1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 518943 inlägg · 4121 ämnen

MoDo Hockey - Luleå HF 24-01-04 Borta

Sv:MoDo Hockey - Luleå HF 24-01-04 Borta
Costanza: Somliga fans är inte mycket bättre, finns ju många som fortfarande försvarar Brickley fast halva Hockeysverige ser att han är för dålig för Shl.
Minst 1 fatalt misstag som det blir mål på i varje match, ibland 2.

Zource: Nej självklart måste Modo ta sina egna poäng men om man nu förlorar är det väl bättre att konkurrenterna förlorar också.

Rödluvan: Var slutkörda i november i år, helt annat upplägg.

{7639}: Målvakten är en del av laget, OEEK kan inte ta en badboll för tillfället, han har usel form

Keriksson: Hjälper tyvärr inte att hoppas på andra lag. Förhoppningsvis får Modo fördel hemmamatcher i bäst av 7 mot Oskarshamn.

Bad_Brett: Börjar betvivla det här träningsupplägget som tydligen går ut på att man är slutkörda efter jul för att sedan vara fräscha vid slutspel, vad fan är det egentligen?

NuMo: Hoppas på Leksand och Växjö, Skellefteå också.

Confusius:

Det vore väldigt sköt om vi hellre åkte ut med pucken ur försvarszonen när vi är under tryck, eller spelade säkert sarg ut, i stället för att ständigt försöka göra en duttpassning mot någon annan just innan man fört ut den.

Det verkar som att det händer oftare än vad som är nödvändigt. Vi får ofta onödigt långa anfall emot oss då de får chansen att börja om med en ny våg gång på gång.

Costanza: Har vi sett den här matchbilden förut?

Costanza: Vi får inte glömma att vi har sämst lag på pappret i hela SHL.

{7639}: Börjar seriöst tvivla på det här laget och tränarna i båset. Så jävla dumma beslut och taktik. Måste för fan kunna spela smart när du har 2-0 borta.

Tarasov: Att bedöma varelsig någon bryr sig eller inte och att ta i hänger ihop väldigt, väldigt mycket. Bryr man sig = tar man i. Det är därför jag vill ta in dessa yngre spelare som ger allt för att visa upp sig. De har verkligen något att spela för. Förstår inte hur det ska missgynna oss att spela dem.

Confusius: Förlorar vi ikväll är det lagets fel, inte målvakten.

Bad_Brett: Kom ändå ett mål direkt efter power-break så hade inte hjälpt ändå.

Rödluvan:
Att tror kunna bedöma det fattar jag, men det är oerhört svårt att avgöra huruvida folk kämpar eller ej. Många faktorer spelar roll för hur det ser ut på isen. Men visst kan du avgöra att Theo J kämpar hårdast så är jag imponerad. Men det är mest gissningar vilket är helt ok man får gissa oavsett man skriver på forum eller är x-pert

Sigge: ja målvaktssidan är ganska mycket för skör för att det ska kännas bra

Framnäs: Fram till deras första mål imponerade dom inte direkt!
Sedan bestämmer sig OEE och försvaret för att kollapsa deluxe!! Inte helt oväntat dock!

Hinken, köp 2 defensiva backar nu!!!!

Costanza:

Jag hade i alla fall förväntat mig en timeout när Modo var totalt översköljda gång på gång och vi inte kom ut ur försvarszonen på lång tid. När avblåsningen slutligen kom så verkar de ju hellre chansa och vänta på powerbreak, vilket låg flera minuter bort som det blev.

Sigge: Vilken blunder att inte ta time-out efter Luleås första mål. Men det gör aldrig Karlin.

mrpm: Ruohomaa, Rundblad är det enda flopparna ev O'Regan också alla andra är bättre än förväntat.

modoitmagnus: Vilken blunder av Karlin att sätta Olle i målet. Jag säger inte att han har allt ansvar för målen men det märks att laget inte litar på honom

NuMo: Jag skyller på Karlin. Ha nån jävla taktik klar när du leder med 2-0 borta. Såsa inte på som att det rullar på för helvete!!

När jag tänker efter har ju Hinken bara hittat ett rätt när det kommer till nyförvärv inför denna säsong, i Lehtinen. Oerhört tufft att vinna matcher när all tilltänkt spets inte levererar. Var såklart ett tufft utgångsläge för honom att hitta spelare den tiden på året dock. Men ändå.

HalvHund:

Får för mig att några i det här laget är lite bekväma av sig och i ledning så har man sänkt garden och börjat ta saker för givet. När det då plötsligt blir lite felstudsar så saknas plötsligen uppbackningen eftersom de spelarna glider omkring och tar allt för givet utan att förstå att de kanske är den direkta orsaken till det.

Kan inte direkt peka ut spelare men två av dem stod och glodde på varandra ute vid sargen när Luleå erövrade pucken av av Modo i vår zon, i stället för att ta något initiativ att gå in i sitt ansvar. Det såg helgalet ut.

Antagligen är det en kollektiv känsla att glömma bort att hela tiden spela som det vore 0-0.

Framnäs: brickley bjuder på två...han är så jävla kass och jag kan inte förstå att vi förlängde med han när vi gick upp..
Sen en mental härdsmälta och ett såll i mål.
Och ingen coach gör nånting 😡😡😡
Jag är så förbannad så jag får fan snart hjärtinfarkt

Smurfen: Lagen om alltings jävlighet gäller oftast för den här klubben 🥺

Tarasov: Vi har väl ett gäng andraperioder där vi fullständigt har rasat ihop va

Tarasov: Haha, sånt gör vi ju hela tiden på det här forumet. Har du missar det? Det är experter på TV som säger att Ruohooma inte bryr sig, hur kan de avgöra de tror du?

Monno: Konstigt att all kritik är mot Roma och hans kedja. Men vid inget av målen som har blivit för Luleå fanns denna kedja på plan.

Confusius:
Tror han är petad

Framnäs: Ja alla missade öppna mål kostar oss dyrt medan motståndarna lycka tråckla in helt omöjliga puckar.

Rödluvan:
Jo jag menar allvar. Men Imponerand av att du har förmågan att avgöra hur mkt spelarna tar i.

Törna: Karlin måste för fan sluta sova och coacha hårt vid ledning. Jag börjar bli trött!!

Robin Ztorken L: Har inte hängt med härinne på siste, men är AP petad eller sjuk/skadad?

Sigge: Ingen trodde på en lika bra period som i första givetvis, men sett till chanser mellan lagen i period två kan man fråga sig: Hur vinner Luleå den med 3-0? Vad gör de såpass mycket bättre än oss i avgörande momentet?

Sigge: Luleå 11te bäst i tredje perioden, det att lugnt bara vi sätter chanserna. (((bara)))

Sigge: Vi har kommit igenom deras försvar hela matchen. Lugn nu :)

Så här får det inte se ut! Så fruktansvärt dåligt! Luleå gör ju bara en lite bättre period i andra kontra första! Almtuna (no offence) hade vunnit denna med 3-0 också! Nä bottenbetyg på denna perioden verkligen! Blir jätteviktigt att få med sig iaf 1 poäng från denna match! Så uppryckning deluxe nu!

Tarasov: Du kan inte på allvar mena att det var allt du såg i honom när han spelade sist? Tog ju i mer än vad någon annan gjorde på planen då.

modomille: Väljer du en JVM-match där Sverige inte spelar före MoDo???

Tarasov:
Tror vi har en bra chans på poäng vara vi fortsätter ösa på. Tyvärr går vi ner oss men sådant som händer.

Costanza: Det ska bara inte få hända

Costanza: En kollaps i andraperioden var väl ändå rätt väntad? Nu är det bara och se fram emot Lules försvarsmur som vi aldrig kommer igenom

J F K: I mina ögon är han det till 100%. Han var bästa forward när vi gjorde en av våra bästa matcher mot Rögle den andra december.

Rödluvan:
Nej. Alltså det är inte fel på honom men man är inte SHL-mässig för att man tar några avslut på mål.

J F K: Så in i helvete less. Vi har 2-0. Karlin verkar inte ha nån taktik. Står som ett fån.

Rödluvan: Jacobsson är inte bättre än någon av dagens forwards.

Domarna i allsvenskan är bättre än skiten vi har nu. För fega helt enkelt.

Confusius: Svandyket där framför mål när Big D trycker till i ryggslutet är ju nästan disciplinnämnd på. Vad får inte våra spelare stå ut med framför deras mål liksom.

Confusius:Fattas väl bara också att Malmö vänder sin match och Rögle vinner då är ju denna kväll som vanligt

Nu ska jag vara lite onödigt positiv: Hade jag fått veta att det skulle stå 3-2 till Luleå efter 2 spelade INFÖR ikväll så hade jag varit supernöjd.
Bra PP. Vi har fortfarande chans!

« · 2623568 · »