J F K: Skröder har väldigt många kvaliteer, ja. Men han är alltför beroende av sina medspelare. Och nu ger inte Sundström/Skröder varandra den tryggheten i spelet utan puck. Och att alla kurvor pekar nedåt hoppas jag samtliga är överens om.
Men visst, tittar man bakåt så finns det inga orsaker till att vi inte ska ha kvar honom. Tyvärr spelas nästa säsong i framtiden.
spud: Ja, vad är en marknadsmässig lön på en som kommer topp tio i hockey VMs poängliga? Thoresen, Zäta, Malkin och de övriga. Misstänker att Skröder är snäppet under dem, men rätta mig om jag har fel.
Passera Zenit??? Lidström passerade väl zenit när han var 32 ungefär. Åtta år senare är han en Norris-kandidat och tio år senare står ägaren i en av världens på senare år mest framgångsrika klubbar på sina bara knän och ber honom göra en comeback.
Jag tycker att diskussionen är direkt löjlig. Motivera Skröder så får vi en väldigt kompetent spelare till ett väldigt bra pris.
Hela diskussionen handlar alltså om killen som leder vår interna poängliga?
spud: Jag tycker att Susse och Skröder var usla igår.
Jag tror inte alls att de behöver vara slut, absolut inte. Att resonera efter denna säsongen att man ska göra sig av med dem är i mina ögon vansinne. Skröder har många RIKTIGT bra år kvar om han har motiviationen och är skadefri. Ge honom förutsättningar och sätt press på honom så kommer han att vara ohyggligt mycket bättre än K Fopp flera år. Det var senast i våras som han kom före ALLA svenskar förutom Zäta i VMs poängliga.
De har inte varit bra och borde bänkats igår, men ta inga idiotiska beslut baserat på en mindre bra säsong. Skapa förutsättningar för att de kommer upp i kvalité istället.
Lumber Jack: Jag antar att du menade Samme ist för Susse där. :)
Jag har så svårt att se att Susse och Skröder vill spela kvar och få betalt som P Öberg eller nån annan likvärdig spelare, gärna med en generös bonus så de får betalt för poäng och bra plus minus statistik.
Lumber Jack: Susse och Skröder har burit detta lag sedan vårt guld, de har funnits där och stundtals varit våra enda glädjeämnen. Deras insats för klubben går det inte att klaga på nånstans.
Men när alla pilar pekar nedåt, då är det läge att bryta och gå vidare. Det finns inte längre den glöden kvar hos dessa grabbar för att motivera en förlängning. Någon gång kommer dagen när det är dags, och jag ser hellre att det sker en dag för tidigt än en dag för sent. Att ta en säsong till och de får utstå ett gatlopp hos supportrar när deras prestationer fortsätter att falla är inte värdigt dessa legender.
Berka: Visst ska Skröder bänkas de gånger han inte kommer in i matcherna. Det går dock inte att blunda för det faktum att skytteligan ser ut så här, trots den sedvanliga bedrövliga säsongsstarten:
1 |
| RW | 47 | 14 | 18 | 32 |
Susse snittar 0,5 p/match.
De har förvisso tappat i spelet 5-5, men den myckna speltiden har även sin förklaring i boxplay och PP, vilket de gör alldeles utmärkt. Skröder leder PP-ligan med 7 kassar. De har helt klart ett existensberättigande i truppen fortfarande.
|
Redigerad kommentar
Jag är så less på straffskyttar som inte ens vet åt vilket hålle de åker.
Vafan! Öberg gör mål.
Inte för att det hjälpte. Det var övertygande straffar från motståndarna.
Blake:
Kempe,...... Sen är det nog inte någonmening med någon fler.
I brist på annat. Dansken och så tar vi Kousa. Han vet i inget om.
Herrre gud vad vi spelar menlöst. Vi är livrädda för blåmärken och vi låter Vaxjöspelarna vara först på varenda puck.
Trampa luft!
Nu krävs en orättvis individuell prestation för vi tänker inte hjälpa varandra denna match.
Bara Brynäs är sämre.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
En kollektiv kallops på yra hönsskallar.
Ska det vara så där? USELT!
Blake: Time out!
Nähe! Jag hann inte ens säga det.
J F K: Ahh!
Min dator är galen. Satt nyss och skrev ett jäkligt bra inlägg om målet. När jag höjde blicken efter att jag var klar så ser jag att jag befinner mig på "tjyvkikasidan".
Undrar om det inte var det bästa inlägget jag någonsin gjort.
Monno: Vet inte, lyssnar på radiosporten. :(
Modo är starka i tredje, det ska bara gå!
spud: Jag är inte övertygad om att alla kurvor pekar nedåt. De är sämre i vinter, men förra säsongen var de bättre än ett par säsonger tidigare. De är inte så gamla att de inte kan vända trenden, utan borde ha flera goda år kvar OM MOTIVATION finnes.
Sedan var det inte många år sedan som Skröder inte alls var beroende av någon. Alla sa att det var så, men när Susse var borta ledde ändå Skröder laget.