1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514853 inlägg · 4114 ämnen

MoDo Hockey - Linköping HC 2025-01-16 Hemma

2805068 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2025-01-16 Hemma
Monno: Och True som skulle vara en defensiv städgumma. Det vi fick var en långsam säkerhetsrisk som inte kan hantera pucken.
Kommentera

19MoDo21: Hela True kedjan är ju en tävling i defensiva felbeslut.
Kommentera

M Horava: Tror man får göra det en gång per match. Då ska inhoppande målvakt också ges en viss tid åt att få stretcha / värma upp.
Kommentera

NuMo: Tydlig utvisning på Shore
Kommentera

Hampie:

Jag vet att jag varit lite sarkastisk genom att kopiera många andras mening, men det hade ju som du sett ett överdrivet syfte. Men ikväll har jag varit mig själv.....hoppas jag. ;)
Kommentera

bollan123: Winberg är en intressant skridskoåkare. Väldigt låånga skridskoskär
Kommentera

NuMo: Jag vill se OP mangla kovacs.
Kommentera

NuMo: Det är lugnt, du är en av dom som är mest possitiva oavsett. Behövs fler som dig.

Jag är bara less på att vi inte kan lösa ett försvar/ bp.
Kommentera

Hampie: Jag ber om ursäkt om du tycker jag dumförklarat någon, det är inte min mening.

jag svarar på något som någon säger och ger min mening.
Kommentera

NuMo: Det är ju exakt det du gör, förstår att du är less på att det skrivs om samma sak. Men det är en rimlig åsikt/fråga
Kommentera

bollan123: Happ, sätter man inte det där läget blir det svårt att få med sig tre poäng
Kommentera

NuMo: Den där måste Rundblad sätta...
Kommentera

Vikingmodo :

jag håller med dig i princip- Men har försökt mer press men eftersom man inte har positionerna så blir vi ännu mer ihåliga. Enligt vad jag tror. Man har antagligen blivit tvungna att zona eftersom vi ännu inte klarar av att göra mer av det.

Det kan ju verka som att Karlin bestämt sig för zonförsvar, men jag tror att han helt enkelt blivit tvungen.
Kommentera

M Horava: Jag vill minnas att man gjorde det oftare för kanske 15 år sedan. Om det skulle bli straffläggning igen hade jag nog slängt in OEEK. Lassi kryper ihop och blir så otroligt liten på straffar.
Kommentera

Hampie: Jo precis, försvarsspelet är samma försvar som i allsvenskan och det är faktiskt rätt otroligt att det inte gjorts någonting åt detta på två säsonger. Det här kan kosta oss SHL-platsen vilket gör det sjukt irriterande att inget görs.

För jag tycker nämligen laget och spelarna är tillräckligt bra för SHL och att Modo är bättre än tabellplaceringen. Allt, precis allt krossas av vårt naiva spel i egen zon. Hade vart intressant att räkna på hur många mål eller tappade poäng vi haft dem här säsongen bara för att vi envisas med zonförsvar.
Kommentera

Vikingmodo :

Ja, som du ser. Du har ju själv en del idéer om hur man skal lösa problemet.

Jag tror för egen del att man själva inom spelarledningen jobbar på just det. Men att man inte ger upp.
Kommentera

Sigge: Kan man inte byta in Eriksson Ek när motståndaren får straff? Eller är det ett ett hån mot båda målisarna? Rätt vanligt i handboll.
Kommentera

modomille: såg du det eller vad som sas på TV4PLAY?
Kommentera

Hampie:

Jag dumförklarar ingen. Jag framför min åsikt i samma ämne som det jag svarar.
Kommentera

NuMo: Det blir lite svårt att lösa när själva spelidén går ut på att inte sätta press öht. Och sätts det press så görs det av en person i taget. Det är sen fem spelare som står statiskt i mittzonen och sen i egen zon blir det fyra/fem spelare som sjunker ner i knät på målvakten.

Efter 34 omgångar så är det ingen slump att det ser ut såhär.
Kommentera

NuMo: Kan du sluta dumförklara varenda gång någon skriver något negativt och vill sparka folk, jag ogillar också att det skrivs mycket negativt efter / under varje match. Men folk bryr sig om Modo och reagerar därefter. Vi spelar exakt samma boxplay som i allsvenskan, 4st som backar in i målvakten, vårt bp var inte bra där heller, inför denna säsong sa jag till en kompis, ändrar vi inte vårt system i bp blir det kval. Ser exakt lika jävla uselt ut. Sen att vi har mycket adrenalin idag och slarvar mycket pga det köper jag, men där måste ju tränarna kunna "chilla ner laget"
Kommentera

SPOODI: synd att lindköping får diktera villkoren i våran zon. Annars bra offensiv period. Nu jäklar är det bara ut och kriga och vara rejälare/ordentligare i egen zon i andra.💪💪 goooo MoDo!
Kommentera

dempa: Får ingen bra känsla i kroppen. Vi känns nervösa och försvarsspelet är bedrövligt. Får hoppas vi gör en bra andra period igen.
Kommentera

Rödluvan:

MoDo har full kontroll på pucken men jeppe slänger iväg den rakt på en LHCare och får en spelvändning emot sig.

Svag spelförståelse om man vill skylla det målet på backarna.
Kommentera

Sigge: Hmm, Linköping har två juniorer ordinarie ikväll, en med galler. Trodde inte det gick om man är bottenlag? Genborg som dessutom har sett riktigt bra ut är rankad ynka 200 placeringar bakom Milton i draften.
Kommentera

Sex man på LHC men domarna blundar för det med såklart
Kommentera

SPOODI: Absolut, med all rätt. Finns dock bättre ord att använda.
Kommentera

Hampie:

Traditionen är Bengt Hedin. Nog måste vi kunna sparka honom?
Kommentera

Sigge: Lassi har aldrig sett så liten ut som på den straffen. Såg ut som han stod i ett handbollsmål.
Kommentera

Dundee: Helt ärligt, vi spelar i SHL och vi har fortfarande inte kunnat sätta ett "ok" försvar, vi spelar likadant som i allsvenskan, skillnaden är att vi möter bättre spelare och kan inte släppa till såhär mycket. Någon måste fan sparkas, vet inte vem men.... Helst Holmström
Kommentera

Framnäs: Absolut jämn match. Chanser åt bägge håll. Lite väl mycket bjudningar från våran sida.
Kommentera

NuMo:

Straff och det var en bra straff.

Inget att göra för Nordlinder, men än en gång. Vi spelar dåligt i egen zon. Vi har dåligt positionsspel, men det hänger med från mitten.

Vi måste klara av att låsa motståndarna bättre, just nu är det Hawaii. Helt i onödan.
Kommentera

Som vanligt så får motståndarna göra vad som helst utan att få utvisning
Kommentera

SPOODI: håll lite klass på språket. Ovärdigt en MoDo-röv
Kommentera

Rödluvan: Jösses vad Lassi måste träna på att ta straffar
Kommentera

Dundee: Sett till spelet är det väl rättvist. Båda lagen skapar en del.
Kommentera

med din jävla hora FAN
Kommentera

Framnäs: Herregud. Det där backagerandet innan straffen är det dagisnivå på.
Kommentera

Framnäs:

Träning ger färdighet.

Winberg är het ikväll, hittills i alla fall.
Kommentera

NuMo: Man kan lugnt säga att det inte är fel på offensiven iaf, när vi kan spela så här behövs ingen ny forward. Som du säger, bättre att hitta en riktigt bra back som stänger till, som Witkowski.
Kommentera

Modo-Målet: Intressant att den här perioden när vi låter LHC snurra med pucken så skapar vi lite hetare chanser och får in två kassar. Förra matchen när vi åkte runt och aldrig störde dem centralt, men hade spelet, blev det ett mål på 65 minuter.
Kommentera

Rödluvan:

Det är anledningen jag helst vill.....

VAFAN! Mål igen just när jag skriver. Olofsson med sitt vapen, dragskottet.

... att vi värvar en försvarsgeneral med främsta styrka framför vårt egna mål.

Det borde vara lättare än att hitta en superforward.
Kommentera

Myrenberg låg sömnlös inatt och tänkte på match 7 mellan Modo-Djurgården.
Kommentera

Sigge: grannens pojk stänker upp den. George lär ha tappat ut paprikachipsen.
Kommentera

modomille: Sådärja härligt Jeppe.
Kommentera

SÅJAAAA KÄNN PÅ DEN ERA GNÄLLKUKAR
Kommentera

Rödluvan: Ja om fokus bara läggs på det offensiva är det inte konstigt när defensiven är bedrövlig. Istället för att träna på backskott är det kanske läge att lära sig boxa ut, försvara slottet och tillämpa korrekt positionering.
Kommentera

2805068 · »