Frisco:
Skönt att se att den tvärrandige trippade HV-spelaren direkt efter för att jämna ut det hela.
65selander:
Med tanke på att du snackade om att stanna kvar i Övik tillsammans med Westerlind, så räknar jag kallt med att du ställer in norrlandsresan och skyller på att du måste jobba.
Frisco:
Nu är ju räksalladen iofs inte speciellt nyttig, enligt vissa.
Salle:
Nä, det är den inte.
Men jag förstår att man lätt ser Greens misstag. Han försöker men misslyckas. Skulle han sluta försöka skulle misstagen minimeras och han skulle helt plötsligt höjt sig till övriga spelares nivå.
Salle:
Green 2+4, +6
Pardavy 2+4, +2
Tuominen 4+1, -4
Salomonsson 1+4, +4
Pettersson 0+3, -3
Gästrin 0+2, -7
Visst är det skönt då man ser att MODO:s klart sämste forward enligt er är fyra i den interna poängligan, delad trea i +/- och dessutom före gullegullspelare som Salle, Pardavy och Micke P.
Förresten, Green var het och kom till ett antal avslut, han åkte skridskor och kom med i flera odd-man rushes. Gästrin var som en staty, Micke P såg ut som en Duracellkanin utan batteri och Salle åker mest omkring och spelar fult.
Men visst, Green är roten till allt ont.
Salle:
Det är ju ni som blivit förblindade av de fel han gör. När Salle, Gästrin, Micke P, Pavli och de andra gör samma fel så suckas det lite, men när Green gör ett fel så skriks det och gormas rejält. När han tacklas så säger man att det var ett misstag, men man ser inte att han med en enda tackling spelar mer fysiskt än övriga MODO sammaslaget.
Go Green!
Salle:
Låt Green spela med Pavli och Pardavy. Han gör ju ett bra jobb där.
Paddan:
Nä, jag skyller på intet sätt förlusten på domaren. Men det är märkligt att man låter Rönnmark stå åt sidan för en bagatell då sånt här spektakel får agera ersättare.
Salle:
Han tacklades ju i alla fall. Det kan man inte beskylla någon annan i laget för att göra.
Paddan:
Det borde varit matchstraff för den. Men ingen är förvånad att Morgan J missade den. Han missade det mesta och då han väl tog utvisningar så var det allt som oftast för fel saker.
Frisco:
Idag var alla backar under isen. Varenda en. Det enda som slår mig är att Enström måste lida av barnförlamning. 4 sekunder kvar av perioden, han får pucken mitt uppe på blå och bra läge för skott, men han väljer att passa till Horava. Passningen är en studspuck i knähöjd. Lite Tjobba-varning över den, lite lös dock.