Mikko Kousa gjorde en väldigt bra match idag rakt igenom. Han tog hand om Smolenak på ett bra sätt när denne ville parkera framför mål och var lika elak tillbaks. Tyckte det var värt att nämnas
J F K:
Ja, det ju den enda logiska förklaringen till varför Challe lät K-Fop lägga en straff...
Redigerad kommentar
Berka: Skröder har ju inte slagit straffar på flera år då han är erkänt usel på den detaljen. Det är förvisso även Nagy när det kommer till att slå straffar i modo-dressen. Öberg vill inte jag ha som straffskytt, men han gjorde faktiskt mål (som enda modo-it) senaste gången det var straffar.
Cumiskey skulle väl ledat skytteligan om han hade haft bra avslut. Vet inte hur många gånger han passat bort de lägen han skaffat sig.
Hur som helst så är jag helt säker på att man har straffar på träningarna. Valet av straffskyttar beror säkerligen en hel del på utgången där.
Blake:
Enligt super-duper-experten Garpenlöv är han inte det: "MoDo måste värva en ny målvakt".
Monno:
Som jag har förstått det räknas nollan. Det betyder att han nu har tangerat PR32's rekord.
Redigerad kommentar
Monno:
Det ironiska är att han är riktigt bra på frilägen under matchsituationer.
Nåväl. Starkbaum har hållt nollan åtta gånger denna säsong. Inte ens Krizan lyckades med detta. Mäktigt!
J F K:
Jag har aldrig förstått varför vissa coacher sätter det säkraste kortet som sista skytt. Exakt vad är poängen med det?
Redigerad kommentar
Dexter :
Hur fungerar det i Elitserien? Får Starkbaum nollan oavsett hur det går nu?
Berka:
Brynäs 7-8 spelare på isen. Domarna friar. Fantastiskt!
Berka:
Brynäs får precis alla domslut med sig precis som vanligt. Jag hade varit rosenrasande om jag hade varit AJK:are.
Otroligt. Brynäs får ett billigt powerplay och snor sedan klubban av en AJK:are. De kan säkerligen försvara guldet om det ser likadant ut i slutspelet.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Lehtuvori skötte sig okay men han har fortfarande ett stort negativ och det är att han medvetet aldrig vill vara först på puckarna i egen zon, han bromsar medvetet för att släppa förbi motståndarna vi sargerna, taktiken med de är oklar men gissningsvis så vill han trycka fast motståndaren vid sargen och låta en 3:e gubbe ta pucken eller så är han grymt tacklingsrädd, hur som helst så blir det aldrig bra för han o h förlorar nästan alltid pucken.
Övrigt såg påsen spelsugen ut och var mer delaktig i spelet än han varit de senaste 20 omgångarna.
Susse står still och spelar Hockey men gör mycket bra ändå.
Hela laget gör ett stort steg framåt spelmässigt och nog skulle vi avgjort vid ett flertalet tillfällen, dock är det illavarslande att vi vid ett så kraftigt spelövertag ändå släpper till frilägen å annat bakåt.
Målskyttet är lika illa som det har varit vid några tillfällen senare år och det finns nada självförtroende och en sabla massa otur, ahnelövs petning mot brynäs mellan benen på målvakten från sidan som går längs mållinjen och tar i insidan stolpen och ut är ett sådant. Varför försöker man ändå slå avgörande passningar till öppna mål när man vet att det funkar inte nu, varför inte ta enkla skott och alltid ha en gubbe på kassen vilket Modo är riktigt usla med, det är nog störta chans att en slumpuck trillar in än att man försöker passa sig in i mål.
Just say'n
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar