Olle: Du glömde att det var snett bakifrån...
Redigerad kommentar
Frisco: Som vi på plats konstaterade, blodflödet uppstod garanterat i samband med att Lasch slog sig själv på näsan, i ett försök att lura domarna till att tacklingen var ful.
2 minuter filmning, alternativt 10 minuter osportsligt uppträdande.
Olle: "Av samma anledning tycker jag att det är lite intressant att man blir kallad för "missbrukare" och "homosexuell" bara för att man försöker diskutera lite mer ingående i just dom här två fallen."
Jag tror nog bara folk vill få dig att känna dig som hemma. Det är ju precis så alla icke-Timråiter blir bemötta i er gästbok. Andra ord kanske, men samma andemening.
Redigerad kommentar
Olle: "I ishockey får du inte slå klubban i ansiktet på någon som har huvudet parallellt med isen heller...inte ens av misstag."
Vilken regel är det, om jag får fråga?
Dream Team: Visa mig den regeln, är du snäll.
Hög klubba kan det bara bli om du har klubban över axelhöjd (över ribban, vid målsituation). Om en kille ligger ner på isen och du omedvetet råkar slå honom i ansiktet med din klubba kan det INTE bli hög klubba.
Dream Team: Snyggt att du utelämnade själva definitionen av det hela, det gör det hela så mycket friare för tolkning. Men tar man med det väsentliga vad det gäller slashing, så kan du omöjligt få det till slashing om du omedvetet slår en liggande spelare i ansiktet.
"En spelare som hindrar eller försöker hindra en motståndare genom att slå
omkring sig med klubban ska efter domarens omdöme ådömas..."
Hur skulle en oavsiktlig smäll på en liggande spelare vara att hindra eller försöka att hindra?
Olle: Du har fortfarande inte visat mig på vilken text i regelboken som styrker din tes angående detta. Snälla, gör det.
Nae men du, de var ju verkligen Modo som fuskade i denna match.