. Vi kan återkomma om 1-2 månader ifall om du vill när ligan har börjat ta sig och lag har hittat sitt spel. Vi har annat att fokusera på än er, men grattis till vinsten. Den kommer ni verkligen behöva.
Låst ämne

NuMo: nyss hemkommen och vilken stämning idag! önskar varje match kunde vara såhär

blir lite små och passiva en period i matchen och då har modo inte mycket att komma med, men det får vi hantera imorgon, nu njuter vi av att vinstkontot är öppnat!
Låst ämne

9233:

Rundblad måste ju ljuga lite i sin intervju. Försäsongen kan knappast ha gett så positiva vibbar. Så fjuttigt det var i uppspelen då gav i alla fall mig kalla kårar. Att de skulle ha den här disciplinen i uppspelsfasen nu förväntade jag mig inte. Däremot. Att man är bra framåt, det tänkte jag nog att man skulle kunna vara även nu.

Det har bara gått två omgångar. Än kan det gå åt skogen. Optimist som man är.
Låst ämne

Rurik:

Kände redan när han fick läget i början på andra att han kommer gå på avslut, och så fortsatte det matchen igenom. Inga tveksamheter.

Gå in i brynäsboken och sök på "södergran" (6 månader tillbaka, 3 räckte tydligen inte även om han diskuterades i somras) rolig läsning utlovas.
Låst ämne

Bad_Brett: Äh…7 turmål. Bara tillfälligheter allihopa.
Låst ämne

Bra snack av Rundblad. Ger kommentatorerna en liten välbehövlig känga.
Låst ämne

Nieminen: var inte alla södergrans mål precis likadana? 2v1 med en spelare mellan två modoiter där sädergran fullständigt skiter i att passa och skottar istället.
Låst ämne

Riktigt starkt att inte vika ner sig efter det tveksamma sparkmålet. De gick bara ut och körde på!
Låst ämne

Så förbannat rolig start på serien, hoppas bara vi kan fortsätta på samma vis. Hockey är fan en rolig sport!
Låst ämne

S-vikaren: Fyfan va gött🥳🥳🥳🥳🥳
Låst ämne

NuMo: Nu väntar jag bara på att hyndorna kommer hit och föreläser om hur chanslösa vi kommer vara i SHL.
Låst ämne

NuMo: Myrenberg var riktigt dålig idag!
Låst ämne

Och före Timrå i tabellen
Låst ämne

Fortsätt med den här offensiven så kommer detta att gå galant! Fan vad lätt det rinner ner i strupen, frågan är om det rinner ner lika lätt för Småland.!?
Låst ämne

Gusse: Man kan ju hoppas att vi har den här inställningen varje match. Då blir det inte kval.

Myrenberg drömmer nog inte gott om Södegran inatt. Först två i HA-finalen och nu tre i hemmapremiären.
Låst ämne

NuMo: enig med dig
Låst ämne

Oh herregud vilken match
Låst ämne

19MoDo21: Målvaktenbjuder tydligen på tre mål, minst idag. Är det sant? visst man hittar fivehole, men målvaktsmissar, vettefan.
Låst ämne

Man känner total glädje när man ser leendet på Södergran.
Låst ämne

Mycket stabilt trots att Linköping får sägas ha maximal utdelning.
Låst ämne

Gissar att Wennerholm vänder, som kappan i vinden han är och tippar oss som SM-vinnare.
Låst ämne

Walli fått mycket skit idag, 3 ass har han på kontot. Den kedjan är våran klart bästa enhet. Den ska vi ej förstöra.
Låst ämne

Paninaro: haha! Ja. Gladhockeyn har kommit tillbaka! 7-4 är ett riktigt hockeyresultat!
Låst ämne

NuMo: Är det vi som har ligans bästa offensiv?
Låst ämne

Paninaro: Galen match! Grattis till segern, blir tufft på lördag 👏
Låst ämne

SJU jävla mål!

Av ett allsvenskt lag. Typ.
Låst ämne

Alla får måla ikväll!
Låst ämne

Var det Petter Hansson eller Aagard jag såg nyss?
Låst ämne

« · 2568683 · »