1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506490 inlägg · 4103 ämnen

MODO Hockey - Södertälje 2010-10-09

1288778 · » Till forumet

Sv: MODO Hockey - Södertälje 2010-10-09
Gidde: Japp, Sjögren!   Utan hanses storspel i 1:a hade det stått 5-0 eller så och då hade dom aldrig haft chansen att försöka göra match av det i 2:a och 3:e.
Kommentera

Salle:

Sjögren? ;-)

Kommentera

Sitter och tittar på reprisen av matchen från igår. Efter att återigen ha sett första perioden så vill jag nog påstå att det är vår bästa period i år.

Vi spelar ett balanserat spel då vi har pucken, vi dumpar när det ska dumpas och vi spelar oss in i zonen när det går. När vi inte har pucken sätter vi snabbt press på Södertäljes puckförare, samtidigt som övriga spelare ligger nära sina markeringar. Det är nästan otäckt att se hur svårt SSK har att hitta rätt med passningarna.

Vi kommer till mängder med avslut och det hade mycket väl kunnat vara 5-0 efter första. Sjögren var bra i Södertäljekassen, samtidigt som det enda man kanske kan klaga på i första perioden är effektiviteten.

I andra och tredje perioden går vi ner något i tempo och SSK får mer att säga till om. Trots det kändes det väldigt säkert och stabilt.

Det är dessutom länge sedan Power Play såg så bra ut. Vi har bra statistik och vi spelar faktiskt riktigt bra. Vi har ofta pucken djupt i zon och förflyttar den i sidled, gärna bakom målet, innan pucken går upp till back för avslut. Tyvärr saknar vi en riktig skytt på blå, något som blir tydligt då vi kollar på antalet gjorda backmål den här säsongen. 0 backmål på 9 matcher är inte okej.

Kommentera

Björn W: Hasse har en märklig förmåga att manipulera statistik, såg bland annat häromdagen i nyaste årsboken på sidan 106 att Victor Hedman minsann kom på tredje plats i interna poängligan för backar förra säsongen med sina 21 poäng.
Kommentera

Frisco: Han har 74 slutspelsmatcher och ett antal matcher i ECC och Europacupen, så med DM-finaler borde han vara en bra bit över 700. Gränsdragningen kan alltså inte vara "tävlingsmatcher", utan den är dold någonstans uppe i de dimhöljda statistikbergen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Björn W: Kan de 81 vara slutspel , DM-finaler och de 7-8 försäsongsmatcherna mot Luleå varje år?
Kommentera

NuMo: Vörnt bäges. Magical mystery stats.
Kommentera

Björn W: Könnschtigt.
Kommentera

NuMo: Jag kan ingenting om svensk statistik eller Hasse-stats, däremot vet jag att han hade 610 grundseriematcher innan årets säsong, alltså 619 nu.
Kommentera

Nalle 7: Har Svarten verkligen spelat 90 matcher i Modo det senaste året?
Kommentera

Hemma till slut efter ett hockey- och en 30-års-kalas. Det hade kunnat blivit fest av både tillfällena men det var för få inbjudna som ville ställa upp för att förhöja tillställningarna.

SSK var helt under isen i 1:a perioden och lät MoDo leka lite som dom vllle. Sen kom hink och spade-kommendanten Andersson och tyckte till, utan att vara direkt dålig, och förstörde det sandslott som försökt byggas upp. Att modoiterna hade slappnat av lite i försvaret av sitt kattinpissade revir hjälpte väl inte till.

Modo gjorde mål och jobbade bra men var, förutom 1:a perren, inte så särskilt bra. Ändå var man inte särskilt orolig där man satt på läktaren vilket inte känns så fel.

Bästa SSK:are var utbytta Sjöberg...

Kommentera

Wayne Gresky: McDonnell som han va i Skellefteå skulle inte jag klaga på. Men då det inte handlar om Modo's trupp så kan jag väl säga att dessa två herrar säkert kommer att förbättra AIK's trupp.

AIK som knappt har några pengar alls värvar två stycken som är kända för att köra hårt där pengarna finns. Hur har de fått ihop det tro.
Kommentera

renen: Ja det vore en riktig fröjd om man kunde lösa han från kontraktet på ett smidigt och kostnadsfritt sätt. Med tanke på att han knappast gett upp tanken på sin karriär bör de väl ligga i hans intresse också att komma till en klubb där han får spela. För han har varit sämst hela säsongen("alla" 6(?) matcher han spelat).
Kommentera

MorganaLefaey: AIK förstärker iaf med Pavlikovsky och McDonnell. Skulle ljuga om jag sa att jag var avundsjuk på de värvningarna. Jag tror att Förlunda kommer att plocka in några nya spelare inom kort, de har båda icke-EU-platserna kvar t ex.
Kommentera

Tro hur länge Hållberg blir kvar i laget?
Kommentera

Tabellen som den skulle ha sett ut om inte ligan fått för sig att införa straffar på kass is.

Luleå skulle vart ännu mer dominanta samt Frölunda och HV ännu mer kassa + några små förändringar. HV och Frölunda har alltså räddats en del utav straffarna. Undra hur länge ledningen deras kommer låta deras kassa spel få fortgå utan en gäng nyförvärv och någon tränares avgång.

Luleå HF 22
Linköpings HC 18
Timrå IK 15
Färjestads BK 15
MODO Hockey 14
Skellefteå AIK 13
Brynäs IF 13
Djurgårdens IF 10
Södertälje SK 10
HV 71 9
Frölunda HC 8
AIK IF 7
Kommentera

Gustafsson: Det lär nog dröja innan det blir NHL i sverige igen med tanke på de svaga publiksiffran.

Hade NYR spelat här då hade jag nog funderat på åka och titta på matchen, MZA vill jag gärna se mot detta motstånd.
Kommentera

Jag har för mig att jag gjorde en snygg sammanställning över poängplockandet i olika lag för ett år sedan. Det är möjligt att detta genialiska inlägg numera är likviderat på officiella. Värt att notera är iaf att 18 modospelare nu gjort poäng (delad tredjeplats i antal). Bäst i serien är Timrå där 22!!! spelare redan hamnat i poängprotokollet, sämst är HV71 där endast 13 spelare producerat.
Kommentera

Gustafsson: Timander en poäng från ledning i elitseriens poängliga efter 9 matcher. Det känns som en liten överraskning.
Kommentera

Björn W: Nu blir det att slå över till tv 6 och NHL.

Foppa i studion tydligen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Och så var vi sex poäng plus jämfört med fjolårssäsongen, en snabbkoll säger  också att vi då förlorade i omgång nummer tio, elva samt tolv och i det skedet stod på endast 8 poäng.

Köp MoDo-biljetter, i år är de som Samarin för din själ...

Redigerad kommentar

Kommentera

Gustafsson: Hahaha tryck en tröja!!
Kommentera

Gustafsson: Var är den där Bisterfinnen? Har han snoozat till i hemmabion? :)
Kommentera

Är det killen(Linus Videll) i filmen som skrivit brevet?
Kommentera

spud: vi är ju inte bortskämda med att kfop ska göra hattrick så. bara att passa på att njuta
Kommentera

MorganaLefaey: Okej, ny t-shirt:

Jag såg K.Forsberg göra hattrick!

Redigerad kommentar

Kommentera

spud: Man får ju inte knuffa in pucken tillsammans med målvakten. Ska vara om det var mål innan
Kommentera

MorganaLefaey: Madsen kör en rövare, inge mål va?
Kommentera

MorganaLefaey: Moget med 4st videogranskade mål. Hade kunnat skippa 2 tycker jag
Kommentera

spud: Jo det man funderade på. Men bilden va inte där i så fall
Kommentera

MorganaLefaey: Antar att någon back gick ner och gruffade lite.

Kul att se kuben ikväll, han gör verkligen en bra match.
Kommentera

Gustafsson: Varför fick Modo förresten inte börja i offensiv zon vid ett pp i 2a? Något utanför bild som sker?
Kommentera

Gustafsson:  Susse!

Nej, Skröder-. Grattis Påsen

Redigerad kommentar

Kommentera

Gustafsson: Jaha du menade så
Kommentera

spud: Jao, var ju inte direkt så att spelarna hade lagt av när Josefsson rakade in pucken i mål?
Kommentera

Gustafsson: 5?
Kommentera

Gustafsson: Hmmm har två matcher klara på bomben med till och med 1 måls spelrum. Sista som skall gå in är HV-AIK men där saknas 1 eller 2 mål. Men att det bara blir 1 mål till i både Brynäs och Modo-matchen är väl inte så troligt.
Kommentera

Björn W: Men oj vad vi är bra framåt. 32 skott, mängder av chanser och 5 gjorda mål.
Kommentera

Björn W: 32-10 i skott och 4-2. Alltså man grämer sig över de där 2 skitmålen de fått. Men så som spelet ser ut så vore det väl lika stor chans att Timrå vinner guldet som att SSK skall vända.
Kommentera

Gustafsson: Fyra skulle nog SSK kunna göra på bortaplan, sitter femman för oss så är det däremot kassaskåps-.
Kommentera

spud: Inte ska vi kunna tappa det här?
Kommentera

MorganaLefaey: Nu är kamera användningen larvig.
Kommentera

MorganaLefaey: Snygga mål av ssk. Ena går knappt över linjen och det andra vallas in via skrevet på chabada
Kommentera

spud: Att inte göra mål på de lägen man hade där i pp är otroligt
Kommentera

spud: Det är enkelt, bara tre MoDo-mål kvar så köper jag något i shopen sedan.
Kommentera

Hjälp en okunnig. Varför spelar inte Hållberg?
Inte skadad, vad jag kan läsa mig till. Helt enkelt för dålig??
Kommentera

Björn W: Det där målet får du ta på dig. Fyfan så dålig stil. Hur fan kan du sitta och önska ett SSK mål, du vet om att du har mkt makt.
Kommentera

Nice,

Skulle vara kul att höra ett lag på isen nu.

Snart måste ångermanlänningarna upptäcka MODO igen, och besöka arenan. Inte alls G med under 6 en lördag trots SSK aldrig lockar.
Kommentera

1288778 · »