1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507024 inlägg · 4104 ämnen

MODO Hockey - Mora 2007-11-22

943758 · » Till forumet

Sv: MODO Hockey - Mora 2007-11-22
Berka:
Ja visst framstår jag som dum.
Men det beror nog mest på att ditt tidigare inlägg har gått till de sälla jaktmarkerna.

PS. Jag kan ta det. DS.
Kommentera

Berka: Och jag som tyckte att den enda dumma i det där var du och ditt ordval. Även om man är arg och förbannad får man inte häva ur sig vilken skit som helst.
Kommentera

Metal Guru: Nu framstog du bara som dum..
Kommentera

Berka:
Låt höra till vilken division du tycker MoDo ska degraderas till?
Kommentera

Sören Persson var bäst på plan. Sämst utanför plan var nog klacken som jublade åt Oskar Hedmans idiotiska tvåminutare (roughing efter avblåsning) i tredje och som skrek "Vi hatar Persson och Persson hatar oss" efter Hedins tiominutare.

Hedin försöker filma till sig en tvåa och skriker något åt Persson i hemjobbet efteråt. Så förbannat jävla dumt så man kan inte begripa det.

I övrigt borde samtliga spelare skämmas. Rejält! För det här var så urbota dåligt att de förtjänar att få åka buss till Stockholm idag istället för flyg och de borde få se den här matchen hela vägen ner, två gånger. Gaaaah!
Kommentera

I kväll så var ni ett stort ljus i mörkret.
Kommentera

Teemu selänne (reservation för stavningen) är fri agent.. kanske skulle slå en pling å höra.. för om julsjukan slår in så får nog den blonda servitrisen i restaurang viktory snöra på sig grillerna å vara med å spela..
Kommentera

Jag kan inte bestämma mig om vad som var sämst idag, domaren, publiken eller låstas-hockeylaget Modo Hockey. Möjligtvis idiotjäveln som satt ett par stolar bort och skrek "JÄVLA SVARTSKALLE!!!" åt domaren i tredje. När jag skällde ut den dumma jäveln efter noter fick jag tillbaka ett häpet "svartskalleälskare..". Den jäveln får Timråfansen som hånade en skadad Warg att framstå som världens samlade empati.
Kommentera

Gusse: En av Sedinarna fick väl diskbråck nyligen?
Kommentera

knaskamilla: Markus Karlsson är väl den senaste Modo spelaren som fick Diskbrock ..och han kom aldrig igen riktigt
Kommentera

Gusse: Det enda som höll hög klass denna kväll var konståkningsuppvisningen i andra periodpaus.
Kommentera

Poffa:

Vad menar du med "Timanders ryggskada kan nog bli långdragen. Jag tror inte Timmy spelar mer i år. Diskbråck, viskade en fågel."? Stora hockeyspelare har ju spelat hockey med diskbråck förr!
Kommentera

Gusse: Så sant så sant. Ehh det är bara bryta ihop och komma igen, har svårt att se att man ska kunna spela lika dåligt som man gjorde idag 2 matcher irad. Men jag har svårt att se att vi ska kunna hitta tillbaka till gammal form om inget händer.
Kommentera

Cyklob: Matchens applåd kom när Harald tog time out ..det säger det mesta om matchen ikväll..
Kommentera

Nä nu har man fått fått gnälla av sig om matchen, nu är det bara att ladda om inför lördags matchen.

Men jag står fortfarande fast vid att Ecke bör gå ut och berätta om hur klubben resonerar angående nyförvärv. Sedan skulle det vara jävligt intressant och höra hur det gentligen är med Timander, vissa rykten jag görde nämde diskbråck.

Kommentera

Jag har sagt det förr och jag säger det igen, Harald är en värdelös coach och jag lider över att ha honom i laget. Spelet i powerplay är ju dessutom om möjligt sämre än någonsin, och hur herr Harald lyckats med det är ju ett stort jävla frågetecken.

Jag ångrar bittert att jag inte tog egen bil till matchen idag...nu var jag tvungen åt att ägna tredjeperioden åt att läsa Expressen, alla ord.
Kommentera

Salle: Håller fullständigt med, dom som är piggast för dagen ska givetvis spela. Spelar ingen roll vad det står för namn på tröjan, man ska förtjäna att få spela.
Kommentera

RTS: Både Timrå och Modo har otroliga problem i försvarsspelet. Förra matchen lagen mellan var ju en kamp mellan Krizan och Backlund.
Kommentera

RTS: en kväll som denna är det en klen tröst att tik var kassa, de kan ju åtminstone lösa sitt problem genom att kicka sämsta tränaren/coachen i ES
Kommentera

Ojojoj... Idag var det läge att kräva pengarna tillbaka. Jag led med er som var på plats. Det lutar åt fritt fall i tabellen om det här loja spelet fortsätter.
Kommentera

MorganaLefaey: Allså jag vill absolut inte ha några panik värvningar, men jag skulle tycka det vore bra om Ecke kunde gå ut och tala klarspråk om hur klubben resonerar kring frågan, för som det ser ut nu så är det långt i från bra. Och Backsidan har varit ganska ojämn hela säsongen även om vi täppt till den flera matcher så drälls det otroligt med puckar och det slarvas fram och tillbaka. Vi kan vara jävligt lyckliga att vi har Krizan i målet, Men man kan ju inte låta bli att lida med han heller för att vara målvakt i ett sådant lag där backarna inte spelar hockey kan inte vara lätt.

En annan sak förstår jag bara inte i dagens match, hur kan man bänka Jens Westrin när han spelat så jävla bra dom matcher han spelat på slutet nu ? Tommy Wargh,Hedin, O.Hedman är inte ens i närheten av det Westrin visade upp.
Kommentera

spud: OjOjOj vad dåliga vi var idag. Det var banne mig sköntatt vi inte lyckades kvittera för det hade varit så orättvist att man skämts.

Sen måste vi ha Sveriges fegaste tränare. Inför 3:e så vaskade man runt, för att få fart på laget antar man. Detta innebar att man började köra med 4 anfallspar och 3 centrar. Dvs in med en Jonasén som inte har många rätt och behåller Yetman som inte hade en av sina bästa dagar minst sagt.
Samtidigt låter man energiknippena Bjuhr och Forsberg inte spela. Nu kom iofs "foppa" in några byten men ändå.

Den coachningen var ju i skäggetklass nästan.
Kommentera

RTS: Såg inte den matchen, men 1 målchans på 2 perioder och sen det vanliga med att bjuda på några solklara chanser lyckades modo med.
Kommentera

Cyklob: Sämre än Timrå kan ni knappast ha varit.
Kommentera

Cyklob: Vi får vänta till efter nästa match innan stressvärvningarna kommer. 2st backar och en forward värvas på try-out och efter 4 matcher så skickas de hem.
Kommentera

7/9 modomål har salle varit inblandad i. Dags för övriga att ta tag i grejjerna nu.

Man kan ju räkna ut vad som händer när salle får sin obligatoriska julskada.
Kommentera

Pinsamt spel av Modo idag, visst skadorna tynger på laget. Men dom som spelar måste väll kunna kämpa och spela hockey för det. Nä känns som att det kommer bli en tung period ett tag nu, hade jag varit Ecke hade jag försökt plockat in något nu.

Kommentera

MorganaLefaey: Att Mora alltid verkar passa oss så dåligt. Verkar som att det inte var mycket jag missade av vackert spel och sånt när jag inte närvarade på matchen, såsom bosatt 25 mil från Swedbank Arena nuförtiden.
Kommentera

Salle: Synd att inte Westin får spela istället för unge herr Hedman. Tycker han spelat klart mycket smartare. Kanske inte händer så mycket när han är med men just nu så är en enkelt spelande som vet vad sarg ut är bättre än lillhedman.
Kommentera

Stigsson: Sorry...

MODO Hockey

Goalkeepers60. KRIZAN, Karol 
 30. ZAJKOWSKI, Mikael 

1st Line8. HEDMAN, Oscar7. HÅLLBERG, Per 
 22. YETMAN, Patrick15. SALOMONSSON, Andreas10. SKRÖDER, Per-åge 

2nd Line34. WARGH, Tommy35. HEDIN, Pierre 
 29. MOLINDER, Andreas39. SVARTVADET, Per18. ÖBERG, Peter 

3rd Line41. HEDMAN, Victor5. JONSSON, Hans 
 9. WERNBLOM, Magnus20. STEEN, Oscar19. TOLSA, Jari 

4th Line2. WESTIN, Jens  
 13. JONASÉN, Marcus4. BJUHR, Elias16. FORSBERG, Tobias
Kommentera

Salle: Ni kan väl visa oss så pass mycket respekt så att ni kör med rätt matchtråd i alla fall?
Kommentera

Lumber Jack: Jo, jag skrev ju att det var roligt att Warghen var tillbaka.
Kommentera

Deas: Det är rätt.
Kommentera

Poffa:
Han kanske bara var skitnödig av all buffémat...
Kommentera

Wayne Gresky: Det blev inte helt rätt va? Eller blev det?

Väldigt lite borde det stå istället för väldigt mycket på sista raden?
Kommentera

Poffa: Nu vet jag inte om du syftar på det tidigare inlägget och lördagens match, men Warghen är tillbaka ikväll.

www.modohockey.se/nyheter.cfm?nyhet=3212&rows=5
Kommentera

AM: Det är många som inte producerar, alltså är producera som få något positivt i det här sammanhanget, för om det var få som inte producerade så skulle producera som få innebära att vi gjorde väldigt mycket mål..
Kommentera

Deas: Det är ju det som är problemet, få som producerar.
Kommentera

shinzawai: Salle med Yetman har jag varit sugen på en längre tid.

Yetman har ännu inte utnyttjats fullt ut. Får han mer bra lägen kommer han producera som få.
Kommentera

shinzawai: Jag såg Timander på lunchen idag i arenan. Han såg då inte ut som att han var "på gång". Han såg väldigt stel och försiktig ut då han rörde sig.

Roligt att Wargh är tillbaka. Det betyder väl att Westin får nöta bänk. Får vi då se Viktor med Hasse och att Wargh går in med Hedin? Känns som bästa lösningen, då Viktor och Hedin haft problem när de spelat tillsammans.

Werner försökte förresten sälja Volvon som står i entrén till två killar som stod och tittade på den. Är väl något som sitter i ryggmärgen. :-)

Kommentera

Coolt! Salle center i förstakedjan!

Timander "på gång", lär knappast vara tal om diskbråck som kräver operation i så fall. Warg förmodligen med på lördag.
Kommentera

Poffa: Dagens hem.passagen.se/wiplash/privat/tb.jpg

PERSSON, Sören AHLSTRÖM, Anders
LARSSON, Robert
Kommentera

Poffa: Vår Robert Carlsson drabbades av diskbråck under senhösten förra säsongen, plus att Timo Pärssinen, som fick det under sensommaren, missade hela försäsongen den här säsongen. Båda blev borta ca. två månader.
Kommentera

Poffa: Dina uppgifter överensstämmer med att åfficiella har ändrat hans status från day to day till "helt ur spel".
Kommentera

shinzawai: Det är såna här saker som gör att man ska vara lite försiktig när man skriver långa kontrakt med äldre spelare...
Kommentera

Poffa: För att inte tala om allt som förloras i fysiken när man inte kan träna.
Kommentera

Frisco: Jag menade 5 veckor. Men diskbråck kan ju ta väääldigt lång tid så har vi otur så blir det säsongen ut.
Kommentera

Poffa: År? Menar du 5 veckor eller resten av säsongen?
Kommentera

Poffa: We're screwed i så fall.
Kommentera

Salle: Timanders ryggskada kan nog bli långdragen. Jag tror inte Timmy spelar mer i år. Diskbråck, viskade en fågel. Obra, i sådana fall.
Kommentera

943758 · »