1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MODO Hockey - Mora 2008-01-15

968069 · » Till forumet

Sv: MODO Hockey - Mora 2008-01-15
spud: Japp...modo leder med 4-0 :D
Kommentera

ajon: pojkar födda 1997, sen är tydligen även kvinnliga toplessbadare på gång att få en egen bok.

Ingen bryr sig om damhockey.
Kommentera

spud: vad är p97 för nåt då?
Kommentera

ajon: tror att p97 står före i kön om att få en egen tråd.
Kommentera

spud: är det inte läge för en damhockey gästbok nu när vetgirig få en egen gästbok?
Kommentera

källan: Så du försöker odla lite intresse för den undanskymda sporten damhockey?
Kommentera

källan: Återigen ett underbart välformulerat och nästan övertydligt inlägg som tillför debatten otroligt mycket.
Kommentera

Modo möter Skellefteå idag.
Kommentera

Hälge:

Då förstår jag. =)
Kommentera

knaskamilla: Ja, det var samma kommentator.
Kommentera

Wayne Gresky:

Om Forsberg kommer att spela någonting mer i MoDo så tror jag att det blir tillsammans med Näslund.
Kommentera

Frisco: Ni kan med största säkerhet kunna glädja er åt en back vid namn Kalle Johansson också.

Han är dock född 1993 så A-lagsdebuten i MoDo lär dröja såklart men han har redan spelat A-lagshockey i division 1. Han lär med all största sannolikhet gå till MoDo då redan spelat med erat b-juniorlag i cup.

Han benämns i samma talangklass som Victor Hedman men det är ännu tidigt.
Kommentera

Salle: Johan Dahlberg platsade inte i Sundsvall när han lirade där. Han var inte bättre helt enkelt. Han har ju haft svårt i huddiksvall nu med i division 1.

Sebastian Erixon, Oscar Johansson och Erik Moe från Timrå spelar ju en hel del med Sundsvall och gör mycket bra i från sig. Samma gällde Tommy Enström när han spelade med Sundsvall så var han en av lagets mest tongivande spelare.

Jag hoppas verkligen Modo fortsätter att samarbeta med Sundsvall eftersom spelarna får mycket mer förtroende och speltid där änn tex i Löven.
Kommentera

Wayne Gresky: Ingen mår bra av ett år där nere... Se på Dallas tex. Om dom skall nånstans så är det ju Löven eller nåt annat lag. Rögle verkar ju funka för många.
Kommentera

Frisco: Ett år i Sundsvall gör honom gott.
Kommentera

Wayne Gresky: Åtta backar i truppen känns ju inte som en smal backtrupp, direkt.

Dessutom är det som Frisco säger, det finns fler ungdomar i J20-laget som åtminstone borde ingå i träningstruppen.
Kommentera

Poffa: Från J20 har vi #2 Markus Jonsson också.
Kommentera

Poffa: Wargh känns inte som en kille man kan lita på. På tok för bräcklig för en smal backtrupp. Men i stora drag är vi väl överens, bort med Atvars. Sen skulle jag hemskt gärna se en högerskytt på backplats, men sannolikheten för det är väl mindre än att Foppa och Macke lirar i förstakedjan till hösten...
Kommentera

Wayne Gresky: Äääh, du svamlar. :-)

Följande backar är på kontrakt över nästa säsong:

Hedin, Hållberg, Timander, Jonsson, V Hedman.

Om vi då lägger till Jensa Westin har vi sex stycken backar. Atvars får lämna, han blir för dyr för att ha kvar då ett kontrakt med honom skulle innebära att man får betala extra för denna säsong.

Tommy Wargh och Oscar Hedman står utan kontrakt men jag hoppas man försöker få båda att stanna. Men ska man lägga krutet på att behålla en så väljer jag Wargh varje dag i veckan.

Så, sju eller åtta backar är frågan. Jag säger åtta. Så, de fem på kontrakt, Jensa och så både Wargh och O Hedman. För Wargh kan vi använda som forward, om det behövs.
Kommentera

"Wernblom fick dock sin revansch när han skickade in 3-2-pucken, något han själv inte hade en aning om.

- Jag var förbannad på domaren som inte tog en utvisning, men han sa "lugn, du har gjort mål", säger Wernblom och flinar."

Hoho.
Kommentera

Poffa: Då blir följdfrågan: Vem ska bort? Ska vi gissa att du säger Hedin? ;)
Kommentera

Att vi endast är fyra poäng efter tvåan i ES (och vi har en match mindre spelad) är egentligen helt fantastiskt. Spelet har varit värdelöst långa stunder och MODO har ju inte rosat marknaden, direkt.

Många anser att MODO är årets flopp, så här långt. Riktigt så drastiskt tycker jag inte att det är, men visst det har inte varit bra. Ändå är vi som sagt femma, endast fyra poäng bakom tvåan Färjestad.

Har kraven från oss i publiken, från pressen och kanske även från klubbens sida varit för höga? Vi har ju trots allt spelat utan två av ES bästa backar i rätt många omgångar. Dessutom med flera andra skador på nyckelspelare och ändå är vi så nära toppen.

Om nu spelet skulle lossna rejält och vi skulle få tillbaka Hållberg, då kan det bli en kul vår igen.

Jo, en sak till. Westin. Ge han ett kontraktsförslag omedelbart och gör plats för honom till nästa säsong.
Kommentera

Salle: Man får glädjas åt detaljerna. Wernblom gör mål. Molinder gör en helt ok match. Petrovicky såg ut som ECC-Petrovicky och inte Jul-Nyår-Petrovicky. Timander fick matchträning. Sundströms skada är förhoppningsvis inte av den allvarligare sorten. Vi vinner trots att vi gör en skitdålig match, det är de poängen som gör att man får en topplacering, inte bara att man vinner när man spelar bra.
Kommentera

Salle:

Det var ju en jävla tur att vi vann, i alla fall. Undrar när underhållningen blir?
Kommentera

Poffa: Ja det var inte mycket att jubla över, trots 4 mål.

Otroligt att det ALLTID blir så här emot Mora.
Kommentera

Varför stannade jag inte hemma? Det hade gett mer. Jag hade kunnat jobba lite övertid och tjäna pengar, istället för att åka på den här matchen och förlora både tid och pengar (två koppar kaffe och en 50/50-lott).

SKITMATCH!
Kommentera

Den segern va viktig, men knappt välförtjänt!
Kommentera

Hälge:

Är det samma kommentator som kommenterade Timrå-MoDo för ett tag sen? För jag försökte kolla på den matchen (en vinstmatch borde ju vara rolig att se), men jag var tvungen att ge upp. Kommentatorn förstörde allt.
Kommentera

MorganaLefaey: här har du den skott info du behöver!
Kommentera

Paddan: Vet inte om jag skulle säga att något annat än antalet mål var komfortabelt. Vet inte hur många gånger det var totalt kaos i modo's målgård. Fann detta på en morablogg.

17:48MODOMål4-2 Fredrik Warg (Per Svartvadet, Andreas Molinder) EQ
17:39MIKSkottAnders Bastiansen
17:25MIKSkottToni Dahlman
16:47MIKSkottMartti Järventie
14:18MIKSkottJonathan Granström
14:13MIKSkottTeemu Elomo
13:33MIKSkottIvan Huml
13:28MIKSkottIvan Huml
13:20MIKSkottToni Dahlman
13:19MIKSkottTomas Harant
12:48MIKSkottEric Beaudoin
11:53MODOSkottRonald Petrovicky
10:13MODOMål3-2 Magnus Wernblom (Atvars Tribuncovs, Oscar Steen) PP1

En liten dominans från mora där emellan, även om nog det borde ha varit ett skott på mål just innan 4-2 också för modo.

Kommentera

Paddan: Om han nu har ett manus så tycker jag att han kunde låta Kamilla korrläsa det. Dessutom skulle han kunna plugga på det, för han stakar sig precis hela tiden.
Kommentera

Hälge: Jag förmodar att det var en livesändning från Swedbank Arena, men lyssnar man på kommentatorn så låter det som om han läser innantill från ett manus.
Kommentera

Paddan: Ja torskar Mora en sån här match, då är det allsvenskan nästa. Tre poäng rånade idag. Tack för det Wernblom.
Kommentera

En dag på jobbet.
Kommentera

Paddan: Warg gjorde tydligen match nr 300 för MoDo, så det känns väl hyfsat kul då att få göra ett mål också.

Kommentatorn måste vara en av de tråkigaste som finns.
Kommentera

ajon: Det har jag också gjort många matcher den här säsongen, men idag var han faktiskt riktigt bra. :)
Kommentera

Hälge: Jomenvisst, fast samtidigt så känns det inte riktigt som att 4-2 speglar händelserna på isen. Men det är klart, lyckas man vinna ganska komfortabelt utan att spela särskilt bra så får man kanske vara nöjd. Men det ser väldigt darrigt och vingligt ut på många håll i MoDos spel för tillfället
Kommentera

Paddan: Visst var det ett flytmål, men alla mål räknas. Man må tycka vad man vill om Wernblom, men en sån spelare är så otroligt viktig att ha i ett lag.
Kommentera

Paddan: fy fn vad man saknar Wernblom i AIK tröjan.
Kommentera

Paddan: Nu är det bara Mora :S
Kommentera

källan: Jäkla flytmål, om jag såg rätt så får Wernblom #7:s klubba upp mot ansiktet och flaxar till och då tar pucken någonstans i brösttrakten på Wernblom och in i mål.
Kommentera

källan: jaa håll i det här nu,
Kommentera

Hattrick
Kommentera

Wayne Gresky:

Jag tycker att det känns som att de andra spelarna inte förstår Petrovicky. Har man varit grinder i NHL i nästan hela sin karriär så är det säkerligen svårt att begripa sig på MoDos hönsgårdsspel, som i princip går ut på Salomonsson, Sundström, Svartvadet, Warg eller Yetman ska ta upp pucken i anfallszon, åka i åttor en halv minut för att slutligen (förhoppningsvis) leverera en öppnande passning.
Kommentera

Paddan: Jag tycker dock att Petrovicky ser ut att må bra av lite mer istid. Nu är han ju iaf inne och vinner lite puckar i sarghörnen, vilket är en klar förbättring jämfört med spelet efter jul, han såg ju dock piggare ut redan i ECC (hade han sett segare ut hade han iofs varit förlamad, men men).
Kommentera

Wow, jag ser att de har uppdaterat sig på PPV. Nu har man kompletterat världens mest idiotiska loopade musiksnutt med en klocka som visar hur lång tid man har kvar att sörpla kaffe innan uppsnacket inför perioden börjar.
Kommentera

Wayne Gresky: Ändå var vi bara en skridsko på mållinjen från 3-2.
Kommentera

Wayne Gresky: Spel i 5 mot 3 för MoDo har väl aldrig fungerat de två senaste säsongerna oavsett om Susse och Salle varit med eller ej. Tycker det ser ut som ett panikslaget MoDo som åker omkring på isen och inte har en aning om vad man ska göra, eller hur. Otroligt nog har man ändå oavgjort med två perioder spelade.
Kommentera

källan: De är rätt ensamma om det. Power play utan Sundström och Salomonsson är bara slöseri med tid.
Kommentera

källan: Molinder och Wernblom verkar pigga.
Kommentera

968069 · »