Bad_Brett: Håller helt klart med. Kanske rentav utvisning för destruktivt spel borde övervägas, allt för att rädda sporten från att bokstavligt talat somna in.
Tänk er en final mellan Luleå och Frölunda: 1-0, 1-0, 1-0, 1-0, 1-0, 1-0 och slutligen 1-0 i den direkt avgörande sjunde matchen. Totalt sju mål på sju matcher. Det vore döden för svensk hockey.
Modoante:
Jag skulle ärligt talat inte vilja följa ett lag som Frölunda eller Luleå. Även om det är roligt att vinna, så är det ändå underhållning vi snackar om.
På sikt tycker jag ändå att någonting måste göras. Mindre skydd? Mindre rinkar? Större zoner? Jag vet inte, men ärligt: Tänk om Frölunda, Luleå, Växjö och AIK skulle gå till slutspel, medan Djurgården missar. Det vore för sorgligt.
NikkiNine:
Ha ha härlig kommentar till artikeln:
"Skön men väntad vinst men det borde bli bättre siffror mot ett lag som modo, trots att de har domarna på sin sida."
Rubriken just nu: Frölunda bröt Modos svit
Ja, en svit på en match.
J F K:
Vi kanske borde dra lärdom av Frölunda så kanske vi inte parkerar på en smickrande tiondeplats i hemmatabellen?
J F K:
Japp, men delvis är det MoDos fel som låter dem spela sitt spel.
Berka:
Värdelös period av MoDo. Trist att man inte har lärt sig sin läxa. Den här förlusten får skrivas på Samuelssons konto, för spelarnas prestationer var det inget fel på.
Men det är bedrövligt att de gång på gånger försöker dribbla sig igenom Frölunda-försvaret på egen hand. Varför inte bara ställa in tre spelare framför deras kasse och släng in pucken lågt, istället för att prompt försöka sätta den snyggt i krysset?
Avslutningsvis: Ludvig Byström, vilken talang. Killen var ju fullständigt dominant i tredje perioden och räddade kvar pucken säkert fem gånger i anfallszon. Synd att han inte får mer istid med tanke på hur bra han spelar.
Berka: Domaren var faktiskt fantastisk. Lika för alla, hög nivå.
5 plus till domarna från mig.
Berka:
Backarna suger, Tellan är som en hålig ost och forwards kan inte göra mål.
Nä, det ser bra ut. Modo är bättre. Fel spelare får avslutslägen.
Wayne Gresky:
Tänkte på det också. Värsta jag har sett på länge. Framförallt den på Sundström(?) bakom mål.
Är det inte en typisk interference som susse råkar ut för när han ska bakom buren och hämta pucken efter nickids skott?
Sånt där borde ju hockeyligan vilja ha bort för att belöna det spelande laget..
Istället får VF ett jävla mål nu.
yngwie:
Wikegård har verkligen inte talets gåva. Överdriven prominens, dålig logos och lägger in ett "ehh" mellan varje ord.
Björn Svensson måste vara en av Elitseriens sämsta avslutare.
Wayne Gresky:
..Och Björn Svensson är usel på avsluta. Allt är som det ska med andra ord.
Bad_Brett:
Spelar roll om Frölunda, Luleå, Växjö och AIK går till slutspel. Dom som utnyttjar sina spelartrupper bäst, förtjänar att spela i slutspel.