1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506991 inlägg · 4104 ämnen

MoDo - Leksand, bäst av 7

« · 1737284 · » Till forumet

Sv: MoDo - Leksand, bäst av 7
snowden: ska man vara kritisk så funkar fortfarande inte PP. Det blir inga klara lägen
Kommentera

Monno:

Tyvärr tycker jag att det ser ut som att vi har en dryg nonchalant inställning i passningar och skott.

Man måste ju mena det man gör för nu bjuder vi in till daladans. Leksand hade lätt kunnat göra ett i kontringslägen.

Ändå så kanske vi börjar bli varma i kläderna, de senaste två minuterna har sett lite bättre ut.
Kommentera

Ben Perrault: Ännu mer anledning till att vi måste sätta puckarna. Det räcker med några få strö anfall för Leksand så kommer dom göra mål. Vi måste sätta chanserna.
Kommentera

NuMo:

Så jävla vackert!!!
Kommentera

Ja. Där blev det bra snurr och härlig handledare av Olofsson.
Kommentera

Monno: Våran Olofsson är bättre än deras Olofsson!
Fy vad skönt att få första.
Kommentera

Dundee: Handlederna kan man lita på!
Kommentera

hk: kedjan med filppula, Olofsson och Thomas ät äckligt överlägsna. Väntar bara på att Petterssons ska komma igång.

Pp suger verkligen.
Kommentera

J F K: Får se om utvisningstaktiken fungerar..
Kommentera

JAAAAAAAAAAAA!
Kommentera

hk:

Vi behövde spela fem mot fem för att få igång spelet igen. Emil 2-0.

PP då kan vi inte ens passa till varandra i egen zon.
Kommentera

hk: Och som vanligt är det Olofsson och Pettersson som visar framfötterna. Inte är det åldersmännen som experterna tror.
Kommentera

hk: Vi har flyt nu pp sugen balle det kommer inte hålla om vi inte börjar producera där. Leksand är så pass skicklig i pp så räcker med 2 sådana så är det 2-2.

Men får vi fast pucken i Leksands zon så orkar ej deras backar stå emot riktigt. Men fortfarande är vi väldigt långsamma i tempot
Kommentera

Dundee: Vi är imponerande dålig i PP för tycker inte Leksand behövt ta ihjäl sig i den spelformen direkt.
Och visst har Leksand bra PP. På allsvensk nivå. Hur det är mot ett SHL lag återstår att se. Sämrr förhoppningsvis. ;-)
Kommentera

Monno: Olofsson är ju hittills helt dominant.
Kommentera

Monno: Tycker nästan synd om possler , kämpar och sliter men har ingen medstuds.
Kommentera

jämtland: Smart av welch ännu en gång
Kommentera

jämtland: Ja vad ska man säga, bra kämpat.-
Kommentera

jämtland:

Intrycket av den här perioden, där jag sprungit mellan spisen och teven hela tiden är att Modos lag blivit på tok för långt och att det är Leksand som dragit fördel av det. Emellanåt har det ju sett ut som rena rama bandymatchen.

Är vi lurade?

Å andra sidan så kan ju även vi utnyttja läget om vi kommer med bra fart, men det är inte ett bra försvarsspel med de oerhörda ytorna vi bjuder på.
Kommentera

jämtland: Det är ju lite hans karriär efter knäskadan tyvärr.
Just därför jag förstår om han vill testa något nytt. Fast går inte att förneka att han är nyttig.
Kommentera

Monno:

Nu tröck vi fast dem rejält igen efter friläget från Butler .

Ludde får slutligen göra mål från fritt läge.
Kommentera

Monno: Alltså Leksand har ju perioder då dom känns farliga. Framförallt Olofsson och Porsberger. Men jäklar dom har ju en lägsta nivå knappt vi presterat i år...
Kommentera

Monno: Skröders kedja är ofarlig i vanlig ordning. Dock är jag väldigt glad att ritchie kamperar med 10 och 15, då han betydligt klokare än sina kedjekamrater.
Kommentera

jämtland:

Vi är som iglar på dem hela tiden i anfallszonen vilket är helt rätt medicin ser vi. Leksingarna blir stressade får tunnelseende och får otroligt svårt att komma ut med pucken på ett vettigt sätt. När vi erövrar pucken så tar vi betydligt bättre beslut med bra målsättning i vad som skall hända i nästa moment.
Kommentera

Iskallt att vänta så med passningen där!
Kommentera

Patrik Källstr: Där fick vi lite sisu, någon som har sett publik antal?
Kommentera

Patrik Källstr: Känns skönt med Fillpula till nästa år.
Men fan Svarten dubbla budet till Olofsson!
Kommentera

hk: Jag har försökt räkna men det är svårt när kameran rör på sig hela tiden.
Kommentera

Patrik Källstr:

"I SISTA SEKUNDEN"

"Någon betänketid får inte Depp när han överrumplas av två falska poliser som tar hans dotter, ger honom en pistol och en order: döda guvernören inom 90 min annars dör flickan... Badhams thriller följer sedan händelserna minut för minut, intill sista nerviga sekunden... "
Kommentera

NuMo: Ja vill ha en intervju av Janos Hari efter matchen!
Kommentera

Nu ska man aldrig ta ut något i förskott.
Idag ser de riktigt bra ut.
Hoppas att de håller i sig.

------------------------

Titta gärna in på min sida
Klubbnålar och pins från Alfredshems IK till MODO HOCKEY
alfredshemstillmodo.wordpress.com/
Kommentera

Patrik Källstr: Kul för possler 😃😃😃
Kommentera

9_TNT: Ser tryggt ut! Heja Modo!
Kommentera

Patrik Källstr:

Är det bara jag som tycker att den där tjejen på C More är extremt arrogant?
Kommentera

Sofos: 1 av 4. Check.

Spelar vi bara vårt spel ska det här tametusan gå vägen.

Det jobbiga är väl att vi hittills denna säsong inte vunnit två matcher i rad. :-P
Kommentera

Bad_Brett: Vilken av dom?
Kommentera

Bad_Brett: Jag brukar tycka att hon är ok. Allt är bättre än Hellber och Åke Unger. Nu hörde jag henne inte den här matchen, men...

Det var sådan klasskillnad som jag väntade mig ungefär. Butler ser otränad ut och Skröder var horribel. Filppula, Olofsson och Thomas är ruggigt bra. Synd att Olofsson lär dra. Pettersson tycker jag drar ned tempo alldeles för ofta, men killen har skills. Possler ändå bättre än på länge. Dwyers kedja var den största överraskningen. Bra jobb som vanligt, men mot Leksand kunde de även skapa bra med chanser. Ottosson kan bli riktigt nyttigt nästa år, för att inte tala om Grundström som verkligen kom under skinnet på dem.
Kommentera

Helt fantastisk start!
Kommentera

Monno:

Hon som gör intervjuerna. Hon avbryter, himlar med ögonen, skrattar smått hånfullt.

Det kan förstås vara nervositet från hennes sida också. Att hon överkompenserar genom att vara lite småkaxig.
Kommentera

leo:

Ja man får verkligen en drömstart. Man gjorde i princip allt rätt även fast det finns detaljer att förbättra. Nu gäller det för ledarna att nollställa spelarna så vi inte tror att detta bara kommer rulla iväg i fyra raka. Samma hårda jobb och inställning behövs i nästa match ifall vi ska ha en chans på bortaplan.
Kommentera

Rytter: Leksandsspelarna fick verkligen känna på skillnaden mellan ett mediokert allsvenskt lag och ett SHL lag, och Perra fick verkligen något att tänka på.
Nä, detta var ett riktigt knäckebrödskross, Leksand åker hem med knätofsarna mellan benen.
Kommentera

Sven Tuta:
Vad var publiksiffran?
Kommentera

Carl Lejonkräk:

Ruggigt skönt!

Nu blir det lite mindre ångest inför Tisdagen. Blir nog en tightare match då, tror inte Leksand kommer att försöka matcha Modo "head on" igen utan nu blir det igelkott och långa puckar på Bengt. Så länge Modos backar inte pinchar bort sig ska det nog gå bra.
Kommentera

Sawchuk: Tror du att leksand kan spela igelkottsförsvar? När man leder mot Mora med 4-0 fortsätter man ändå ösa på framåt. Jag tror helt enkelt inte att man har kapaciteten att effektivt spela igelkottsförsvar, men jag har fel förut:)

Sjukt vad bra Olofsson är när han får puckar av en spelfördelande center. Nu är det allsvenskt motstånd, men det kändes igår som om Leksand inte hade någonting att sätta emot den kedjan.
Kommentera

J F K:

Filppula och Olofsson passar sjukt bra ihop. Filppula är nog den bästa passningsläggaren vi haft på centersidan efter Sundström och guldet 2007 (räknar bort Steen).

Bra att vi har honom på kontrakt till nästa år också.
Kommentera

Många som nämner att det kommer bli betydligt tuffare bortamatch, MEN med tanke på Modos långa uppehåll utan matcher och att man skulle vara "ur matchform", så säger jag att det är väl en sak som isåfall skulle tala för Modo imorgon, att man nu har en match i kroppen dessutom. Sedan är frågan hur mycket de sju(?) matcher mer som Leksand har spelat medan Modo vilat satt sig i deras kroppar.

Dock är jag liksom många andra osäkra på om det kommer att gå lika smärtfritt som det gjorde igår.
Kommentera

Harry Luras:

Bara att gratulera till en hockeylektion, som jag skrev tidigare så tror jag Leksand max tar 2 matcher, vinner man inte imorgon är det som sagt kört. Man vinner inga matcher i utvisningsbåset. Imorgon ligger pressen på oss och jag tror inte vi tar chansen imorgon heller tyvärr.
Kommentera

J F K: De har en räv i båset. Men frågan är om de kan spela defensivt bra med det material de har. Av de matcher man sett med dem tidigare så har deras defensiv aldrig varit något att hänga upp i julgranen.

Jag var ruskigt orolig igår. Fastän det var skillnad i klass och Modo ledde med 2-0 eller till och med 3-0. Så satt jag och var rädd för att Modo skulle börja spela som Modo ibland gjort så bra Dvs spela tragiskt och slarvat.

Men det hela gick galant och en sten släppte från bröstet. Dock tror jag inte man skall gå omkring och tro att det är klart. Visst betyder det nog en hel del att vi fick stopp på deras segertåg, fick hålla nollan och gjorde ett antal mål.
Men nu skall vi ner till dem och massa galna leksingar på läktaren och dessutom se hur väl Leksand kan ändra sin spelstil för att göra det svårare för oss.

Nej fy sjutton att man måste va med om det här igen. Torr i munnen och benen skakandes till 3-0. Helt sjukt egentligen att man skall bry sig så.
Kommentera

Saxat från modohockey.se

Andreas Johansson inför match två mot Leksands IF

MODO Hockey vann den första matchen i bäst av sju-serien mot Leksands IF och nu väntar match två i Dalarna på tisdag kväll. "Vi ser fram emot matchen i Tegera Arena och de enda sakerna jag kan komma att ändra på är om jag sett några detaljer på video som vi kan förbättra", säger MODO Hockeys huvudtränare Andreas Johansson inför matchen.

MODO leder med 1-0 i matcher efter söndagkvällens första möte mot Leksands IF i kvalspelet till SHL 2016/2017. Den första matchen i Fjällräven Center slutade 5-0 efter mål från Victor Olofsson (2), Gustav Possler, Emil Pettersson och Ludvig Nilsson.

– Det var en okej start på en tuff matchserie där vi var lite rostiga men hittade ett sätt att vinna matchen. Vi hade inte spelat på ett par veckor innan söndagens match så det var lite ovisst inför nedsläpp men jag tycker att vi hanterade situationen bra. Men jag tycker att vi har en växel till i framför allt pucktempot, säger MODO Hockeys huvudtränare Andreas Johansson.

Resan i bäst av sju-serien går nu till Dalarna dit MODO Hockey reste med buss under måndag förmiddag för övernattning till tisdagkvällens match.

– Vi sover två nätter i Dalarna och det är bra att gruppen får spendera mycket tid tillsammans, det är så det ska vara att spela hockey. Vi hinner med både matchvärmning innan match och en träning på onsdag morgon innan vi reser tillbaka till Örnsköldsvik. Vi ser fram emot matchen på tisdag kväll i Leksand, säger Andreas Johansson.

MODO spelar i rött - på bortaplan

En intressant detalj inför tisdagens match är att Leksand spelar i vitt på hemmaplan vilket innebär att matchdräkterna kommer att vara samma under hela serien. MODO Hockey spelar med andra ord i sina röda matchställ på såväl hemma- som bortaplan under kvalspelet mot Leksand.

Läget i laget

MODO Hockey reser till Leksand med samma trupp som senast. Albin Carlson åker med medan Peter Öberg och Jesper Lindgren inte är aktuella för spel.
Kommentera

« · 1737284 · »