1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506700 inlägg · 4104 ämnen

MODO Hockey - Luleå 2011-03-03

« · 1357037 Till forumet

Sv: MODO Hockey - Luleå 2011-03-03
Nikki Nine: Man hade målsättningen att ta sig till slutspel, man budgeterade inte med det. Huruvida man spräckt budgeten eller inte för i år har jag dock ingen aning om, man kan ju bara gissa i och med de sena värvningarna men jag tror inte att det är speciellt mycket man kör över i såfall.

Modo kommer inte att bli bättre än så här så länge man har kvar den äldre stommen. I mina ögon är dessa spelare alldeles för långsamma för den moderna hockeyn, framför allt i den egna zonen när motståndarna får snurr.

Vad gäller plantskolan så kommer vi med säkerhet se ett par spelare från de egna leden inom ett par år det ser riktigt bra ut för de kommande årskullarna.
Kommentera

qwertas: Nej precis, det budgeterades väl inte med slutspel vad jag kan minnas? Jag tror inte budgeten är spräckt med speciellt stor marginal iaf. Modo har, till skillnad från tex Timrå och många andra lag, ett rejält eget kapital att ta av, så om vi klivit över med en miljon eller så går ingen under för det. Publiksnitt på 6200 och bra med intäkter hela säsongen.
Föreningen har av vad iaf jag förstår det en stabil ekonomi.
Kommentera

qwertas:

"2. Är en plats i slutspelet/kvalserien en förutsättning för ett plusresultat?

Anders Trollsås, vd, Modo
2. Jo, det kan man säga. Ett slutspel är nog en förutsättning för ett plusresultat."
Kommentera

Nikki Nine: Klara ett plusresultat och spräckt budgeten rejält är ganska långt ifrån varandra i min bok i alla fall.

Om man backar två millemär det inte hela världen. Jag är minst orolig över ekonomin när vi pratar Modo, det är på det sportsliga planer man har problem. Förvisso går väl detta något hand i hand men Luleå är ett lysande exempel på att det går utan att slänga ut en massa cash i onödan.
Kommentera

qwertas:

Ja, Luleå är ett jättebra exempel på vad jag vill uppnå. De har ett förhållandevis ungt lag, en vad jag gissar billig trupp i jämförelse med konkurrenterna och en tränare som har en tydlig (och smart, även fast den är tråkig) spelidé.
Kommentera

Nikki Nine: Hans Särkijärvi vore min drömtränare just nu.
Kommentera

Gustafsson:

Ja, Säcken är en bra tränare. Tyvärr så sitter ju Challe på ett långt kontrakt som blir dyrt att lösa ut, om det inte är så att Modo åker ur Elitserien och att det då går att bryta.

Och det får en ju att börja tänka på ifall det inte vore en blessing in disguise att åka ur och börja om på nytt. De gamla lägger av, de unga får framträdande roller, vi kanske får en riktig tränare. Sen vaknar man upp och inser vilket helvete det skulle vara att ta sig upp igen och att det inte är ett särskilt realistiskt tänkande.
Kommentera

Nikki Nine: Bröderna brothers kan spela upp oss på egen hand när de kommer hem :) skämt och sido så måste man rensa ut bland spelarleden nu och inte vara så nostalgiska. Tror att Macke kan vara tuffare med detta ny när han tagit över.
Kommentera

Nikki Nine:

Om de gamla lägger av, i varje fall de med kontrakt, så kommer jag personligen linda in deras hus i toapapper (och jag tror inte att jag är ensam om detta). Så gör man bara inte.
Kommentera

qwertas: Ja Macke måste, om det blir ES-lir till hösten, rensa ut rejält bland sina gamla (ja GAMLA) kamrater i leden.
Jag vill inte ha kvar nån av Timmy, Hållberg, Jonsson eller Susse.
Svarten kan kanske få vara kvar OM han enbart blir lagpappa och defensivt lås med några junisar i en 3-4:e lina och lira BP.

Dessa 4 (el 5) spelarlöner kan (skall) erbjudas trion Ritche, Nagy och Bartecko istället.
Kommentera

Salle: Åkes pojken kan gott få stanna. Han tillför muskler och gör ett bra jobb för en låg penning.
Kommentera

Salle: Timander och Susse tycker jag absolut man skall signa på nytt. Men naturligtvis med lön utefter roll i laget, dvs inte betalt för att bära laget, utan för att "bara" vara en del i det. Svarten har kontrakt nästa säsong och kan få spela ut det, som 4:e center. En Susse som 3:e center och Timmy i 3:e backpar med löner därefter? Det tackar man bara nej till om man är helt okunnig. De kan samtliga sedan vara en viktig del i Special teams, framförallt BP. Skröder har fortfarande kontrakt, tydligen ett svindyrt sådant, han producerar poäng men att nästa säsong ha honom fortsatt med Susse men i en 3:e lina eller liknande skulle fungera.

Håller dock med om att Näslund bör gå all-in på att signa Nagy, Ritchie och Bartecko på nytt, i den ordningen. Pikkarambo har jag gärna kvar också.
Håller även med ang Hållberg och Hasse. Tycker Jonsson har spelat riktigt bra och de båda är säkert riktigt billiga, men där får vi bygga fö framtiden, helt enkelt. Bara tacka av Jonsson, rejält.
Kommentera

Jag har försökt fråga tidigare, nu provar jag igen. Vart tog snygghasse vägen igår blev han bänkad eller skadad?
Kommentera

« · 1357037