1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511349 inlägg · 4110 ämnen

MODO Hockey - Skellefteå 2007-10-22

928947 · » Till forumet

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2007-10-22
Deas: Märktes också att han pluggat nummer och namn ..för varje gång han säger ett spelar namn så nämnde han numret på spelaren också
Kommentera

MorganaLefaey: Mm, nog lätt hänt att de kommer låta partiska. Han igår kunde hålla masken genom att hylla Söderberg mkt men de insatta kan ju ana varför ;)
Kommentera

Deas: Såg SSK-DIF också igår och han var verkligen kass. Snacka om att det lät som om han höll på SSK. Man blev nästan så irriterad så man mådde illa.
Kommentera

Deas: Jag tycker också att kommentatorn var godkänd. Han använde "inspel" och "frestar" lite för mkt, han lät inte helt naturlig men i övrigt tycker jag att han var OK.
Kommentera

qwertas: Jag tycker han var bättre än andra kommentatorer under årets ppv-sändningar.

Det säger iof kanske mer om de sistnämnda än den förstnämnda.
Kommentera

Jag skall prata med någon från Powermedia som sköter produktionen åt Canal+ nästa hemmamatch angående ljudet.
Kommentera

qwertas: Kasst ljud som sagt. Varför? Tjatat om det nu några ggr nu. Skittråkigt när han säger hela tiden att det är bra tryck men själv sitter man som ett fån och hör ingenting av det.
Kommentera

Poffa: Han blödde rätt ordentligt så det kan nog ha rykt nån gadd. Fast en vecka låter mycket det håller jag med om.

Fast det är väl taktik av Harald för att få med sig en avstängning för en gångs skull. :-)
Kommentera

Poffa: Långt till Thailand. Billiga femdollarständer.
Kommentera

Jag hoppas för gudarnas skull att alla som har säsongskortet gör sin plikt och skriver ett sanningens ord till Canal+ angående kommentatorn och ljudet från banken.

Herregud! Min 80-åriga farfar fullproppad med valium hade gjort ett bättre jobb som kommentator än han som pratade i dagens match.

Jag hoppas verkligen att man skaffar fram en ny till nästa hemmamatch. Var är det med ljudet sen? Låter som man virat in effektmikrofonerna med gladpack, dovt som tusan.
Kommentera

Hawerchuk: Och enligt Harald kan han vara borta så länge som en vecka. Mycket för lite garnityrproblem.
Kommentera

Gusse: Det var vad som rapporterades från snubben i PPV. Tänderna alltså, lite vajsing.
Kommentera

Salle: Inte många i Modo som är vän med pucken nu
Hur gick det med salomonsson ? Var det tänderna som åkte eller vad hände
Kommentera

Gusse: Skröder må fortfarande vara Kung men det var först efter smällen som han blev bra. Dock är han ju långt ifrån vän med pucken.

Kommentera

Molinder blir bättre för varje match men skröder är bara kung ..han ger 100% i alla situationer ..är nästan den enda Modospelare som vågar tacklas ordentligt
Per Hållberg blir åxå bara bättr och bättre ..Svartvadet däremot bara sämre ..han är lyssande i Box Play men väldigt vilsen och seg i spelet 5 mot 5
Kommentera

Nu har dom slått Skellefteå... men kan dom ta Hv 71 borta på torsdag??
Dom har gjort det förut men nu blir det svårare men det känns som att dom måste vinna den matchen...
Kommentera

Hawerchuk: Ja man sköt lite blankskott men den där Dahlberg var riktigt bra också.

Ännu ett blek insats fast motståndarna var blekare så det var aldrig nåt snack. 47-22 i skott borde väl mynnat ut i några fler mål, speciellt med 2 straffar. Lite lustigt med så pass mycket skott fast man knappt sköt nånting i de PP man hade.

Warg(h) var dom 2 bästa på plan. Plus till Molinder, Timmy och Hållberg.
Kommentera

Cyklob: Äh, så bra var han inte. Modo skjöt ju som nå fjås hela matchen.
Kommentera

Otroligt skönt med en seger. Men herregud vad vi missa lägen allså 2 straffar i första och lika dåligt slagna båda 2. Där kunde vi ha punkterat matchen. Men målisen i Skellefteå måste väll gjort sin livs match med.

Kommentera

Hälge: Sundström känner väl at han har lite att leva upp till. Säsongen 2006/07 var han ES sjunde mest utvisade spelare:

NameTeamGPPIM251020Avg.
Sundström, NiklasMODO Hockey47116380 4 02,47

Susse var faktiskt bara 2 minuter efter Per Styf i totalen. Lance Ward, undrar ni. Han var, förstås, i särklass med sina 273 minuter. Inte mindre än fem matchstraff drog han på sig.
Kommentera

spel 5 mot 3 för modo nu :D
Kommentera

Krizan borde lika gärna hålla nollan nu
Kommentera

Verkar som att Winnerborg inte har någon bra dag. När både SkAIK:are och MODOiter är överens om att han är värdelös, då måste han uppnått nya nivåer av värdelös.
Kommentera

Paddan: Ja? De har ju läst konsekvensvinkelteorin.
Kommentera

Mats Edström: Susse har förresten varit bra idag, på isen.
Kommentera

Mats Edström: Gör det.
Kommentera

Paddan: och här ska givetvis "den som" utläsas som "vem som"
Kommentera

Hawerchuk: Till skillnad från vårt eget 5 mot 3 spel som brukar likna en tävling i den som kan skjuta pucken längst bort från motståndarmålet.
Kommentera

Hälge: Tack för det goda rådet! Vi ska naturligtvis se till att dina åsikter framförs till den gode Sundström.
Kommentera

Ja det är ju ingen bländande andraperiod vi bjuds på. Susses första utvisning var löjlig. Nåt annat som var löjligt, men löjligt bra, var SAIKs 5 mot 3-spel. Där hade vi röta.
Kommentera

Paddan: Tredje utvisningen för kvällen för den gode Sundström. Han borde koncentrera sig mer på att försöka hålla sig kvar på isen.
Kommentera

Susse borde kanske spela med en gag ball fortsättningsvis?
Kommentera

shinzawai: Var det något sånt påtalande som gav Susse den extra 10-minutaren, tro?
Kommentera

Paddan: Helt sjukt vad Wimmelborg glömmer reglerna ibland när SAIK-spelare begår brott. Tackling i ryggen på Skröder? Jo tack.
Kommentera

Vem fick Puck-Out utvisningen? På hockeyligan står både Hasse och Lennartsson
Kommentera

Ojdå, där blev det visst 2-0 av Wernblom och assist till Svarten och Krizan
Kommentera

shinzawai: Vända? Nej, de fick smaka på köng Werner.
Kommentera

Paddan: Får mej osökt att tänka på en gammal proggdänga med Dan Berglund - Visa om vårt bristande samhällsansvar.
Kommentera

Ska de vända matchen nu pga dessa jävla justitiemord?
Kommentera

Reglerna i ES gäller tydligen inte när Modo blir drabbade.

"Ansvarig för sin klubba" och "extra tillägg på utvisningen vid skada" verkar idiot-Wimmelborg ha glömt.
Kommentera

Mats Edström: Jo, se bara på Timander som kör ut bröd som någon slags samhällsservice och Sundström som gifte sig med en dotter till en sån där vresig sågverksägare bara för att se till att hålla träindustrin kvar i bygden. Det kallar jag hängivenhet.
Kommentera

Paddan: Just precis, en samhällsinsats kan dom gott göra, de överbetalda lyxlirarna!
Kommentera

shinzawai: Jag gillar kedjorna idag. Wargens är klockren. Susse har förresten en jäkla fart idag på grillorna, underligt.
Kommentera

Hawerchuk: Fast å andra sidan, om han missat hade det blivit en psykologisk blämma. Nåväl. Warg har varit bra idag, ibland ser det ut som om han limmat fast pucken på bladet.

Nu vill jag se Salle hänga två, det är uppenbart att Harald vill få igång honom genom att få smacka på Susses smörpass.
Kommentera

shinzawai: Hade bara Påsen fått lyft på den så den suttit som en smäck. Jag tyckte det var lite fegt att inte Wargen tog även den andra, han hade satt den.
Kommentera

Hawerchuk: Wargs straff var hans patenterade, dragning vänster, tillbaka till höger och snärt upp i högerkrysset. Han hade nog satt den om han försökt igen.

Skröder visade tydligt vad han ville göra med den där farten, kunde dock gått vägen ändå.
Kommentera

Första straffen av Warg var rätt tänkt, men lite uppenbar. Påsens såg det ut som att han inte fick någon snärt på den i det avgörande läget.
Kommentera

Hyfsad första av Modo. SAIK slarvar mest hela tiden. Vet inte hur många uppspel som bröts i mittzon.
Kommentera

Mats Edström: Och medan de kryper kan de också passa på att se till att städa efter vägkanten. Lite hyfs måste man ju ha.
Kommentera

Paddan: 100% Modo i första perioden, dock tycker jag mest att det är en produkt av att SAIK är sega och gillar att slå felpass.
Kommentera

928947 · »