bj21: Själv så tycker jag att paragraf 557 b är applicerbar i det fall där Växjöspelaren "agerar målvakt" i gårdagens match.
"557 – SPELARE LÄGGER SIG ÖVER PUCKEN – Falling on the puck by a player - Straffslag (PS)"
b) Om en försvarande spelare, annan än målvakten, avsiktligt faller på, håller
eller drar pucken in till sin kropp när pucken är i hans lags målområde, ska domaren tilldöma det icke felande laget ett:
Sedan så är det väl inte bara jag som reagerat när speakern, efter förlorad match avslutar med: "...och så önskar vi en fortsatt trevlig kväll"
Är det förresten inte på tiden snart att man rannsakar sig själva bland hockeyspelarna, istället för att efter nästan 60 omgångar fortfarande säga "Vi vet precis hur vi ska spela för att vända på utvecklingen i den här matchen. Jag tycker vi är på rätt väg nu och kan vi bara fortsätta spela samma fina spel så vinner vi." och sedan så går man ut med om möjligt ännu lägre fart och energi och tror att allt ska lösa sig av sig självt.
Som många har spelat de senaste veckorna skulle man kunna tro att den enda träningen som försigkommer är lyftandet av en syltmunk till kaffekoppen. I såna fall är också jag elitseriespelare...
shinzawai:
Personligen är jag livrädd när motståndarna kommer in i zon.
Ofta ser Tarkki inte alls ut som att han haft någon koll på de skott som avlossats, men genom att han placerat sig rätt så tar dom på honom ändå. Det ställer däremot krav på backarna att rensa eftersom Tarkki inte plockar puckarna utan mer motar dom.
Skottet från blålinjen igår i början av matchen tar i stolpen med fri sikt. Det gör inte att jag känner mig lugn direkt, huga!
Vi får hoppas på det bästa, och skulle vi nu krångla oss vidare till ES nästa säsong så MÅSTE en målvakt av yppersta klass värvas direkt!
Redigerad kommentar
spud: Idag skjuter vi galet mycket. Men oftast inte en pixel rött framför målvakten som fick en för enkel resa.
Sämst på isen var Eriksson som återigen visade sin långsamhet. Växjöklacken, som gjorde mycket bra ifrån sig, hade förresten en två-pinnars med "Världens bästa Anders Eriksson #13". Kanske läge för LJ's att göra en med "Världens bästa Anders Eriksson #8" på...
Växjöklacken som, via en natt i S-vall, på SSK-matchen på fredag lovade att dom tar 3poäng förresten.
Nagy var ovanligt blek medans hans landsman visade sig från en bättre sida.
Bäst i MoDo var Josefsson.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Det känns som att han själv vill lägga av, men det kan han ju bara göra om vi har kvar ES platsen.