1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515521 inlägg · 4114 ämnen

MODO Hockey - VF, 2008-10-16

1075958 · » Till forumet

Sv: MODO Hockey - VF, 2008-10-16
Petey21:

Ja, sådana killar växer ju på trän och är vrålbilliga ;-)

Det är alltså en J Åkerman/M Johansson som du är ute efter, och alla vet ju vad dom fått för lön där dom spelar nu...
Kommentera

hellge:

Ja, med tanke på att de har satt upp två kameror som bägge är riktade mot sektion 401 får man nästan räkna med att folk blir lite tystare. Vi vill ju inte att Bengt ska behöva komma springande flera gånger per match efter att ha läst på våra läppar.
Kommentera

Deas: En breddning eller ännu hellre spetsning av truppen tycker jag är önskvärt, med tanke på skadorna som verkar drabba truppen som en farsot. I dagens ÖA (krönikan i pappersversionen) står bland annat att läsa att Per Hållberg utgick i slutet av matchen med en ljumskskada, och med tanke på hur de andra backarna skadas titt som tätt så har vi ju snart inga backar att kasta in. En riktig spelande back, helt högerskytt, som även kan användas i PP vore önskvärt, både för breddens och spetskompetensens skull.
Kommentera

Jag ser överhuvudtaget inte värvningar som någon lösning. Modo kommer ha etablerade, bra namn i fjärdekedjan. Om något riktigt bra dyker upp, visst, men någon till breddning av truppen ser jag verkligen inget behov till.
Kommentera

Frisco:

Ryktet säger att sen man satte upp kameror har 401:orna varit mycket tystare, samma envisa rykte påstår att samma 401:or har börjat med ansiktsmask...

www.clavis-hotels.com/bilder_upload/ansiktsmask.jpg

Och här är Kami... Har vi en mask ur damkollektionen:

www.geekologie.com/2008/02/13/fly-mask-2.jpg
Kommentera

hellge: Bra stämning hela matchen. De är duktiga på ståplats till skillnad från sittplats. En!!!! gång hördes det nåt från sektion 401 igår också.
Kommentera

hellge:

Jag tycker att klacken höll igång rätt bra. Det har jag tyckt hela säsongen iofs, förutom i matchen mot Luleå.
Kommentera

Trots den dåliga publiksiffran lät det i Jonasons referat på sportradion som
om det var rätt bra stämning. Stämmer det?
Kommentera

MorganaLefaey: Det gäller ju ochså att kunna spela sig ur egen zon nå motståndarna checkar, låt oss säga en spelande defensiv back:)
Kommentera

Deas: Man kan fråga sig om Wargs tveksamma passningskvalitet är anledningen till att Hållberg inte satsar på direktskott utan hela tiden tar emot pucken?
Kommentera

MorganaLefaey: Problemet med defensiva backar är att de gillar att banka pucken längs rundeln. Offensiva backar är offensiva för att de har teknik och spelsinne. Har man detta brukar man kunna hitta snabba och bra vägar ur egen zon, eller t.ex. se en friställd forward vid offensiva blå.

Mange Johansson-klon tack!
Kommentera

renen: Skall man få till det spel man har i egen zon med slarv, felaktiga beslut och härmandet av AA så tror jag inte en pp-back är det man behöver. Hoppas på en riktigt duktig defensiv back.  Men visst, man har ju vetat hela tiden att vi saknat en högerskjutande pp-back också.

Men ska man sitta här och drömma så kan man väl hoppas på en forward också, då det troligast inte kommer gå en match utan att vi har någon borta där och allt för många tror man kan gå på stålet.

Kommentera

renen: Jag ser inte behovet av en spelade PP-back. I förstaformationen sköter sig Hedman och Timmy bra och i den andra lär endast en back spela och där är det inga problem med Hållberg (även om han hade några fel igår).
Kommentera

Såg reprisen på Canal Ploos igår och innan första tekningen i andra perioden (har jag för mig, klev upp fem på morgonen så tidsbegreppet var lite ur spel), står Skröder och tjabbar med nån Frölundait (vette fan i vem, håller bara reda på MoDo-spelare) Inget gruff utan allmänt snack ser det ut som.

När matchen väl är igång är det tammigfaen som Skröder gått tillbaka till juniorstdiet. Vid teket står han kvar med händerna i byxfickorna samtidigt som frölundaren åker fram och plockar upp pucken. Drar in i anfallszon och får till ett avslut. Han missar såklart men Skröder har orkat bemöda sig att åka ner innanför egen blå och returen går ut mot honom. Han klarar inte ens av att rensa skiten utan drar den i planket på andra långsidan, fortfarande innanför egen blå...

Nånting måste frölundaren sagt som fått Skröder ur balans. Han spelade fan på min nivå och jag har inte åkt skridskor på sex år. Tio år innan den gången.

Kan det vara så att frölunda jobbar med häxmagi? Svarta krafter som hypnotiserar motståndaren till att göra misstag? Det funkar anske inte nu men efter en säsong med neural inprogrammering kanske Frölunda får allt motstånd att lägga sig.

Vi måste stoppa detta nu!! Tillbaks med Fagerlund i förbundet!
Kommentera

Wayne Gresky: Lägg till Hållberg, knappt en passning rätt vi får hoppas att Eckes utflykt till Finland förra veckan ger oss en spaelande pp-back.
Kommentera

NuMo, Paddan: Han är fan så bra.

Hans skridskoåkning är underbar och framförallt slutar han aldrig åka. Trots sin storlek är han bra efter sargen. Han jobbar, sliter, tar sig förbi och runt killar då det verkar vara kört. Det är som han anser sin storlek (eller bristen därav) vara en fördel och anpassar sitt spel efter det.

Han har händerna, spelsinnet (vilket har dragit med Susse i offensiven, han måste tom. ta avslut ibland), arbetsmoralen, farten, uthålligheten och hans ringa storlek har inte alls varit det problem man var rädd för. Han skapar chans efter chans, och har på sin höjd gjort en dålig (eller mindre bra) match av 12 möjliga hittills. Han jobbar hemmåt dessutom men orkar ändå vara med framåt igen även då det råkar bli väl långa byten. Han är tillsammans med Susse Modos MVP såhär långt.

Det tråkiga är att han är 21 och odraftad och alltså är Free Agent i alla NHL-klubbars ögon (?). Stannar han på en 40-60 poäng i Elitserien som 21åring kommer han få anbud. Men vem vet, de 72 kilona kanske fortsätter att avskräcka och då har Modo en stjärna i kanske några år till.
Kommentera

Poffa: Jonsson, Westin och Kurvinen känns som rejäla säkerhetsrisker. Hasse slog nog nytt rekord för säsongen i hårresande försvarsmisstag. Westin ser efter en lovande säsongsinledning verkligen ut som en juniorback som borde spela J20. Han har inte hållit elitserieklass på slutet. Kurvinen klarar bara av att slå sarg ut, eller ja, snarare sarg eftersom han passar pucken just där motståndarna står och täcker sargen.

Krizan fick ta på sig andra målet men i övrigt så var han lysande.

I mina ögon är Snellman helt värdelös när det gäller konstruktivt spel. Han kan överraska positivt var femte match med någon oväntad grej men han överraskar bra mycket oftare med oväntade negativa grejer. Ska vi ha någon som ska åka skridskor utan att skapa något hade vi lika gärna kunnat ha Johann Olav Koss i laget . Snellman tappar alla sargdueller, när han får pucken så vet man att anfallet är slut. Sen är han skaplig igen zon och plus/minus är det inget fel på. I mina ögon en typisk fjärdefemmelirare.
Kommentera

Poffa: Det bästa med matchen var de tre poängen, spelet i de första tio minuterna av matchen, att Werner åkte mer skridskor än på länge, och slutligen att man hade en slags "övning" efter matchens slut som gick ut på att man öppnade alla nödutgångar för att släppa ut publiken.

Det har nog aldrig gått så snabbt att tömma arenan, så jag ser gärna att detta blir ett stående inslag i alla matcher framöver, då slipper nog folk missa bussen för att de suttit fast i trapphuset i en kvart.

Det sämsta med matchen var nog att Kuben är så löjligt långsint efter den där matchen 1998 att han vägrar ta utvisning på spelare som fäller Werner, bara för att det är just Werner. Matchens kanske solklaraste utvisning med ungefär fem minuter kvar av matchen, han står två meter därifrån och är inte skymd på något vis, men vägrar att ta utvisning av förmodligen rent privata skäl.
Kommentera

Poffa: Du har fått så många ord av mig ikväll så jag bryr mig inte i dig nu.

z z zZ zZ z Z
Kommentera

Frisco: Ett ord säger mer än tusen bilder, goddämnit!
Kommentera

Poffa: Se själv tv.hockeyligan.se/

Godnatt:)
Kommentera

Livet är härligt. Anläggningen är nu driftsatt, MODO vann och jag hann precis beställa en öl i hotellbaren innan den stängde. Nu ska jag njuta av en dusch, en öl och MODO:s seger.

Jag har fått rapporter på sms och jag har fått lite info via telefonen (tack för båda Frisco). Men var är spelarbetygen, förklaringarna kring målen och beskrivningen av stämningen i hallen?? Gör någon nytta och skriv, slöfockar.

Kommentera

Paddan: Han är mycket lovande. Om han är så bra som det verkar kan vara att hoppas för mycket. Men han får gärna vara så bra.
Kommentera

NuMo: Jo, då har du ju kanske också förstått hur bra Zuccarello Aasen är.
Kommentera

Frisco: Att få med sig pucken 99 av 93 gånger är inte 99%. Det är bättre.
Kommentera

knaskamilla: De är less på halstabletter.
Kommentera

Såg just att det i Läkerol arena bara var knappa 5200 besökare. Vad har de för ursäkt?
Kommentera

NuMo: Nej men 99% är bra ändå.
Kommentera

NuMo: Nja, kanske inte, det var nog bara 93 gånger när jag tänker efter.
Kommentera

Paddan: han hade inte ens pucken 100 gånger.
Kommentera

bisterfinnen:

Indianerna.
Kommentera

Frisco: Det var väl för att scim skulle hem och se vilka dussinlirare City bjudit sanslösa priser på ikväll och banade vägen.

Vad tycker jag då om matchen? Tja, det var riktigt kul att se hur Snellman åkte skridskor och slet och Tuokko proppade på byte efter byte. Men vad har hänt med Hasse Jonsson? Det är ju nästan så Jens Westin är bättre. Har han smort in klubban med såpa?

Sedan, vad ska man säga om Mats Zuccarello Aasen? Enastående, rent ut sagt fenomenal. Har en osannolik förmåga att nästan alltid vara där pucken är, och dessutom få med sig pucken 99 gånger av 100. Att den femman sedan är rent katastrofal i egen zon behöver man väl inte prata högt om.
Kommentera

knaskamilla:

Leluå?
Kommentera

bisterfinnen:

Oförtjänt? De snodde ju poäng av oss senast...
Kommentera

Paddan: Från sektion 401 har jag aldrig någonsin tagit mig ut så snabbt som idag.
Kommentera

bisterfinnen: Jag har ingen aning. Det nya HS är ett sammelsurium av de funktioner som tidigare funnits och nya som finns av någon outgrundlig anledning. Jag vet inte hur man ställer in saker själv längre, ändå är jag gammal i gården.
Kommentera

knaskamilla:

Börjar bli en vana att oförtjänt vinna matcher?!
Kommentera

NuMo: Konstigt nog så kändes det som att det var mer folk i arenan idag än vad det var i torsdags. Måste betyda att det var fler säsongskortsinnehavare som stannade hemma i tisdags.

Och "utrymningsövningen" efter matchen fungerade ungefär lika klockrent som brandövningen förra säsongen.
Kommentera

Jaha, nä, men det var ju fint att vi vann en match igen.
Kommentera

bisterfinnen:

Oj, vad tydlig jag var :-D

Alltså, under mina forum har jag MoDo Hockey. Ska man lägga in något under Mina ämnen också??

Ibland går jag också in och klickar på fler ämnen, när jag väl är inne i MoDo-boken (tror jag).
Kommentera

NuMo:

Jag är väl också helt pantad som inte ser logiken i trådsystemet, eller har jag missat någon inställning?

Nu går jag in på MoDo Hockey. Då får jag upp alla nya inlägg i alla trådar, huller om buller.

Ger snart upp HS
Kommentera

Wikegård flaggade ju för hårda Södertälje. Det verkar fortfarande som om att det går bra att spå väder i Skrikegårds vom. Det är bara att tolka tecknen tvärt om.
Kommentera

Gidde: Fan det är ju bara 55 st. online.
Kommentera

Nu vägrar jag radera dubbelpostningen. o(
Kommentera

NuMo:

Det man kan säga är väl att HS numera verkar få prestandaproblem under matchdagar. Verkar inte riktigt palla för trycket när det är många online som läser och skriver..

Men jag kanske bara haft otur dom matcher jag varit inne?!
Kommentera

Salle: Jäkla skit HS. Nuförtiden fungerar ju inget och långsamt som under 1800-talet är det. Är det här revolutionen med att ha plockat bort de gammalmodiga ramarna?

Att plocka bort dina två inlägg tog nästan en kvart, på bästa sändningstid.

Vi vann. hurra. 5492 åskådare. 1500 mer än när vi var i kempis. Inte så illa pinkat när det är en usel publiksiffra.

Jaha. Trots firefox så sitter jag i skiten alltså. I två minuter har jag försökt skicka det här meddelandet. Men men. Jag ger mig inte. Jag skall bevisa att jag är intelligentare än Hockeysnack.
Kommentera

RÄTTVISA
Kommentera

Gidde:

Skön han är Harri....
Kommentera

Salle:

Vad skrev du, jag förstår inte! ;-)
Kommentera

Gidde: Skröder ut med dryga två minuter kvar... 6mot4 att vänta antagligen.

Huvva!

Kommentera

1075958 · »