1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo - Leksand 2025-02-15

2823150 · » Till forumet

Sv: MoDo - Leksand 2025-02-15
Tarasov: Och glömmer arbetsgivaravgiften
Kommentera

modomille:
Antar att folk inte kan hålla isär Netto/brutto lönekostnad.
Kommentera

k1modo: Källa på att Benson skulle ha 260k i månaden?
Kommentera

gokar: 60 metarn har nu 0p på 24 matcher. Kom han hit för att spela ishockey eller att hämta pengarna kan man ju undra?

Avfallshinken har lyckats göra SHLs sämsta värvningar någonsin två år i rad. Speciellt nu med tanke på att 60 metarn också tjänar 260k/månad. Jag vet inte hur mycket Hutsko tjänade, men det var en bedrövlig värvning det också.

Hinken är ett fördärv! Han måste bort om vi ska lyckas i SHL.

Karlin har gjort guld av det här laget som egentligen ska vara toksist med vilken annan tränare som helst.
Kommentera

mattias - 74: Tack för omtanken, men Modo gör i mitt tycke en riktig skitmatch.
Man får vad man förtjänar så enkelt är det.
Igår var det för slarvigt och ofokuserat. 3-3 och 3-4 är ju frukten av just detta.
Blåstället var var lite för bebisblått igår tycker jag.
Nej Lif vinner och behöver inte be om ursäkt för det.

Nu är inte loppet kört på långa vägar men då måste man studsa tillbaka och jobba skiten ur sig.
Man tar sig långt på inställning även när spelet sviktar.
En del mäktar med ett Vasalopp trots avsaknaden av ben, så nog går det om pannbenet finns.
Kommentera

Zource: djävulskt bra och avgörande räddningen men granen borde kunna sätta den pucken otagbart. Typ som neiders mål, var väl typ kryssribba in?
Kommentera

bollan123: Måns är ju ingen raket på skridskorna heller men som du säger så funkade kedjan bättre med Måns..

Det som är märkligt med True är att han verkar vara så rädd för att tacklas och är märkligt vek i närkamperna, han har väl samma längd o vikt som sam men han är ju som en tiger i närkamperna i jämförelse
Kommentera

gokar: Jag påpekade detta direkt när Måns blev bänkad för True då jag inte kunde förstå varför. Tyckte MC - Jasek - Ranta passade och spelade bra ihop som man matchade 3-4 matcher sedan hade Måns en sämre match och då blev han på direkten bänkad och True gick in i den kedjan istället.

True ser ut som ett kylskåp på isen och åker skridskor som om han har ett på ryggen också. Helt ofattbart konstig coachning av Karlin om du frågar mig.
Kommentera

Bilyaletdinov: Håller med allt du säger, in med MC i 3e igen!

Hur svårt kan det va att inse att Benson är helt vilse, är kanske lite prestige i det tyvärr
Kommentera

Gavelo: Moment 22-varning på ditt inlägg.

Men, tycker det är charmen med ett forum.

Vissa tramsar
vissa är enögda optimister
vissa/många triggas av förluster då man kan håna fritt
vissa baserar uttalanden på genuin fakta
vissa är självutnämnda experter
vissa är bara fula i munnen
vissa påvisar narcissistiska drag
vissa är nog bara läsare

Tycker mångfalden är skön ändå, annars blir det ju lika dött som Lövens forum

Nu ska jag avsluta med att dissa mej själv. Tycker man ska visa respekt och skriva i rätt tråd, flåt
Kommentera

Gavelo: Varken du eller jag vet hur Frölundamatchen slutat om Lassi stått(om du inte är släkt med Saida, då ber jag om ursäkt). Hade vi förlorat hade folk öst galla över att vi sliter ut Lassi, bla bla bla. Han kanske ville vila huvudet en match självmant efter hektiska veckor? Att dra slutsatsen att Karlin är korkad, utan insikt i situationen, framstår som lätt populistiskt. Ännu en orsak att stänga matchtrådar tidigt efter förlust.
Kommentera

Gavelo: jag tycker att vi äntligen har två formationer som kan producera. Tredje fungerar dåligt med True som center. I ett par-tre matcher fick Måns vara vinge och Jasek centra, det såg riktigt bra ut, varför lämnades den lösningen? Fjärde var bättre med Måns som center, men han ju inte vara bägge platser. Jag skulle sätta True där. Mstchningen sv Måns är rätt obegriplig tycker jag, han hsr flera fina uppdidor som hsn sällsn får visa
Kommentera

Costanza: Jag läser inte dina inlägg, det är ändå bara trams 🫶
Kommentera

mattias - 74: LHC är för bra i slutändan. Helt klart Örebro som är räddningsplankan. Det sjunkande skeppet!
Kommentera

Zource:

Tycker faktiskt synd om er igår

Ni spelade upp er rejält efter era usla 10 minuter i första perioden

Igår hade vi marginalerna med oss, nästa gång är det eran tur

Ni kommer igen

Vill inte se er i kval

HV och LHC skall kvala och därmed basta 😊🙏
Kommentera

Costanza: Svårt att smälta det som hände igår. Du får komma hit och göra din Voodoo-shit på mig. Vända ut och in på min själ!
Kommentera

Robin Ztorken L: Jag hänger med dig omgång 52 om det ser brunt ut :-)
Kommentera

Zource: ja han skulle varit kallare och hållit inne pucken en halvmeter till, lätt att säga från sidan förstås.
Kommentera

Smurfen: Och att Södergran inte satte sitt läge. Förbannade Gidlöf!
Kommentera

Costanza: I princip alla!
Kommentera

Robin Ztorken L: Hur många matcher har du egentligen gnällt i slutsekunder/minuter?
Kommentera

Gavelo: Men sluta för faan att mala på bara om Hinken. Karlin har väl en röst i allt detta också?! Nu handlar det om att ta poäng med de i gruppen vi har, ditt spån! ;-)
Kommentera

Gavelo: Hur många matcher har vi egentligen tappat i slutsekunder/minuter?
Utöver det har vi tappat ett antal matcher med fyramåls ledningar och ett gäng där haft två mål upp flera gånger under matcher, där har vi tappat mycket mark på grund av det.
Sen, tyvärr, är det väl logiskt att vi kvalar för vi har ju haft den platsen, i princip, sen serien startade.
Nu har vi förhoppningsvis hemmaplansfördel i kvalet
Kommentera

Dexter : Jag kan förstå Hinken om det är så att han inte hittat något han tror på, Men eftersom vi saknar center i både 3:e och 4:e kedjan så blir jag faktiskt väldigt förvånad över att det inte finns en enda tillgänglig spelare för dessa 2 positioner.

Övrigt så var 4:e kedjan åter igen usel defensivt och sedan Benson klev in som Center så läcker det bakåt, vad gör Karlin åt det?

Olsson , OP och Benson är egentligen 3 allsvenska spelare.
Kommentera

Inget nyförvärv och Hinken är på det klara: Han tror på denna trupp och de spelare han har värvat. Trots ett tillskott på fem miljoner har han inte landat en ”kanon”. Han hade sedan november på sig att värva någon bättre än Benson.

Det innebär också att om MoDo skulle åka ur, så landar det helt och hållet på Henrik. Han ska då omedelbart få sparken eftersom det lag han ställde på isen och som han ansåg vara bra nog att klara sig kvar, inte lyckades göra det. Att han lyckades i Hockeyallsvenskan fungerar inte som argument. Han gjorde vad man kan begära. På grund av att vi varit svältfödda på framgång sedan 2007, och oerhört misskött som förening, så ser vi avancemanget som en bedrift. När det i själva verket inte är det.

Det är många poäng kvar att spela om. Men om MoDo Gud förbjude skulle åka ur, så hoppas jag att de som försvarat Hinken har mage att erkänna att han misslyckats kopiöst. Klarar sig MoDo kvar, så är det inte en succé - snarare bara det man kan förvänta sig. Hinken har sagt att år 3 så ska MoDo vara ett slutspelslag. Återstår att se… Tidigare denna vinter gnällde han på att det osäkra läget i tabellen påverkade lagbygget till nästa säsong negativt. Låter som en offerkota för mig. Och det är väl problemet med Hinken. Har han några högre ambitioner med MoDo i SHL? Widebro sa att budgeten låg i mitten av tabellen. Hinken sa att ”Vi visste att vi var ett botten fyra lag inför säsongen”. Vem talar sanning?
Kommentera

puffe: Jag sa det tidigare och jag säger det igen, att ställa Olle i målet och tappa 3 poäng mot Frölunda blev nog som jag trodde, förödande, inte att vi tappade 3 poäng utan att vi tappade det momentum som vi lyckats bygga upp.

Nu torskade vi mot ett svagt Frölunda och sen igen mot ett svagt Leksand och vips är vi i underläge och ett kvallag.

Med Lassi i kassen mot Frölunda hade vi haft 3p och fortsatt momentum och därmed förmodligen 3 p ikväll mot Leksand, nu gamblade man och kom ut på botten.

Karlin är bra korkad för att vara så erfaren.
Kommentera

puffe: Tycker inte ni ska vara för oroliga. Såklart otroligt tråkigt slut på dagens match för er men jag tycker ändå ni gör en bra match efter 0-2.

Sen det som talar mest för er resten av säsongen är ju att ni fortfarande är ett av det lagen som plockat mest poäng sedan er dåliga start på säsongen. Gäller bara att tro på det ni gjort sedan dess så kommer poängen komma igen. Finns ingen anledning att ska om för mycket i laget bara för man haft två raka torsk.

Min topp 4 på sannolikhet att de hamnar i kval är:
1. HV
2. Örebro
3 Linköping
4. Modo

Såklart finns andra lag som också kan hamna i kval (Leksand m.m) men det har blivit ett litet gap i tabellen som jag tror blir svårt att 3 av 4 av det ovannämnda lagen ska täppa.
Kommentera

Smurfen:Om vi summerar, den förlorade vinsten, så surt. Men redan skett, nu får vi ta nya tag. MoDo är ett märkligt lag, kan göra oväntade saker, så litet mirakel på torsdag blir ingen chock för mej. Fast, förlust där så blir man apatisk
Kommentera

Smurfen: Helt klart avgörande delar i matchen men jag blev otroligt besviken på MoDo idag.
Därför jag tycker att grunden till ett bra spel inte fanns där. Ofokuserat och bitvis slarvigt och nonchalant.
Hade Modo varit påslagna idag är jag övertygad om att vi vunnit. Lif var ju inte direkt astronomiskt bra men de behövde de inte en dag som denna.

Det du tar upp är liksom symptom på ett större problem enligt mig.
Jag brukar hålla mig cool men idag blev jag fanimej galen när de kastar bort matchen pga bristande jävlar anamma.

Tänk dig Magnus Wernblom i en sån här match. Dagens Modo är lite för "snälla" emellanåt tycker jag.
Kommentera

Byter till denna tråd .

Ältar fortfarande tre saker:

* utebliven Time out efter första fem
* sista icingen
* den förlorade tekningen
Kommentera

BB och JFK blev frustrerade! Valde att attackera fotbollsfans!
Kommentera

puffe: ja han ser hungrig ut.
Kommentera

Costanza: Liten kul grej från dagens sorgedrama.

Inför tredje perioden avrundar Lasse Grankvist studiosnacket.

Då hör man MoDo-Petter säja(troligen ej planerat att sändas ut) "är det mat nu"..

Hade redan noterat tidigare att hans skjorta var väldigt tajt för hans mage
Kommentera

Om någon MoDoit var på Olles i Umeå i eftermiddag så hörde du Georges dödsskrik för första gången ;-) Många från Kramfors och Bollsta började kramas med mig. En 20-åring spillde ut sin 150 kr grogg i knät på sin brud när jag bad honom köra lite rally. Kul eftermiddag trots pissigt resultat. Hemma nu sån tur är. Kunde ha varit värre..
Kommentera

puffe: visst, leksand startat bättre men har inte skapat ett smack
Kommentera

Eftersnacket från match 7 är en lektion, i att vara MoDoit.
Kommentera

MaxU24: Peking är mitt fotbollslag, hoppas du får en superhelg i Övik
Kommentera

Från Norrköping till övik med tåg imorn tar vi tre poäng🤩
Kommentera

Golden boy : Vi vann!! Hinken grät, Karlin grät. Hoppas vi får se fler lyckotårar framöver. Sverige behöver MoDo
Kommentera

Golden boy : Sjukt spännande ändå, men med 4-0 efter 2 perioder kan man snabbspola före efterrätten med firandet. Men först intervju med Snygg-Hasse efter andra perioden. Att vara MoDoit är en ynnest, nu ska vi bara
slutföra denna säsongen med flaggan i topp
Kommentera

puffe: Hoppas MoDo vinner🇮🇹🇮🇹🇮🇹
Kommentera

Gorkyman: Det är George som styr allt som har med hockey att göra ;-)
Kommentera

Costanza: Jaha är det du som är nån - äntligen fick jag svar på den frågan
Kommentera

Gorkyman: Tror du att jag är gjord av pengar? Löser det inte så hör av dig senare. Syrran i Ö-vik blir nog sugen.
Kommentera

Costanza: Nån som är intresserad av en sittplatsbiljett till matchen mot Örebro 25/2?

Rad 4 plats 21

109kr

Maila mig på [email protected] isf
Kommentera

puffe: Skönt att Gradin skiter i HR. Ska krama honom när jag träffar honom i Ö-vik, haha! Gillar MoDo-laget idag. De kör och vill nåt, sen att Frölunda är starka hemma? Hallå?
Kommentera

Costanza: HR i all ära, Ägnar kvällen åt match 7 när vi gick upp. Lyssnar på allt försnack mm. Bara hunnit se första 4 minuterna, fortfarande 0-0 och sjukt spännande, dock oerhört drag i ladan. Hoppas på liknande i morgon när vi gör knäckebröd av Leksand
Kommentera

puffe: Fråga en HR-kärring, de har ju sanningen och vet allt.
Kommentera

Costanza: Toyota eller Mazda?
Kommentera

puffe: ja nu hoppas man på fullsatt imorgon och att vi piskar pengafifflande och regelförvrängande lekland rejält. Nu jäklar hoppas man på ett jäkla drag och en jäkla match imorgon. Ett taggat men smart spelande MoDo!! Nu piskar vi Leksand imorgon iför en fullsatt arena!!💪💪💪
Kommentera

2823150 · »