1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507155 inlägg · 4104 ämnen

MODO - HV 71 24/10 -05

602086 · » Till forumet

Sv: MODO - HV 71 24/10 -05
knaskamilla: Det med offsiden bryr jag mig inte om längre. Domarna fria ibland med 2 meter offside och fäller ibland med 2 meter onside.
Kommentera

Frisco:

Ja, det var så sant som det var sagt! Husum-Jocke kanske är nästa Antos?

Visst var de förresten rättvisa när det gällde att inte döma offside också?
Kommentera

Poffa: Linjedomarna verkar rättvisa. Trevligt att se. Som nån sa: GE DE TVÄRRANDIGA VARSIN KLUBBA, DE VILL JU VARA MED OCH SPELA HOCKEY.
Kommentera

Frisco:

Skönt att se att den tvärrandige trippade HV-spelaren direkt efter för att jämna ut det hela.

Kommentera

knaskamilla: Ja, men det var den tvärrandige som var den starkare i situationen.
Kommentera

Kan man räkna Damgaards krock med han i tvärrandigt som tackling?
Kommentera

Poffa & knas: Herreje, vad ni tjatar.
Kommentera

Poffa: nja lite mer lagrat och rinnande. Nej nu får ni fortsätta diskutera ditt och datt så skall jag sova så jag kommer upp till Miltech2 i morgon.
Kommentera

65selander:

Ska du ha räksallad till Trocaderon också?

Kommentera

knaskamilla:

Undra om han hittat dragtrucken ännu?

Kommentera

Poffa:

Till skillnad från Westerlind som åkte till Norrland och trodde att han var på jobbet.
Kommentera

Poffa: Hehehe det vet man aldrig men nu när Frisco bjuder på korv så räknar jag med en Trocadero med något gott i.

26/11 kan det bli bättre. Payday och dans på Scandic?
Kommentera

65selander:

Med tanke på att du snackade om att stanna kvar i Övik tillsammans med Westerlind, så räknar jag kallt med att du ställer in norrlandsresan och skyller på att du måste jobba.

Kommentera

65selander: 20:- för en grillad med räka. Det är inte alls dyrt. Men självklart kan jag bjuda på en sån.
Kommentera

Poffa/Frisco

Tänkte mest på den grillade. Räksallad är aldrig fel synd att man äter den när man är som fullast på morgonkvisten och därför har halva kvar på kläderna.

Fast ni kanske bjuder mig på en sådan när man kommer upp?
Kommentera

Poffa: Det är sant. Och lite räkor är det också men ack så god.
Kommentera

Frisco:

Nu är ju räksalladen iofs inte speciellt nyttig, enligt vissa.

Kommentera

65selander: Ja fy då. 15:- för en kokt med räksallad. Ocker.
Kommentera

Frisco: Ser ut som man får plocka med sig en säck pengar om man skall ha råd och köpa korv i Kempis ;-)
Kommentera

Salle:

Nä, det är den inte.

Men jag förstår att man lätt ser Greens misstag. Han försöker men misslyckas. Skulle han sluta försöka skulle misstagen minimeras och han skulle helt plötsligt höjt sig till övriga spelares nivå.

Kommentera

Salle: Men sluta nu. Haka upp sig på en spelare och dessutom göra det på den bäste +:aren av dem allihop.

Alla andra: 18 stycken bilder finns att beskåda här www.frisco.se/bilder/051024/

www.frisco.se/bilder/051024/
Kommentera

Poffa: Jo statistiken ser väl ok ut för Morten men enligt den så är väl Enström rätt bra i PP också.
Kommentera

Salle:

Green 2+4, +6
Pardavy 2+4, +2
Tuominen 4+1, -4
Salomonsson 1+4, +4
Pettersson 0+3, -3
Gästrin 0+2, -7

Visst är det skönt då man ser att MODO:s klart sämste forward enligt er är fyra i den interna poängligan, delad trea i +/- och dessutom före gullegullspelare som Salle, Pardavy och Micke P.

Förresten, Green var het och kom till ett antal avslut, han åkte skridskor och kom med i flera odd-man rushes. Gästrin var som en staty, Micke P såg ut som en Duracellkanin utan batteri och Salle åker mest omkring och spelar fult.

Men visst, Green är roten till allt ont.

Kommentera

Poffa: Jag tror att det är du som bländats av hans fysiska spel så att du inte ser hans glidarhockey och misstag.
Kommentera

Salle:

Det är ju ni som blivit förblindade av de fel han gör. När Salle, Gästrin, Micke P, Pavli och de andra gör samma fel så suckas det lite, men när Green gör ett fel så skriks det och gormas rejält. När han tacklas så säger man att det var ett misstag, men man ser inte att han med en enda tackling spelar mer fysiskt än övriga MODO sammaslaget.

Go Green!

Kommentera

Poffa: Nog märks det att MODO bara har två femmor som producerar framåt..3 å 4 femman inget mål frammåt än! Dom skapar heller inga riktiga målchanser..tycker Wiklund var helt under isen idag tycker synd om touminen som måste spela i tredje femman han är en målskytt men det äör ingen som kan skapa lägen till han..
Kommentera

Salle: Säkert räksalladsabstinens.
Kommentera

Poffa: Har du kärat ner dig i Morten eller vad är det med dig? Börjar nästa bli lite orolig.
Kommentera

Salle:

Låt Green spela med Pavli och Pardavy. Han gör ju ett bra jobb där.

Kommentera

Salle: Jo, visst behövs det en sån speltyp tillsammans med P&P men jag tycker inte att Gästrin är så mycket brunkare nu, han är mest vattentrampare. Händer inte mycket där, tycker det ser ut som att den rätta gnistan saknas.

Det kanske är den gnistan som hoppar över till Salle när han misständer med jämna mellanrum. Känns som att Harald skulle behöva ta ett snack med Salle om hans attityd och temperament.
Kommentera

Paddan: Pardavy & Pavlikovski är hockeylirare men nog f-n behövs det än brunkare i den kedjan istället för tacklar-Green. Kanske läge att splitta på Salle och Svarten också. För att ge Salle mer plats/puck om inte annat.
Kommentera

Salle: Det var väl ett sätt att försöka få lite mer tändning i kedjan med Pavlikovsky och Pardavy, fast jag vet inte om det blev så mycket bättre att sätta in Gästrin där, nog för att han normalt sett brukar vara bra på att böka framför mål. Men den här säsongen tycker jag Gästrin mer har gjort sitt bästa för att imitera en fastvuxen man med trädstammar till ben. 

Kommentera

Paddan:

Nä, jag skyller på intet sätt förlusten på domaren. Men det är märkligt att man låter Rönnmark stå åt sidan för en bagatell då sånt här spektakel får agera ersättare.

Kommentera

Poffa: Du har ju nästan en poäng där. Men nog anser jag att bänkningen av honom var korrekt. För inte blev han skadad eller nåt i 3:e.
Kommentera

Poffa: Fast det är inte på Morgan Johanssons bedömningsnivå som vi förlorar idag utan det faktum att man helt slår av på tempot efter sex minuter av första perioden, börjar försöka spela överdrivet elegant och man är rent ut sagt nonchalanta samtidigt som HV kliver in under skinnet på MoDoiterna i försvarszon. HV dominerar fullständigt och har snabba passningar som, till skillnad från MoDo, hittar till rätt adressat.
Kommentera

Salle:

Han tacklades ju i alla fall. Det kan man inte beskylla någon annan i laget för att göra.

Kommentera

Paddan:

Det borde varit matchstraff för den. Men ingen är förvånad att Morgan J missade den. Han missade det mesta och då han väl tog utvisningar så var det allt som oftast för fel saker.

Kommentera

Frisco:

Jag håller med dig, Pontare var bäst.

Sen undrar jag (jag har ju aldrig ens varit i närheten av att testa att spela hockey): är det så att det faktiskt gör ont att tacklas?
Kommentera

Frisco: Jo men den utdömningen/kritiken är ju faktiskt rätt befogad tillsammans med #7, #8, #32 idag. Usch vad jag saknade Hasse idag. Hade behövts en till back som kunde kroppa/proppa. Hade gärna haft en och annan forward som också kunde använda kroppen (och ta INTE upp "tacklingen" som Green gjorde idag).
Kommentera

Salle: Klarar Salle bara av att spela i en period? Ju längre in i matchen man kommer desto grinigare blir Salle. Han ska vara rejält glad att han inte fick utvisning för den fruktansvärt fula slashingen i knävecket på HVs #77.
Kommentera

Frisco:

Idag var alla backar under isen. Varenda en. Det enda som slår mig är att Enström måste lida av barnförlamning. 4 sekunder kvar av perioden, han får pucken mitt uppe på blå och bra läge för skott, men han väljer att passa till Horava. Passningen är en studspuck i knähöjd. Lite Tjobba-varning över den, lite lös dock.

Kommentera

Frisco: Väntar förresten med spänning på Poffas totala utdömning av #6 i MoDo. Ska han använda Svensklärarinnan Knas svordomar elelr ska han skriva ett vackert vokabulärt inlägg?
Kommentera

Usch och fy. Idag var det inte bra. Trots en lyckostart så bidde det inte en en tumme. Men med 9 skott efter 42minuter så...

De tidigare hyllade unga backarna hade inte nån bra dag. HV:s tunga forechecking ställde dom gång på gång och INGEN lösning kunde finnas. Alla forwards låg och fiskade i mittzon och bara tittade på. Att laget sedan halvvägs in i 3:e inser att vi kanske måste jobba för poängen så blev det bättring men.

Enström och pp - Värre såpa än Paradise Hotel. ex med 10 sek kvar av 2:a perioden får han pucken på blå. Skottläge men vad gör pojken. Jo han skottpassar till en Salle som står utanför slottet och dessutom är "felvänd".

Kommentera

Bäst ikväll var Pontare.
Kommentera

Hawerchuk: De överprivilegierade avskummen verkar inte ha så värst skoj om man får döma efter ljudnivån.

Sparkasparka:
*Harald
*kompositklubbor i största allmänhet
*hemmatröjorna i synnerhet
*Suckarnas Tempel Kempehallen
*Människorna som inte röstade på att Frisco skulle ha röd Martin-tröja.

Jo just det, sviten som var aktuell ikväll är: bruten.
Kommentera

rupert:
Det märkliga är att det så tyst från gaphalsarna i Nipstan: Kan det verkligen vara så att det en måndag åkte en lillbuss från Sollefteå - Full med långa håriga supportrar?
Kommentera

Mats Edström: Här va´re dött....har Modo månne hemmamatch..*L*..Hela styrkan har ledigt en kväll från HS tydligen..
Kommentera

Hawerchuk: En till att lägga på hög! Huga, börjar nästan ana oråd...
Kommentera

Hyfsad start som sagt.

Va va vad var det? Svart Svart Svartvadet!
Kommentera

Hawerchuk: Ser bra ut det här. Fortsätter de likadant blir det 58-0 !
Kommentera

602086 · »