Monno:
Härlig match av Modo. Bra fart och stabilt spel hela matchen igenom, tappade lite där i slutet när HV tryckte på för en reducering men var aldrig riktigt orolig.
Stora plus till Steen, Nagy, Muller mfl, men jag vill också ge Torp ett plus, inte för att han var bäst på banan utan tycker att han har ryckt upp sig betydligt från tidigare matcher och spelade stabilt och enkelt idag.
J F K: Han ser stor och kantig ut stundtals, men Müller har verkligen överaskat postivt. Sex poäng på lika många matcher och på något sätt dyker han väldigt ofta upp i farliga lägen utan att man helt förstår hur det gått till.
Synd att Sawchuk ändrade sig efter en närmare titt, för annars hade man kunnat fortsätta håna honom;)
Berka: Det är också naturligt att gå hem lite mer. HV som inte har någonting att förlora börjar chansa offensivt och då kan man inte spela lika offensivt utan att åka på mer chanser bakåt (och skapa ännu klarare framåt, men...)
Sedan blir det naturligt. Viljan att vinna är i regel mindre än rädslan att förlora poäng. Än hur mycket man snackar om det så är det snudd på omöjligt att spelarna inte automatiskt börjar bli lite försiktigare ju kortare tid det är kvar.
NuMo: Nu tror jag kanske inte heller att dom medvetet spelar på resultatet, MEN man gör inte samma jobb, man backar hem för att säkra upp lite mer, som du skrev , man vill undvika misstagena men jag är övertygad om att det är när man bjuder in de andra laget å låter dom styra å ha pucken då kommer modos misstag och utv.
Varför fortsätter man inte att gå fullt ut, en match spelas i 60 min å har man tokdominerat matchen i 40 min så varför ska man då börja säkra när anfallet i matchen varit bästa försvar, mala ner Hv å låta dom jaga å dra på sig utvisningar.
Tycker detta har varit modo i ett nötskal i alla matcher förutom saik-matchen, man har spelmässigt varit kanske de bättre laget i alla matcher utom ovan nämda men man har ändå bara tagit 2 st 3 poängare varav en var på hårstråt.
Vill inte verka onödigt negativ en dag som denna, men jag vill bara belysa detta som jag anser vara negativt, annars är jag glad som fan, jag fick ordning på webbradion å modo vann =)
Berka:
Håller inte med om att man utpräglat började spela på resultatet. Däremot så pressade man inte lika hårt för att inte göra som mot Frölunda. Det är otroligt viktigt att man klarar av att ställa om och försvara tydliga ledningar inför framtiden.
Patrik Källstr: Ja huvudsaken vi vinner =)
Å det gör vi, jajjemensan!!
Bra jobbat gubbar, men återigen så börjar modo spela på resultatet på toook för tidigt å riskerar att tappa allt IGEN!!
Fan Uffe, agera...
Berka: Det spelar ingen roll, Modo vinner ändå! Kempe missar tom kasse?!?!?
Tre härliga poäng!
Redigerad kommentar
ÅTER IGEN TAR VI UTVISNING MED BARA NÅGRA YNKA MINUTER KVAR!!!???!!
Hur okylig får man bli?
Patrik Källstr: Jo han har haft svåra matcher att stå tyvärr, men jag tror att han kommer få chansen!
Många PP för modo men bara 1 mål... Ah kom igen nu
Berka: Hoppas Alsenfelt kan få stå nån match där Modo vinner och han är stabil. Nu PP 15:33, känns bra
Fyfan. Hv kommer med största sannorlikhet spela 6 mot 4 på slutet.
Redigerad kommentar
NuMo: Bra, vi behöver bra målvakter.
Tro om alsenfelt blir utalad 2:a keeper nu?
Berka: Wonderbaum spelar starkt.
Fast han var nära att släppa in en lite lyra från en HV-spelare. Men sen gjorde han en kvlificerad benparad en stund efter.
Patrik Källstr:missade första minutrerna, har modo ytterligare boxplay?
vem satt/sitter?
Patrik Källstr: Synd, nu får fan inte modo börja spela på resultatet.....
Nä upp i tempo igen å häng 4:an
Redigerad kommentar
NuMo: Känns faktiskt som att kämpa segern mot rbk har gett nån form av självförtroende, klart steens intåg är av stor vikt oxå såklart men jag tror att efter den halvknackiga starten så var det viktigt att kunna studsa tillbaka från frölundamatchen och ta en kämpaseger.
#höjerMoralen#modo#viktigt
J F K:
Det ser riktigtriktigt bra ut, framförallt i fem mot fem. Vi lirar för mycket och det blir en pass för mycket allt som oftast. Men samtidigt signalerar ju det gott självförtroende.
Bra rörlighet.
Patrik Källstr: AAHHH Nu funkar webbradion på mobilen iaf ;)
jaha kul, kanske har vi bra chans på poäng i kväll då?!
Gusse: Märkligt i sig att Modo är så dåliga i PP efter att ha varit väldigt bra senaste matcherna, men å andra sidan är man riktigt vassa i 5-5. Bästa perioden såhär långt i serien.
Ritola ser förvånansvärt bra ut redan. Jag trodde han skulle behöva längre tid på sig att hitta tempot osv.
Modo spelar riktigt bra, men lite bättre effektivitet vore önskvärt.
Redigerad kommentar