1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508392 inlägg · 4106 ämnen

MoDo - Kristianstad 2021-10-01

« · 2232730 Till forumet

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Modo-Målet: Man får tycka olika. Kanske överdrev en aning, men ledningen och spelarna var inte alls nöjd med de två första perioderna heller.
Inget konstigt med att lagen äger olika delar av matchen, men det blir tydligt att vi inte alls spelade som vi ville om man jämför de sista 20 med resterande match.
Kommentera

KB:

Skön vinst absolut, såg inte matchen men kollar man swehockey med kass uppdatering så kändes matchen rätt jämn med bara en uddamålsledning.
Kommentera

Härlig tredje period det var igår kväll iaf, såg lite slappt ut i andra perioden.

Om MoDo börjar spela som dom gjorde i tredje hela matcher eller dylikt så kommer ni få en mycket bra säsong i år, Jag satt ovanför Modo's bås och hörde Karlin i båset, man märker att ni har fått i en tränare som verkligen brinner för sporten.

Sköna 3 poäng för er igår! hoppas ni kör vidare på den inslagna vägen
Kommentera

Nooky: För oss som inte hade äran att kunna vara på plats, kan du ge några exempel på vad du såg hos Karlin igår? Intressant tycker jag.
Kommentera

Bad_Brett:
Tycker public service är överlägsen när det gäller nyhetsförmedling
Kommentera

Nooky: wallins andra seger, men jag vidhåller att vi skulle behöva en stabil första utpost när vi börjar möta tuffare motstånd.
Kommentera

Frontschwein:
En annan grej som är positiv är att de har träning idag. Efter fredagsmatch tidigare år har de alltid fått ledigt till måndag.
Kommentera

Frontschwein: 6/9 pinnar med vår andrekeeper (som borde varit 7-8 om vi inte gett bort matchen nere i Västervik, minst en ot-match i alla fall).

Nästa är mot TAIF och sedan möter vi KRI igen, ganska fördelaktigt schema för att få en pangstart och etablera oss på övre halvan direkt.

Sedan möter vi HV, och då bör väl Tex kunna vara tillbaka?

Om det inte är något allvarligare med honom så kan jag inte tänka mig att det är aktuellt med något mv-lån längre, nu när man har fått lite arbetsro i och med vinsterna, trots avsaknad av förstekeeper.
Kommentera

Trilske:
Läste nånstans att det rörde sig om en bristning för Tex, isåfall är det rätt osäkert läge..
Kommentera

Frontschwein: Håller med. Wallin har gjort det bra. Bättre än jag trodde. Men mot Hv71 om en och en halv vecka så ser jag gärna en bättre målvakt mellan stolparna. Tror inte vi kan lita på att Tex blir helt okej innan jul.
Kommentera

Gusse: sen om wallin får upp pulsen och utveckling har jag absolut inget emot om han jobbar åt sig förstaspaden, före tex en legoknekt som går in, gör sitt jobb och drar.
Kommentera

Trilske:
Ja precis man tar poäng och spelar bra trots att man inte är helt klara med lagbygget
Kommentera

Gusse: om FBK värvar Furch så kan vi låna Haukeland !
Kommentera

Gäsp: Dom har ändrat nu så att man inte kan kolla på samma match på två olika ställen. Fyfan säger jag bara. Tror jag säger upp skiten. Tror det bara kommer bli negativt för cmore detta.
Kommentera

Wahlbergs propp från igår.
Kommentera

KB: Den var verkligen klockren. Rakt på kroppen, inte ens nära att ta i huvudet. Dessutom vann man pucken, så det var inte bara för att ge motståndaren en smäll, utan en funktion av spelet som gav fördel
Kommentera

Tänkte informera allmänt om att man kan skaffa 6 månader cmore premium plus för 2100 på tidningskungen. Man måste dock skaffa nytt cmore-konto. Då sparar man 800 på säsongen. Jag gjorde det igår :)
Kommentera

Hampie: Jasså? Bedrövligt och snikna jävlar är vad dom är. Igår visade dom MoDos match på sin streamkanal trots luckor i sina ordinarie kanaler.
Kommentera

Hampie: Det kan man väl? Två användare samtidigt
Kommentera

Nucky: Man kan se olika matcher men inte två st på samma match.
Kommentera

« · 2232730