1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 525541 inlägg · 4121 ämnen

Modo is stupid

Sv: Modo is stupid
Portello:

Svarta pappbågar, och dödskalleloggan i gult med "T" och "V" i de båda ögonen.

NuMountain:

Äh. Det är aaaalldeles för svårt.

(Tittar du på barnprogram med dina ungar också? Isf: hur är Myror i brallan? Jag tycker han verkar lite fånig, han som är programledare...)

Björn VII: Hmm, nu har vi hållit på med en halvlång utläggning om barnprogram och lik förbannat är vi tillbaka vid westerlinds morot...

Men, det måste också uppföras ett sånt där skräckinjagande "kråkslott"/partihögkvarter. Eller förresten, det är väl bara att måla stadshuset smutsgrått och slänga på lite såna där storvulna tinnar och torn och över allt detta vakar stora väggmålningar av Elvy Söderström.

Portello: Spelar roll. Jag hade dem på Mallorca och de funkade svinbra. Kärlek.

knaskamilla: JaAa.

Lulekickan: Jag h a r Drutten och Genaskivan. Jag har dessutom Misse och Mojje.

NuMountain:

Är det charader, så man ska gissa?

Lulekickan: Till Tv piraterna var del ett blått och ett rött öga, men vilken färg själva bågarna var kommer jag inte ihåg.

knaskamilla: Tänkte gör en liten imitation. Beredd? Ok: "Myror i brallan är det sämsta barnprogrammet i mannaminne."

Bo Bly:

Who cares? Husum smiskar er stjärt på månatlig basis.

Natti, natti.

Paddan: Jag hade en LP-skiva med Drutten och Gena när jag var liten. Jag tor jag lyssnade på den nästan varenda dag ett tag, så bra tyckte jag att den var. Undrans om den inte finns kvar hos mina föräldrar, i så fall måste jag nästan lyssna på den igen.

Visst var det svarta 3D-brillor med nåt gult mönster på till TV-Piraterna, eller var det till nåt annat program?

Björn VII: Med Modos nyförvärv spelar dom snart i samma
division som Kovland.

Paddan:

Yes sir! Dessutom så går det ju också att spåra våra tragiska proteströrelser av idag till samma fenomen, barnprogrammen var avsedda att programmera en hel generation östeuropeer som sedan skulle styras hårt mot de utopiska målen som en morot långt där framme.

Men vad har vi? Ingen styrning och ingen morot.

Jag vill ha en Werner-staty på Arken-området nu, modell Felix Djerzinskij utanför KGB-högkvarteret. För att påminna mig om framtids segrar, bara jag offrar mitt svett och blod för den stora saken.

NuMountain:

Om farbror Bosse kommer ihåg det vore det förstås ett tecken på att han är i minst din ålder...eller nå't.

;)

Portello: Hahaha, Portello for president!

Paddan & resten: Någon som kommer ihåg ett program där rummet blev ett hav, gungstolen ett piratskepp osv. . I fantasin.

Sen fick man se fantasin, då blev allt mycket större och alla barn var pirater.

Björn VII:

"Tog avstånd från"... Psch. Du menar att du var i den åldern att du kunde ta avstånd från saker p.g.a. bristande uppfostringspedagogik? Jag måste m.a.o. ha gått i högstadiet eller nå't när Björne började sändas...

Paddan: En annat bra barnprogram var ju Svenska sesam med Earni och Bert och Kakmonstret :)

Paddan:

Åh, dockor! Trasdockorna!

Fast nu kom jag på: höjdarprogrammet av höjdarprogrammen - Farbror Frippes skafferi. Med de där roliga burkarna... =)

knaskamilla:

Jag tog avstånd från Björne på en gång...alldeles för lite uppfostrande pedagogik och för mycket möjligheter till eget tänkande hos mig som barn. Det var i den vevan jag blev riktigt hockeyintresserad.

Björn VII: Tror att TIK:s framgångar har blivit för mycket att hantera för Bosse.

Björn VII: Du menar att det är därför vi blivit så tragiskt asbestgrå att vi sitter här och diskuterar istället för att ge sig ut i något som de kallar för verkligheten?

TV-piraterna, jäklar det hade jag ju glömt. 3D-brillor och allt.

Sen får man ju heller inte helt nonchalera Drutten och Gena i Sveriges Magasin, dessa dockor som väl också var östeuropeiska influenser ifall jag inte missminner mig.

Bo Bly:

Kovland passar perfekt för division 2.

Sluta med ditt förbannade hockeytjafs, poor white trash!

Björn VII:

Vad ska jag erkänna?

Jag kom på en grej (helt plötsligt): Saltkråkan tittade jag också på. Det var roligt det med. Åsså såg man ju premiäravsnittet av Björnes Magasin. Undrar just hur gammal jag var då...

knaskamilla: Ni kan hålla på med barnprogram.
Wilde,Lehtinen,Lewerström och Green passar
in på SALTKRÅKAN.

knaskamilla & Portello:

Confess!

...istället, det blir mycket enklare för er då :-)

Björn VII:

Jag hade en rolig barndom med Storebror och Lillebror, samt med - faktiskt - Lillstrumpa och Systeryster.

Björn VII: Du får ju inte glömma världen bästa barnprogram: Fem myror är fler än fyra elefanter.

Paddan:

Jag har hela Televinken-i-trafiken-serien på LP och de kompletterande singlarna. Dessutom fullständigt kit med alla dekaler och shit som man skulle sätta ut på rätt ställen i häftet.

Nej, jag menar att vi som generation har tagit ett mycket större intryck av detta deppande, men vi försöker måla upp en bild av att vi egentligen hade en rolig barndom med Kapten Zoom, TV-piraterna och Fredrik Belfrages frågestunder i Go'morron Sverige. Vi måste nog helt enkelt erkänna Brezjnevs inflytande på vår barndom och hur vi sedan blev som människor.

westerlind: Jäklar, råkade visst bli ett antagande där ändå. Antar att vi nu kan anta att allt antagande antagligen kommer att vara avklarat för i varje fall de närmaste två minuterna.

Alla: Nä, ad säger ni? ska vi ta och hitta på ett samtalsämne?

Björn VII: Jaså, Professor Balthazar menar du. Övriga filmer från östblocket har jag försökt att förtränga så gott det går.
När vi ändå talar om fostran så kan jag heller inte undgå att nämna Tant Anita och Televinken och Barnens Trafikklubb.

Paddan: Ja, jag tror det. Tvärtom, jag är säker.

Bo Bly: Varför sa du inte det då?

Björn VII:

Nej, jag tycker att han ska få fortsätta spela i sin tröja. Den passar bra på honom.

knaskamilla:

Häng Werner!

(tröjan alltså)

Portello: Vad menar du?

Bo Bly:

Jäkligt skickligt att vinna alla hemmamatcher ändå'rå, på bara två spelare! Herregud. Jag är stolt över den här upplagan av MoDo!

Bo Bly: Att du orkar.

NuMountain: Det jag menar är att Modo har Hedin och
Wernblom sen har dom inget mer.

Bo Bly:

Hur många MoDomatcher har du sett den här säsongen?

PS. Kan du inte bara tala om hur gammal du är, så ser vi om du är äldre än den käre NuMo? DS.

Paddan:

Anders Linder har jag träffat på en friluftsdag under Ö-viks 100-årsjubileum...dock var hans tv-program svårt överskattade och jag tror att det är många i min generation som målar upp dem som något större än vad de egentligen var. Vad jag tror att jag fick mest inspiration och fostran av var tjeckiska och polska filmer med genomtänkta solidariska budskap.

Bo Bly: Då har jag äntligen förstått dig. Timrå är inte så dåliga att de har Hedin och Wernblom om man tittar på backar respektive forwards.

NuMountain: Modo har varit bättre än Timrå för
det mesta.Men det är dom inte i år.Tittar vi på
målvaktssidan är Timrå bättre.Tittar vi på backarna så
har Modo Hedin.Tittar vi på forwardsidan så har Modo
Wernblom så dåliga är inte Timrå.

westerlind: Nja, det var väl mer att jag skulle upplysa om att jag själv nyss var ankommen från en missionsresa till mina stackars blommor med vattenkannan och visade att jag kunde anta någonting, men det antagandet frös inne så nu antar jag ingenting längre.

Farbror Björn, är det någon släkting till Kapten Zoom eller?

westerlind:

Det är lotten som pompös supporter av kroniskt framgångslöst lag...för att fortsätta på kärlekstemat; Earth, Wind & Fire: Dancing in September and Kvalserie in March.

Hej...nu ser jag att det kommit ett nytt inlägg i en av mina favoritböcker: Vallentuna BK. Måste se vad det är för något innan jag går och lägger mig.

Ett pompöst P.S. till ufot från orten som FÖRLORADE mot HUSUM i förra matchen....

MoDo slutade under sextiotalet på en placering ovanför Timrå, Wifsta/Östrand, Wifsta/Östrand-Fagervik under 7 av de 9 säsongerna man spelade i samma serie. Vad det gäller MoDos blekaste lag i mannaminne fanns det två upplagor på 80-talet vilka båda skulle kunna kvalificera sig till det epitetet. Saknar dock relevans för din debattutgångspunkt då Timrå på den tiden med jämna mellanrum förlorade mot lag i stil med *host* Husum och Crif.

Touche!

Paddan: Varför tror du det? Krama varandra, så blir världen en härlig plats.

Se upp, nu är farbror Björn i faggorna...

Bo Bly: Är det en kuggfråga?

NuMountain: Vilka är sämre än Modo?

Bo Bly: Det förklarar kanske saken bättre. Du har glömt bort de sämre lagen.

« · 141196 · »