1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 518937 inlägg · 4120 ämnen

MoDo Hockey - Luleå HF 24-01-04 Borta

Sv:MoDo Hockey - Luleå HF 24-01-04 Borta
{10322}: Nej, det har du nog drömt. Han beskrevs som en playmaker, vilket gjorde fansen konfunderade eftersom man trodde att man skulle värva en sniper att placera bredvid Rååma.

J F K: Var inte Oreganos största förmåga när han kom hit (innan han började bli delaktig i det offensiva spelet) just att han ändå alltid gjorde jobbet bakåt?
Ranta å sin sida spelar väl BP, och både han och Hutsko har ju fördelen att de kan vara bakom offensiv bur och ändå först hem.

{9315}: Häftigt! Vi har vår smått otroliga start att tacka.

Trilske: Det känns fantastiskt att Wahlberg återigen går in på 7 backar. Han har en större verktygslåda än Folin som bara slår sarg ut och skickar puckarna i rundeln. Emil kan slå ett bra första pass när det finns möjlighet men kan även spela enkelt

Bad_Brett: Faktiskt riktigt imponerad av Wahlberg ikväll!

Bad_Brett:

Måste kännas trist för folin att tappa sin plats pga magsjukan, men väl unt för wahlberg. Om han nu spelat till sig en ordinarie plats.

Men jag har svårt att se folin gå före, konstigt att det tagit sådan tid att komma till insikt bara.

J F K: Bortsett från Rååmas inledande 15 var det väl bara Niederbach som stack ut negativt bland forwards.

Kändes som Wahlberg tog mycket av Brickleys istid på slutet, och han gjorde det med bravur!

Tarasov:
Nu blir det tryck igen på Lördag mot Rögle.
Lapp på luckan gissar jag.
Dax att bära fram laget igen... ✌😁✌

puffe: Nej klart det inte är klart bara för att det statistiskt ser väldigt bra ut. Men jag tar dom förutsättningarna hellre än det motsatta som Oskars, HV och nu även grönskåne har!

{9315}:
Man har iaf skaffar sig ett bra utgångsläge.

Monno: Jag är förvånad över hur lite farligheter "förstakedjan" ändå släppte till. Jag hade väntat mig svängdörrar bakåt med O'Regan, Ranta och Hutsko, som alla är ganska offensivt lagda. Jag blev positivt överraskad där både ORegan och Hutsko dribblade sig till bra lägen och Ranta är ett hot med sin skridskoåkning.

Monno: Kan vi hoppas på att det är här "skon ha klämt " för Ruhomaa och att nu är det en helt ny spelare vi få se framöver 🤔
Uppladdat:

500x0-screenshot20240104230205.jpg

Monno: Tror också det är oerhört viktigt framledes.

Vi äger en match, tappar den, men kommer ändå tillbaka och vinner

Borde ge en super-boost till alla, trots att Karlins pissetofflor frös fast i bussen

Frisco: Mycket psykologi i det. Förra säsongen kände nog hela laget (och fansen) att matchen inte var förlorad förän slutsignalen ljöd. Man hade alltid chansen.

Så att vi faktiskt lyckas vända nån match är.viktigt för att bygga självförtroende för att kunna göra det igen. :-)

Vill ändå säga att det var härligt att se MoDo vänta tillbaka en match till vinst efter att ha legat under! Det var något man blev bortskämd med förra året men av förståeliga skäl är det inte lika lätt i SHL.

Smurfen: Sven Savage kan hockey

Smurfen: med reservation för att det är sent och jag är dum i huvudet så verkar det som att modo är bästa nykomlingen på tio år efter 30 matcher

23/24: modo , 9 plats, 42 poäng
22/23: hv, 14 plats, 32 poäng
21/22: timrå, 13 plats, 31 poäng
20/21: ingen nykomling pga Covid
19/20: lelsand och oskarshamn, 13 och 14 plats, 27 poäng
18/19: timrå, 14 plats, 32 poäng
17/18: mora, 12 plats, 33 poäng
16/17: leksand, 14 plats, 26 poäng
15/16: kalrskrona, 14 plats, 12 (!) poäng

tolvlagsserie

14/15: Ingen nykomling
13/14: leksand, 3 plats, 49 poäng, örebro, 12 plats, 34 poäng

betyder ingenting om det blir nedflyttning men kul ändå

puffe: Trevligt å läsa från Sven.Savage på Luleå hockeysnack sidan.

" Imponerande hur bra ni var när ni spelade hockey. Är ni så bra hela matcherna tar ni vilka lag som helst förstås.

Grattis till 2 poäng! "

Det tackar vi för !

HalvHund: I en jämn serie ska vi nog inte förlita oss på statistik. Men når vi 70 bör vi vara med om att slippa kvala, kanske

Snabbkikade och ser att vi snittar 1,4 poäng just nu.
Skulle vi soppatorska ihop fullständigt och snitta 1 poäng per match sista 22 omgångarna så landar vi på 64 poäng.
Inte sedan säsongen 11/12 har det betytt att man hamnar bott-2 och då var det 12 lag och dessutom 55 omgångar som spelades.

Känslan...

Trilske: Vore trevligt om Aagard kunde hamna i ett målstim igen.
Han hade inte skjutit rakt i magen om han varit i sin målform.
Men precis som tidigare är han väldigt "streakig". Isf gör han 7 mål på 5 matcher eller inga på 10...

J F K:

Tror inte bernhardt var helt nöjd över det avslutet, utöver aagaards läge från slottet var det väl det läget man bör kunna ställa något högre krav på.

Man får inte så mycket bättre läge än så.

Monno: jag gick tillbaka och läste vad jag skrev

"tror josh är klar för färjestad"

det var det enda. får vara tydligare nästa gång :)

{Bobby_Good}: Ja det visar ju hur härligt det är med ryktesspridning.
En magkänsla blir ett konkret rykte. Utan att du skrivit något mer om det ens.

{9315}:

Ja, jag hade ett vagt minne om att ranta också brände något läge men har lyckats förtränga det för jag minns inte situationen alls.

Är ju dock mer eller mindre en mv-tavla om han släpper hutskos skott.

Studspucken riley inte fick kontroll på är nog inte speciellt lätthanterlig, är väl aagaards avslut man kan ställa något högre krav på.

Min poäng var iaf att man inte kan räkna med en sådan effektivitet då vi inte är färjestads bk. Däremot kan man ställa högre krav på brickleys försvarsspel, absolut.

Men hur som helst otroligt skönt att få möta ett lag som luleå med usel form, första gången denna säsong vi har haft den turen.

{9315}: Bernhardt hade ett rätt bra läge sopren framför mål också. De var helt enkelt mycket bättre på att göra mål än oss HV måste varit bäst som gjorde 6 mål på 13 skott. Det skrivs om en kross, men sannolikt var det en fantastisk effektivitet på de väldigt få lägen man fick som sänkte Örebro

Trilske: Trist att vi blir ett mediokert allsvenskt lag vissa stunder, tappar allting.

Men ändå starkt att komma tillbaka och vinna.

Mer glad än bitter ändå, efter en berg och dalbana. Apropå Berg, sjukt onödig utvisning han tog i slutet

Trilske: ranta hade väl ett friläge också vid 1-2, eller var det vid 2-2, jag minns inte. woods bommar öppet mål precis i början, studsande puck javisst. brickley har väl nån chans också. lägg därtill mikkel och hutsko och nog fanns det möjligheter till både 3 och 4-0 och där är matchen död

poängen med mitt inlägg var mer att poängtera att det inte var pga olle som det såg ut som det gjorde utan problemen började långt framför honom med svag effektivitet och brickleys försvarsspel

ps: jag kräver det inte om vi ska vara petnoga

{9315}:

Kan tycka att det är lite väl att kräva att matchen ska vara punkterad efter 25 minuter borta mot luleå, även om vi förstås har alla möjligheter att gå upp i 3-0.

Men det är väl stolpskottet från hutsko som hade behövt studsa med oss, även aagaard har väl ett gyllende läge annars är det väl inte så att vi radar upp målchanser direkt.

Men visst, vi bjuder in luleå helt i onödan men jag skulle inte direkt påstå att det är för att vi saknar spets.

Trilske: Vad skulle twitter ha med det att göra?

Rödluvan:

För hysterisk. Och för att jag läser twitter.

Trilske: Varför skulle jag inte vara en y-kromosom?

Hakning-Henrik:

Bra omgång!
Oskarshamn tappade sin 3 poängare.
Slutade endast med 1 pinne.
Malmö gick bet igen på poäng.👍
Rögle vart utan poäng.👍
Örebro vart utan poäng.👍
Nu jobbar vi in en 3: a hemma på Lördag.
Malmö har Fölunda
HV 71 har ett stark LHC i form
Örebro har ett revanshsuget Färjestad

Nucky: "nästan"

och ja, nio eller tre poäng till rögle är ganska stor skillnad, det förstår även du :)

{9315}: What?!😆 Ännu en 6-poängmatch vi är piskade att vinna för att hänga kvar alltså. Det har du sagt sedan serien startade i princip.
Vi har 7p till kvalplats samt 4 lag under oss i tabellen.

{9315}: Bobbys bomb alltså......

Hakning-Henrik: Haha??????? Det var ju bara något jag upprepade efter att ha läst här någonstans? Vad får ni allt ifrån?

Och vad fan, ni måste väl inse att spekulera om saker gör vi hela tiden.

Hakning-Henrik:

Om det är nåt jag är säker på är det att denna användare inte är en y-kromosom.

Hakning-Henrik: Tror Bobby_Good som brukar ha bra koll på silly season nämnde det också.

Hakning-Henrik: jag ska erkänna att jag har skrivit att jag tror (viktigt ord, påstår inte att veta nåt) att dickinson är klar ,så klar man är i januari, för färjestad. har dock inget att göra med någon dålig insats för jag tycker han är modos bästa forward, utan det är mer magkänsla än något annat :)

Monno: Sannolikt oraklet Rödluvan. Vid minsta motgång hugger han i vilket påstående/rykte alternativt skapar han ett nytt rykte (idag var det att vi var nedtränade efter jul för slutspel????) och vänder det till något negativt. (Vårt mål är att hålla oss kvar, inte slutspel, det är uppenbart att vår "trojka" har det i siktet och inget annat.)
Sen har han magisk förmåga att avgöra vem som kämpar och inte.

Tarasov: Lyssnade podden med Hinken. Jag tror Dickinsson är en fråga om pengar.
Vi vill ha kvar honom och han vill stanna. Men han vill få "rätt betalt".
Hinken pratade mycket om att toppspelare kommer alltid kosta men att den måste finnas en hierarki. Och det är nog kanske där det klämmer. Hinken vill få in en 1a center av rang. Och vill betala Dicken 2a center lön. Medans Dickinsson kanske tycker sig förtjäna "toppstjärna" lön?
Nu spekulerar jag en del men.
Fortsätter han som på slutet kan han bli dyr dock...

{9315}: Han blir kanske bäste back när han förstår när han ska spela enkelt, typ skjuta(eftersom han har ett bra skott) i stället för att spela snålpass så vi får giftiga kontringar på oss. Känns som att vi har flera spelare som fortfarande tror att småduttandet från Allsvenskan håller. Höll på att kosta tre poäng idag,

men underbart att komma tillbaka efter Luleås vändning. Lassi var inte urkass idag

Tycker Ruhomaas PP-mål säger mycket. Inget jävla småduttande i 1.30, utan skjut o gå på retur

Bad_Brett: riktig sexpoängsmatch på lördag, en ån match modo nästan måste vinna för att hålla sig kvar

Confusius: Räknar fullt ut med att vi kommer utmana om titeln nästa år. Kanske även i år. Lassi är nya Krizan.

Jag kan hockey.

Confusius: Då ska han ju stanna hos oss? Hehe

modomille: Han kanske vill vinna titeln?

jonsson: Det blev en bra kväll till slut trots att jag var rejält sur där ett tag.

Bad_Brett: Så länge det sammanlagt är två lag skiter jag i vilka

M Horava: Nja håller nog hellre kvar våran bästa & stabilaste back som back.

« · 2624004 · »